eli autosta hävisi ne vähäisetkin tehot.vikakoodiksi antaa ahtopaine positiivinen,autosta tarkistettu letkut savutestillä ei vuotoja oiskohan tässäkin turbo hajallaan?
tehot hävisi 520da-06
Collapse
X
-
Originally posted by tonin View Posteli autosta hävisi ne vähäisetkin tehot.vikakoodiksi antaa ahtopaine positiivinen,autosta tarkistettu letkut savutestillä ei vuotoja oiskohan tässäkin turbo hajallaan?
Onkos 2006:ssa sähkösäätöinen vai alipaineella ohjattu turbo?
Comment
-
-
Samaa oiretta täällä, autona sama 520d-06, katselinkin tuossa päivälä näkyykö alipaineletkuja tuolla ahtimen suunnalla, on vaan niin pers paikka vaikka purin ilmansuodattimenkin pois, lähinnä sähköjohtoja siellä töpseleineen oli, oiraana täällä vedot heikkoa ja myöhässä ja melkoinen viive risteyksestä tai hiljennyksen jälkeen kiihdytettäessä, sai meinaan kaveri 530:sen e39:sin kuntoon noilta viiveen oiseilta laittamalla alipaineletkut uusiksi ahtimen tienoilta.
Comment
-
-
Originally posted by Dabbler View PostSamaa oiretta täällä, autona sama 520d-06, katselinkin tuossa päivälä näkyykö alipaineletkuja tuolla ahtimen suunnalla, on vaan niin pers paikka vaikka purin ilmansuodattimenkin pois, lähinnä sähköjohtoja siellä töpseleineen oli, oiraana täällä vedot heikkoa ja myöhässä ja melkoinen viive risteyksestä tai hiljennyksen jälkeen kiihdytettäessä, sai meinaan kaveri 530:sen e39:sin kuntoon noilta viiveen oiseilta laittamalla alipaineletkut uusiksi ahtimen tienoilta.
Ei tullut mitään vikakoodeja, mutta livedataa seuratessa huomattiin, että ahtopaineet nousi tosi viiveellä ennen tuota maagista 2500 kierrosta. Tuli sitten putsailtua egr ja tarkastettua tuo vnt:n ohjaus (joka on siis sähköinen), mutta ei vaikutusta. Lopulta vika korjautui täysin ilmamassamittarin vaihdolla.F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex F31 320d xDrive///M Sport
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Comment
-
-
Mikähän omaa 2-litraista dieselrattoria on alkanut hieman vaivata, kun tässä lämpimämmillä "talvikeleillä" eli nyt n. +3-5 asteessa pari kertaa olen huomannut, että vetää aavistuksen verran laiskanpuoleisesti? Ei silti merkittävää tehonhäviötä tms. huomattavissa. Ehkä hieman. Tuntuu, että moottoriäänet kuuluvat myös möreämmin?!? DS-asennolla ja käsivalinnalla koetin antaa kierroksia 3. ja 4. vaihteilla ja ainakin 3. vaihteella kun löysäsi kaasun kone hieman nikotteli ja pintakaasulla myös. Vetää kuitenkin aika vahvasti ja ei ole normaaliajossa muuten mitään. DPF-putsauksesta ei ole tietoa, että käyttäytyykö näin? Eikä pitäisi kestää kovin kauaa. Taitaa katkaista polton, jos virrat laittaa kiinni, mutta nyt on ollut tukkoinen useita tunteja ja useilla starteilla/ajopätkillä.
Pakoputkesta kuuluu myös normaalia matalampi murina. Edellisessä autossa oli hyvä seurata milloin alkoi hiukkasloukun polton, kun hetkellinen kulutusmittari hyppäsi aina yli 5 litran / tunnissa kulutuslukemaan ja moottori pörisi kuultavasti eri tavoin.
Olen sotkenut talvidieselin sekaan lisäainetta, mutta ei taida jatkossa kannattaa käyttää... Öljynä on GM Dexos2 longlife 5W-30:nen. Voisko ilmanputsarin tai polttoainesuodattimen tarkistus tulla myös kyseeseen, entäs se ilmamassamittari?!? Mitä ensioireita ehdotatte ja mitä kantsis tarkastuttaa?
Edit : vikakoodeja ei siis antanut mitään ulos.
Edit 2 : nyt toiminut taas ok eli olisko ollut tuo DPF...?* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
Comment