Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustan kuluvat osat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r_vesa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 117
    • Finland

    Alustan kuluvat osat?

    Raadin mielipidettä kaivataan: onko järkeä vaihtaa/vaihdattaa kerralla kaikki alustan eniten kuluvat osat autoon joka on noin 6v/180tkm? Varsinaista vikaa/vikoja ei siis ole. Ideana olisi saada vakaasti kulkeva ja kolina vapaa ajokki pitkäksi aikaa. Alusta kuitenkin "löystyy" käytössä eikä sitä välttämättä huomaa kun joka päivä ajaa.

    Mitkä mielestänne ovat nämä eniten kuluvat osat ja helpottaako se työmäärää jos ne vaihtaa kerralla?
    '11 M-Sport 528i
    '15 KTM 1190 R
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Näissä 60\61:ssä on kyllä hyvät ja kestävät alustat .
    Edellisessä oli E61:ssä oli 245 tkm ja kaikki alkuperäistä alustassa pois lukien madallusjouset kun lähti vaihtoon,
    ja merkittävää eroa ajotuntumaan ei ollut nykyiseen autoon jossa oli 90 tkm vähempi vaihtohetkellä.

    Tekisin niin että vaihtaisin ne mitkä menee vaihtokuntoon,ekaksi taitaa iskarit antautua.Jos paalua on niin kaikki uutta ja kerralla.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • r_vesa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 117
      • Finland

      #3
      Originally posted by veku View Post
      Näissä 60\61:ssä on kyllä hyvät ja kestävät alustat .
      Edellisessä oli E61:ssä oli 245 tkm ja kaikki alkuperäistä alustassa pois lukien madallusjouset kun lähti vaihtoon,
      ja merkittävää eroa ajotuntumaan ei ollut nykyiseen autoon jossa oli 90 tkm vähempi vaihtohetkellä.

      Tekisin niin että vaihtaisin ne mitkä menee vaihtokuntoon,ekaksi taitaa iskarit antautua.Jos paalua on niin kaikki uutta ja kerralla.
      Kiitos mielipiteestä. Iskarit on edellisen omistajan toimesta vaihdatettu eli taidan vaihtaa/vaihdattaa muuta alustaa sitä mukaan kun vikoja ilmenee
      '11 M-Sport 528i
      '15 KTM 1190 R

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Jep, eipä näihin huvikseen kannata osia vaihdella. Tietystiti jos etupäästä joku alatukivarsista menee huonoon kuntoon, sama se on sitten kerralla kaikki pistää uusiksi...

        Mutta eipä ole näihin juurikaan tarvinut 1:llä alkavilla 100tkm-lukemilla alustan osia vaihdella...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #5
          Kaikki vaan kerralla uusiksi kun alkaa vaihtamaan, Meyleä tai orkkisosia tilalle. Esim. Ebaystä 250-300e eteen koko setti...
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Driver22 View Post
            Kaikki vaan kerralla uusiksi kun alkaa vaihtamaan, Meyleä tai orkkisosia tilalle. Esim. Ebaystä 250-300e eteen koko setti...
            Tämäkin totta ,tuohon M5:een tuli kaikki kerralla uutta ja hyvä tuli .
            Eli asiat voi tehdä monella tapaa
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎