Originally posted by timber^^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 525i Etuvilkun umpiot kosteat.
Collapse
X
-
Tarkotuksena ei ollukkaan ku vesi saada pois, ettei talvella aiheuttas ongelmia, ja keväällä laittaa umpiot sitte. Tässä nyt vai mietityttää että uudet halogeenit vs. jostaki käytetyt xenonit. :think
Itellä tuli myös havaittua tuo että kuivaamisessa ei todellakaan ole järkeä.
Laitetaa nyt selostus kuite miten tein:
1. Ensin molemmat umpiot pois, 2. päältä lista pois umpioista, 3. se huohotusreikä aukasta, 3. viirun toiseenpäähän pienellä poranterällä reikä takapuolelta, 4. Enimmät vedet ulos umpiota pyörittelemällä 5. Paineilmalla poraamasta reijästä ilmaa (kompurasta kannattaa tyhjentää vedet ennen) 6. nyt umpiossa oli satunnaisia vesipisaroita vielä, -> kuumailmapuhaltimella kevyttä lämmistystä ulkoapäin ja vesi muuttu höyryksi, 7. Paineilmalla taas vesihöyry pois. Tätä lämmitys puhallus operaatiota toistin niin monta kertaa ku umpio ei enään höyrystyny vaikka lämmitti. 8. Parituntia vielä lämpösessä paikassa että varmasti kosteus pois, 9. Reikien tiivistys (musta sikaflex) 10. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Toiseen viiruun jäi ilmeisesti pisara vielä jonnekki onkaloon ku oli ihan pieni huuru ilmestyny nurkkaan yönaikana. Melkone värkkäys! Henkilökohtaisesti en suosittele alkamaan projektiin, mutta jospa nuo talven yli pelais ku ei enää ole puolillaan vettä.
Comment
-
-
Originally posted by arska67 View Postmulla kanssa kuivaus tarvetta.
miten umpio irtoaa? päällä ilmeisesti 2 ruuvia onko muita?
Comment
-
-
Originally posted by timber^^ View PostTarkotuksena ei ollukkaan ku vesi saada pois, ettei talvella aiheuttas ongelmia, ja keväällä laittaa umpiot sitte. Tässä nyt vai mietityttää että uudet halogeenit vs. jostaki käytetyt xenonit. :think
Itellä tuli myös havaittua tuo että kuivaamisessa ei todellakaan ole järkeä.
Laitetaa nyt selostus kuite miten tein:
1. Ensin molemmat umpiot pois, 2. päältä lista pois umpioista, 3. se huohotusreikä aukasta, 3. viirun toiseenpäähän pienellä poranterällä reikä takapuolelta, 4. Enimmät vedet ulos umpiota pyörittelemällä 5. Paineilmalla poraamasta reijästä ilmaa (kompurasta kannattaa tyhjentää vedet ennen) 6. nyt umpiossa oli satunnaisia vesipisaroita vielä, -> kuumailmapuhaltimella kevyttä lämmistystä ulkoapäin ja vesi muuttu höyryksi, 7. Paineilmalla taas vesihöyry pois. Tätä lämmitys puhallus operaatiota toistin niin monta kertaa ku umpio ei enään höyrystyny vaikka lämmitti. 8. Parituntia vielä lämpösessä paikassa että varmasti kosteus pois, 9. Reikien tiivistys (musta sikaflex) 10. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Toiseen viiruun jäi ilmeisesti pisara vielä jonnekki onkaloon ku oli ihan pieni huuru ilmestyny nurkkaan yönaikana. Melkone värkkäys! Henkilökohtaisesti en suosittele alkamaan projektiin, mutta jospa nuo talven yli pelais ku ei enää ole puolillaan vettä.
Tähän malliin tein itsekkin ja totesin pari tuntia takaisin laiton jälkeen että olipa järkevää, huurua ilmestyi melkein samantien ja parin tunnin päästä siellä oli jo pisaroitakin.
Onhan tässä se hyvä puoli että kun omistaa alkupään E60:n, saa samalla hauskan akvaarioharrastuksen kylkiäisenä.Jos tämä jumalan hylkäämä mallisarja joskus hamassa tulevaisuudessa muodustuu klassikoksi, voimme miiteissä pällistellä esim. suurimpien vanteiden sijaan sitä että kellä lilluu komeimmat pieneliöt/kultakalat noissa umpioissa.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Comment