Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d ohjaus kangersi ja kumin kärty tuli pellin alta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronttonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 110
    • Pyhäjoki

    e61 530d ohjaus kangersi ja kumin kärty tuli pellin alta

    Eli auto on -04. Ongelma on se, et eilen illalla peruutin pihasta ja käänsin kaikki oikealla niin ohjaus alko vänkään vastaan ja yritti suoristaa. Samalla nousi kuminkärtysavua pellin alta. Sitten kun kaasuttelee niin moottorin etuosasta kuuluu pieniä kolinoita joillain kierroksilla. Ajattelin, et tehostajanpumpunlaakerit vetelee viimeisiään. Otin remmin löysälle ja heiluttelin kaikkia rullia ja ei tuntunu väljyyksiä mistä rallatukset ois voinu johtua. Sitten löysin jotain vinkkiä vibration damperista ja kampiakselin päässä oleva hihnapyörä pyörii käsin. Ei kai diisselikonetta jaksa käsin pyörittää siitä pyörästä?

    Eli onko nyt sitte niin, et se värinän vaimennin on paskana vai oisko jotain muuta ideaa noihin oireisiin? :think
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    #2
    no, värinänvaimennin uusiks niinkuin veikkailitkin.

    paljos maileja mittarissa ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • ronttonen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 110
      • Pyhäjoki

      #3
      309tkm. onkos kuin hankala homma saaha ne pyörät irti? Remelit sun muut kyllä lähtee, mut ei oikein nää siihen hihnapyörän päähän ku syyläri on nii lähellä.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by ronttonen View Post
        309tkm. onkos kuin hankala homma saaha ne pyörät irti? Remelit sun muut kyllä lähtee, mut ei oikein nää siihen hihnapyörän päähän ku syyläri on nii lähellä.
        4kpl kuusiokolopultteja, kulmamallin mutteripyssyllä ammuin auki mut ei ne hirmu lujassa olleet. Ylimääräiset muovit kun poistaa edestä niin tilaa on oikein hyvin.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Flekti keulalta on 10 minuutin homma irroittaa,
          eli se pelti siitä syylärin päältä pois, alta pari torxia ja sen jälkeen saa flektin nostamalla pois, piuha tietysti pitää irroittaa...
          Sen jälkeen siellä on n. 15 tilaa...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • ronttonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 110
            • Pyhäjoki

            #6
            Hyvinhän sinne tilaa sai noilla vinkeillä ja värinänvaimennin oli rikki. Hinhapyörät oli revenny rungosta irti tai siis se kumi millä ne on kiinni.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎