Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520D -08 nykii kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jape1967
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 1
    • Hyvinkää, Finland

    E61 520D -08 nykii kiihdyttäessä

    Bemariani on vaivannut outo nykiminen säännöllisen epäsäännölisesti. Malli on siis E61 520D farkku -08. Vika oli aluksi vain harvoin kovemmissa nopeuksissa esim. jos lähti ohitukseen. Moottori alkoi kakomaan ja vika meni ohitse kaasupoljinta nostettaessa. Tätä saattoi tulla vain kerran viikossa. Nyt vika on pahentunut ja on päivittäistä sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Nykimistä tapahtuu niin pienissä kuin suuremmissakin nopeuksissa.
    Vika menee pian ohitse kun kaasupoljinta nostaa, mutta yhden kerran käyntihäiriöt olivat niin voimakkaita, että auto sammui. Ajonopeus oli silloin 50-60 km/h. Häiriöitä voi tulla jo alle 2000 rpm kierrosnopeudessa, selvää säännöllisyyttä ei vialle ole.
    Auto oli juuri Metro-Autossa isossa huollossa, jolloin vaihdettiin myös ilman- ja polttoaineensuodatin. Olivat nollanneet paljon vikakoodeja ja sen jälkeen koeajolle kahteen kertaan. Vika ei tullut päälle, joten olettivat asian korjaantuneen perushuollossa. Veikkasivat syyksi polttoainesuodatinta, joka oli vanhannäköinen. Parin päivän kuluttua häiriö palasi.
    Nyt auto oli toisella pajalla ja saivat vain tulemaan. Yhtään vikakoodia ei kuitenkaan tullut, nyt haen auton pois ja vika on yhä olemassa.
    Onko kellään hyvää veikkausta mikä muuten hyvin palvellutta Bemuani voisi vaivata?
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by jape1967 View Post
    Bemariani on vaivannut outo nykiminen säännöllisen epäsäännölisesti. Malli on siis E61 520D farkku -08. Vika oli aluksi vain harvoin kovemmissa nopeuksissa esim. jos lähti ohitukseen. Moottori alkoi kakomaan ja vika meni ohitse kaasupoljinta nostettaessa. Tätä saattoi tulla vain kerran viikossa. Nyt vika on pahentunut ja on päivittäistä sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Nykimistä tapahtuu niin pienissä kuin suuremmissakin nopeuksissa.
    Vika menee pian ohitse kun kaasupoljinta nostaa, mutta yhden kerran käyntihäiriöt olivat niin voimakkaita, että auto sammui. Ajonopeus oli silloin 50-60 km/h. Häiriöitä voi tulla jo alle 2000 rpm kierrosnopeudessa, selvää säännöllisyyttä ei vialle ole.
    Auto oli juuri Metro-Autossa isossa huollossa, jolloin vaihdettiin myös ilman- ja polttoaineensuodatin. Olivat nollanneet paljon vikakoodeja ja sen jälkeen koeajolle kahteen kertaan. Vika ei tullut päälle, joten olettivat asian korjaantuneen perushuollossa. Veikkasivat syyksi polttoainesuodatinta, joka oli vanhannäköinen. Parin päivän kuluttua häiriö palasi.
    Nyt auto oli toisella pajalla ja saivat vain tulemaan. Yhtään vikakoodia ei kuitenkaan tullut, nyt haen auton pois ja vika on yhä olemassa.
    Onko kellään hyvää veikkausta mikä muuten hyvin palvellutta Bemuani voisi vaivata?
    Metro-Autossa olivat nollanneet "paljon" vikakoodeja? Mitä vikakoodeja siellä oli ja kuinka monta? Sillä tiedolla pääsisi jo eteenpäin. Nimimerkki Rahu osaa varmaan myös auttaa, joten sieltä kannattaisi kysellä myös.

    Comment

    • BemariAndy
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 230
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #3
      Veikkaus, että joko DPF, EGR tai turbo... Partikkelisuodatin tukossa/ei ole polttanut kunnolla tai loppuun. EGR oireili ainakin edellisessä Opelissa juuri tuolla tavoin, että veto loppui ja oli tehoton. Ei ollut kovin kallis vaihtaa, muistaakseni n. 200e. Turbovioista ei ole kyllä kokemusta, että ilmeneekö noin.
      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3746
        • Kajaani

        #4
        Kyllä siellä varmasti taas vikakoodit on, joten niiden luku auttaisi eteenpäin. Mutta tosiaan, tukkeutunut EGR-venttiili tai DPF, rikkoutunut MAF tai turbo tai turbon alipaineletkut (jos tässä mallissa turbon ohjaus tapahtuu alipaineella eikä sähköllä).

        BMW:n DPF on järkyttävän kallis, että jos vika on siinä niin sitä ei ehkä ensimmäisenä kannata mennä marmorilta tilaamaan vaan koittaa putsata ensin.

        - Antti -

        Comment

        • nupaha
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 268
          • Pohojanmaa

          #5
          Originally posted by jape1967 View Post
          Bemariani on vaivannut outo nykiminen säännöllisen epäsäännölisesti. Malli on siis E61 520D farkku -08. Vika oli aluksi vain harvoin kovemmissa nopeuksissa esim. jos lähti ohitukseen. Moottori alkoi kakomaan ja vika meni ohitse kaasupoljinta nostettaessa. Tätä saattoi tulla vain kerran viikossa. Nyt vika on pahentunut ja on päivittäistä sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Nykimistä tapahtuu niin pienissä kuin suuremmissakin nopeuksissa.
          Vika menee pian ohitse kun kaasupoljinta nostaa, mutta yhden kerran käyntihäiriöt olivat niin voimakkaita, että auto sammui. Ajonopeus oli silloin 50-60 km/h. Häiriöitä voi tulla jo alle 2000 rpm kierrosnopeudessa, selvää säännöllisyyttä ei vialle ole.
          Auto oli juuri Metro-Autossa isossa huollossa, jolloin vaihdettiin myös ilman- ja polttoaineensuodatin. Olivat nollanneet paljon vikakoodeja ja sen jälkeen koeajolle kahteen kertaan. Vika ei tullut päälle, joten olettivat asian korjaantuneen perushuollossa. Veikkasivat syyksi polttoainesuodatinta, joka oli vanhannäköinen. Parin päivän kuluttua häiriö palasi.
          Nyt auto oli toisella pajalla ja saivat vain tulemaan. Yhtään vikakoodia ei kuitenkaan tullut, nyt haen auton pois ja vika on yhä olemassa.
          Onko kellään hyvää veikkausta mikä muuten hyvin palvellutta Bemuani voisi vaivata?
          Veikkaisin MAF:ia eli ilmamäärämittaria. Itselläni VAG-konsernin yksilö oireili samantyyppisesti ja MAF:in vaihdon jälkeen viat katos. Kannattaa kuitenkin luetuttaa ne koodit ja ottaa selville mihin ne viittaa, jottei turhaan tuota MAF:ia vaihda.
          Tällä hetkellä Bemariton
          työmatkakiiturina MB Glc 220d
          kauppakassina Audi A3 sedan
          kesäkissana Jaguar XKR

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            kaikenlaiset veikkailut on sama jättää pois,ota yhteyttä johonkin asiansa osaavaan vikakoodin lukijaan esim. rahu tms. Jos siinä ei tule selvyyttä niin jatketaan lottoa sen jälkeen.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • nupaha
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 268
              • Pohojanmaa

              #7
              Originally posted by exautisti View Post
              kaikenlaiset veikkailut on sama jättää pois,ota yhteyttä johonkin asiansa osaavaan vikakoodin lukijaan esim. rahu tms. Jos siinä ei tule selvyyttä niin jatketaan lottoa sen jälkeen.
              Samaa mieltä. Ei se muuten selviä ja arvailla voi loputtomiin...
              Tällä hetkellä Bemariton
              työmatkakiiturina MB Glc 220d
              kauppakassina Audi A3 sedan
              kesäkissana Jaguar XKR

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1176
                • Tuusula

                #8
                Nostellaas...omassa on samanlaisia oireita. Tulikohan tähän joku ratkaisu? Kierrokset humppaa satunnaisesti myös tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajaessa, joka tuntuu vittumaisena nykimisenä. Vikakoodeja ei ole. Dpf raja-arvojen sisällä, egr vaihdettu vuosi sitten.
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  #9
                  Määränsäädin pumpussa tekee moista ainakin.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1176
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by suppari View Post
                    Määränsäädin pumpussa tekee moista ainakin.
                    Tarkoitatko osaa nro 3? Jos ei ole älyttömän hintava niin kai voisi kokeilla vaihtaa, josko auttaisi. Tosin nyt ei ole taas moneen päivään esiintynyt mitään ongelmaa.

                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1176
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by 174000 View Post
                      Nostellaas...omassa on samanlaisia oireita. Tulikohan tähän joku ratkaisu? Kierrokset humppaa satunnaisesti myös tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajaessa, joka tuntuu vittumaisena nykimisenä. Vikakoodeja ei ole. Dpf raja-arvojen sisällä, egr vaihdettu vuosi sitten.
                      Nyt humppaaminen on sillä asteella, että siitä jäi tämmöset vikakoodit

                      #Pakosarjan palautteensäätö, jatkuva

                      #Pakokaasujen kierrätyksen ohjain, asennon pitkäaikainen hajonta, jatkuva

                      Osaako näistä joku sanoa mitään?
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4048
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by 174000 View Post
                        Nyt humppaaminen on sillä asteella, että siitä jäi tämmöset vikakoodit

                        #Pakosarjan palautteensäätö, jatkuva

                        #Pakokaasujen kierrätyksen ohjain, asennon pitkäaikainen hajonta, jatkuva

                        Osaako näistä joku sanoa mitään?
                        Sen, että tarvis BMW testeriin päästä. Egr kuitenkin varmaan syyllinen, mutta varmistaisin kyllä ensin nuo koodit jollain kunnon testerillä.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1176
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Sen, että tarvis BMW testeriin päästä. Egr kuitenkin varmaan syyllinen, mutta varmistaisin kyllä ensin nuo koodit jollain kunnon testerillä.
                          Käytin Rahulla, mutta sen koneella ei näyttänyt mitään, tosin vika ei nähtävästi ollut vielä päällä. Auto myös meinannut stumpata pariin otteeseen liikkeelle lähtiessä. Egr:ään näyttäisi viittaavan, mutta sekin on kohtuu uusi. Pitää käydä uudemman kerran lukemassa fiksummalla vehkeellä.
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            #14
                            Nyt alkaa myös stumppaamaan kylmänä liikkeellelähtiessä, varsinkin jos kääntää ratin ääriasentoon ja yrittää lähteä varovasti liikkeelle.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              #15
                              N47

                              Ylläoleviin ongelmiin oli syypää viallinen korkeapainepumpun määränsäädin. Ei khumppaa kierrokset enää kylmänä eikä nyi lämpimänä tasakaasulla ajaessa.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎