Originally posted by buubaa
View Post
530d lastutus
Collapse
X
-
Pystynkö tolla Delphin lukijalla livedataa seuraamalla varmistaa onko auto vakio vai ohjelmoitu? Mitä lukemia tarvis seurata ja mitä niiden pitäisi näyttää suunnilleen? -07 235hv kyseessä.
Edit. Ahtopaineita seurailin niin semmosta 1,6baria näyttäis olevan, kerran oli käyny 1,8barissa kun Max kohdassa moinen lukema oli mutta mitä itse kerkesin vedoissa vilkuileen niin 1,6bar näytti maksimit olevan. Lienee siis jonkinlainen ohjelma olla mikäli edelliseltä sivulta oikein ymmärsin?Last edited by buubaa; 28-07-2020, 18:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E36M3 View Post[B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna
231hv / 600nm
täydet 600nm on jo 2000rpm
millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..
turbo x5 billet siivillä
cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
3 tuuman putki etupuskurista läpi
4 bar mappi
vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??
vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä
neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....
JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)
myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!
Ja oma suositus on että vaihda sinne perusmoottoriksi M57N, tuossa vanhassa M57:ssa on niin paljon lähtökohtaisesti väärin, että ei ole hyvä lähtökohta. Vaikka toki sieltäkin voimaa saa kun sen väkisin sieltä ottaa.
Leave a comment:
-
-
E39 530d ohjemointi
[B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna
231hv / 600nm
täydet 600nm on jo 2000rpm
millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..
turbo x5 billet siivillä
cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
3 tuuman putki etupuskurista läpi
4 bar mappi
vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??
vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä
neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....
JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)
myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!
Leave a comment:
-
-
Eikö tämän pitäisi olla harrastaja foorumi,jossa tietoa ja vinkkejä jaetaan?
Leave a comment:
-
-
Moottorin ja vaihteiston ohjelmointi, EGR pois, samaten imusarjan läpät.
Hinnan voi kysyä lisäätehoa.fi, ei ole minun asiani sitä kertoa.
Ja ei, en ole osallinen, enkä saa tästä mitään.
Toivottavasti tästä sekä alkuperäisestä postauksesta oli apua niille, jotka arpovat kannattaako optimointi k.o. autoon.
En osaa sanoa, sisälsikö viestini tietoa tai vinkkejä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiding View PostPakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.
Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.
Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.
Tehtiinkö muutakin kuin ohjelmoitiin ja mitä kustansi?
Leave a comment:
-
-
Pakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.
Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.
Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.
Itse pyrin aina piezo malleissa jättämään DPF:n paikoilleen kun ne toimivat hyvin jos vaan lämpenee ja auttaa kun ottaa vielä EGR:n pois toiminnasta. Solkuista pääsääntöisesti pois jos joku ei ole vielä kerennyt. Asia on taas eri jos tyytyy puolitiehen tehtyyn ohjelmaan 260-280hv, DPF:llä vielä hengittää moottori juuri ja juuri.
Leave a comment:
-
-
Itsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.
Leave a comment:
-
-
Minkä takia se dpf pitää poistaa jos toimii? Itsellä sigun autosta Karalan softalla 315/660 ja dpf jätettiin toimintaan.
Leave a comment:
-
-
Ihanko vaan DPF poistolla ja ohjelmalla saa yli 300hp? Onko jossain dynossa mitattu? Itse eräästä paikasta kyselin ohjelmaa niin lupailtiin 280hp/650nm. Myös AJTechille laitoin s.postia ohjelmoinnista, mutta eivät vastanneet ikinä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magu83 View PostElikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?
Leave a comment:
-
-
Elikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?
Leave a comment:
-
Leave a comment: