Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuel pump fault 523 lci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhani75
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 26
    • Kouvola

    fuel pump fault 523 lci

    Tämmöistä virhettä pukkaa. Tietokone sanoo että matkaa voi jatkaa mutta viipymättä vietävä auto huoltoon. Puoliksi keltainen moottorinhäiriö valokin palaa (engine reduced).

    Tähän on tasan vuosi sitten vaihdettu edellisen omistajan taholta kaikki suuttimet ja puolat. Korkeapainepumppu näyttää että olisi vaihdettu kaksi vuotta sitten. Minkähänlainen takuu mahtaa olla varaosissa? Kiltisti en meinaa täyttä hintaa maksaa. Auto on suomiauto ja aina huollettu merkkiliikkeessä
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    N53 kone ja korkeapainepumppu

    Originally posted by juhani75 View Post
    Tämmöistä virhettä pukkaa. Tietokone sanoo että matkaa voi jatkaa mutta viipymättä vietävä auto huoltoon. Puoliksi keltainen moottorinhäiriö valokin palaa (engine reduced).

    Tähän on tasan vuosi sitten vaihdettu edellisen omistajan taholta kaikki suuttimet ja puolat. Korkeapainepumppu näyttää että olisi vaihdettu kaksi vuotta sitten. Minkähänlainen takuu mahtaa olla varaosissa? Kiltisti en meinaa täyttä hintaa maksaa. Auto on suomiauto ja aina huollettu merkkiliikkeessä
    takuun kestosta en varmuudella tiedä. Muistaakseni 2 vuotta ns. varaosa takuu.

    Itse ongelma tuossa N53 koneessa on hyvinkin tuttu.
    guuglaappas "N53 high pressure pump problems"

    itse potilaalle seuraava "hoito"
    Lue DIS:llä livedata korkeapainepumpusta ja siirtopaineesta ajonaikana.
    siirtopaine 5 Bar ja korkeapaine luokkaa 150 - 200 Bar
    JOS tuo korkeapaine EI pysy yli 60bar tyhjäkäynnillä niin
    näyttäisi alkavan melkoinen ravistelu ja yleensä kone sammuu alle 50 Bar lukemilla.
    Korjaus sinäänsä helppo eli uusi korkeapainepumppu
    tässä osa nro 1
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Juggie
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 199
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #3
      e61 530i LCI, Engine Fault, Reduced Power

      Lainataampa topickia, kun N53:sta kysymys.

      Toinenkin topicki saman vikakoodin alle löytyi, mutta siitä ei ollut apua


      Eli Clavurion luki pari viikkoa takaperin vikakoodeja ja korkeapainepumppu oli jättänyt vikakoodeja (66kpl ~10tkm aikana), mutta samalla kun katsottiin live-dataa, niin kaikki vaikutti olevan ok.
      Tänään kuitenkin heitti koneen vikatilaan ja oireet viittasi e46touringin kuvaamiin.
      Normaalissa ajossa on ajoittain havaittavissa pientä vapinaa moottorista ja vedot ei tunnu olevan aina tallella.
      Veikkaisin siis, että pumppu vetelee viimeisiään.

      Kysymys kuuluukin, minkälainen homma tuon vaihtaminen on kotioloissa?
      Talli löytyy, avaimet pysyy jokseenkin kädessä ja on jonkun verran tullut näiden kanssa rassauduttuakin
      Tarvitseeko pumpun lisäksi hommata mitään muita osia (tiivisteitä, tms)?

      Mistähän tuon pumpun saisi edukkaasti?

      Kaikki vinkit tähän liittyen olisi arvostettuja

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #4
        N53 korkeapainepumppu

        Originally posted by Juggie View Post
        Lainataampa topickia, kun N53:sta kysymys.

        Toinenkin topicki saman vikakoodin alle löytyi, mutta siitä ei ollut apua


        Eli Clavurion luki pari viikkoa takaperin vikakoodeja ja korkeapainepumppu oli jättänyt vikakoodeja (66kpl ~10tkm aikana), mutta samalla kun katsottiin live-dataa, niin kaikki vaikutti olevan ok.
        Tänään kuitenkin heitti koneen vikatilaan ja oireet viittasi e46touringin kuvaamiin.
        Normaalissa ajossa on ajoittain havaittavissa pientä vapinaa moottorista ja vedot ei tunnu olevan aina tallella.
        Veikkaisin siis, että pumppu vetelee viimeisiään.

        Kysymys kuuluukin, minkälainen homma tuon vaihtaminen on kotioloissa?
        Talli löytyy, avaimet pysyy jokseenkin kädessä ja on jonkun verran tullut näiden kanssa rassauduttuakin
        Tarvitseeko pumpun lisäksi hommata mitään muita osia (tiivisteitä, tms)?

        Mistähän tuon pumpun saisi edukkaasti?

        Kaikki vinkit tähän liittyen olisi arvostettuja
        Onnistuu kotioloissa "helposti" imusarja irti sekä muut pikku hilppeet pois edestä !!
        korkeapainepumpun lisäksi et välttämättä tarvitse muita varaosia,mutta EI kannata.

        BMW:llä ns. avoin huoltokehoite N53 koneiden osalta joka sisältää
        korkeapainepumppu , suuttimet, puolat ja "kuuluisa" kaapelin läpivienti.

        Clavu varmaankin jo kertoi jotta ole yhteydessä Wetteriin asian tiimoilta.
        Täällä pohjoisemmassa samojen N53 koneiden kanssa painittu ja viimeisen ongelma tapauksen kanssa saatiin VIHDOIN paikallinen merkkihuolto "heräämään"
        N53 huoltokehoitteiden tutkimiseen.

        Joten yritäppäs merkkihuoltoa ja kerro kuinka tapauksen kanssa kävi.
        täälläkin viimeisin ongelma tapaus tällä hetkellä merkkihuollossa ns.tehtaan piikkiin

        t: e46touring
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          Ikä ja Kilometrit autolle??
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Juggie
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 199
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by e46touring View Post
            Onnistuu kotioloissa "helposti" imusarja irti sekä muut pikku hilppeet pois edestä !!
            korkeapainepumpun lisäksi et välttämättä tarvitse muita varaosia,mutta EI kannata.

            BMW:llä ns. avoin huoltokehoite N53 koneiden osalta joka sisältää
            korkeapainepumppu , suuttimet, puolat ja "kuuluisa" kaapelin läpivienti.

            Clavu varmaankin jo kertoi jotta ole yhteydessä Wetteriin asian tiimoilta.
            Täällä pohjoisemmassa samojen N53 koneiden kanssa painittu ja viimeisen ongelma tapauksen kanssa saatiin VIHDOIN paikallinen merkkihuolto "heräämään"
            N53 huoltokehoitteiden tutkimiseen.

            Joten yritäppäs merkkihuoltoa ja kerro kuinka tapauksen kanssa kävi.
            täälläkin viimeisin ongelma tapaus tällä hetkellä merkkihuollossa ns.tehtaan piikkiin

            t: e46touring
            Kyllä Clavurion mainitsi asiasta.
            Minulla oli näiden muiden takaisinkutsujen tiimoilta jo sattumalta aika varattuna wetteriltä 30. päivä, toivottavasti laittavat tuonkin kuntoon ja pistin sen toivossa viestiä, että tilaisivat uuden odottamaan.
            Minäpäs ilmoittelen miten tuon kanssa käy

            Comment

            • Juggie
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 199
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Wetteriltä ilmoittivat, että suoraan ei minun auton runkonumerolla anna vaihtaa tuota pumppua tehtaan laskuun.
              Niinköhän tuota sitten joutuu maksumieheksi

              Comment

              • Juggie
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 199
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by seidltuning View Post
                Ikä ja Kilometrit autolle??
                Jäi huomaamatta tämä postaus, eli 11/08 ja ~130tkm ajettu.

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #9
                  korkeapainepumppu !!

                  Originally posted by Juggie View Post
                  Wetteriltä ilmoittivat, että suoraan ei minun auton runkonumerolla anna vaihtaa tuota pumppua tehtaan laskuun.
                  Niinköhän tuota sitten joutuu maksumieheksi
                  kappas laki on kaikille sama mutta tuomio vaihtelee.
                  jos joudut maksumieheksi, niin olisi 1 kpl korkeapainepumppuja jouten.
                  kiinnostaako ??
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • Juggie
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 199
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by e46touring View Post
                    kappas laki on kaikille sama mutta tuomio vaihtelee.
                    jos joudut maksumieheksi, niin olisi 1 kpl korkeapainepumppuja jouten.
                    kiinnostaako ??
                    Kyllähän se kiinnostaa, mutta tarve selviää tosiaan vasta 30. päivä.
                    Säilyykö tuo sinulla siihen asti

                    Comment

                    • Juggie
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 199
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #11
                      Auto on nyt Wetterillä ja soittivat juuri, että matalapainepolttoainepuolen joku anturi oli rikki ja näytti barin verran vääriä arvoja.
                      Löytyi kuulemma anturi varastosta ja aikoivat vaihtaa.

                      Olivat vaihtaneet myös kaikki sytytyspuolat.

                      Korkeapainepuolen polttoainepumppu on kuulemma ok.
                      Jännä kuitenkin kun oli aikaisemmin jättänyt vikakoodeja siitä.
                      Voisiko tuo anturivika jotenkin aiheuttaa polttoainepumpun vikakoodit?

                      Toivottavasti tulee nyt noilla kuntoon ja loppuu nykimiset.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9156
                        • Oulu

                        #12
                        Odotellaan mielenkiinnolla. Miten anturin väärä näyttämä oli todettu? Vai onko tuo anturiongelmakin joku tyyppivika, josta ei ole vielä tihkunut tietoa, kun osakin löytyi sopivasti hyllystä?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Juggie
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 199
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Odotellaan mielenkiinnolla. Miten anturin väärä näyttämä oli todettu? Vai onko tuo anturiongelmakin joku tyyppivika, josta ei ole vielä tihkunut tietoa, kun osakin löytyi sopivasti hyllystä?
                          En osaa sanoa miten on todettu, mutta sanoivat vaan, että näyttää barin verran väärää arvoa mitä todellisuudessa on.
                          Toivottavasti on oikeasti viallinen, koska joutuvat kuulemma käyttämään imusarjaa pois kun sen vaihtavat ja sehän ei ole halpaa

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #14
                            siirtopaineanturi vika ??!!??

                            Originally posted by Juggie View Post
                            Auto on nyt Wetterillä ja soittivat juuri, että matalapainepolttoainepuolen joku anturi oli rikki ja näytti barin verran vääriä arvoja.
                            Löytyi kuulemma anturi varastosta ja aikoivat vaihtaa.

                            Olivat vaihtaneet myös kaikki sytytyspuolat.

                            Korkeapainepuolen polttoainepumppu on kuulemma ok.
                            Jännä kuitenkin kun oli aikaisemmin jättänyt vikakoodeja siitä.
                            Voisiko tuo anturivika jotenkin aiheuttaa polttoainepumpun vikakoodit?

                            Toivottavasti tulee nyt noilla kuntoon ja loppuu nykimiset.
                            Toivottavasti tosiaan tulee kuntoon. Ihan pikkuisen epäilyttää tuo vika diagnoosi.
                            kysymys siis tästä anturista osa nro 7 http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...e_pump_tubing/

                            Olisiko DME ohjaus ohjelmallisesti rakennettu niin että 1 Bar heitto (todellinen/mitattu)SIIRTO paineessa aiheuttaisi nykimisongelman !?!?!
                            tuo siirtopaine elää ajossa n.0,5 Bar joka tapauksessa.
                            Jos tuohon vielä tulee 0,5 Bar lisää heittoa niin alkaako DME/ korkeapaine pumppu sitä korjata jotenkin en usko.
                            koska korkeapaine pumppukin purkaa samalle puolelle ylimääräisen paineen johon siirtopumppu toimittaa 5 Bar paineella bensaa.

                            Olisikohan kuitenkin vika siinä korkeapainepumpussa ja varsinkin sen määräsäätimessä ??
                            JOS tuo anturi vielä näyttää liian vähän sen 1 Bar niin silloinhan siellä täytyy olla korkeapainepumpusta tulevaa (MAX 200) Bar bensan paineesta johtuvaa ylipainetta.

                            Kerro ihmeessä kuinka tämän tapuksen kanssa lopulta kävi.
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Juggie
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 199
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by e46touring View Post
                              Toivottavasti tosiaan tulee kuntoon. Ihan pikkuisen epäilyttää tuo vika diagnoosi.
                              kysymys siis tästä anturista osa nro 7 http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...e_pump_tubing/

                              Olisiko DME ohjaus ohjelmallisesti rakennettu niin että 1 Bar heitto (todellinen/mitattu)SIIRTO paineessa aiheuttaisi nykimisongelman !?!?!
                              tuo siirtopaine elää ajossa n.0,5 Bar joka tapauksessa.
                              Jos tuohon vielä tulee 0,5 Bar lisää heittoa niin alkaako DME/ korkeapaine pumppu sitä korjata jotenkin en usko.
                              koska korkeapaine pumppukin purkaa samalle puolelle ylimääräisen paineen johon siirtopumppu toimittaa 5 Bar paineella bensaa.

                              Olisikohan kuitenkin vika siinä korkeapainepumpussa ja varsinkin sen määräsäätimessä ??
                              JOS tuo anturi vielä näyttää liian vähän sen 1 Bar niin silloinhan siellä täytyy olla korkeapainepumpusta tulevaa (MAX 200) Bar bensan paineesta johtuvaa ylipainetta.

                              Kerro ihmeessä kuinka tämän tapuksen kanssa lopulta kävi.
                              Tuossa ehdin ~30km ajaa kaupungissa + motarilla ja tähän asti esiintynyt nykiminen loisti poissaolollaan, jota siis esiintyi kun lähti tasakaasulta kiihdyttämään vaihdetta vaihtamatta.
                              Tuohon toki voinut vaikuttaa puolien vaihtokin?

                              Korkeapainepumpulle olivat ajaneet testin ja sen osanumeron perusteella tarkastaneet, että ei pitäisi olla viallista erää.
                              Eikä tuosta pumpusta ollut nyt jäänyt vikakoodeja muistiin, kun näytti vikakoodilistan.

                              Juurikin tuosta anturista oli kyse, mutta eri varaosanumerolla.
                              Sinne pistettiin siis 13537614317

                              Olivat tosiaan testanneet nostamalla bensapaineet ylös ja mitanneet.
                              Vanhalla anturilla oli nostanut paineet 4,5bar ja uudella anturilla 5,9bar.

                              Toivottavasti tuo nyt korjaantui, mutta pitää ajella ja kuulostella.
                              Ilmoittelen tänne jos nykimiset jatkuu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎