Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61: Huono lähtemään käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taikuri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 37
    • Oulu

    E61: Huono lähtemään käyntiin

    Nyt kun on pakkaset alkanut, niin tuo e61 535d on lähteny tosi huonosti käyntiin. Kun aamulla pakkanen pyöri reilussa -10 asteessa, niin lähti mutta saattoi joutua starttaa 3 kertaa ja joka kerralla lähti muutamalla pytyllä käyntiin mutta sammui hetken kuluttua.
    Nyt pakkasta -18 astetta ja ei lähde käyntiin, et pitää katella miten ton nyt sais käyntiin.
    Taustoista sen verran, että vastikään vaihdettu hehkujen ohjausyksikkö, kun antoi vikakoodin kaikille hehkuille. Hehkuja ei vaihdettu, kun mitattiin ne ja todettiin kunnossa oleviksi. Eli nyt ei ole antanut vikakoodia hehkuille ollenkaan eikä muutenkaan mitään kovin hälyttävää koodia ole tullut. Ainoa mikä itseä jäi mietityttään, niin antoi jonku vikakoodin IBS:ään liittyen. Säteilijä on ollu joka aamu lämmittämässä, mutta noista ei aiemmilta talvilta kokemusta toimiiko nuo.
    Oisko ideoita mistä lähtä kylmäkäynnistystä perkaamaan? Onko kellään ollu hehkuongelmia ilman vikakoodia?
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    #2
    Mulla kans antaa IBS vikakoodia kokoajan mut kyllä tuossa akussa virtaa on. Onko syytä alkaa toimenpiteisiin?
    MB W164
    ex: //DTM535

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Originally posted by taikuri View Post
      Nyt kun on pakkaset alkanut, niin tuo e61 535d on lähteny tosi huonosti käyntiin. Kun aamulla pakkanen pyöri reilussa -10 asteessa, niin lähti mutta saattoi joutua starttaa 3 kertaa ja joka kerralla lähti muutamalla pytyllä käyntiin mutta sammui hetken kuluttua.
      Nyt pakkasta -18 astetta ja ei lähde käyntiin, et pitää katella miten ton nyt sais käyntiin.
      Taustoista sen verran, että vastikään vaihdettu hehkujen ohjausyksikkö, kun antoi vikakoodin kaikille hehkuille. Hehkuja ei vaihdettu, kun mitattiin ne ja todettiin kunnossa oleviksi. Eli nyt ei ole antanut vikakoodia hehkuille ollenkaan eikä muutenkaan mitään kovin hälyttävää koodia ole tullut. Ainoa mikä itseä jäi mietityttään, niin antoi jonku vikakoodin IBS:ään liittyen. Säteilijä on ollu joka aamu lämmittämässä, mutta noista ei aiemmilta talvilta kokemusta toimiiko nuo.
      Oisko ideoita mistä lähtä kylmäkäynnistystä perkaamaan? Onko kellään ollu hehkuongelmia ilman vikakoodia?
      Ei oo ongelmia ilman koodeja.

      Joku suutin kusee. Katoppa railpaineita käynnistäessä.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by taikuri View Post
        Nyt kun on pakkaset alkanut, niin tuo e61 535d on lähteny tosi huonosti käyntiin. Kun aamulla pakkanen pyöri reilussa -10 asteessa, niin lähti mutta saattoi joutua starttaa 3 kertaa ja joka kerralla lähti muutamalla pytyllä käyntiin mutta sammui hetken kuluttua.
        Nyt pakkasta -18 astetta ja ei lähde käyntiin, et pitää katella miten ton nyt sais käyntiin.
        Taustoista sen verran, että vastikään vaihdettu hehkujen ohjausyksikkö, kun antoi vikakoodin kaikille hehkuille. Hehkuja ei vaihdettu, kun mitattiin ne ja todettiin kunnossa oleviksi. Eli nyt ei ole antanut vikakoodia hehkuille ollenkaan eikä muutenkaan mitään kovin hälyttävää koodia ole tullut. Ainoa mikä itseä jäi mietityttään, niin antoi jonku vikakoodin IBS:ään liittyen. Säteilijä on ollu joka aamu lämmittämässä, mutta noista ei aiemmilta talvilta kokemusta toimiiko nuo.
        Oisko ideoita mistä lähtä kylmäkäynnistystä perkaamaan? Onko kellään ollu hehkuongelmia ilman vikakoodia?
        Tuo öljypohjassa oleva säteilijä on kyllä suhteellisen tehoton näillä -20 asteen pakkasilla tai ainakin se ex 530d:ssä oli aivan sama oliko päällä 4-5h ja starttasi niin ei kyllä osannut käyntiäänestä sanoa onko ollut lämmityksessä vai ei. Sinun kannattaisi harkita, että laitat tuohon vielä kaveriksi letkulämmittimen. Letkulämmitin tuntuu ihan tehokkaalta ja 2h lämmityksen jälkeen -20c huomaa kyllä onko ollut lämmityksessä vai ei.

        Jouduin kyllä tänään testaamaan tuota omaani miten se lähtee lämmittämättä -22c tulille (ajastinkello oli hajonnut) kun hehkuvalo sammuin niin lähti kyllä niin hienosti käyntiin ilman mitään sivuääniä tai kakomisia.

        Hehkut ja ohjainboksi on kyllä muutama kk sitten vaihdettu.

        Sinun autossasi saattaa olla suutin kuten jo aikaisemmin kerrottu .... vuotaa paineet läpi. Mittaa ohivuodot ---> ota suuttimista pois paluukierron letkut ja laita 20 cm pitkät kirkkaat putket kaikkiin ja käännät käyntiin / tai yrität käynnistää. Kaikissa pitäisi tulla tasaisesti ja hiljaa putket täyteen hitaasti polttoainetta, jos joku täytyy heti ja äkkiä niin se suutin on sitten viallinen ja sen kun vaihtaa niin rupeaa autokin lähtemään käyntiin.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          #5
          Joo itellä on tuo letkulämppäri, tänään aamulla oli -24 astetta pakkasta ja muutaman tunnin oli lämppärissä niin lähti ku palmun alta ja kehrää heti nätisti. Joskus -10 asteen pakkasilla tsekkasin huvikseen salavalikosta lämmöt ennen käynnistystä, tuolloin vajaa pari tuntia roikan nokassa olleena, näytti 31 astetta.
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • hihnala
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 45
            • Finland

            #6
            Sama käynnistysongelma 520d -08 LCI N47:
            >+5 lähtee kylmänä normaalisti käymään
            <+5 lähtee kolmella
            <-5 lähtee yhdellä tai kahdella

            Hehkuista ei huollon mukaan vikakoodeja. Ilmeisesti hehkuongelmia ei ole juuri ollut ohjainbokseja lukuunottamatta ja todellinen syy suuttimissa..?

            Pitää ensiavuksi tehdä Webaston venttiiliin viritys, että saa koneen lämpiämään.

            Comment

            • taikuri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 37
              • Oulu

              #7
              Eilinen meni akkua lataillessa ja käynnistysharjoituksia suorittaen, ilman tulosta. Säteilijä "lämmitteli" koko päivän, mutta eipä siitä apua ollut.

              Illalla sitten taskulamppu suuhun ja pakkasherraa uhmaten aloin väsäämään vastusmodia webastoon. Webastoa tunnin verran käyttäen startti onnistui kuin kesähelteessä, ilman minkäänlaista yskimistä tai arpomista. Aamulla -23 ja puolentunnin webaston käytöllä heti käyntiin.

              Homma toimii, mutta epäilyttää jos ei auto kunnolla lähde tulille -10 asteen pakkasessa ilman webastoa, että joku ei ole kunnossa. No jatketaan tutkimuksia. Suuttimet vois tsekata kunhan kerkiääpi.

              Comment

              • -pekkis-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 128
                • Turku

                #8
                Originally posted by taikuri View Post
                Eilinen meni akkua lataillessa ja käynnistysharjoituksia suorittaen, ilman tulosta. Säteilijä "lämmitteli" koko päivän, mutta eipä siitä apua ollut.

                Illalla sitten taskulamppu suuhun ja pakkasherraa uhmaten aloin väsäämään vastusmodia webastoon. Webastoa tunnin verran käyttäen startti onnistui kuin kesähelteessä, ilman minkäänlaista yskimistä tai arpomista. Aamulla -23 ja puolentunnin webaston käytöllä heti käyntiin.

                Homma toimii, mutta epäilyttää jos ei auto kunnolla lähde tulille -10 asteen pakkasessa ilman webastoa, että joku ei ole kunnossa. No jatketaan tutkimuksia. Suuttimet vois tsekata kunhan kerkiääpi.
                Hehkujen boksi oli vissiin vaihdettu? Kai vaihdoit sen virtajohdon sille myös, ja kenties puhdistit sen moninapaliittimen?
                Satavarmasti ainakin tuo virtajohto on sulanut käyttökelvottomaksi.
                Diagnostiikalle rele voi näkyä oikein toimivana, mutta ei tule tarpeeksi jännitettä hehkuille.
                E39 M5 -01

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Kyllä nämä 6-koneiset Suora-suihkut lähtee käyntiin vaikka 35 asteen pakkasesta jos akku ja auto on iskussa.
                  Olen useamman talven ajanut eri yksilöillä ilman lämmitystä,
                  ja aina on lämmittämättömät autot lähteneet käyntiin.

                  Pari-kolme kertaa on auto jäänyt käynnistymättä,
                  mutta nämä ovat ollet modaamattolla webastolla olevia,
                  ja weba oli imenut akun kuiviin, hytti lämmin, kone kylmä
                  ja akku tyhjä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • -pekkis-
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 128
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kyllä nämä 6-koneiset Suora-suihkut lähtee käyntiin vaikka 35 asteen pakkasesta jos akku ja auto on iskussa.
                    Olen useamman talven ajanut eri yksilöillä ilman lämmitystä,
                    ja aina on lämmittämättömät autot lähteneet käyntiin.

                    Pari-kolme kertaa on auto jäänyt käynnistymättä,
                    mutta nämä ovat ollet modaamattolla webastolla olevia,
                    ja weba oli imenut akun kuiviin, hytti lämmin, kone kylmä
                    ja akku tyhjä...
                    +1 tälle. Monta talvea jo pelannut hyvin ja pahimmillaan pakkasta on yli kolmekymmentä ollut. Ilman webastoa siis. Akkukin saa aika kuppanen olla ennen kun jää lähtemättä.
                    E39 M5 -01

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Kyllä nämä 6-koneiset Suora-suihkut lähtee käyntiin vaikka 35 asteen pakkasesta jos akku ja auto on iskussa.
                      Olen useamman talven ajanut eri yksilöillä ilman lämmitystä,
                      ja aina on lämmittämättömät autot lähteneet käyntiin..
                      Samaa mieltä. Nyt kyllä jengi on ihan hakoteillä, jos jollakin webastoilla tai lämmitimillä yrittää saada autoa käyntiin

                      Kilpurin veturi Vitossa oli suuttimet kunnossa, vaikka muuten aika resu olikin. Se ei ikinä ollut missään roikassa tai lämpimässä ja oli paljon pätkäajoa. Ennätys viikko kadun reunasssa -31C ja pienellä sahaamisella hyvin lähti hyrisemään.

                      Oma edellinen E60 530d lähti ainakin -25C käyntiin ihan hyvin ilman mitään lämmitystä. Ok, muistikuva, että ei varaa nyt enää kovin paljoa ollut, mutta joku viisi astetta ainakin oliis vielä kärsinyt lisää.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by -pekkis- View Post
                        +1 tälle. Monta talvea jo pelannut hyvin ja pahimmillaan pakkasta on yli kolmekymmentä ollut. Ilman webastoa siis. Akkukin saa aika kuppanen olla ennen kun jää lähtemättä.
                        No jaa, ei kovin huono jos on yli 30 pakkasta...
                        Terveen koneen ei paljon tarvi pyörähtää mutta huonolla akulla
                        noissa lämpötiloissa vaan ei jaksa pyörähtää tarpeeksi...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Kyllähän tuo hehkuvialta kuullostaa jos ei noissa asteissa käyntiin lähde. Ohjainboksi voi olla rikki myös niin että ei anna vikakoodia mutta ei myöskään hehkuta ollenkaan, viimeksi eilen tällainen tapaus sattui kohdalle.

                          Juurikin tällaisten ongelmien välttämiseksi suosittelisin AINA vaihtamaan hehkut yhdessä ohjainboksin kanssa. Tosin yhdessä tällaisista tapauksista missä molemmat oli vaihdettu uusiin OEM osiin oli ohjainlaite viallinen jo uutena.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • polkuauto
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 168

                            #14
                            Vuosi sitten vaihdoin omaan 320d:hen hehkut, koska käynnistyminen oli sen verran nihkeää jo pikkupakkasilla, etten uskaltanut kovempia kelejä edes odotella. Tuli sitten samalla mitattua myös vanhat hehkut ja hetken jo mietin, että näinköhän tein turhaa työtä, koska ei ne mittaustulokset juurikaan uusista eronneet.

                            Käytännössä ero oli sitten sitäkin suurempi, eli auto lähtee todella nätisti käyntiin vielä yli -30 asteen pakkasilla, säteilijän ja Defan kiinteän akkulaturin hivenen avustamana. Ohjausboksiin en koskenut.

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by casino View Post
                              Tuo öljypohjassa oleva säteilijä on kyllä suhteellisen tehoton näillä -20 asteen pakkasilla tai ainakin se ex 530d:ssä oli aivan sama oliko päällä 4-5h ja starttasi niin ei kyllä osannut käyntiäänestä sanoa onko ollut lämmityksessä vai ei.

                              Jouduin kyllä tänään testaamaan tuota omaani miten se lähtee lämmittämättä -22c tulille (ajastinkello oli hajonnut) kun hehkuvalo sammuin niin lähti kyllä niin hienosti käyntiin ilman mitään sivuääniä tai kakomisia.
                              On tuo säteilijä tyhjää parempi, itellä ainakin säteilijällä nousee koneen lämmöt plussalle tuossa ajassa, ja käyntiääni on selvästi pehmeempi mitä ilman lämmitystä. Toki säteilijä ei oo ku 300w ja hukkaa osan ulkoilman lämmittämiseen. Yleensä letkulämppärit luokkaa 500w ja lämmittää suoraan jäähdytinnestettä mitä salavalikon lämpömittarikin mittaa.

                              Mutta pitäis lähteä nätisti pakkasilla, Omakin lähtee ilman lämmitystä(hehkujen ohjainboksi ja rikkinäiset hehkut vaihdettu), viikonlopun seisomisen jälkeen -18,5 ja yhtä lyhyellä pyörähdyksellä hörähti ku lämpimälläki kelillä, ja akku on kaikenlisäks alkuperänen (-05).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎