Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525i Etuvilkun umpiot kosteat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    #16
    Originally posted by timber^^ View Post
    Olis umpio kourassa. Kuinka palasiksi tuo pitää laittaa että saa veden sieltä viirun sisältä pois ettei halkeais pakkasella. Vai ootteleeko pakkasia ja tilaa uudet? Eli missä ne vedenpoisto reiät on? :think
    Poraa omat vedenpoistoreijät jos vesi sielä haittaa ?

    Comment

    • timber^^
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 109
      • Kemijärvi

      #17
      Jep! Umpiota pyörittelin kourassa ja kumi tiiviste pois nii löyty reikä ja toiseen päähän pieni reikä takaa ja paine ilmalla vedet pois. Tiivistää nyt vielä kunnolla nii menee ne talven yli! :think

      Comment

      • bemarikari5
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 167

        #18
        Kokemuksen syvällä rintaäänellä vastaan, että kosteutta on VARMASTi ennen kevättä.
        -04 e60 530da
        ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

        Comment

        • timber^^
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 109
          • Kemijärvi

          #19
          Tarkotuksena ei ollukkaan ku vesi saada pois, ettei talvella aiheuttas ongelmia, ja keväällä laittaa umpiot sitte. Tässä nyt vai mietityttää että uudet halogeenit vs. jostaki käytetyt xenonit. :think

          Itellä tuli myös havaittua tuo että kuivaamisessa ei todellakaan ole järkeä.
          Laitetaa nyt selostus kuite miten tein:
          1. Ensin molemmat umpiot pois, 2. päältä lista pois umpioista, 3. se huohotusreikä aukasta, 3. viirun toiseenpäähän pienellä poranterällä reikä takapuolelta, 4. Enimmät vedet ulos umpiota pyörittelemällä 5. Paineilmalla poraamasta reijästä ilmaa (kompurasta kannattaa tyhjentää vedet ennen) 6. nyt umpiossa oli satunnaisia vesipisaroita vielä, -> kuumailmapuhaltimella kevyttä lämmistystä ulkoapäin ja vesi muuttu höyryksi, 7. Paineilmalla taas vesihöyry pois. Tätä lämmitys puhallus operaatiota toistin niin monta kertaa ku umpio ei enään höyrystyny vaikka lämmitti. 8. Parituntia vielä lämpösessä paikassa että varmasti kosteus pois, 9. Reikien tiivistys (musta sikaflex) 10. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

          Toiseen viiruun jäi ilmeisesti pisara vielä jonnekki onkaloon ku oli ihan pieni huuru ilmestyny nurkkaan yönaikana. Melkone värkkäys! Henkilökohtaisesti en suosittele alkamaan projektiin, mutta jospa nuo talven yli pelais ku ei enää ole puolillaan vettä.

          Comment

          • arska67
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 20
            • savo

            #20
            mulla kanssa kuivaus tarvetta.
            miten umpio irtoaa? päällä ilmeisesti 2 ruuvia onko muita?

            Comment

            • k0rppi
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 784
              • Varkaus

              #21
              Originally posted by arska67 View Post
              mulla kanssa kuivaus tarvetta.
              miten umpio irtoaa? päällä ilmeisesti 2 ruuvia onko muita?
              päällä on 2 ruuvia mitkä pitää irrottaa ja sitten alhaalla on 2 ruuvia missä riittää (pikku räikkä ja 2 jatkoo), kun löysyttää muutaman kierroksen ja liu'uttaa lamppua eteenpäin.

              Comment

              • arska67
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 20
                • savo

                #22
                sieltä ne alapuolen ruuvit löyty. aika tiukka oli ottaa pois. porasin luomiin parit reiät ja sitä kautta kosteuden pois, saa nähä pysyykö poissa :think
                mitenkä saa vaihettua ne enkeli polttimot. en oikein saanut selvää
                kiitos vastauksista etukäteen

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Originally posted by timber^^ View Post
                  Tarkotuksena ei ollukkaan ku vesi saada pois, ettei talvella aiheuttas ongelmia, ja keväällä laittaa umpiot sitte. Tässä nyt vai mietityttää että uudet halogeenit vs. jostaki käytetyt xenonit. :think

                  Itellä tuli myös havaittua tuo että kuivaamisessa ei todellakaan ole järkeä.
                  Laitetaa nyt selostus kuite miten tein:
                  1. Ensin molemmat umpiot pois, 2. päältä lista pois umpioista, 3. se huohotusreikä aukasta, 3. viirun toiseenpäähän pienellä poranterällä reikä takapuolelta, 4. Enimmät vedet ulos umpiota pyörittelemällä 5. Paineilmalla poraamasta reijästä ilmaa (kompurasta kannattaa tyhjentää vedet ennen) 6. nyt umpiossa oli satunnaisia vesipisaroita vielä, -> kuumailmapuhaltimella kevyttä lämmistystä ulkoapäin ja vesi muuttu höyryksi, 7. Paineilmalla taas vesihöyry pois. Tätä lämmitys puhallus operaatiota toistin niin monta kertaa ku umpio ei enään höyrystyny vaikka lämmitti. 8. Parituntia vielä lämpösessä paikassa että varmasti kosteus pois, 9. Reikien tiivistys (musta sikaflex) 10. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

                  Toiseen viiruun jäi ilmeisesti pisara vielä jonnekki onkaloon ku oli ihan pieni huuru ilmestyny nurkkaan yönaikana. Melkone värkkäys! Henkilökohtaisesti en suosittele alkamaan projektiin, mutta jospa nuo talven yli pelais ku ei enää ole puolillaan vettä.

                  Tähän malliin tein itsekkin ja totesin pari tuntia takaisin laiton jälkeen että olipa järkevää, huurua ilmestyi melkein samantien ja parin tunnin päästä siellä oli jo pisaroitakin.

                  Onhan tässä se hyvä puoli että kun omistaa alkupään E60:n, saa samalla hauskan akvaarioharrastuksen kylkiäisenä.Jos tämä jumalan hylkäämä mallisarja joskus hamassa tulevaisuudessa muodustuu klassikoksi, voimme miiteissä pällistellä esim. suurimpien vanteiden sijaan sitä että kellä lilluu komeimmat pieneliöt/kultakalat noissa umpioissa.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎