Moro!
Onko muilla ollu vastaavaa vikaa tai osaako joku auttaa mistä pitäis vikaa etsiä?
Eli auto sammuu joskus moottrijarrutuksessa tai esim. risteyksessä tyhjäkäynnillä odottaessa. Se ei koskaan sammu veto päällä tai kiihdytyksessä. Ja usein auto sammuu parin kilometrin ajon jälkeen käynnistämisestä.
Ennen sammumista alkaa kuulua apukuskin puolelta releen napsahtelemista ( ilmeisesti jompikumpi vihreä rele hasikaslokeron takaa. Toinen taitaa olla bensapumpun, toisesta en tiedä. )
Jos auto sammuu moottorijarrutuksesta, niin kierroslukumittari seuraa moottrin kierroksia automaatin pudotellessa vaihteita alaspäin, se ei heti tipahda alas.
Jos auto sammuu risteykseen, vaihde D:llä ja jalka jarrulla, niin se alkaa ensin täristä ja käy huonosti, mutta pysyy yleensä käynnissä jotenkin, kunnes koskee kaasupolkimeen.
Auto ei ole tähän mennessä sammunut niin, että se käy tyhjäkäyntiä muuten vaan vaihde P asennossa, niin ettei moottorilla ole mitään vastusta.
Kun käyttää virrat pois ja käynnistää moottorin uudestaan, niin auto starttaa heti ja toimii moitteettomasti taas monta päivää tai parikymmentä kilometriä, vaihtelevasti??
Mitään vikakoodia ei ole jääny muistiin vaikka auto on sammunut jo kymmeniä kertoja.
Kokeilin vaihtaa nuo hansikaslokeron takana olevat vihreät releet ristiin -> ei vaikutusta.
Vaihdoin myös pääreleen ( sininen moottoritilan puolella ) -> ei vaikutusta.
Aika mystinen vika... onko jollain tietoa tai hyviä arvauksia? :think
T:Pete
Onko muilla ollu vastaavaa vikaa tai osaako joku auttaa mistä pitäis vikaa etsiä?
Eli auto sammuu joskus moottrijarrutuksessa tai esim. risteyksessä tyhjäkäynnillä odottaessa. Se ei koskaan sammu veto päällä tai kiihdytyksessä. Ja usein auto sammuu parin kilometrin ajon jälkeen käynnistämisestä.
Ennen sammumista alkaa kuulua apukuskin puolelta releen napsahtelemista ( ilmeisesti jompikumpi vihreä rele hasikaslokeron takaa. Toinen taitaa olla bensapumpun, toisesta en tiedä. )
Jos auto sammuu moottorijarrutuksesta, niin kierroslukumittari seuraa moottrin kierroksia automaatin pudotellessa vaihteita alaspäin, se ei heti tipahda alas.
Jos auto sammuu risteykseen, vaihde D:llä ja jalka jarrulla, niin se alkaa ensin täristä ja käy huonosti, mutta pysyy yleensä käynnissä jotenkin, kunnes koskee kaasupolkimeen.
Auto ei ole tähän mennessä sammunut niin, että se käy tyhjäkäyntiä muuten vaan vaihde P asennossa, niin ettei moottorilla ole mitään vastusta.
Kun käyttää virrat pois ja käynnistää moottorin uudestaan, niin auto starttaa heti ja toimii moitteettomasti taas monta päivää tai parikymmentä kilometriä, vaihtelevasti??
Mitään vikakoodia ei ole jääny muistiin vaikka auto on sammunut jo kymmeniä kertoja.
Kokeilin vaihtaa nuo hansikaslokeron takana olevat vihreät releet ristiin -> ei vaikutusta.
Vaihdoin myös pääreleen ( sininen moottoritilan puolella ) -> ei vaikutusta.
Aika mystinen vika... onko jollain tietoa tai hyviä arvauksia? :think
T:Pete
Comment