Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d -2004 Ahdot hukassa!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    e60 530d -2004 Ahdot hukassa!?

    Moro moroo

    Nyt bmw twmput taas tek,eli kylmänä auto vetää ihan normaalisti ei ongelmaa noin 5-10 min ajon jälkee häviää vedot, ei ahda, ei kierrä.

    Vikakoodi tulee ahtopaineen säätimestä joka on sähköinen? Turbon kyljessä.

    autossa on pdf ja bmw testerillä ajelimme merkkiliikkeen kaverin kanssa ja vastapaineet ok, putki ei ole tukossa.

    Ilmamassamittari vaihdettii, ei vaikutusta.

    Turbon klappi imupuolelta ihan normaali, ei ihmeellisempää poikkiheittoa pitkittäistä ei ole laisinkaan.

    Autolla ajettu 190 000 onhan turbolla ikää jos alkuperäinen mutta mutta...

    Läpät on poistettu jne kaik anturit ja niiden arvot kunnossa lukuun ottamatta tuota ahtopaine herjaa, valittaa yli lämpenemistä.

    Bmw:n ohjelmalla kellon pakkoaukominen toimii kun moottori suht kylmä heti lämmettyä ei vaan avaa, solenoidi ei sano mitää! Jos laskee kylmää vettä päälle jolloin solenoidi jäähtyy taas rupee läppä aukeemaan!

    Mit helv onko muilla vastaavaa ngelmaa ollut? Apuja kaivataan!
    Last edited by Pti; 25-05-2012, 08:36.
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Pti View Post
    Moro moroo

    Nyt bmw twmput taas tek,eli kylmänä auto vetää ihan normaalisti ei ongelmaa noin 5-10 min ajon jälkee häviää vedot, ei ahda, ei kierrä.

    Vikakoodi tulee ahtopaineen säätimestä joka on sähköinen? Turbon kyljessä.

    autossa on pdf ja bmw testerillä ajelimme merkkiliikkeen kaverin kanssa ja vastapaineet ok, putki ei ole tukossa.

    Ilmamassamittari vaihdettii, ei vaikutusta.

    Turbon klappi imupuolelta ihan normaali, ei ihmeellisempää poikkiheittoa pitkittäistä ei ole laisinkaan.

    Autolla ajettu 190 000 onhan turbolla ikää jos alkuperäinen mutta mutta...

    Läpät on poistettu jne kaik anturit ja niiden arvot kunnossa lukuun ottamatta tuota ahtopaine herjaa, valittaa yli lämpenemistä.

    Bmw:n ohjelmalla kellon pakkoaukominen toimii kun moottori suht kylmä heti lämmettyä ei vaan avaa, solenoidi ei sano mitää! Jos laskee kylmää vettä päälle jolloin solenoidi jäähtyy taas rupee läppä aukeemaan!

    Mit helv onko muilla vastaavaa ngelmaa ollut? Apuja kaivataan!

    No se solenoidin/magneettiventtiilin uusaaminen olisi varmaan ainakin edullinen korjauskeino näin alkuun?

    Kokeilitko alipaineletkusta imeekö se kellon päässä lämpimänä alipaineen kuitenkin siihen letkuun?
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Kuten Latvala jo totesikin niin säädin tottakai vaihtoon kun antaa suoran vikakoodinkin siitä...
      Maksaa meillä KL:ssä 90€ ja löytyy heti hyllystä!
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Mattelson
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 1

        #4
        Mulla samaa vikaa E61 530d:ssä. Miten on "Pti" tuliko kuntoon solenoidin/magneettiventtiilin vaihdolla?

        Ja sit toinen juttu asiaan liittyen, mistä tuon löytyy tuolta pellin alta tai minkä näköinen?

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Originally posted by Mattelson View Post
          Mulla samaa vikaa E61 530d:ssä. Miten on "Pti" tuliko kuntoon solenoidin/magneettiventtiilin vaihdolla?

          Ja sit toinen juttu asiaan liittyen, mistä tuon löytyy tuolta pellin alta tai minkä näköinen?
          Tuollahan tuo ylhäällä lukee,että on sähköinen se siipien säätö
          Se on vähän hanurista,mutta niitä servoja ei saa erikseen vaan on ostettava koko ahdin. Dissillä voi erikseen ajaa sitä servoa ja katsoa onko se oikeesti rikki.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Yhdessä tutkimassani siipien säädin servossa oli katkos piirilevyllä, signaalli johdin liittimen ja piirilevyn välissä oli käytännössä irti, sen uudelleen kiinnityksen jälkeen toimi taas. Mutta toki näitä hajoilee ilmeisesti muutenkin..
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎