Originally posted by Mikko Sivonen
View Post
530d lastutus
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Mikko Sivonen View PostMitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
(karala?)
Ihan hyvin ovat käsittääkseni toimineet ja tehoa tullu hyvin.
Leave a comment:
-
-
Hirvipuro oy
Mitenkäs, onko kenelläkään mitään fakta tietoa tämän hirvipuron lastuista?
kenen pajaa ensimmäisenä ehdottaisitte ottaen huomioon, sijainnin joensuussa?
(karala?)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jokke79 View PostEli ei kestä sen enempää vääntöä? Minkähän verran tuosta uskaltaisi tehoja ottaa?
Leave a comment:
-
-
Eli ei kestä sen enempää vääntöä? Minkähän verran tuosta uskaltaisi tehoja ottaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jokke79 View PostOnko pre lci 535D:ssä sama kytkin ja loota kuin 530D:ssä? Mahtaakohan tuota uskaltaa käydä lastuttamassa. Ajotietokone sanoo, että suodattimen huolto ohitettu aikapäiviä sitten, eiköhän se paras huolto olisi AJ Techillä
Leave a comment:
-
-
Onko pre lci 535D:ssä sama kytkin ja loota kuin 530D:ssä? Mahtaakohan tuota uskaltaa käydä lastuttamassa. Ajotietokone sanoo, että suodattimen huolto ohitettu aikapäiviä sitten, eiköhän se paras huolto olisi AJ Techillä
Leave a comment:
-
-
Makkis: Kerroppa onko kiinteässä vauhtipyörässä huonoja puolia? Miten sulla on toiminut ja millaisia tehoja sun autos puskee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostLuultavasti sulla on GS6-53DZ laatikko ja olen ymmärtänyt, että tuon väännönkesto valmistajan mukaan olisi 530Nm.
Kovia kytkimiä saa kiinteille vauhtipyöräpaketeille.
Ruotsissa on firma joka tekee kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassan mallista, DLI Teknik.
Myös Valeo saattaa tehdä kiinteitä vauhtipyöriä, ainakin N42-moottoriin sellaisen sai (ei ole tietenkään lähelläkään sama asia mutta kuitenkin).
Kaksoismassavauhtipyörä ei varmaankaan kauaa kestä tuollaista vääntöä, varsinkin jos vedättää isolla vaihteella alakierroksilla.
Tämä kytkinjuttu on dieselmanuaalien virityksen ongelma. En ole itse löytänyt kaupasta pakettia, joka menisi suoraan kiinni ja joka kestäisi noinkin kovat väännöt. Käytännössä joutuisi sovittamaan kisakytkimiä ja nehän on tiettävästi tosi mukavia arkikäytössä...
Ite hyväksyisin (teho)tappion ja kävisin pienentämässä vääntöjä. Vaihtoehtoisesti pitäisi valmistautua melko kalliisiin investointeihin jotta saisi muokattua laatikosta sellaisen että siinä saa vauhtipyörä-kytkin paketin kestämään.
E60 M5 Sachs kytkimen 3000 951 019 tiedot:
Durchmesser [mm]: 228
für Fahrzeuge mit Zweischeibenkupplung
Nabenprofil: 32,5x35-26N
Zähnezahl: 26
Nur als Satz lieferbar
E60 530D kytkimen 3000 951 952 tiedot:
Durchmesser [mm]: 240
Nabenprofil: 32,5 X 35-26N
Nur als Satz lieferbar
E60 550i Sachs kytkimen 3000 951 846 tiedot:
Durchmesser [mm]: 240
Nabenprofil: 32,5x35-26N
Zähnezahl: 26
En sitten tiedä, onko tostakaan mitään apua. Tais 550i:ssäkin olla vain 490Nm vääntöä, että kestääkö tuokaa kytkin sen enempää.
Joten voit itse valkata haluamasi kytkimen ja teetät tuolla vauhtipyörän.
Kait tuollaisessa 530d kestäisi se Sachsin 765 asetelma ja massalevy.
Noilla on näköjään valmiitakin malleja juuri tuolle yhdistelmälle.
Leave a comment:
-
-
Eihän se mitään ihmeitä siitä meinailis. On niitä täälä foorumilla useampia autoja jotka on softattu jättämällä pönttö ja poltto käyttöön. Kunnossa oleva pönttö ei paljoa tehoja kurista.
Leave a comment:
-
-
Mitähän laite meinaisi, jos jättäisi toimivan DPF:n paikalleen ja kävisi softaamassa? Onko kellään kokemuksia tai muuta mehevää mutu-tuntumaa?
Toisaalta ei nuo trafin hömpötykset ole tainneet johtaa yhtään mihinkään? Ei vaan ehjää viittisi rikkoa.
Leave a comment:
-
-
Oisko nyt joku 15 tkm. Alkuperäsellä paketilla oli työnnetty se 190 tkm. Mulla ei taas kytkin luistanut, mutta hirvee rohina kuului kun kytkimen painoi puoleen väliin. Vauhtipyörä oli ihan paskana, kun vaihettiin. Kytkimessä vielä pintaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: