Announcement

Collapse
No announcement yet.

IBS kaapelin ohjelmointi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

IBS kaapelin ohjelmointi

Uutteran googlauksen jälkeenkään en löytänyt vastausta.
    Jos vaihtaa IBS-kaapelin ,pitääkö auto ohjelmoida (yleisin vastaus tuntuu olevan, että pitää)? Mutta: voiko tuon IBS:n itse ohjelmida autoon vai tarkoittaako tuo auton ohjelmointi sitä, että koska IBS:ssä on oma softa, niin se uutena ei osaa keskustella wanhan DDE:n kanssa, vai mitä?
    Entäpä, jos ei ohjelmoi mitään, mitäs sitten tapahtuu?

Itsellä oli nyppäisty se oieni sininen liitin irti, ja veikkaan, että ei ollut "unohtunut" akun vaihdon yhteydessä, vaan tuolla estetty autoa jäämään hereille. Kun laittoi tuon liittimen kiinni, vikakoodit DDE:Stä hävisi (siis IBS yhteysvika), mutta jossakin IBS-alavalikossa näyttää -48 C lämpötilaksi. Eli ilmeisesti se rikki on.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

Ei mun tietääkseni tarvitse ohjelmoida. Tyhjähän sen ibssän muisti on asennuksen jälkeen..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

Ei tarvitse ohjelmoida. Itse IBS ei varsinaisesti tee muuta kuin muuntaa mittaustiedon väyläviestiksi ja moottorinohjaus sitten optimoi latausta tämän mittaustiedon perusteella sellaisiin moottorin käyttöjaksoihin milloin se on polttoainetaloudellisinta.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎