Announcement

Collapse
No announcement yet.

perheeseen uusi jäsen 520dA E61 -08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msp75
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 123
    • Heinola

    #16
    Originally posted by msp75 View Post
    maaliskuussa vois olla hyvä aika poistaa pönttöä ja päivittää ohjelmistoa, jos sinne asti pääsis

    pitkälle yli 5000km/kk tulee kyl ajettua
    siis poistattaa, itse en tee mitään vaan saa ne ketkä osaavat touhuta

    Comment

    • msp75
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 123
      • Heinola

      #17
      Originally posted by mr81 View Post
      annan kyl credittiä jos joka päivä kuukaudesta ajat yli 300km. Taksi?
      tsekkasin, viimeisenkuukauden aikana 9000km takana vaik ei tälläi jouluna tuu ajettuukaa

      minkälaisia ongelmia on tiedossa jos tuota projektia siirtää tulevaisuuteen?

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #18
        Jos suodatin menee ihan totaalisen tukkoon niin ei se auto jaksa kulkea mihinkään, varmasti huomaat jos näin käy. Omaa 530d en saanut oikeen satasta kulkemaan ja hyytyi joka mäkeen yms. Siinä kylläkin suodatin erillisesä pöntössä.
        E61 520Da

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          #19
          Originally posted by msp75 View Post
          pitkälle yli 5000km/kk tulee kyl ajettua
          hyvä, ajettavaksihan nämä tämmöset lullat on tarkotettukin

          Mulla kanssa tulee noin 5000 kilsaa kuussa, välillä enemmänkin, iso osa normi työajoa. Saapi sitä näillä kilsoilla olla pajattamassakin melko tiuhaan sitten...tietää mihin kilometrikorvaukset hupenee . Ja valtio väittää, että ajamalla tässä muka rikastuu. Voisin laittaa kyllä semmoset rätingit ja kuitit niille pöytään että näkisivät herratkin asian oikean laidan
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • Pex
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 353
            • Kuusamo

            #20
            Originally posted by msp75 View Post
            Eli suht karvahattu malli perheeseen tulossa ( tarkkaa varustelistaa ei vielä ole ) jota ois tarkoitus pikkuhiljaa muokkailla vähän mukavemmaksi yksilöksi, tarkoitus ois:

            -hommata 20" M6 replicat tai vastaavat
            -moottorin päivitys
            sulla kun noita kilsoja tuleepi kohtuu runsaasti niin miettisin vielä näitä kohtia, jos renkaiden kuluminen yhtään huolestuttaa. Veikkaan, että 20 tuumasilla saat varmaan ostaa rengassetin/kk (?), jos kymppitonnin verran hurrailet. Onko jollakulla kokemusta kuin pitkään noilla kakskymppisillä ajelee, eli olenko täysin väärässä?
            Ja konetta jos piristät siihen päälle niin suosittelen lämpimästi aktiivista renkaiden kierrätystä takaa eteen ja toisinpäin. Alusta ja pyöränkulmat myös tiptop pitää olla.
            Itse olen jättänyt koneen piristyksen suosiolla haaveeksi, osittain juuri tuon takia ettei malttais kuitenkaan olla polkematta tallaa lattiaan koko ajan. Ja siitäkös rengaskauppias tykkää.

            Mulla kesäkumeina 245/40-18 ja sain kestämään viimesimmän Hankookin Evo12 kesäsetin "ajokunnossa" noin 35 tkm. 42 tkm kohalla vaihdoin pois.
            Samoja Hankookeja olen kuullut porukan saaneen kankaille tehokkaampien pelien alla jopa jo 10-15 tkm kohdalla

            Mutta hyvä vaihtoehto tuo 2-litranen pitkän matkan normiajoon, kulutuskin jonnii verran alempi kuin 6-mukisella. Ja pääsee sillä rekkojen ohi ilman moottorin kirraustakin.
            Last edited by Pex; 27-12-2012, 14:39.
            Nykyään mennään Volkkarilla

            Ex. E61 520dA 2006

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              #21
              Originally posted by Pex View Post
              sulla kun noita kilsoja tuleepi kohtuu runsaasti niin miettisin vielä näitä kohtia, jos renkaiden kuluminen yhtään huolestuttaa. Veikkaan, että 20 tuumasilla saat varmaan ostaa rengassetin/kk (?), jos kymppitonnin verran hurrailet. Onko jollakulla kokemusta kuin pitkään noilla kakskymppisillä ajelee, eli olenko täysin väärässä?
              Ja konetta jos piristät siihen päälle niin suosittelen lämpimästi aktiivista renkaiden kierrätystä takaa eteen ja toisinpäin. Alusta ja pyöränkulmat myös tiptop pitää olla.
              Itse olen jättänyt koneen piristyksen suosiolla haaveeksi, osittain juuri tuon takia ettei malttais kuitenkaan olla polkematta tallaa lattiaan koko ajan. Ja siitäkös rengaskauppias tykkää.

              Mulla kesäkumeina 245/40-18 ja sain kestämään viimesimmän Hankookin Evo12 kesäsetin "ajokunnossa" noin 35 tkm. 42 tkm kohalla vaihdoin pois.
              Samoja Hankookeja olen kuullut porukan saaneen kankaille tehokkaampien pelien alla jopa jo 10-15 tkm kohdalla

              Mutta hyvä vaihtoehto tuo 2-litranen pitkän matkan normiajoon, kulutuskin jonnii verran alempi kuin 6-mukisella. Ja pääsee sillä rekkojen ohi ilman moottorin kirraustakin.
              Viimekesä tuli ajeltua 20":llä n.20tkm, eikä ne kyllä mulla kulunu yhtään sen enempää ku mitkään pienemmätkää. Ei niistä montaa milliä kesän aikana kadonnu. Ens kesäks ei todellakaan tarvi uusia olla hommaamassa. Ja mulla on hymynnostatusohjelma koneessa. Miks ne isomman tuumakoon renkaat kuluis sen nopeemmin?
              Last edited by GuGi_; 27-12-2012, 16:20.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                #22
                omassa kanssa 19" leveet renkaat kesällä ja ajoa tulee itselläkin +30tkm vuodessa ja hyvin on pärjätty joten jos tykkää isoista vanteista niin niillä kyllä pärjää hyvin
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  #23
                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  Viimekesä tuli ajeltua 20":llä n.20tkm, eikä ne kyllä mulla kulunu yhtään sen enempää ku mitkään pienemmätkää. Ei niistä montaa milliä kesän aikana kadonnu. Ens kesäks ei todellakaan tarvi uusia olla hommaamassa. Ja mulla on hymynnostatusohjelma koneessa. Miks ne isomman tuumakoon renkaat kuluis sen nopeemmin?
                  ok. Eli isojen poikain höpöpuhetta sitten
                  Itellä ei mittään kokemusta aiheesta.

                  Sitten samaan "huhusarjaan" tai lienee jonkinasteista faktaa kun parikin E60 kuskia mulle maininnut (toisella 19" ja toisella 20"), että mukavuus ajo-ominaisuuksista hävis samantien kun siirtyivät noihin kokoihin, toinen 17":sta ja toine 18":sta. Pittääkö paikkaansa?
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    #24
                    Originally posted by Pex View Post
                    ok. Eli isojen poikain höpöpuhetta sitten
                    Itellä ei mittään kokemusta aiheesta.

                    Sitten samaan "huhusarjaan" tai lienee jonkinasteista faktaa kun parikin E60 kuskia mulle maininnut (toisella 19" ja toisella 20"), että mukavuus ajo-ominaisuuksista hävis samantien kun siirtyivät noihin kokoihin, toinen 17":sta ja toine 18":sta. Pittääkö paikkaansa?
                    Mulla talvisin 18" ja kesäisin 20". Ite miellän noitten 20":sten ominaisuudet jopa kivemmiks ku 18". Mutta homman juju lienee mun kohalla renkaan profiilissa. Kesä ja talvipyörien halkasija on sama. Eli renkaan "koko" ei muutu mikskään. Eturenkaissa on leveyskin sama 245, takana leveys kasvaa kesäsin 245->275. Talvipyörien korkee profiili ei istu mun mieltymyksiin. Talvella toi korkeen profiilin "sivuttaispehmeys" ei niin häiritse, kun yleensä pitokin on vähän heikompi. Mulla on autossa 40/25 madalluksella sport iskarit eikä ole ongelmia kesällä matalan profiilin "kovuuden" kanssa. Nää on vaan niin makuasioita että ei näistä mitään johtopäätöksiä voi tehdä. Jonkun mielestä normialusta 35-sarjan kumilla on kova.:think Ja 20":llä ei ihan hirveen korkeita profiileita saa kaarien sisään mahtumaan.
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • msp75
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 123
                      • Heinola

                      #25
                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Jos suodatin menee ihan totaalisen tukkoon niin ei se auto jaksa kulkea mihinkään, varmasti huomaat jos näin käy. Omaa 530d en saanut oikeen satasta kulkemaan ja hyytyi joka mäkeen yms. Siinä kylläkin suodatin erillisesä pöntössä.
                      ei oo mitään hyytymisiä havaittavissa, aikaisemmin omistin e39 530dA piristettynä ja isoin ero on nykyiseen tuo väännön puuttuminen alakierroksilla

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        #26
                        Eipä siinä kolmeysissä hiukkas-suodatinta olekkaan mikä tukkoon menisi.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • Hiddenemarc
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 426
                          • Rovaniemi

                          #27
                          En käsitä miksei voi viedä autoa huoltoon jos se sitä huutaa?
                          Onko tullu laitettua liian kallis peli alle jos ei oo varaa huollattaa?
                          Jos näin on ni sitte tästä sun autostaki tulee salettii sellain pommi mikä sitte porsii jokavitun reijästä ja paikasta ko aikansa vinguttaa ja siirtelee korjauksia myöhemmäksi..

                          Melkeen laittaa vihaksi ko mun entinen kiisseli oli just saman kaltainen jota ei ollu huollettu aikanaan ja muutenki käytetty väärin ko piti niin saatanan isot rempat tehä sitte mun omistus suhteen aikana.. Mutta jokainen taaplaa tyylillään
                          S4 B5
                          Urs4 4.2
                          A8 D3 4.2 Lang

                          ex. M5 e39 -99
                          ex. 330 xDA e46 -03
                          ex. 523 e39 -96

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎