Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-Driven öljyt jakoboxiin ja periin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2318
    • Uusimaa

    X-Driven öljyt jakoboxiin ja periin?

    Ajattelin pistää huollon yhteydessä kaikki litkut autoon uusiksi, joten mikä öljy ja kuinka paljon menee jakolaatikkoon? Entä etu- ja takaperään?

    Niin, ja pitääkös näissä uudemmissa X-Driveissä kertoa jakoboxin öljyjen vaihto ohjainyksikölle?
    Last edited by JKK; 15-10-2012, 02:31.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    öljyt ?

    Originally posted by JKK View Post
    Ajattelin pistää huollon yhteydessä kaikki litkut autoon uusiksi, joten mikä öljy ja kuinka paljon menee jakolaatikkoon? Entä etu- ja takaperään?

    Niin, ja pitääkös näissä uudemmissa X-Driveissä kertoa jakoboxin öljyjen vaihto ohjainyksikölle?
    Jakolaatikkoon BMW:n öljy 83 22 0 397 244 myydään 1L purkissa menee 0,52L ohjeen mukaan.
    Peräöljyksi periaatteessa mikä vain 75W-140 luokan öljy.
    Lukkoperäöljyt sopivat normiperäänkin vallan mainiosti.

    Ja pitää kertoa jakolaatikon ohjain Boxille öljyn vaihdosta. (DIS !)
    Last edited by e46touring; 15-10-2012, 06:22. Reason: lisäys
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2318
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Jakolaatikkoon BMW:n öljy 83 22 0 397 244 myydään 1L purkissa menee 0,52L ohjeen mukaan.
      Peräöljyksi periaatteessa mikä vain 75W-140 luokan öljy.
      Lukkoperäöljyt sopivat normiperäänkin vallan mainiosti.

      Ja pitää kertoa jakolaatikon ohjain Boxille öljyn vaihdosta. (DIS !)
      Maailmalla tuntuu liikkuvan kahden sorttista tietoa tuosta boxille kertomisesta. Olisiko näin, että E90/E60:n tapauksessa, joissa on siis "uudempi" X-Drive, ei tarvitse tehdä koodausta, eikä pystykään? Ainakaan WDS:stä ei löydy minkäänlaista "Service Functiota", joka viittaisi jakoboxiin? E46:siin ja X3:siin se ilmeisesti pitää tehdä?

      Olisi tuossa pari purkkia RedLinen 75W-90:iä. Voikoan sen hyödyntää peräöljynä? Vai pitääkö olla juuri tuota 75W-140:iä?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Maailmalla tuntuu liikkuvan kahden sorttista tietoa tuosta boxille kertomisesta. Olisiko näin, että E90/E60:n tapauksessa, joissa on siis "uudempi" X-Drive, ei tarvitse tehdä koodausta, eikä pystykään? Ainakaan WDS:stä ei löydy minkäänlaista "Service Functiota", joka viittaisi jakoboxiin? E46:siin ja X3:siin se ilmeisesti pitää tehdä?

        Olisi tuossa pari purkkia RedLinen 75W-90:iä. Voikoan sen hyödyntää peräöljynä? Vai pitääkö olla juuri tuota 75W-140:iä?

        Ainakin hommissa käytössä olevasta korjaamodataohjelmasta kun katselee niin "kaikkiin" bmw autohin vain ja ainoastaan perään 75W-140 viskositeetilla olevaa öljyä. Catrolin 75w-140 toimii hienosti ja jos sattuu olemaan kitkalukolla oleva perä tuossa öljyssä on samalla mukana myös lisäaineistus siihen. En nyt muista mikä oli tarkka tuotenimike, mutta senhän voi katsoa www.castrol.fi niin löytyy sieltä...
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #5
          öljy 75w-140 + ATC 300/400/500

          Originally posted by JKK View Post
          Maailmalla tuntuu liikkuvan kahden sorttista tietoa tuosta boxille kertomisesta. Olisiko näin, että E90/E60:n tapauksessa, joissa on siis "uudempi" X-Drive, ei tarvitse tehdä koodausta, eikä pystykään? Ainakaan WDS:stä ei löydy minkäänlaista "Service Functiota", joka viittaisi jakoboxiin? E46:siin ja X3:siin se ilmeisesti pitää tehdä?

          Olisi tuossa pari purkkia RedLinen 75W-90:iä. Voikoan sen hyödyntää peräöljynä? Vai pitääkö olla juuri tuota 75W-140:iä?
          Kuten CASINO tuossa mainitsikin niin BMW:llä perä öljyt ovat pitkällä viskositeetti luokalla
          eli yläpää yltää 140 saakka. (raskaan kaluston ominaisuus !!)En ainakaan omassa autossani halua alkaa koekaniiniksi riittääkö 90 öljyn voitelu ominaisuudet KAIKISSA olosuhteissa.

          tuo transfer boxin öljynvaihto ilmoitus löytyy DIS:stä ao. boxin test schedulen alta.
          samoin E53:sta tuota jakolaatikon öljyn vaihtoa EI löydy service function alta.

          käsittääkseni noiden jakolaatikoiden suurin ero on mekaniikassa eli ATC 400/500
          ovat etuvedon osalta ketjuvetoisia ja ATC 300 on ratasvetoinen jotta mahtuu E60/61 alustaan.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • jarnori
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 67
            • Tampere

            #6
            E60 LCI 530xd ja kilometrejä nyt 160tkm.

            Kannattaako vaihtaa jakolaatikon ja perien öljyjä? Huollossa sanoi että "periaatteessa niitä ei tarvitse ikinä vaihtaa". :think "mutta on me niitä kuitenkin pyynnöstä vaihdeltu"

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Oliko E9x sarjan jakolaatikoiden öljynvaihdosta jo jotain juttua foorumilla? En äkkiseltään löytänyt. Eli kuuluuko vaihtaa kuinka usein?
              Onko jakolaatikossa tai öljyissä eroa vanhemman ja LCI mallin suhteen? Kun tuo uudemman kolmosen neliveto on mallimerkinnältäänkin erilainen.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #8
                Ei ne kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan,
                jakolaatikko voi ruveta herjaamaan öljyn laadusta...

                Yleensä kun öljyn ominaisuudet on loppu niin rupeaa nyppivään vedätettäessä, ölynvaihto kertaalleen tai useampaan tehtynä korjaa tämän "ominaisuuden"...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  #9
                  Originally posted by jarnori View Post
                  E60 LCI 530xd ja kilometrejä nyt 160tkm.

                  Kannattaako vaihtaa jakolaatikon ja perien öljyjä? Huollossa sanoi että "periaatteessa niitä ei tarvitse ikinä vaihtaa". :think "mutta on me niitä kuitenkin pyynnöstä vaihdeltu"
                  Kannattaa, meillä jakolaatikko rupesi jurnuttamaan 150tkm kohdalla, öljynvaihto ei parantanut tilannetta viime kesänä, nyt kun nastat alla ääni on mystisesti kadonnut, tutkitaan lähiaikoina onko ääni oikeasti poistunut vai eikö enää kuulu nastaropinan alta.
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #10
                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Kannattaa, meillä jakolaatikko rupesi jurnuttamaan 150tkm kohdalla, öljynvaihto ei parantanut tilannetta viime kesänä, nyt kun nastat alla ääni on mystisesti kadonnut, tutkitaan lähiaikoina onko ääni oikeasti poistunut vai eikö enää kuulu nastaropinan alta.
                    Toisen pajan lausunnon mukaan sigun auton ääni tulisikin perästä. Ääni on nykyisin oikeasti vaimempi kuin kesällä/kesäkumeilla. Öljyn määrä siellä ok, mutta ei liene koskaan vaihdettu. Eli kovaa ajoa ja jos porsii niin uutta palikkaa kehiin? Vai voiko noita periäkin yrittää elvyttää öljynvaihdolla?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Axel Gardan
                      Newbiemmer
                      • Apr 2012
                      • 22
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Paha sanoa kannattaako tai korjaantuuko,
                      mutta täällä risti5 melko samoilla maileilla sai huollon
                      yhteydessä uudet öljyt koko voimalinjaan.
                      Kaikki öljyt löytyi liquimolyn valikoimista. Hyvin ainakin pelaa eikä
                      äännä enää.
                      Vanhassa öljyssä ei ollut sinällään mitään ihmeellisiä merkkejä,
                      mutta älyttömän paksua tahnaa verrattuna uuteen.
                      Öljyjä ei siis vaihdettu aikaisemmin.

                      Comment

                      • yason
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2016
                        • 181
                        • Helsinki

                        #12
                        On vissiin tuo transfer caselle tarkoitettu öljy vaihtunut, myivät Schmiedmannilta purkin DTF-1:stä osanumerolla 83-22-2-409-710. Näin kai sitten nykyisin?

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Jakolaatikolle käy Ravenol TF-0870, ¨tampereen öljytukusta esim tai jälleenmyyjiltä, vaikka fixus liikkeeistä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎