Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 525i E60 2005 sammuu satunnaisesti moottorijarrutuksessa tai tyhjäkäynnillä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete525
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 2
    • Finland

    BMW 525i E60 2005 sammuu satunnaisesti moottorijarrutuksessa tai tyhjäkäynnillä??

    Moro!

    Onko muilla ollu vastaavaa vikaa tai osaako joku auttaa mistä pitäis vikaa etsiä?

    Eli auto sammuu joskus moottrijarrutuksessa tai esim. risteyksessä tyhjäkäynnillä odottaessa. Se ei koskaan sammu veto päällä tai kiihdytyksessä. Ja usein auto sammuu parin kilometrin ajon jälkeen käynnistämisestä.

    Ennen sammumista alkaa kuulua apukuskin puolelta releen napsahtelemista ( ilmeisesti jompikumpi vihreä rele hasikaslokeron takaa. Toinen taitaa olla bensapumpun, toisesta en tiedä. )

    Jos auto sammuu moottorijarrutuksesta, niin kierroslukumittari seuraa moottrin kierroksia automaatin pudotellessa vaihteita alaspäin, se ei heti tipahda alas.

    Jos auto sammuu risteykseen, vaihde D:llä ja jalka jarrulla, niin se alkaa ensin täristä ja käy huonosti, mutta pysyy yleensä käynnissä jotenkin, kunnes koskee kaasupolkimeen.

    Auto ei ole tähän mennessä sammunut niin, että se käy tyhjäkäyntiä muuten vaan vaihde P asennossa, niin ettei moottorilla ole mitään vastusta.

    Kun käyttää virrat pois ja käynnistää moottorin uudestaan, niin auto starttaa heti ja toimii moitteettomasti taas monta päivää tai parikymmentä kilometriä, vaihtelevasti??

    Mitään vikakoodia ei ole jääny muistiin vaikka auto on sammunut jo kymmeniä kertoja.

    Kokeilin vaihtaa nuo hansikaslokeron takana olevat vihreät releet ristiin -> ei vaikutusta.
    Vaihdoin myös pääreleen ( sininen moottoritilan puolella ) -> ei vaikutusta.

    Aika mystinen vika... onko jollain tietoa tai hyviä arvauksia? :think

    T:Pete
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1365
    • Lempäälä

    #2
    hivenen haiskahtaa joko:

    -polttoainepumpulta
    -pumpun releeltä

    inpalla tai muulla tiedonkeruuohjelmistolla pitäs päästä katselemaan mitta-arvoja 15,30,kl jne sammumishetkellä niin osaisi vähän harata vianaiheuttajaa pienemmäksi.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Pete--
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 65
      • JKL

      #3
      Mulla sammu auto muutaman kerran ja syylliseksi paljastui kampiakselin asentotunnistin (lopulta tuli vikakoodi), korjausaika huomiselle...
      E61 535d M-Sport Touring

      Comment

      • Pete525
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 2
        • Finland

        #4
        Kiitoksia tähän asti tulleista vinkeistä.

        Inpaa mulla ei vielä ole, mutta koitan hommata ja opetella käyttämään.

        Niin ja unohdin mainita, että kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, kun sen signaali oli heikkoa / häiriöitä -> ei vaikutusta.

        Aivan aluksi epäilin kans sytytys / puola vikaa. Kokeilin uutta puolaa vuorotellen joka sylinteriin -> ei vaikutusta.

        T:Pete

        Comment

        • Maxman
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 88
          • Keuruu

          #5
          Itsellä auto hyytyi tien päällä,käynnistyi uudestaan kävi 5 sek röpöttäen ja sammui. Ei käynnistynyt enään.Vikailmona bensapumpun rele.Se vaihdettiin ja auto käyntiin.. 20 min tyhjäkäyntiä ok.Koe ajolenkki 1,5 km ja taas sama hyytyminen.Korjaamon tämän hetken vahva epäilys bensapumppu kakkana.
          e60 525 ia -04

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎