memebuy23buy

535dA e60 -08 lci tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ve_ku
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 7
    • Finland

    535dA e60 -08 lci tehot kateissa

    Tehot kateissa ala ja ylä kierroksilla. Onko alipaineletku ongelma, kun ei herää alhaalla eikä ylhäällä? Letkut tutkittu kesällä huollossa ja vaikuttaneet kunnossa olevilta. Auto seisoi pari viikkoa vesisateessa ja ongelma ilmeni tämän jälkeen ja on jatkuva. Ennen tätä toiminut moitteettomasti.

    Tutkin vanhoja aiheita ja kaikilla tuntui heräävän 3000rpm jälkeen ja asiaan liittyi hapertuneet alipaineletkut. Tämä ei kuitenkaan herää edes tuon jälkeen.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #2
    Eipä tuo tutulta kuulosta, jos letkut on poikki,
    toimii vain isompi turbo ja tehot tulee siellä ~3000 rpm jälkeen...

    Palaako moottorin vikavalo?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ve_ku
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 7
      • Finland

      #3
      Ei pala vikavalo. Täytyy käyttää johdon perässä...

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Näistä 535:sta on paha arvailla kun kaikissa on vähän omanlaisiaan vikoja, vikakoodin luvulla homma lähtee kyllä käyntiin mutta sitten tarviikin jo paneutua asiaan tarkemmin, ja aikaisempi kokemus kyseisestä turbotekniikasta on hyödyksi.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • ve_ku
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 7
          • Finland

          #5
          Vikakoodi herjasi turbon toimivuutta... Rikkoutuneita alipaineletkuja vaihdettu ja saatu jo puoliksi kuntoon. Herää jo ylemmillä kierroksilla +3000rpm mitä ei aikaisemmin tehnyt. Täytyy vielä saada "punaiseen" letkuun alipainetta aikaiseksi, jos alaväännöt löytyisi tällä.

          Comment

          • ve_ku
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 7
            • Finland

            #6
            Nyt olis auto taas kunnossa. Alipaineletkut uusiksi + pikku turbon alipaineenohjaus solenoidiventtiili vaihdettiin. Suosittelen muillekkin alipaineletkujen vaihtoa vaikkei ne olisikaan "vielä" rikki! Kiitos vinkeistä!
            Last edited by ve_ku; 01-11-2012, 11:55.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #7
              Mikä solenoidi vaihdettiin?
              Se joka ohjaa punaista letkua vai?

              Mulla iski vastaavaan autoon sama vika,
              letkut jo vaihtelin pl. imusarjan alta tulevat,
              mutta letkut olivat hyväkuntoiset,
              ja eivät vuoda mistään...

              Inpan piuhakin vaihtui erään foorumilaisen kanssa vahingossa
              eikä tämä pelitä...

              Voiko inpalla ohjata noita solenoideja jotta näkisi toimiiko solenoidit?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Mikä solenoidi vaihdettiin?
                Se joka ohjaa punaista letkua vai?

                Mulla iski vastaavaan autoon sama vika,
                letkut jo vaihtelin pl. imusarjan alta tulevat,
                mutta letkut olivat hyväkuntoiset,
                ja eivät vuoda mistään...

                Inpan piuhakin vaihtui erään foorumilaisen kanssa vahingossa
                eikä tämä pelitä...

                Voiko inpalla ohjata noita solenoideja jotta näkisi toimiiko solenoidit?
                Dissillä mun solenoideja hunkattiin..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Dissillä mun solenoideja hunkattiin..
                  OK. Eipä ole dissiä. Kuulemma saa toimimaan muullakin kuin Ibarin koneella...

                  No, pihassa on toinenkin 535d LCI joten pitänee vaihtaa mulikoita ristiin...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1578

                    #10
                    Vmwarella toimii missä koneessa vaan.

                    Comment

                    • ve_ku
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 7
                      • Finland

                      #11
                      Punaisen letkun ohjaussolenoidi vaihdettiin. Tällä tuli kuntoon.




                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Mikä solenoidi vaihdettiin?
                      Se joka ohjaa punaista letkua vai?

                      Mulla iski vastaavaan autoon sama vika,
                      letkut jo vaihtelin pl. imusarjan alta tulevat,
                      mutta letkut olivat hyväkuntoiset,
                      ja eivät vuoda mistään...

                      Inpan piuhakin vaihtui erään foorumilaisen kanssa vahingossa
                      eikä tämä pelitä...

                      Voiko inpalla ohjata noita solenoideja jotta näkisi toimiiko solenoidit?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by ve_ku View Post
                        Punaisen letkun ohjaussolenoidi vaihdettiin. Tällä tuli kuntoon.
                        OK. Samaa arvelen. Onneksi imusarjan läppiä ohjaava solenoidi on sama, täytyy vaihtaa ne ristiin kun samalla revin läpät pois ja vaihtelen loput alipaineletkut...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • ve_ku
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 7
                          • Finland

                          #13
                          Oma tuntuu vastaavan nyt kaasuun hiukan "terävemmin" mitä ennen. Uskon että letkut vuotaneet jo kauan ja aiheuttaneet jonkun sortin vajaatoimintaa.


                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          OK. Samaa arvelen. Onneksi imusarjan läppiä ohjaava solenoidi on sama, täytyy vaihtaa ne ristiin kun samalla revin läpät pois ja vaihtelen loput alipaineletkut...

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by ve_ku View Post
                            Oma tuntuu vastaavan nyt kaasuun hiukan "terävemmin" mitä ennen. Uskon että letkut vuotaneet jo kauan ja aiheuttaneet jonkun sortin vajaatoimintaa.
                            Ei mulla vuoda letkut tässä yksilössä,
                            olen letkuja vaihdellut ja korjaillut lennosta jo Saksan päässäkin
                            muutamaan yksilöön, ja Suomessakin puoleen kymmeneen...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • ve_ku
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 7
                              • Finland

                              #15
                              Meikäläisellä läpät kiinni kannattaako ottaa pois??

                              Comment

                              Working...
                              X