Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 525D increased emissions -> Vika löytyi!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    #31
    Joo, sama osa varmaan, mutta sulla ilmeisesti farmari, siksi eri osanumero?

    Mulla täällä myös osa #6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=40&hl=20

    Tarkalleen 217,37 maksaisi osa autosalvassa.
    Siksi ajattelin: http://www.ratwasher.com/bmw-5-seris...-11617799401-1

    Mutta kun mulla on vain se kuminen kulma revennyt, niin ajattelin käydä rallyrace:sta hakemassa ahtoputkikulman, ja liittää sen nätisti vanhan tilalle.
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

    Comment

    • Niemu
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 41
      • Klaukkala

      #32
      Originally posted by LasseE View Post
      Eli kyseessä osa 6 tässä kaaviossa


      Mulla on tuo yläliitos todella väljän tuntuinen, ahtoputki liikkuu pituussuunnassakin jonkin verran..Onkos tuohon muuta lääkettä kun uusi putki? Maksaa merkkiliikkeesä pari sataa.
      Tuo osa kun on muovia niin ei voi edes kiristää millään muullakaan tavoin.

      Ootko vaihtanut ja vaikuttiko vinkumiseen? Mulla toi sama liitos on kans väljän olonen ja uusi turbokin viheltää, nyt on myös alkanut tulemaan pakokaasun käryä sisään asti.. Luulen että egr-venttiilin toiminnassakin on jotain häikkää, mutta tosta liitoksesta käryt päässee ulos..

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #33
        Originally posted by Niemu View Post
        Ootko vaihtanut ja vaikuttiko vinkumiseen? Mulla toi sama liitos on kans väljän olonen ja uusi turbokin viheltää, nyt on myös alkanut tulemaan pakokaasun käryä sisään asti.. Luulen että egr-venttiilin toiminnassakin on jotain häikkää, mutta tosta liitoksesta käryt päässee ulos..
        Enpä ole vaihtanut kuin sen tiivisterenkaan putken molempiin päihin..Kyllähän tuo vähän vielä vislaa,mutta ei niin pahasti. Pitäisi tuohon jotain parempaakin vielä keksiä,ulkomailta sais sen pelkän muovikulman joka tulee kaasuläppäkoteloon kiinni..
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • jake9xx
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 1
          • Espoo

          #34
          Pumpataas vanhaa threadii. Mulla tuli tuo vikailmo E60 525d LCI:ssä viime rempassa. Auto myös tahmasi motarilla ihan sikana. No, sitten auto seisoi 8h ja sen jälkeen se kyllä pelas mutta vikakoodi paloi ruudussa.

          Vaihdettiin tarvikeilmafilsu uuteen mutta eihän se siitä korjautunut. Sitten katseltiin maffin liitintä niin siitä oli kuoriutunut sukkaa pois ja keltainen johto on ihan hengetön. Korjattiin johto, resetoitiin deplhillä vikakoodi ja kas, kaikki skulas.

          Comment

          • edva
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 302
            • Pirkkala

            #35
            Just tää homma. Aikamoista siimaa kaikki noi liittimien johdot ja alkaa kuluun, jos yhtään hinkkaa esim. moottorin suojamuoviin. Kantsii kattoo tarkkaan ettei oo poikki tai esillä, ja sit ne vetää oikkariin. Sama homma kaikkialla maf, kampiakselin asentotunnistin jne.

            Viime talvena sigu alko nykiin ja hyytyyn ajossa, ja lopulta matkanteko tyssäs vikavaloon, kun suojamuovi oli hieronu kampiakselin asentotunnistimen johdot esille. Suojamuovissa alumiinilätkä just täs kohtaa ja oikkariinha se meni. Teippiä suojaks ja taas mennään eikä meinata.

            Tuntu alkuun ihan samalta ku maf olis ollu taas paskana. Onneks selvis vähä halvemmalla
            e61 530xd LCI 3/2007

            Comment

            • Mylyperi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 45
              • Oulu, finland

              #36
              Samaa oiretta täällä 35d X6:sen kanssa. Autosta tippui tehot ja vikakoodinlukijalla ilmoitti dpf:ää ja mass air flow failurea. Keskinäuttöön ilmestyi emission incereased. Katoin ilmamassamittarin ja ei vaikutusta. Se oli ehjä. Seuraavaksi epäilin dpf:än tukkeutumista, mutta se näytti generoivan ihan normaalisti. En jaksanut enää raapia päätä vaan vein auton SAHille tutkittavaksi. Alkuun ilmoittivat että imuputki vuotaa ja se pitää uusia. Kuulosti ihan loogiselta. Nyt ne on sen uusinut ja soittivat että virisofta pitää ohjelmoida vakioksi että saadaan auto kuntoon. Olin melko ihmeissäni? Auto toiminut 2 vuotta kun unelma ja nyt on kuulemma ohjelma päin persettä. Voiko olla softasta kiinni vai onko ne sillä sahilla aivan pihalla mitä tuolle vaille pitää tehdä?
              Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
              Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by Mylyperi View Post
                Samaa oiretta täällä 35d X6:sen kanssa. Autosta tippui tehot ja vikakoodinlukijalla ilmoitti dpf:ää ja mass air flow failurea. Keskinäuttöön ilmestyi emission incereased. Katoin ilmamassamittarin ja ei vaikutusta. Se oli ehjä. Seuraavaksi epäilin dpf:än tukkeutumista, mutta se näytti generoivan ihan normaalisti. En jaksanut enää raapia päätä vaan vein auton SAHille tutkittavaksi. Alkuun ilmoittivat että imuputki vuotaa ja se pitää uusia. Kuulosti ihan loogiselta. Nyt ne on sen uusinut ja soittivat että virisofta pitää ohjelmoida vakioksi että saadaan auto kuntoon. Olin melko ihmeissäni? Auto toiminut 2 vuotta kun unelma ja nyt on kuulemma ohjelma päin persettä. Voiko olla softasta kiinni vai onko ne sillä sahilla aivan pihalla mitä tuolle vaille pitää tehdä?
                Jos se on kaksi vuotta toiminut, niin silloin kyllä luulisi softan olevan kunnossa. Osassa korjauksista on BMW ohjeistus ajaa autoon uusi softa sisään. Ilman vikakoodeja mahdoton sanoa mikä siellä nyt on tilanne. Sielläpäin esim. nimimerkki Clavurion voisi auttaa ongelman selvittämisessä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Mylyperi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 45
                  • Oulu, finland

                  #38
                  Jatkoa X6 caseen. Nyt ilmoittivat SAHilta, että dpf pitää vielä polttaa puhtaaksi kun on väärien seoksien takia mennyt tukkoon. Muuten auto on nyt kunnossa. Näin jo ennen korjaamolle vientiä omalla testerillä että ennen loukkua oleva paine putkessa on melko lailla korkea. En oikeen vaan ymmärrä miksi se virisofta niiden oli kuulemma pakko vaihtaa vakioon? Joku viisaampi saattaa osata vastata. Väittivät mulle että ei pystyny virisoftan takia lukemaan dpf:än vikakoodia. Itse pystyin sen lukemaan jo ennen korjaamoa ”eBay” testerillä. Jotenki tuntuu että siellä on joku kesäpoika tolskaamassa, heinäkuu kun on? Yli viikon on auto ollut SAHilla ja jotenki tuntuu että mua yritetään kusettaa.
                  Mun tiedon mukaan vaan imuputki alunperin vuosi. No katsotaan huomenna mitä kaikkia sille on tehty ja mitä kehtaavat laskuttaa?
                  Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                  Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎