Fabsu:
Paljonko kytkimelläsi on ajettu?
Rajoitti kyllä alakierroksilla. Vitosvaihteella täydellä vedolla luistaa hieman. Vauhtipyörä ei edes tärise.
Mietin että kun kytkimellä on ajettu tuo 180tkm niin eipä se enää uuden veroinen ole. En vielä tiedä mitä tehdä tai millaista kytkintä ostaa.
530d lastutus
Collapse
X
-
Originally posted by Tobo View PostOnko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?
Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm
Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=
Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.
Leave a comment:
-
-
Onko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?
Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm
Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=
Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tobo View PostHei,
Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.
Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?
Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
Tuolta ainakin löytyisi jotain kestävämpää > http://www.clutch-specialists.co.uk/
En kyllä osaa sanoa, kestääkö noikaan noin rajuja tehoja/vääntöjä...Last edited by Fabsu; 21-03-2016, 12:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tobo View PostHei,
Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.
Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?
Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
Kovia kytkimiä saa kiinteille vauhtipyöräpaketeille.
Ruotsissa on firma joka tekee kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassan mallista, DLI Teknik.
Myös Valeo saattaa tehdä kiinteitä vauhtipyöriä, ainakin N42-moottoriin sellaisen sai (ei ole tietenkään lähelläkään sama asia mutta kuitenkin).
Kaksoismassavauhtipyörä ei varmaankaan kauaa kestä tuollaista vääntöä, varsinkin jos vedättää isolla vaihteella alakierroksilla.
Tämä kytkinjuttu on dieselmanuaalien virityksen ongelma. En ole itse löytänyt kaupasta pakettia, joka menisi suoraan kiinni ja joka kestäisi noinkin kovat väännöt. Käytännössä joutuisi sovittamaan kisakytkimiä ja nehän on tiettävästi tosi mukavia arkikäytössä...
Ite hyväksyisin (teho)tappion ja kävisin pienentämässä vääntöjä. Vaihtoehtoisesti pitäisi valmistautua melko kalliisiin investointeihin jotta saisi muokattua laatikosta sellaisen että siinä saa vauhtipyörä-kytkin paketin kestämään.
E60 M5 Sachs kytkimen 3000 951 019 tiedot:
Durchmesser [mm]: 228
für Fahrzeuge mit Zweischeibenkupplung
Nabenprofil: 32,5x35-26N
Zähnezahl: 26
Nur als Satz lieferbar
E60 530D kytkimen 3000 951 952 tiedot:
Durchmesser [mm]: 240
Nabenprofil: 32,5 X 35-26N
Nur als Satz lieferbar
E60 550i Sachs kytkimen 3000 951 846 tiedot:
Durchmesser [mm]: 240
Nabenprofil: 32,5x35-26N
Zähnezahl: 26
En sitten tiedä, onko tostakaan mitään apua. Tais 550i:ssäkin olla vain 490Nm vääntöä, että kestääkö tuokaa kytkin sen enempää.
Leave a comment:
-
-
Käy ottamassa takaisin sen verran että pitää, tai sitten joku SRE kytkin.
Leave a comment:
-
-
Kytkimen kesto
Hei,
Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.
Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?
Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostPiezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
Jos ei vaihda suuttimia vaan pelkästään turboo updeittaa niin mihin tehoihin pääsee noilla pre-lci suuttimilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kernwaffe View PostPystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?
Leave a comment:
-
-
Pystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?
Leave a comment:
-
-
M57n2 e60 530 lastutus ohjelmointi tehot
Originally posted by yrd3 View Postsuoraan AJ:lle, on kyllä asiansa osaava heppu! ja on mukava se 900km ottaa ja testailla samalla ennen ja jälkeen.
Dpf veks ja ohjelmointiin. Vakio-ohjelmalla irtosi 237hp ja 526nm ilman Dpf:ää. Ohjelma sisään ja veto ja lukemat kivat 285hp ja 650nm. Lisääkin varmaan olisi saanut mutta halusin lähinnä alavääntöä lisää ja kuitenkin kestävyyttä ettei liian hirveitä alavääntöjä ja en halunnut voimasavuja putken päästä.
Samalla Antti arvioi että ilmamassamittari voi olla sökö koska 3300rpm kohdalla käyrän nousu leikkaantui vaikka ohjelmassa ei ollut ko. rajoitusta. No itselleni auto tuntuu lähtevän vakiota huomattavasti alempaa, automaatti vaihtaa pehmeämmin ja kun Dpf on poissa niin ärsyttävää nykimistä ei polton aikana enää tapahdu.
Suosittelen. Ja hei, hinta oli sovittu alennuksella 500€ mutta Dpf lähti pois niin iloisesti että Antti veloitti koko lystistä 475€. Siitä voisi ottaa muutkin esimerkkiä asiakaspalvelusta! Siis ohjelmointi 450€ dynon kanssa ja dpf poisto 25€.
Edit: "Etelän pajoilla" Dpf pois otto on luokkaa 500€ Onhan siinä tuotteistettu erikoisosaamista. Kun katto mitä reilusti alle tuntiin meni Ajtechillä tuohon työhän ja laskussa luki 25€
Edit: Kulutus on parin tankin jälkeen tasoittunut 5,9l ajotietokoneen mukaan. Tankkaamalla mitattu 6,4l. Suunta on ainakin oikea kun ennen kulutus mitattuna oli 7,1l.Last edited by JarnoE36; 29-06-2015, 08:48.
Leave a comment:
-
-
Noi luvut on aika huonosti vertailukelpoisia jollei ole samoilla rullilla saman mittaajan toimesta mitattu.
Persdyno on paras mittari.
Leave a comment:
-
-
Moro
Onkos täälä kellään kokemuksia Hirvipuro Oy:n ohjelmista? Vaan aika kovia lukuja lupaavat, kun e39 245hp ja 514nm. :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: