Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA E61, turbiinin lukko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskak
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 13

    520DA E61, turbiinin lukko?

    Hei.

    Auto on N47-moottorinen (177hv) E61 farmari vm-08.
    Kuuluuko vaihteiston käyttäytyä kuin VW:n DSG?

    Tarkoitan turbiinin lukitusta - se tuntuu olevan melkein kokoajan kiinni. Ainoastaan kaasu pohjassa/melkein pohjassa tuntuu luistoa, muuten on kiinteänä.

    Asia ei minua häiritse, en vain ole tottunut tälläiseen automaattiin. Hyvähän se polttoainetalouden kannalta on, ettei turhia luistele.
    Heti liikkeellelähdön jälkeen se on kaikilla vaihteilla kiinteä. Vaihdon jälkeen lukko menee heti kiinni uudelleen.

    Olen ajanut vanhempaa E6x-korimallin 500-sarjalaista ja siinä laatikko tuntui pehmeämmältä? Onko uudemmat päästö/CO2-määräykset tälläisen takana?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Kyllä uudemmissa luoistoa on paljon vähemmän.
    Ja se on vain hyvä asia, vaikkakin tekee vaihtamisesta hivenen töksähtelevää...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #3
      Vaihdetaanko laatikkoja? Itseäni on ottanut päähän juuri se että lootan lukko ei pysy sitten millään päällä kunnon kiihdytyksissä. Jos haluaa vääntöä käyttää hyväkseen pitää herkutella kaasulla. Jos polkaisee liikaa lukko irtoaa ja loota vaihtaa mielellään pienemmälle huudattaen konetta, vaikka väännöllä olisi päässyt paljon makoisammin...
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Ceeray View Post
        Vaihdetaanko laatikkoja? Itseäni on ottanut päähän juuri se että lootan lukko ei pysy sitten millään päällä kunnon kiihdytyksissä. Jos haluaa vääntöä käyttää hyväkseen pitää herkutella kaasulla. Jos polkaisee liikaa lukko irtoaa ja loota vaihtaa mielellään pienemmälle huudattaen konetta, vaikka väännöllä olisi päässyt paljon makoisammin...
        No tuohonkin on ratkaisu. Se on se toinen fööni ;-)
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          Originally posted by Ceeray View Post
          Vaihdetaanko laatikkoja? Itseäni on ottanut päähän juuri se että lootan lukko ei pysy sitten millään päällä kunnon kiihdytyksissä. Jos haluaa vääntöä käyttää hyväkseen pitää herkutella kaasulla. Jos polkaisee liikaa lukko irtoaa ja loota vaihtaa mielellään pienemmälle huudattaen konetta, vaikka väännöllä olisi päässyt paljon makoisammin...

          ... On siihen toinenkin ratkaisu ...
          Siihen turbiinin luistatustaipumukseen on oma karttansa ohjelmassa.
          Siitä sitä voi kiristää, tai höllätä, miten tarvitaan.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by tuikku View Post
            ... On siihen toinenkin ratkaisu ...
            Siihen turbiinin luistatustaipumukseen on oma karttansa ohjelmassa.
            Siitä sitä voi kiristää, tai höllätä, miten tarvitaan.
            ei vissiin DISsillä onnistu?
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              .
              Juu, ei onnistu.
              Jonkun verranhan se tilanne paranee lastutetuissa luontojaankin, ei tarvi ko. jutusta tietää, eikä välittää mitään, yleensä ohjelma havitsee kyllä lisääntyneen väännön.
              Kunhan ei nyt aivan hirveästi ole suutinkarttaa menty muuttelemaan.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • k-mikko
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 39

                #8
                Originally posted by tuikku View Post
                ... On siihen toinenkin ratkaisu ...
                Siihen turbiinin luistatustaipumukseen on oma karttansa ohjelmassa.
                Siitä sitä voi kiristää, tai höllätä, miten tarvitaan.
                Vähän OT, mutta voiko e39 stepissä millään tavalla muuttaa lodjun käyttäytymistä? 530d kysesssä.. pistää välillä vituttaan tuo luistattava lodju..

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #9
                  .
                  Ei samallakeinon helposti, kuin sitten vähän uudemmissa.
                  Varsinaisesti laatikon ohjelmia en tiedä kenenkään osaavan halutulla tavalla muuttaa.

                  Turbiinin luistatuksen "hyvä" vaikutus perustuu paljolti siihen, että oppiva laatikko huomaa parantuneen "pidon" ja alkaa käyttämään pienempiä kierroksia (vääntöä) ja ei enää ole niin helposti vaihtamassa pienemmälle, ennenkuin todella on tarvetta.

                  Sanotaan nyt vielä sellainenkin juttu, että kun sitä turbiinin luistoa vähennetään, niin samassa suhteessa tieten laatikon rasitus lisääntyy, kun vääntö "paremmin" välittyy renkaille, tekniikan pitää olla kunnossa.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • k-mikko
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 39

                    #10
                    Joo näinhän se menee, on vaan välillä harvinaisen ärsyttävä laite kun huudattaa niin korkialla.. Tällä taida siekkinenkään mitään pystyä tekemään.. ratastukset heikkoa tai miten lie oli.. löylyä nyt hieman yli "kestorajan", saapi nähä millonka se porsii jos porsii

                    Täytynee mekkeri hommata projektiksi niin saa kestävän lodjun ihan rahalla

                    edit: asiavirhe
                    Last edited by k-mikko; 31-05-2012, 00:17.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎