mikähän mahtoi tulla e60 bemarin ulkolämpömittariin,kun puskurin vaihdon jälkeen näyttää heti -40astetta kun auton käynnistää.missä tossa on se lämpöanturi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ulkolämpömittari ongelma???
Collapse
X
-
Originally posted by BMW 320d View PostNo nyt ois taas lämpömittarissa häikkää. Nyt se vain näyttää n. 10-15 asetta lämpimämpää mitä oikeesti on, oisko kellään tietoa mistä moinen voisi johtua? Onko taas johdossa vikaa?
joko johto on oikosulussa johonkin tai anturi on sökö.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLämpömittari toimii sillä periaatteella että,mitä enemmän vastusta, sen alempaa lämpötilaa se näyttää. Jos näyttää liian lämmintä,
joko johto on oikosulussa johonkin tai anturi on sökö.???
EX: 530D F10 LCI -15
EX: 530D E61 LCI -08
EX: 320D E91 -07
Comment
-
-
Mulla ilmoitti yllättäen ulkolämpötilaksi -5, vaikka auto seissyt n. vrk. hallissa, jossa aina aikasemmin näyttänyt 17 astetta.
Kun täräytti käyntiin, muuttu melkein heti -4,5:een paikallaan ollessaan. N. tunnin ajossa siirtyi -0:aan. Ulkona tällöin about 1 asti. Oisko anturi död, vai joku muu härö?
Tässä välipalaa imen, katotaan mihin muuttuu kun hyppään taas rattiin...
EDIT: jatkoin matkaa, mittarin näyttämä liikkui nollan ja puolen plus asteen välillä. Ajoin mainostaulumittarin ohi, joka näytti +2. Sitten kaupan sisäparkkihalliin. Pois lähtiessä, asteet oli noussut 3,5:een. Hallissa oli selkeästi toista kymmentä. Laitoin merkille, että vaikka kone lämmin, kone kiersi paikalla ollessani melkein 1000 rpm. Kytkin automaagista pakin päälle ja auto nytkähti taaksepäin, niin ajovalot sammu. MIT VIT? Siis vain hetkeks ja sytty uudelleen ja teki normi ylös-alas alkutoimet. Hallista ulos, jossa nyt tod. näk. edelleen se n. +1, ja ulkolämpötilamittari muuttuu ihan parissa minuutissa 0:aan asteeseen...
Kotiin tullessa, katoin piruttain akkua sen verran, että ns. kunnonosoitin oli akussa vihreänä, joka osoittaa varauksen olevan riittävä.
Oisko jotain ilkeitä kontaktihäröjä? Auto tuli päivää aikasemmin automaattilaatikon öljypohjan ja stefan vaihdosta ja raidetangon päiden vaihdosta Laakkoselta. Ei kai näiden vaihdossa tarvii pahemmin sähköihin koskea...Last edited by Konu; 28-11-2014, 20:09.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Ei pysty kalibroimaan tietääkseni. Ainakin E46:ssa ulkolämpötilan anturi ei anna suoraan tietoa ajajalle, INPAlla kun katsoo niin siellä on muistaakseni indicated temperature ja filtered temperature tjsp. Jos vaikka -10 asteesta ajaa lämpöiseen parkkiluolaan niin pirssi ei suostu uskomaan että lämpötila nousi äkkiä ~20 astetta. Vaikka pikaisesti kävis kaupassa niin sama juttu.
E60:stä WDS sanoo:
"The ambient temperature sensor is not directly linked to the engine control unit but to the instrument cluster. The value of the ambient temperature is sent to the engine control unit via CAN bus. In the event of a fault, the instrument cluster sends a characteristic value which the DME interprets as a fault.
If a fault is entered, a substitute value is calculated for the ambient temperature from the intake-air temperature. The ambient temperature is required for many functions in the engine control unit that contain temperature-dependent parameters."
Jos lämpötila-anturi antaa pikkuisen väärää tietoa eikä ole ihan särki, voisi yo. perusteella heijata kierroksia. Olisko kaapeli hankautunut pikkasen puhki ja ottaa maihin silloin tällöin?
Comment
-
-
Kyllä sitä koodaamalla pystyy kalibroimaan mutta ei taida tässä tilanteessa olla oikea ratkaisu.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Sain nyppästyä lämpötila-anturin irti, ihan vaan irrottamalla anturin edestä koristeritilän ja sen muovikehikon kuskin puolen sumarin edestä. Siitä sitten muoveja taivuttamalla, anturi tuli aika kivasti alakautta ja sieltä sumuvalon puolelta esille.
Vika paikallistu heti (mittarin näyttämä oli liian alhainen, muutama aste ja välillä näytti -40). Toinen johto oli poikki siitä liittimen kannasta. Eli turhaan tuli ostettua uusi anturi, mutta ei siinä konkurssiin menty. Väliaikaseksi korjaukseksi vanha liitin auki ja katkennut piuhan tumppi pois ja niin hyvin kun mahdollista, puristelin ja teippasin uutta kuorittua johdon osaa liittimen nastaan.
Nyt siis pitäisi ostaa uusi liitin (onko bmw:n oma vai jokin vakio 2-napainen?) Tämän näköinen se muistaakseni oli
http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=61&fg=15
Pitääkö tilata Laakkoselta, vai voiko muualta hakea?Last edited by Konu; 17-01-2015, 11:31.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
Comment