Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 huoltonäytön nolaus INPA:lla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #16
    Hyvin onnistui huoltojen nollaaminen mittariston kautta ja vikavalo sammui INPA:lla
    Tosin pitäis varmaan vähän päivitellä scriptejä kun e60 M54 oli Saksan kielellä, piti ulkomuistista painella nappeja

    Tuli eilen tehtyä senverran kattava huolto/tyyppivivkojen ennaltaehkäisy remontti että saa isäntä hetken ajella pelkillä öljyhuolloilla jos ei mitään odottamatonta ilmene...
    Olivat huollossa laittaneet yhteen pyttyyn erilaisen tulpankin mitä muihin ja tämä oli tehty ihan merkkiliikkeessä aikanaan, Boschin 2-kärki tulppa oli yhdessä kolossa ja muissa Bmw orkkis 4-kärki
    Last edited by Jube; 07-10-2012, 13:24.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Noesoe
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 104
      • Pirkanmaa

      #17
      Itellä kans hieman huolto hommia edessä ennen talvea. Mihinkäs momenttiin kiristit tulpat? Ja mitä tyyppivikoja ehkäisit M54 moottorista?

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #18
        Originally posted by Noesoe View Post
        Itellä kans hieman huolto hommia edessä ennen talvea. Mihinkäs momenttiin kiristit tulpat? Ja mitä tyyppivikoja ehkäisit M54 moottorista?
        Tulpat kiristin oman käden momenttiin kuten olen jo 15v tehnyt, 28Nm niissä on ohjearvo eli 3/8" räikällä kun vääntää niin ei todellakaan ähkäisymomenttiin ettei katkea
        Vaihdoin moottorin huohotinventtiilin sekä kaikki huohotinputket eristettyyn malliin (on todella ahdas homma), Vanoksen tiivisteet olisin myös vaihtanut mutta eivät ehtineet tulla perjantaiksi niin vaihdan myöhemmin koska niissä ei havaittavaa vikaa ole...
        Autollakin ajettu vasta 160tkm!
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • Noesoe
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 104
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Jube View Post
          Tulpat kiristin oman käden momenttiin kuten olen jo 15v tehnyt, 28Nm niissä on ohjearvo eli 3/8" räikällä kun vääntää niin ei todellakaan ähkäisymomenttiin ettei katkea
          Vaihdoin moottorin huohotinventtiilin sekä kaikki huohotinputket eristettyyn malliin (on todella ahdas homma), Vanoksen tiivisteet olisin myös vaihtanut mutta eivät ehtineet tulla perjantaiksi niin vaihdan myöhemmin koska niissä ei havaittavaa vikaa ole...
          Autollakin ajettu vasta 160tkm!
          Ok.. Tarviiko tosta purkaa raikkarin kotelot ja sen jälkeen se pitkä muovinen suojus ennenku pääsee vaihteleen tulppia? Vai onko muuta keinoa.?

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #20
            Itse purkasin raikkarikotelot ja sen koko konehuoneen levyisen 2-osaisen muovin tuulilasin "alta" niin oli hyvin tilaa...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎