Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytystulppien vaihto - taaimmaisen puolan irroittaminen? N62B44 V8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    Sytystulppien vaihto - taaimmaisen puolan irroittaminen? N62B44 V8

    Kyse 645Ci:stä mutta sama juttu on 545:ssa. Moottori on 4,4 l V8 N62B44.

    Eli sytytystulppien vaihtaminen tyssäsi siten, että jäi yksi tulppa vaihtamatta. Vänkärin puolen taaimmainen tulpanhattupuola (sylinterin 4) ei mahtunut tulemaan pois.

    TIS sanoo "Release A/C line (intake line) in area of cyl. 4 and remove from mounting."

    Tuohan tarkoittaa, että pitää se ilmastoinnin putkisto irroittaa niistä kiinnikkeistä ja siirtää sivuun. Mutta kuinka paljon noita putkia uskaltaa vääntää? Ovat nimittäin ihan kiinteää putkistoa eikä mitään periksi antavaa/joustavaa.

    Onko kukaan onnistunut vaihtamaan tuota 4:n sylinterin sytytystulppaa? Miten homma onnistuu?
    Last edited by wta; 21-10-2012, 18:24.
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by wta View Post
    Kyse 645Ci:stä mutta sama juttu on 545:ssa. Moottori on 4,4 l V8 N62B44.

    Eli sytytystulppien vaihtaminen tyssäsi siten, että jäi yksi tulppa vaihtamatta. Vänkärin puolen taaimmainen tulpanhattupuola (sylinterin 4) ei mahtunut tulemaan pois.

    TIS sanoo "Release A/C line (intake line) in area of cyl. 4 and remove from mounting."

    Tuohan tarkoittaa, että pitää se ilmastoinnin putkisto irroittaa niistä kiinnikkeistä ja siirtää sivuun. Mutta kuinka paljon noita putkia uskaltaa vääntää? Ovat nimittäin ihan kiinteää putkistoa eikä mitään periksi antavaa/joustavaa.

    Onko kukaan onnistunut vaihtamaan tuota 4:n sylinterin sytytystulppaa? Miten homma onnistuu?
    Ei ainakaan 745:ssa eikä 545:ssa tarvitse irrottaa ilmastoinnin putkia. 5:ssa se puola tuli vain tieteynlaisella kierreliikkeellä sieltä pois, jos oikein muistan. 7:ssa taas piti muistaakseni ohjaustehostimen säiliö siirtää pois edestä.

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #3
      TIS:ssä 645:n ja 545:n kohdalla on molemmissa tuo ohje. Kyllä sitä puolaa tuli pyöriteltyä mutta v*tut se sieltä mihinkään tullut. Noh, autoon on tulossa kohta tuo 100 000 km huolto niin vaihtakoot siellä sen yhden tulpan sit.

      Comment

      • JTK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 30

        #4
        Originally posted by wta View Post
        TIS:ssä 645:n ja 545:n kohdalla on molemmissa tuo ohje. Kyllä sitä puolaa tuli pyöriteltyä mutta v*tut se sieltä mihinkään tullut. Noh, autoon on tulossa kohta tuo 100 000 km huolto niin vaihtakoot siellä sen yhden tulpan sit.
        Ajattelin jatkaa tätä. Eli itselläni E61 545, 4-syl puolan irroituksessa riitti kun ilmastoinnin putkien kannakkeen mutterit ja kumien sisäholkit otti pois ( eli kannaketta ei tarvinnut kokonaan irroittaa ), vanha rivoitettu malli ei muuten mahtunut pois. Uusi puola meni sitten heittämällä paikoilleen ( ei ripoja varressa ). 8-syl otin suosiolla virtakaapelin suojuksen irti jolloin kaapeli liikkui tarvittavan pari milliä, jolloin sain puolan pois paikoiltaan. En vissiin sitten osannut tuota oikeaa ranneliikettä...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎