530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by buubaa View Post
    Pystynkö tolla Delphin lukijalla livedataa seuraamalla varmistaa onko auto vakio vai ohjelmoitu? Mitä lukemia tarvis seurata ja mitä niiden pitäisi näyttää suunnilleen? -07 235hv kyseessä.

    Edit. Ahtopaineita seurailin niin semmosta 1,6baria näyttäis olevan, kerran oli käyny 1,8barissa kun Max kohdassa moinen lukema oli mutta mitä itse kerkesin vedoissa vilkuileen niin 1,6bar näytti maksimit olevan. Lienee siis jonkinlainen ohjelma olla mikäli edelliseltä sivulta oikein ymmärsin?
    Kyllä siellä ohjelma on jos tuollaiset paineet löytyy.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Pystynkö tolla Delphin lukijalla livedataa seuraamalla varmistaa onko auto vakio vai ohjelmoitu? Mitä lukemia tarvis seurata ja mitä niiden pitäisi näyttää suunnilleen? -07 235hv kyseessä.

    Edit. Ahtopaineita seurailin niin semmosta 1,6baria näyttäis olevan, kerran oli käyny 1,8barissa kun Max kohdassa moinen lukema oli mutta mitä itse kerkesin vedoissa vilkuileen niin 1,6bar näytti maksimit olevan. Lienee siis jonkinlainen ohjelma olla mikäli edelliseltä sivulta oikein ymmärsin?
    Last edited by buubaa; 28-07-2020, 18:55.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by E36M3 View Post
    [B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna

    231hv / 600nm

    täydet 600nm on jo 2000rpm

    millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..

    turbo x5 billet siivillä
    cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
    3 tuuman putki etupuskurista läpi
    4 bar mappi

    vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??


    vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä

    neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....


    JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)

    myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!
    Vaihdelaatikko vaihtoon hetimmiten, tuolla gm laatikolla ei tee mitään, kun ei kestä.

    Ja oma suositus on että vaihda sinne perusmoottoriksi M57N, tuossa vanhassa M57:ssa on niin paljon lähtökohtaisesti väärin, että ei ole hyvä lähtökohta. Vaikka toki sieltäkin voimaa saa kun sen väkisin sieltä ottaa.

    Leave a comment:


  • E36M3
    replied
    E39 530d ohjemointi

    [B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna

    231hv / 600nm

    täydet 600nm on jo 2000rpm

    millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..

    turbo x5 billet siivillä
    cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
    3 tuuman putki etupuskurista läpi
    4 bar mappi

    vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??


    vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä

    neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....


    JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)

    myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eikö tämän pitäisi olla harrastaja foorumi,jossa tietoa ja vinkkejä jaetaan?

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Moottorin ja vaihteiston ohjelmointi, EGR pois, samaten imusarjan läpät.


    Hinnan voi kysyä lisäätehoa.fi, ei ole minun asiani sitä kertoa.

    Ja ei, en ole osallinen, enkä saa tästä mitään.

    Toivottavasti tästä sekä alkuperäisestä postauksesta oli apua niille, jotka arpovat kannattaako optimointi k.o. autoon.
    En osaa sanoa, sisälsikö viestini tietoa tai vinkkejä.
    Last edited by Kiding; 02-05-2018, 11:28. Reason: Tietojen muokkaus

    Leave a comment:


  • paulika
    replied
    Originally posted by Kiding View Post
    Pakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.

    Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.

    Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.

    Tehtiinkö muutakin kuin ohjelmoitiin ja mitä kustansi?

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Pakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.

    Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.

    Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.
    Tuossa vanhan mallisessa (solenoidi suuttimilla) on huonosti toteutettu DPF mikä tahtoo olla tukossa jo muutenkin niin alle 300hv tahtoo jäädä DPF:llä. Piezot kun tuli DPF siirtyi turbon perseeseen, jolloin se toimii paremmin, mutta siinäkin tahtoo moottorin hengitys ahdistua jos tavoittelee yli 300hv lukuja. Kysyjä tuossa jo meinasi uutta ahdinta laittaa, jotta pääsisi yli 300hv:n niin viimeistään tuolloin pitää siitä tukoksesta päästä eroon tai uudesta ahtimesta ei ole mitään hyötyä.

    Itse pyrin aina piezo malleissa jättämään DPF:n paikoilleen kun ne toimivat hyvin jos vaan lämpenee ja auttaa kun ottaa vielä EGR:n pois toiminnasta. Solkuista pääsääntöisesti pois jos joku ei ole vielä kerennyt. Asia on taas eri jos tyytyy puolitiehen tehtyyn ohjelmaan 260-280hv, DPF:llä vielä hengittää moottori juuri ja juuri.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.

    Leave a comment:


  • -JMV-
    replied
    Minkä takia se dpf pitää poistaa jos toimii? Itsellä sigun autosta Karalan softalla 315/660 ja dpf jätettiin toimintaan.

    Leave a comment:


  • s4mmy
    replied
    Ihanko vaan DPF poistolla ja ohjelmalla saa yli 300hp? Onko jossain dynossa mitattu? Itse eräästä paikasta kyselin ohjelmaa niin lupailtiin 280hp/650nm. Myös AJTechille laitoin s.postia ohjelmoinnista, mutta eivät vastanneet ikinä.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Magu83 View Post
    Elikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
    Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?
    Ruiskutusmäärä ei kerro totuutta jos on ollut suutinkarttavääntäjien kynsissä, mutta ilmamäärä jotain 1600mg/isku, ahdot 1,6-1,9bar, Kierrätys pois toiminnasta ja samoin DPF. Vakio suuttimet ja vakioahdin riittää jo itsessään yli 300hv ja ahtimen muokkauksella sekä isommalla coolerilla pääsee 350-360hv tasoon.

    Leave a comment:


  • Magu83
    replied
    Elikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
    Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    400e sisältää tehomittaukset ennen ja jälkeen!

    Leave a comment:

Working...
X