Ihme "äninä"-ääni auton sammutuksen jälkeen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

Ihme "äninä"-ääni auton sammutuksen jälkeen.

Auto on E63 (645 Ci), mutta sama tekniikkahan näissä pitkälti on joten kysellääs täällä. Eri hämmennystä herättää ihme ääni kun auton sammuttaa. Joskus auto jää "änisemään" noin 3-4 sekunniksi kun auton sammuttaa. Tuo "äninä" on vähän saman tyylistä kuin mitä vanhan ajan puhelinmodeemit pitivät ottaessa yhteyttä.
    Vähän tämän tyylistä, mutta ehkä vähän matalampi taajuista.

Ääni ei kuulu hirveän kovaa mutta kuitenkin ihan selkeästä, se kuuluu myös auton ulkopuolelle.

Aivan äärettömmän villi veikkaus: voisko olla, että bensapumppu tai muu vastaava jää hyrräämään hetkeksi tyhjänä tms. Ääntä ei kuulu (siis ei aiheudu) ajaessa, ainoastaan auton sammuttamisen jälkeen, eikä ääntä kuulu aina.
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3749
    • Kajaani

Originally posted by wta View Post
    Auto on E63 (645 Ci), mutta sama tekniikkahan näissä pitkälti on joten kysellääs täällä. Eri hämmennystä herättää ihme ääni kun auton sammuttaa. Joskus auto jää "änisemään" noin 3-4 sekunniksi kun auton sammuttaa. Tuo "äninä" on vähän saman tyylistä kuin mitä vanhan ajan puhelinmodeemit pitivät ottaessa yhteyttä.
    Vähän tämän tyylistä, mutta ehkä vähän matalampi taajuista.

Ääni ei kuulu hirveän kovaa mutta kuitenkin ihan selkeästä, se kuuluu myös auton ulkopuolelle.

Aivan äärettömmän villi veikkaus: voisko olla, että bensapumppu tai muu vastaava jää hyrräämään hetkeksi tyhjänä tms. Ääntä ei kuulu (siis ei aiheudu) ajaessa, ainoastaan auton sammuttamisen jälkeen, eikä ääntä kuulu aina.
    BMW phones home!

Ei vaan, ettei olisi ilmastoinnin suulakkeet kojelaudan sisällä jotka menee johonkin perusasentoon tai jotain. Minulla kuuluu tuon tyyppinen ääni sammutuksen jälkeen usein juuri tuon 3-4 sekuntia ja olen tulkinnut että ilmastoinnista kuuluu.

- Antti -

Comment

• wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

Itseasiassa tuo kyytiläinen on sanonut, että aivan kuin se kuuluisi jostain tuuletusaukoista. Itse olen paikantanut sen tarkkuudella: "jostain koelaudan sisältä".

Tässä on parempi ääninäyte. Siis kuulostaa enemmänkin tältä:

Comment

• Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3749
        • Kajaani

Originally posted by wta View Post
        Itseasiassa tuo kyytiläinen on sanonut, että aivan kuin se kuuluisi jostain tuuletusaukoista. Itse olen paikantanut sen tarkkuudella: "jostain koelaudan sisältä".

Tässä on parempi ääninäyte. Siis kuulostaa enemmänkin tältä:
        http://www.youtube.com/watch?v=f8FPXYZQGKg
        Kyllä, maailman ärsyttävin ääni. Eiköhän se ole sama kuin mulla, eli ne suulakkeet siellä jossain.

- Antti -
        Last edited by Anzafin; 20-09-2012, 22:07.

Comment

• Lasikuutio
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 100
          • Suomi, Kokemäki/Tampere

Sama täällä.
          Ajossa:
          E60 520i (tulossa showroomiin..)
          Exät:
          E39 525i
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
          Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
          http://tinyurl.com/hanki-dropbox

Comment

Working...
          X