Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensa E60 ostamassa, auttakaa tietämätöntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkoV
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 23
    • Lappeenranta

    Bensa E60 ostamassa, auttakaa tietämätöntä

    Eli mersuista on enemmän tietoa ja nyt voisi kokeilla ensimmäistä bemaria. Kohde olisi alkupään E60. Kulutuksia ja co2-arvoja kun katsoo, niin taitaa olla ihan sama ottaako 520, 525 tai 530:n. Tehot vain kasvaa ja kiihtyvyys paranee isommalla koneella. Eli ei taida olla järkeä 520:ssa? Väännöt tuntuu numeroarvoilla todella pieniltä, mutta ei tuo taida ajaessa haitata?
    Onko bemareihin oma diagnostiikkaohjelma ja saako toimivia miten edullisesti?
    Bensakoneisa taitaa olla huomattavasti vähemmän mahdollisia murheenaiheuttajia kuin dieselkoneissa?
    Mites tuo automaattilaatikko, onko typpivikoja mitä tulisi tutkia koeajolla?
    Mitä muuta pitäisi huomioida koeajolla ja autoa tutkiessa?
    Bemareista en tiedä muuta kuin että e60 on aina miellettänyt silmää, nyt oli ajatus ottaa mersun CLK mutta alkoi tuo e60 taas kummitela mielessä.

    Marko
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by MarkoV View Post
    Eli mersuista on enemmän tietoa ja nyt voisi kokeilla ensimmäistä bemaria. Kohde olisi alkupään E60. Kulutuksia ja co2-arvoja kun katsoo, niin taitaa olla ihan sama ottaako 520, 525 tai 530:n. Tehot vain kasvaa ja kiihtyvyys paranee isommalla koneella. Eli ei taida olla järkeä 520:ssa? Väännöt tuntuu numeroarvoilla todella pieniltä, mutta ei tuo taida ajaessa haitata?
    Onko bemareihin oma diagnostiikkaohjelma ja saako toimivia miten edullisesti?
    Bensakoneisa taitaa olla huomattavasti vähemmän mahdollisia murheenaiheuttajia kuin dieselkoneissa?
    Mites tuo automaattilaatikko, onko typpivikoja mitä tulisi tutkia koeajolla?
    Mitä muuta pitäisi huomioida koeajolla ja autoa tutkiessa?
    Bemareista en tiedä muuta kuin että e60 on aina miellettänyt silmää, nyt oli ajatus ottaa mersun CLK mutta alkoi tuo e60 taas kummitela mielessä.

    Marko
    E60 on sen verran painava auto, että ei kannata nyt ihan ostaa pienimmällä koneella. Alkaa takuulla jossain vaiheessa harmittamaan. Taitaisi kulutuksen/tehon/ ajomukavuuden puolesta olla tuo 3.0 bensa ihan varteenotettava vaihtoehto. Ainakin jostain täällä foorumilla joku kertoi sillä pääsevän ihan kohtuullisilla kulutuslukemilla matka-ajossa. Taajamassa varmaan vie yli 10 l/100 km ainakin automaatilla, mutta bensaahan on vielä saatavissa suomessa ihan hyvin
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • joccede
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 856
      • Vaasa

      #3
      Mulla on 04 vuoden 530i, manuaalilla. Yleensä maantiellä keskikulutus jää noin 7 litraan, kun pitää yllä vähän parempaa vauhtia. Mutta viimeksi kun lähdettiin Kalajoelle hissukseen letkassa, niin 6,1 litraa jäi keskikulutukseksi! Kaupunki pyörittelyssä kulutus nousee noin kymmeneen litraan. Ja tämä siis 255 ja 285 leveillä 20" kumeilla.

      Mutta jos bensakoneista ostaa, niin kannattaa vähintään se 530i hankkia. E60 koppa on kohtuullisen puhditon tuolla kolme litraisella, en edes halua kuvitella miltä se tuntuu noilla pienempikoneisilla...
      K100
      E31 850i
      E83 X3 3,0d

      Comment

      • Tahtik
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 103
        • Odilampi, Espoo

        #4
        Originally posted by joccede View Post
        Mutta jos bensakoneista ostaa, niin kannattaa vähintään se 530i hankkia. E60 koppa on kohtuullisen puhditon tuolla kolme litraisella, en edes halua kuvitella miltä se tuntuu noilla pienempikoneisilla...
        Mulla on e60 vm 2008. Koeajoin 520i mallin ja jätin väliin kun mieli teki perinteistä 6-sylinteristä. Kulutus mulla 2,5l-koneella + automaatilla on aika lähelle sama mitä joccedellakin.
        Jos välttämättä haluaa kaksilitraisen, niin pitää olla rauhallinen kuski. Kyllä 520 saman kulkee kuin muutkin 2l perheautot. Eli riittävästi, mutta ei se urheilullinen ole. automaattina kiihtyvyys taisi olla tasan 10,0s sataseen.

        Mun tuntuman mukaan E60 tuntuu puhdittomalla noilla peruskoneilla (520i-530i, 520d), vaikka numeroarvot ja todellisuus on monesti jotain ihan muuta. :think
        Vaimon turpo-ooppeli tuntuu paljon ruudikkaammalta kuin oma auto, vaikka oikeasti jää kiihdytyksissä kuin seisomaan.
        sigpic
        Nykyinen auto F10 (2013)
        Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
        Volvot (2004, 2005, 2008)
        Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #5
          Iso vakaa ja hiljainen auto niin ei se vauhti niin tunnu
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • mr81
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 300
            • PK-seutu

            #6
            Kyllä facelift 523i on semmoinen kohtalainen kompromissi. Riippuu niin paljon edellisistä autoista ja ajotyylistä et riittääkö. Itse kyllä ajattelin kokeilla isompaa dieseliä seuraavaksi. Kokeilin aikoinaan '06 520dA ja oli kyl pettymys joten otin sit bensan.
            Last edited by mr81; 27-07-2012, 12:21.
            E65 730d '08 Monaco blue
            Ex: E60 523iA '08

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #7
              Originally posted by mr81 View Post
              Kyllä facelift 523i on semmoinen kohtalainen kompromissi. Riippuu niin paljon edellisistä autoista ja ajotyylistä et riittääkö. Itse kyllä ajattelin kokeilla isompaa dieseliä seuraavaksi. Kokeilin aikoinaan '06 520dA ja oli kyl pettymys joten otin sit bensan.
              Tuo onkin 3l, joten kulkua normaali ajoon ihan riittävästi.

              Comment

              • TeRm0z
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 96
                • Seinäjoki

                #8
                Eipä tuohon sopivan moottorikoon löytämiseen auta kuin itse käydä testaamassa mahdollisia ehdokkaita. Porukka kun arvioi tällaisia asioita niin eri lähtökohdista.

                Täällä ollut nyt noin 1,5kk ajan omistuksessa vm. -04 E61 525iA (192hv). Vaikka paappaisempaa päätä moottorivalikoimasta edustaakin, niin mukavat kyydit ainakin meikäläisen mittapuulla tarjoaa, eikä todellakaan tarvitse jalkoihin jäädä. Ohitukset sujuvat sutjakkaasti jne, kun automaatti hoitaa työnsä hienosti.

                Edellinen auto oli E91 320dA (163hv) ja ainakin siihen verrattuna nykyinen möhköfantti tuntuu ruudikkaammalta. Tosin suurin vaikutus asiaan taitaa olla miellyttävämmällä äänimaailmalla!

                Kulutus heiluu työmatka-ajossa 8,5-9L välillä (pääosin maantietä).
                Last edited by TeRm0z; 27-07-2012, 15:28.
                Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
                Ex list:
                F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  #9
                  Onhan tuo 2.5nenkin jo iso siinä mittapuussa että suurin osa suomalaisista ajaa jollain 1.6:lla

                  Ja joo kyllä 520d automaatin ja 525i:n välilläkin on aivan päätä huimaava ero tuossa menemisessä..

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #10
                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Onhan tuo 2.5nenkin jo iso siinä mittapuussa että suurin osa suomalaisista ajaa jollain 1.6:lla

                    Ja joo kyllä 520d automaatin ja 525i:n välilläkin on aivan päätä huimaava ero tuossa menemisessä..
                    Softa 520d:hen niin homma kääntyy toisinpäin Esim 177hv versiosta saa perussoftalla 211hv ja 400Nm ja jää muuten 525i katselemaan perävaloja!
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Softa 520d:hen niin homma kääntyy toisinpäin Esim 177hv versiosta saa perussoftalla 211hv ja 400Nm ja jää muuten 525i katselemaan perävaloja!
                      Tos ei oo enää sit muuta ongelmaa ku että ton 520d:n neloskoneen ääntä ei kestä kukaa vrt. 525i bensa-kuutonen
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • -challenger-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 2150
                        • L a h t i

                        #12
                        No ei siitä softalla mikää ohjus tule HAHA

                        Comment

                        • MarkoV
                          Newbiemmer
                          • Jul 2012
                          • 23
                          • Lappeenranta

                          #13
                          No tänään tuli tehtyä kaupat. Eli -05 525i eli on uudemmalla koneella 218hp. Vähän vahingossa menin katsomaan kun oli paljon ajettu 160tkm, mutta olikin ylläri, että oli uudempi ja vähän paremmilla varusteilla kuin nuo karva -03/-04:t. Varusteina lähinnä nahkaverhoilu, navi sillä isommalla? näytöllä eli se vanhamman mallin näyttö plus puolikas vielä siinä sivussa, parkkitutkat edessä ja takana, takaikkunan sähköinen aurinkoverho, cd-vaihtaja hanskalokerossa. Ja kai tuossa on joku ohjausjutskakin koska on niin paljon herkempi kaupunkiajossa kuin nuo vanhemmat koeajamani yksilöt. Molemmat vanteet oli 17". Värinä majestettinen metallimusta ;-) Ensimmäinen musta auto minulla, mutta sopii tuohon ihan ok. Valokytkintä en vielä oikein tajunnut, että missä asennossa pitää olla että päiväajovalot toimii, nolla-asennossa ei palanut mitään vaikka oli ruksit i-drivessa, pitää varmaan oikeasti alkaa lukemaan ohjekirjaa.
                          Kulutus oli Helsingistä Lappeenrantaan reiluhkolla vauhdilla 7,8l/100km ajotietokoneen mukaan. Mennessä sama matka oli vaihtoon jääneellä 1.2 TSI DSG Octavialla 6l/100km. Minua ei tuo kulutusero matka-ajossa häiritse.
                          Nyt sitten vain odottelemaan, että mitä hajoaa ensiksi ;-)

                          Marko

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            #14
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Softa 520d:hen niin homma kääntyy toisinpäin Esim 177hv versiosta saa perussoftalla 211hv ja 400Nm ja jää muuten 525i katselemaan perävaloja!
                            Ei helvetti päivän naurut kannattaa niihin kiihdytyskisoihin mennä ihan jollain muilla autoilla. Jos ne "optimoidut" edes kestää sinne asti..
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Ei helvetti päivän naurut kannattaa niihin kiihdytyskisoihin mennä ihan jollain muilla autoilla. Jos ne "optimoidut" edes kestää sinne asti..
                              Kestää ne
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎