tehot hävisi 520da-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonin
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 1
    • kotka

    tehot hävisi 520da-06

    eli autosta hävisi ne vähäisetkin tehot.vikakoodiksi antaa ahtopaine positiivinen,autosta tarkistettu letkut savutestillä ei vuotoja oiskohan tässäkin turbo hajallaan?
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    #2
    Omassa kärryssäni jumitti turbon solenoidin tanko. Vikakoodiksi herjasi liian suuria ahtopaineita. Korjaus maksoi osineen merkkiliikkeessä n.140€.
    Autona siis 520dA-2008.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2335
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by tonin View Post
      eli autosta hävisi ne vähäisetkin tehot.vikakoodiksi antaa ahtopaine positiivinen,autosta tarkistettu letkut savutestillä ei vuotoja oiskohan tässäkin turbo hajallaan?
      Tarkista ensin ne ahtoputket, jotka joskus saattaa irrota. Näin kävi omassa aiemmassa E91 320d:ssä ja kaverini E60 530d:ssä. Eli turbolta välijäähylle ja välijäähyltä imusarjaan päin. Tosin kyllähän sen kuulee jos sieltä suhisee.

      Onkos 2006:ssa sähkösäätöinen vai alipaineella ohjattu turbo?
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Dabbler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 102
        • Lpr

        #4
        Samaa oiretta täällä, autona sama 520d-06, katselinkin tuossa päivälä näkyykö alipaineletkuja tuolla ahtimen suunnalla, on vaan niin pers paikka vaikka purin ilmansuodattimenkin pois, lähinnä sähköjohtoja siellä töpseleineen oli, oiraana täällä vedot heikkoa ja myöhässä ja melkoinen viive risteyksestä tai hiljennyksen jälkeen kiihdytettäessä, sai meinaan kaveri 530:sen e39:sin kuntoon noilta viiveen oiseilta laittamalla alipaineletkut uusiksi ahtimen tienoilta.

        Comment

        • Juker
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 80
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Dabbler View Post
          Samaa oiretta täällä, autona sama 520d-06, katselinkin tuossa päivälä näkyykö alipaineletkuja tuolla ahtimen suunnalla, on vaan niin pers paikka vaikka purin ilmansuodattimenkin pois, lähinnä sähköjohtoja siellä töpseleineen oli, oiraana täällä vedot heikkoa ja myöhässä ja melkoinen viive risteyksestä tai hiljennyksen jälkeen kiihdytettäessä, sai meinaan kaveri 530:sen e39:sin kuntoon noilta viiveen oiseilta laittamalla alipaineletkut uusiksi ahtimen tienoilta.
          Itsellä oli myös tällaista vaivaa 520d:ssä, eli vetoja ei ollu ennen 2500 kierrosta lainkaan ja tuossa 2500 kohdalla tuli melkoinen aasinpotku, jonka jälkeenkin veto vielä selvästi aaltoili.

          Ei tullut mitään vikakoodeja, mutta livedataa seuratessa huomattiin, että ahtopaineet nousi tosi viiveellä ennen tuota maagista 2500 kierrosta. Tuli sitten putsailtua egr ja tarkastettua tuo vnt:n ohjaus (joka on siis sähköinen), mutta ei vaikutusta. Lopulta vika korjautui täysin ilmamassamittarin vaihdolla.
          F10 530d xDrive///M Sport
          Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
          Ex F31 320d xDrive///M Sport
          Ex E60 530dA
          Ex E61 520d ///M Sport

          Comment

          • BemariAndy
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 230
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            Mikähän omaa 2-litraista dieselrattoria on alkanut hieman vaivata, kun tässä lämpimämmillä "talvikeleillä" eli nyt n. +3-5 asteessa pari kertaa olen huomannut, että vetää aavistuksen verran laiskanpuoleisesti? Ei silti merkittävää tehonhäviötä tms. huomattavissa. Ehkä hieman. Tuntuu, että moottoriäänet kuuluvat myös möreämmin?!? DS-asennolla ja käsivalinnalla koetin antaa kierroksia 3. ja 4. vaihteilla ja ainakin 3. vaihteella kun löysäsi kaasun kone hieman nikotteli ja pintakaasulla myös. Vetää kuitenkin aika vahvasti ja ei ole normaaliajossa muuten mitään. DPF-putsauksesta ei ole tietoa, että käyttäytyykö näin? Eikä pitäisi kestää kovin kauaa. Taitaa katkaista polton, jos virrat laittaa kiinni, mutta nyt on ollut tukkoinen useita tunteja ja useilla starteilla/ajopätkillä.
            Pakoputkesta kuuluu myös normaalia matalampi murina. Edellisessä autossa oli hyvä seurata milloin alkoi hiukkasloukun polton, kun hetkellinen kulutusmittari hyppäsi aina yli 5 litran / tunnissa kulutuslukemaan ja moottori pörisi kuultavasti eri tavoin.
            Olen sotkenut talvidieselin sekaan lisäainetta, mutta ei taida jatkossa kannattaa käyttää... Öljynä on GM Dexos2 longlife 5W-30:nen. Voisko ilmanputsarin tai polttoainesuodattimen tarkistus tulla myös kyseeseen, entäs se ilmamassamittari?!? Mitä ensioireita ehdotatte ja mitä kantsis tarkastuttaa?

            Edit : vikakoodeja ei siis antanut mitään ulos.
            Edit 2 : nyt toiminut taas ok eli olisko ollut tuo DPF...?
            Last edited by BemariAndy; 02-01-2013, 19:33. Reason: Ei vikakoodeja
            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

            Comment

            Working...
            X