530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tobo
    replied
    Fabsu:
    Paljonko kytkimelläsi on ajettu?

    Rajoitti kyllä alakierroksilla. Vitosvaihteella täydellä vedolla luistaa hieman. Vauhtipyörä ei edes tärise.

    Mietin että kun kytkimellä on ajettu tuo 180tkm niin eipä se enää uuden veroinen ole. En vielä tiedä mitä tehdä tai millaista kytkintä ostaa.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Onko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?

    Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm

    Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=

    Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.
    No minulla on sen: 291 hv/680Nm, sen se ainakin kestää. Rajoittiko Antti sinulta tehoja/vääntöjä alakierroksilta? Minulta ainakin rajoitti. Käsittääkseni tuo alakierrosten vääntö on myrkkyä kytkimelle ja vauhtipyörälle.

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Onko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?

    Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm

    Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=

    Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Hei,

    Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

    Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

    Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
    Joo ei nää oikee kestä. Itellä rupes vauhtipyörä rallattaa alle kuukausi ohjelmoinnin jälkeen. Laitoin Luk:in vauhtipyörän ja Sachs kytkimen. Taitaa olla ihan vakiomallisia. Nyt ei ongelmaa.

    Tuolta ainakin löytyisi jotain kestävämpää > http://www.clutch-specialists.co.uk/

    En kyllä osaa sanoa, kestääkö noikaan noin rajuja tehoja/vääntöjä...
    Last edited by Fabsu; 21-03-2016, 12:06.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Hei,

    Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

    Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

    Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
    Luultavasti sulla on GS6-53DZ laatikko ja olen ymmärtänyt, että tuon väännönkesto valmistajan mukaan olisi 530Nm.

    Kovia kytkimiä saa kiinteille vauhtipyöräpaketeille.
    Ruotsissa on firma joka tekee kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassan mallista, DLI Teknik.
    Myös Valeo saattaa tehdä kiinteitä vauhtipyöriä, ainakin N42-moottoriin sellaisen sai (ei ole tietenkään lähelläkään sama asia mutta kuitenkin).
    Kaksoismassavauhtipyörä ei varmaankaan kauaa kestä tuollaista vääntöä, varsinkin jos vedättää isolla vaihteella alakierroksilla.

    Tämä kytkinjuttu on dieselmanuaalien virityksen ongelma. En ole itse löytänyt kaupasta pakettia, joka menisi suoraan kiinni ja joka kestäisi noinkin kovat väännöt. Käytännössä joutuisi sovittamaan kisakytkimiä ja nehän on tiettävästi tosi mukavia arkikäytössä...

    Ite hyväksyisin (teho)tappion ja kävisin pienentämässä vääntöjä. Vaihtoehtoisesti pitäisi valmistautua melko kalliisiin investointeihin jotta saisi muokattua laatikosta sellaisen että siinä saa vauhtipyörä-kytkin paketin kestämään.

    E60 M5 Sachs kytkimen 3000 951 019 tiedot:


    Durchmesser [mm]: 228
    für Fahrzeuge mit Zweischeibenkupplung
    Nabenprofil: 32,5x35-26N
    Zähnezahl: 26

    Nur als Satz lieferbar

    E60 530D kytkimen 3000 951 952 tiedot:


    Durchmesser [mm]: 240
    Nabenprofil: 32,5 X 35-26N
    Nur als Satz lieferbar


    E60 550i Sachs kytkimen 3000 951 846 tiedot:

    Durchmesser [mm]: 240
    Nabenprofil: 32,5x35-26N
    Zähnezahl: 26

    En sitten tiedä, onko tostakaan mitään apua. Tais 550i:ssäkin olla vain 490Nm vääntöä, että kestääkö tuokaa kytkin sen enempää.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Käy ottamassa takaisin sen verran että pitää, tai sitten joku SRE kytkin.

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Kytkimen kesto

    Hei,

    Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

    Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

    Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.

    Leave a comment:


  • Grapes
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
    Noi suuttimet vissiin about tonnin mut mitäs noi muutokset turboon on ja arviolta hinta? Billet siivet ei vissiin maltaita maksa mut onkohan minkä hintanen tuollainen työ vaihtaa turboon siivet?

    Jos ei vaihda suuttimia vaan pelkästään turboo updeittaa niin mihin tehoihin pääsee noilla pre-lci suuttimilla?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    saa, Maaningalla siekkisellä. maksaa vain touhutonneja...

    Leave a comment:


  • Kernwaffe
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
    Sitte jatkuuki kysymyksellä että saako tuota vaihteistoa vahvistettua kestämään ?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Kernwaffe View Post
    Pystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?
    Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.

    Leave a comment:


  • Kernwaffe
    replied
    Pystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    M57n2 e60 530 lastutus ohjelmointi tehot

    Originally posted by yrd3 View Post
    suoraan AJ:lle, on kyllä asiansa osaava heppu! ja on mukava se 900km ottaa ja testailla samalla ennen ja jälkeen.
    Allekirjoitan tuon kommentin. Antilla palvelu on hyvää ja muutenkin rento sälli. Samalla jutustellessa Antti tarkisteli alustan ja turbon kuntoa pikaisesti. Todettiin että alusta on kunnossa mutta turbossa pientä päittäisvälystä mutta ei pahaa.

    Dpf veks ja ohjelmointiin. Vakio-ohjelmalla irtosi 237hp ja 526nm ilman Dpf:ää. Ohjelma sisään ja veto ja lukemat kivat 285hp ja 650nm. Lisääkin varmaan olisi saanut mutta halusin lähinnä alavääntöä lisää ja kuitenkin kestävyyttä ettei liian hirveitä alavääntöjä ja en halunnut voimasavuja putken päästä.

    Samalla Antti arvioi että ilmamassamittari voi olla sökö koska 3300rpm kohdalla käyrän nousu leikkaantui vaikka ohjelmassa ei ollut ko. rajoitusta. No itselleni auto tuntuu lähtevän vakiota huomattavasti alempaa, automaatti vaihtaa pehmeämmin ja kun Dpf on poissa niin ärsyttävää nykimistä ei polton aikana enää tapahdu.

    Suosittelen. Ja hei, hinta oli sovittu alennuksella 500€ mutta Dpf lähti pois niin iloisesti että Antti veloitti koko lystistä 475€. Siitä voisi ottaa muutkin esimerkkiä asiakaspalvelusta! Siis ohjelmointi 450€ dynon kanssa ja dpf poisto 25€.

    Edit: "Etelän pajoilla" Dpf pois otto on luokkaa 500€ Onhan siinä tuotteistettu erikoisosaamista. Kun katto mitä reilusti alle tuntiin meni Ajtechillä tuohon työhän ja laskussa luki 25€ ������

    Edit: Kulutus on parin tankin jälkeen tasoittunut 5,9l ajotietokoneen mukaan. Tankkaamalla mitattu 6,4l. Suunta on ainakin oikea kun ennen kulutus mitattuna oli 7,1l.
    Attached Files
    Last edited by JarnoE36; 29-06-2015, 08:48.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Noi luvut on aika huonosti vertailukelpoisia jollei ole samoilla rullilla saman mittaajan toimesta mitattu.

    Persdyno on paras mittari.

    Leave a comment:


  • Vilpertoz
    replied
    Moro

    Onkos täälä kellään kokemuksia Hirvipuro Oy:n ohjelmista? Vaan aika kovia lukuja lupaavat, kun e39 245hp ja 514nm. :think

    Leave a comment:

Working...
X