Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 koneiden turbot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    M57 koneiden turbot?

    Moro

    Kuinka näissä m57n moottoreissa on turbot kestäneet 530d ja 535d omistajilla? Eli onko järestään mennyt n. 300tkm tienoilla ahtimet tai ahdin vaihtoon?

    Kyselen kun tuolla netissä näyttää olevan n. 250tkm (muutamia ylikin) ajettuja autoja paljon mutta tietoa turbo rempoista ei ole oikein missään näistä ilmoituksista. Eli onko näihin kaikkiin odotettavissa turbo remppaa lähi kymmenientuhansien sisällä? Vai voiko odottaa turbolta kestävyyttä jopa 350tkm asti? Nimim. e39 530d omistaneena ahdin oli vaihtokunnossa 200tkm jälkeen kahteen kertaan(400tkm tienoilla vislasi ja oli jo kerran vaihdettu) Ja kun e39 aikakauden autoissa ahdin tuntuu olevan vaihtokunnossa kun sillä ajettu 250-300tkm...
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
  • A62
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 117
    • Oulu

    #2
    Mulla on vaihdettu alle 200tonnin ja ahtopaineensäätimessä on ilmeisesti nytkin vikaa. En tiedä mikä näitä rikkoo, mutta voi mennä jo pienemmilläkin kilometreillä. Arvelisin, ettei ole mitään selvää rajaa, jolloin turbo losahtaa.

    Toisaalta jos sen kerran joutuu vaihtamaan, niin ei se niin mahdoton kulu ole 1-2k€. Minulla siis 530d ja VNT ahdin. 535d:ssä on ilmeisesti hiukan toisenlainen systeemi.

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #3
      Kestää mitä sattuu kestämään, riippuen tuurista, käytöstä ja öljyistä 15-1000tkm.

      35d ahtimien huolto, siis uudet laakerit, tasapainotus ja ultraäänipesu = reilu 500€ ja 30d VNT-ahtimelle sama, jotain reipas 300€. Ahdin/ahtimet on tuon jälkeen uutta vastaavia, ettei se nyt niin hirmu kustannus ole, jos teke vähän ennakoivasti
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Originally posted by Matson^ View Post
        Kestää mitä sattuu kestämään, riippuen tuurista, käytöstä ja öljyistä 15-1000tkm.

        35d ahtimien huolto, siis uudet laakerit, tasapainotus ja ultraäänipesu = reilu 500€ ja 30d VNT-ahtimelle sama, jotain reipas 300€. Ahdin/ahtimet on tuon jälkeen uutta vastaavia, ettei se nyt niin hirmu kustannus ole, jos teke vähän ennakoivasti
        Missäs firmassa olette näitä ahtimia huollattaneet?
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by creative 22 View Post
          Missäs firmassa olette näitä ahtimia huollattaneet?
          Hevosvoima.com / Arctic performancea on aika paljon käytetty, kohtuu edukas, mutta aikataulut tahtoo venyä, vaikka aina on kyllä kuntoon tullu.
          Toinen vähintään yhtä hyvä on Fin-Turbo, asiakaspalvelu A1 yms

          .. Lähes jokainen turbolafkahan noita huoltoja tekee, mutta jotkut ei suostu tekemään muuttuvasiipisille mitään, se kun on niin vaarallista ja tarkkaa
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • temppa1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 41
            • Lahti

            #6
            Itseltähän tänään porsi turbo.. 170tkm mittarissa.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Ensimmäinen kesti 280tkm ja nykyisellä oli 60tkm ajettu kun purettu ja sillä olen rullannut toisen mokoman päälle, eli 120tkm silläkin ajettu. Ahdin on uudempi malli GT2260V ja maksoi huimat 300e toimituskuluineen Englannista.

              Niin isolla haarukalla nuo kestot, että ei tosiaan voi sanoa mitään koska porsii vai porsiiko ollenkaan.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Mulla meni 535d:stä turbot 180tkm. Siitä vuosi eteenpäin 210tkm ja taas, mutta sen maksoi Rintajouppi kun olivat pikkasen mokailleet.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎