530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Mikko Sivonen View Post
    Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
    kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
    (karala?)
    Unohda tuo Celtic, ota suoraan parempi! Olen tulevana maanantaina tulossa Joensuuhun ja silloin onnistuu tehon lisäys joko minun tai Tuikun tai Ajtech:n tekemänä, itse saat tekijän valita ja aivan varmasti saat paremman kuin Celticin.

    Leave a comment:


  • Bablo81
    replied
    Originally posted by Mikko Sivonen View Post
    Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
    kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
    (karala?)
    Fin-diesel Kuopiossa

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Jokke79 View Post
    Eli ei kestä sen enempää vääntöä? Minkähän verran tuosta uskaltaisi tehoja ottaa?
    Kestäähän 535d hyvin ottaa tehoa joku 380\750 on jees jos laatikko kunnossa

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Mikko Sivonen View Post
    Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
    kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
    (karala?)
    Ei tuo Celtic Tuning mikään huono ohjelmiston tekijä ole.
    Ihan hyvin ovat käsittääkseni toimineet ja tehoa tullu hyvin.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    :think "tuikku" kajaanissa.:think

    Originally posted by Mikko Sivonen View Post
    Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
    kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
    (karala?)

    Leave a comment:


  • Mikko Sivonen
    replied
    Hirvipuro oy

    Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
    kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
    (karala?)

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Jokke79 View Post
    Eli ei kestä sen enempää vääntöä? Minkähän verran tuosta uskaltaisi tehoja ottaa?
    Eikös tuo automaatti kestä hyvin tehoja? 535D on aina automaatti. Me tässä mietittiin manuaalin 530 D, vauhtipyörän ja kytkimen kestävyyttä. Manuaali kestää näistä kahdesta ilmeisesti huonommin tehoja/vääntöjä. Tuossa kai syy kun 535D:etä ei ole saanut kuin tomaattina.

    Leave a comment:


  • Jokke79
    replied
    Eli ei kestä sen enempää vääntöä? Minkähän verran tuosta uskaltaisi tehoja ottaa?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jokke79 View Post
    Onko pre lci 535D:ssä sama kytkin ja loota kuin 530D:ssä? Mahtaakohan tuota uskaltaa käydä lastuttamassa. Ajotietokone sanoo, että suodattimen huolto ohitettu aikapäiviä sitten, eiköhän se paras huolto olisi AJ Techillä
    Sama perus automaattilaatikko siellä on mutta eri versiota.

    Leave a comment:


  • Jokke79
    replied
    Onko pre lci 535D:ssä sama kytkin ja loota kuin 530D:ssä? Mahtaakohan tuota uskaltaa käydä lastuttamassa. Ajotietokone sanoo, että suodattimen huolto ohitettu aikapäiviä sitten, eiköhän se paras huolto olisi AJ Techillä

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Makkis: Kerroppa onko kiinteässä vauhtipyörässä huonoja puolia? Miten sulla on toiminut ja millaisia tehoja sun autos puskee?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Luultavasti sulla on GS6-53DZ laatikko ja olen ymmärtänyt, että tuon väännönkesto valmistajan mukaan olisi 530Nm.

    Kovia kytkimiä saa kiinteille vauhtipyöräpaketeille.
    Ruotsissa on firma joka tekee kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassan mallista, DLI Teknik.
    Myös Valeo saattaa tehdä kiinteitä vauhtipyöriä, ainakin N42-moottoriin sellaisen sai (ei ole tietenkään lähelläkään sama asia mutta kuitenkin).
    Kaksoismassavauhtipyörä ei varmaankaan kauaa kestä tuollaista vääntöä, varsinkin jos vedättää isolla vaihteella alakierroksilla.

    Tämä kytkinjuttu on dieselmanuaalien virityksen ongelma. En ole itse löytänyt kaupasta pakettia, joka menisi suoraan kiinni ja joka kestäisi noinkin kovat väännöt. Käytännössä joutuisi sovittamaan kisakytkimiä ja nehän on tiettävästi tosi mukavia arkikäytössä...

    Ite hyväksyisin (teho)tappion ja kävisin pienentämässä vääntöjä. Vaihtoehtoisesti pitäisi valmistautua melko kalliisiin investointeihin jotta saisi muokattua laatikosta sellaisen että siinä saa vauhtipyörä-kytkin paketin kestämään.

    E60 M5 Sachs kytkimen 3000 951 019 tiedot:


    Durchmesser [mm]: 228
    für Fahrzeuge mit Zweischeibenkupplung
    Nabenprofil: 32,5x35-26N
    Zähnezahl: 26

    Nur als Satz lieferbar

    E60 530D kytkimen 3000 951 952 tiedot:


    Durchmesser [mm]: 240
    Nabenprofil: 32,5 X 35-26N
    Nur als Satz lieferbar


    E60 550i Sachs kytkimen 3000 951 846 tiedot:

    Durchmesser [mm]: 240
    Nabenprofil: 32,5x35-26N
    Zähnezahl: 26

    En sitten tiedä, onko tostakaan mitään apua. Tais 550i:ssäkin olla vain 490Nm vääntöä, että kestääkö tuokaa kytkin sen enempää.
    http://www.blingfactory.fi/ Tekee vauhtipyöriä mittatilauksena. Itse teetin muutama vuosi sitten kaksoismassa mallisen kiinteän vauhtipyörän siellä ja hintakaan ei ollut paha 300e.
    Joten voit itse valkata haluamasi kytkimen ja teetät tuolla vauhtipyörän.

    Kait tuollaisessa 530d kestäisi se Sachsin 765 asetelma ja massalevy.
    Noilla on näköjään valmiitakin malleja juuri tuolle yhdistelmälle.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Eihän se mitään ihmeitä siitä meinailis. On niitä täälä foorumilla useampia autoja jotka on softattu jättämällä pönttö ja poltto käyttöön. Kunnossa oleva pönttö ei paljoa tehoja kurista.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Mitähän laite meinaisi, jos jättäisi toimivan DPF:n paikalleen ja kävisi softaamassa? Onko kellään kokemuksia tai muuta mehevää mutu-tuntumaa?

    Toisaalta ei nuo trafin hömpötykset ole tainneet johtaa yhtään mihinkään? Ei vaan ehjää viittisi rikkoa.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Oisko nyt joku 15 tkm. Alkuperäsellä paketilla oli työnnetty se 190 tkm. Mulla ei taas kytkin luistanut, mutta hirvee rohina kuului kun kytkimen painoi puoleen väliin. Vauhtipyörä oli ihan paskana, kun vaihettiin. Kytkimessä vielä pintaa.

    Leave a comment:

Working...
X