Originally posted by msp75
View Post
perheeseen uusi jäsen 520dA E61 -08
Collapse
X
-
-
hyvä, ajettavaksihan nämä tämmöset lullat on tarkotettukinOriginally posted by msp75 View Postpitkälle yli 5000km/kk tulee kyl ajettua
Mulla kanssa tulee noin 5000 kilsaa kuussa, välillä enemmänkin, iso osa normi työajoa. Saapi sitä näillä kilsoilla olla pajattamassakin melko tiuhaan sitten...tietää mihin kilometrikorvaukset hupenee
. Ja valtio väittää, että ajamalla tässä muka rikastuu. Voisin laittaa kyllä semmoset rätingit ja kuitit niille pöytään että näkisivät herratkin asian oikean laidan
Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
sulla kun noita kilsoja tuleepi kohtuu runsaasti niin miettisin vielä näitä kohtia, jos renkaiden kuluminen yhtään huolestuttaa. Veikkaan, että 20 tuumasilla saat varmaan ostaa rengassetin/kk (?), jos kymppitonnin verran hurrailet. Onko jollakulla kokemusta kuin pitkään noilla kakskymppisillä ajelee, eli olenko täysin väärässä?Originally posted by msp75 View PostEli suht karvahattu malli perheeseen tulossa ( tarkkaa varustelistaa ei vielä ole ) jota ois tarkoitus pikkuhiljaa muokkailla vähän mukavemmaksi yksilöksi, tarkoitus ois:
-hommata 20" M6 replicat tai vastaavat
-moottorin päivitys
Ja konetta jos piristät siihen päälle niin suosittelen lämpimästi aktiivista renkaiden kierrätystä takaa eteen ja toisinpäin. Alusta ja pyöränkulmat myös tiptop pitää olla.
Itse olen jättänyt koneen piristyksen suosiolla haaveeksi, osittain juuri tuon takia ettei malttais kuitenkaan olla polkematta tallaa lattiaan koko ajan. Ja siitäkös rengaskauppias tykkää.
Mulla kesäkumeina 245/40-18 ja sain kestämään viimesimmän Hankookin Evo12 kesäsetin "ajokunnossa" noin 35 tkm. 42 tkm kohalla vaihdoin pois.
Samoja Hankookeja olen kuullut porukan saaneen kankaille tehokkaampien pelien alla jopa jo 10-15 tkm kohdalla
Mutta hyvä vaihtoehto tuo 2-litranen pitkän matkan normiajoon, kulutuskin jonnii verran alempi kuin 6-mukisella. Ja pääsee sillä rekkojen ohi ilman moottorin kirraustakin.Last edited by Pex; 27-12-2012, 13:39.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Viimekesä tuli ajeltua 20":llä n.20tkm, eikä ne kyllä mulla kulunu yhtään sen enempää ku mitkään pienemmätkää. Ei niistä montaa milliä kesän aikana kadonnu. Ens kesäks ei todellakaan tarvi uusia olla hommaamassa. Ja mulla on hymynnostatusohjelma koneessa.Originally posted by Pex View Postsulla kun noita kilsoja tuleepi kohtuu runsaasti niin miettisin vielä näitä kohtia, jos renkaiden kuluminen yhtään huolestuttaa. Veikkaan, että 20 tuumasilla saat varmaan ostaa rengassetin/kk (?), jos kymppitonnin verran hurrailet. Onko jollakulla kokemusta kuin pitkään noilla kakskymppisillä ajelee, eli olenko täysin väärässä?
Ja konetta jos piristät siihen päälle niin suosittelen lämpimästi aktiivista renkaiden kierrätystä takaa eteen ja toisinpäin. Alusta ja pyöränkulmat myös tiptop pitää olla.
Itse olen jättänyt koneen piristyksen suosiolla haaveeksi, osittain juuri tuon takia ettei malttais kuitenkaan olla polkematta tallaa lattiaan koko ajan. Ja siitäkös rengaskauppias tykkää.
Mulla kesäkumeina 245/40-18 ja sain kestämään viimesimmän Hankookin Evo12 kesäsetin "ajokunnossa" noin 35 tkm. 42 tkm kohalla vaihdoin pois.
Samoja Hankookeja olen kuullut porukan saaneen kankaille tehokkaampien pelien alla jopa jo 10-15 tkm kohdalla
Mutta hyvä vaihtoehto tuo 2-litranen pitkän matkan normiajoon, kulutuskin jonnii verran alempi kuin 6-mukisella. Ja pääsee sillä rekkojen ohi ilman moottorin kirraustakin.
Miks ne isomman tuumakoon renkaat kuluis sen nopeemmin?
Last edited by GuGi_; 27-12-2012, 15:20."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
omassa kanssa 19" leveet renkaat kesällä ja ajoa tulee itselläkin +30tkm vuodessa ja hyvin on pärjätty joten jos tykkää isoista vanteista niin niillä kyllä pärjää hyvin
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
ok. Eli isojen poikain höpöpuhetta sittenOriginally posted by GuGi_ View PostViimekesä tuli ajeltua 20":llä n.20tkm, eikä ne kyllä mulla kulunu yhtään sen enempää ku mitkään pienemmätkää. Ei niistä montaa milliä kesän aikana kadonnu. Ens kesäks ei todellakaan tarvi uusia olla hommaamassa. Ja mulla on hymynnostatusohjelma koneessa.
Miks ne isomman tuumakoon renkaat kuluis sen nopeemmin?
Itellä ei mittään kokemusta aiheesta.
Sitten samaan "huhusarjaan" tai lienee jonkinasteista faktaa kun parikin E60 kuskia mulle maininnut (toisella 19" ja toisella 20"), että mukavuus ajo-ominaisuuksista hävis samantien kun siirtyivät noihin kokoihin, toinen 17":sta ja toine 18":sta. Pittääkö paikkaansa?Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Mulla talvisin 18" ja kesäisin 20". Ite miellän noitten 20":sten ominaisuudet jopa kivemmiks ku 18". Mutta homman juju lienee mun kohalla renkaan profiilissa. Kesä ja talvipyörien halkasija on sama. Eli renkaan "koko" ei muutu mikskään. Eturenkaissa on leveyskin sama 245, takana leveys kasvaa kesäsin 245->275. Talvipyörien korkee profiili ei istu mun mieltymyksiin. Talvella toi korkeen profiilin "sivuttaispehmeys" ei niin häiritse, kun yleensä pitokin on vähän heikompi. Mulla on autossa 40/25 madalluksella sport iskarit eikä ole ongelmia kesällä matalan profiilin "kovuuden" kanssa. Nää on vaan niin makuasioita että ei näistä mitään johtopäätöksiä voi tehdä. Jonkun mielestä normialusta 35-sarjan kumilla on kova.:think Ja 20":llä ei ihan hirveen korkeita profiileita saa kaarien sisään mahtumaan.Originally posted by Pex View Postok. Eli isojen poikain höpöpuhetta sitten
Itellä ei mittään kokemusta aiheesta.
Sitten samaan "huhusarjaan" tai lienee jonkinasteista faktaa kun parikin E60 kuskia mulle maininnut (toisella 19" ja toisella 20"), että mukavuus ajo-ominaisuuksista hävis samantien kun siirtyivät noihin kokoihin, toinen 17":sta ja toine 18":sta. Pittääkö paikkaansa?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
ei oo mitään hyytymisiä havaittavissa, aikaisemmin omistin e39 530dA piristettynä ja isoin ero on nykyiseen tuo väännön puuttuminen alakierroksillaOriginally posted by Mik@ View PostJos suodatin menee ihan totaalisen tukkoon niin ei se auto jaksa kulkea mihinkään, varmasti huomaat jos näin käy. Omaa 530d en saanut oikeen satasta kulkemaan ja hyytyi joka mäkeen yms. Siinä kylläkin suodatin erillisesä pöntössä.
Comment
-
En käsitä miksei voi viedä autoa huoltoon jos se sitä huutaa?
Onko tullu laitettua liian kallis peli alle jos ei oo varaa huollattaa?
Jos näin on ni sitte tästä sun autostaki tulee salettii sellain pommi mikä sitte porsii jokavitun reijästä ja paikasta ko aikansa vinguttaa ja siirtelee korjauksia myöhemmäksi..
Melkeen laittaa vihaksi ko mun entinen kiisseli oli just saman kaltainen jota ei ollu huollettu aikanaan ja muutenki käytetty väärin ko piti niin saatanan isot rempat tehä sitte mun omistus suhteen aikana.. Mutta jokainen taaplaa tyylillään
S4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment

Comment