520da E61 huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cocy35
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 10
    • Finland

    520da E61 huolto

    520da 2009 loppuvuodenmalli. Öljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan viimeksi 56tkm kohdalla, nyt ajetttu noin 90tkm ja huoltovälinäyttö ilmoitta että seuraava huolto 18tkm:n päästä Onko normaalia? Auto on Saksan maalta ja huollettu merkkiliikkeissä.

    Eikös 90tkm kohdalla pitäisi huollattaa? Mitä tuohon 90tkm huoltoon yleensä kuuluu ja paljonko pitäisi suunnilleen maksaa?
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #2
    Huollot tietsikan mukaan, mutta alkaa tuossa olla kilsat sillai että vaihda vaan ne ölkät, 30tkm samoilla jo menty..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • 545Pilot
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 46
      • Espoo

      #3
      Ostin autoni saksasta muutama vuosi sitten premium selectionista merkkiliikkeestä ja pyysin autoon öljyhuollon kaupantekijäisiksi, koska autolla oli vähän ajettu ja koneessa oli ollut samat öljyt muistaakseni 2,5 vuotta. No öljyt vaihdettiin ja öljynvaihto laskuri nollittiin, mutta se ei lähtenyt laskemaan alaspäin ensimmäisen 10tkm:n aikana, joka oli samanverran kuin huoltoon oli jäljellä matkaa kun öljyt vaihdettiin. Se tietokone ei tunnu laskevan oikein, jos se nollitaan reilusti eri aikaan, kun se odottaa huollon olevan.
      No vaihdoin öljyt ekan 15 tonnin jälkeen ja uudestaan tietokoneen mukaan. Tosin UK:ssa öljyn vaihto maksoi puolet siitä mitä suomessa, joten noita ylimääräisiä vaihtoja voi tehdäkin, toisin kuin laakkosella.

      Comment

      • cocy35
        Newbiemmer
        • May 2012
        • 10
        • Finland

        #4
        No parasta vaihtaa nyt. Missäköhän huolto kannattaisi tehdä Helsingin alueella? Onko tuo Herttoniemen Laakkonen järkevä paikka?

        Comment

        • JS-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 134
          • Kuopio

          #5
          Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä longlife huoltovälejä. Öljynvaihtoväli on 15tkm sanoi se tietokone mitä tahansa..
          A4 avant Quattro pwrD -03

          EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5466
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by JS- View Post
            Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä longlife huoltovälejä. Öljynvaihtoväli on 15tkm sanoi se tietokone mitä tahansa..
            Ja faktaa tähän löytyy...? vs. moottorin suunnittelijan näkemys/kokemus.
            Tietysti jos ajaa vain pätkäajoa ja sitäkin vain kaupungissa kannattaa huoltoväli puolittaa.
            Mutta muuten tuossa ei ole mitään järkeä.

            Originally posted by 545pilot View Post
            Tosin UK:ssa öljyn vaihto maksoi puolet siitä mitä suomessa, joten noita ylimääräisiä vaihtoja voi tehdäkin, toisin kuin laakkosella.
            Miksi tuosta öljenvaihdosta (esim. ylimääräisestä) pitäisi maksaa merkkiliikkeelle?
            Motonetista imupumppu, kanisteri jäteöljyille ja öljynvaihto onnistuu vaikka parkkipaikalla.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              Miksi tuosta öljenvaihdosta (esim. ylimääräisestä) pitäisi maksaa merkkiliikkeelle?
              Motonetista imupumppu, kanisteri jäteöljyille ja öljynvaihto onnistuu vaikka parkkipaikalla.
              Onko muuten tästä imuvaihdosta tietoa, onko ns. hyväksytty tapa vai pitäisikö öljyt vaihtaa alakautta? Itse olen kyllä mittatikun reiästä hyvin saanut imaistua vanhat pois, kun suodatin on irti (M57&M57TU).

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Tommix View Post
                Ja faktaa tähän löytyy...? vs. moottorin suunnittelijan näkemys/kokemus.
                Tietysti jos ajaa vain pätkäajoa ja sitäkin vain kaupungissa kannattaa huoltoväli puolittaa.
                Mutta muuten tuossa ei ole mitään järkeä.
                Juu eiköhän seole parempi menetellä ajotietokoneen ilmoitusten ja merkin/mallin tehtaalta toimitetun huoltosuunnitelman mukaan. Entinen 530d meni vaihtoon ~600tkm mittarissa öljynvaihdot (+ kaikki muutkin vaihdot) ajotietokoneen ja/tai manuaalin ohjeiden mukaisina ajankohtina tehtyinä. Ei ollut moottorin suhteen mitään sanomista.

                Mutta toki jotta longlife-periaate toimii niin oleellista on käyttää öljyä ja suodatinta jotka ovat tarkoitukseen sopivat - ei mitä tahansa delvakkia koneeseen.
                e61 535d

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5466
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by tabasco View Post
                  Onko muuten tästä imuvaihdosta tietoa, onko ns. hyväksytty tapa vai pitäisikö öljyt vaihtaa alakautta? Itse olen kyllä mittatikun reiästä hyvin saanut imaistua vanhat pois, kun suodatin on irti (M57&M57TU).
                  Merkkiliike (mm. MB) käyttää tänäpäivänä imua...
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Merkkiliike (mm. MB) käyttää tänäpäivänä imua...
                    Mersussa kyllä, mutta olikin kyse BMW:stä.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5466
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by tabasco View Post
                      Mersussa kyllä, mutta olikin kyse BMW:stä.
                      Uskon että imulla menee, en ole päässyt vierestä vielä seuraamaan...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Uskon että imulla menee, en ole päässyt vierestä vielä seuraamaan...
                        Imulla vaihto kestää niin kauan että en tiedä mitä järkeä on ammattikäytössä, jos öljyproppuun pääsee käsiksi säällisesti, niinkuin bemareissa aina. Eri asia on merkit ,mm audi, joissa öljypropun irroittamiseen pitää irroittaa useilla kiinnikkeillä kiinnitetty pohjamuovi joissa parhaimmillaan esiintyy vielä 3 erilaista ruuvinkantaa...
                        No, imua käytettäessä toki asentajan ei tarvitse sinällään muuta kuin laittaa putki tikun reikään. Ongelma on pitkässä juoksussa siinä ettei kaikki öljyt oikein vaihdu ja roskat jää pohjalle.

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          #13
                          eipä tuohon hommaan tarvii kun 2 lankunpätkää joitten päälle ajaa auton niin yltää jo avaamaan propun helposti jos vaan viittii mennä vähän kyykkyyn/maate...ite en lähtis imemään öljyjä varsinkaan noilla huoltoväleillä, mutta muistelisin että jonkin ohjeen mukaan huollossa imemällä tehty öljynvaihto olis max joka toinen kerta suositeltavaa...tiiä sitte..

                          Comment

                          • BemariAndy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 230
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #14
                            Sanokaapa kokeneemmat pitäiskö käyttää 520da touring -08 saksantuontiautoa vielä ennen talvea tarkistuksessa ja ylimääräisessä huollossa. Kuitenkin n. kuukausi sitten on vasta öljyt ja tiiviste vaihdettu? Kestääkö nuo jäähdytinnesteet mitä yleensä laitetaan Suomen talvet tms huomioitavaa? Laitatan sen säteilylämmittimen ennen kovempia pakkasia, niin siinä samassa tietty voisi jotain asioita pyytää tarkistamaan. Mites polttoainesuodatin tms jotka voisi talvella oireilla? Termarivaihtoa tuskin tarvii miettiä. Olen katsonut moottorin lämpöjä obd2 palikalla puhelimen softalla ja aika hyvin on lämmöt eli n. 90-95 asteen välillä yleensä. Eiköhän tuo talveksikin riitä hyvin... Tietääkseni tässä 2-litraisessa on tekniikka aika kohdillaan talvikäyttöä ajatellen eli ei tarvi alkaa liikaa muuttelemaan, vai?
                            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                            Comment

                            • Vesper
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 240
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by BemariAndy View Post
                              Sanokaapa kokeneemmat pitäiskö käyttää 520da touring -08 saksantuontiautoa vielä ennen talvea tarkistuksessa ja ylimääräisessä huollossa. Kuitenkin n. kuukausi sitten on vasta öljyt ja tiiviste vaihdettu? Kestääkö nuo jäähdytinnesteet mitä yleensä laitetaan Suomen talvet tms huomioitavaa? Laitatan sen säteilylämmittimen ennen kovempia pakkasia, niin siinä samassa tietty voisi jotain asioita pyytää tarkistamaan. Mites polttoainesuodatin tms jotka voisi talvella oireilla? Termarivaihtoa tuskin tarvii miettiä. Olen katsonut moottorin lämpöjä obd2 palikalla puhelimen softalla ja aika hyvin on lämmöt eli n. 90-95 asteen välillä yleensä. Eiköhän tuo talveksikin riitä hyvin... Tietääkseni tässä 2-litraisessa on tekniikka aika kohdillaan talvikäyttöä ajatellen eli ei tarvi alkaa liikaa muuttelemaan, vai?
                              Mittaat itse jäähdytinneseen pakkaskeston, sillähän se selviää. Polttoainesuodattimissa tietääkseni ei ole eroa, ja sehän vaihdetaan joka 3.huollossa.
                              Joo, 2-litraisessa muuten tekniikka kohdillaan, jos "pientä"jakopääongelmaa ei oteta huomioon...

                              Comment

                              Working...
                              X