Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 man. diesel kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sms79
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 5
    • Vantaa

    e61 man. diesel kysymyksiä

    Vanha vaggine vaihtokunnossa, tai ollut jo pitkään ja nyt alkaa seuraavan hankinta olemaan ovella. Diisselistä en halua luopua ja vanha kikotin ollut hyvä, nyt vain tuo 400tkm+ ja 12v+ ikä ja auton ominaisuudet alkaa riittää mulle. Uudempien vaggineiden ongelmat sitä luokkaa, että taitaa leiri vaihtua ellei sitten tiettyä moottorikoodia satu järkevästi kohdalle. Muutenkin tekisi mieli kyllä bimmeriä.

    e61 diesel manuaalilla siis todennäköisesti tulossa alle. Kyseessä alkupään mallit, +-200tkm luokassa ja M-sport (sekä korisarja, että alusta&sisusta). 520d LCI-malli oikeastaan vedetty yli vaikka sattuisi sopivaan hintaan kohdalle.

    Foorumia on tullut luettua (mm. E60/61 dieselin ostajan/omistajan työ/vinkkilista ja vastaava naapuriforumilta) ja siten bimmerin ongelmat pitkälti tiedossa.

    Muutamia kysymyksiä kuitenkin.

    - Pystyykö tuon tasonsäädön letkun helposti tarkastamaan? Siis "parkkiksella"? Eli pääseekö jostain työntämään varrellisen peilin ja fikkarin avulla tiirailemaan edes jotenkuten?
    - Mitä muuta kohtaa kannattaisi "parkkiksella" tarkastaa heti?
    - Onko noissa M-sportin jakkaroissa se selkänojan leveydensäätö?
    - Olikohan joissain malleissa sellaista, ettei mitään letkulämppäriä saa?
    - Jos lastuttaa ja dpf:n poistattaa, niin missähän Etelä-Suomessa kannattaisi tuo teettää?
    - Jotain muuta erityistä huomioitavaa jos esim. Saksasta joutuu lähteä hakemaan?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by sms79
    - Pystyykö tuon tasonsäädön letkun helposti tarkastamaan? Siis "parkkiksella"? Eli pääseekö jostain työntämään varrellisen peilin ja fikkarin avulla tiirailemaan edes jotenkuten?
    - Mitä muuta kohtaa kannattaisi "parkkiksella" tarkastaa heti?
    - Onko noissa M-sportin jakkaroissa se selkänojan leveydensäätö?
    - Olikohan joissain malleissa sellaista, ettei mitään letkulämppäriä saa?
    - Jos lastuttaa ja dpf:n poistattaa, niin missähän Etelä-Suomessa kannattaisi tuo teettää?
    - Jotain muuta erityistä huomioitavaa jos esim. Saksasta joutuu lähteä hakemaan?
    1) Pystyy, mutta joutuu käyttämään pohjasta suojamuovin pois
    ja menemään auton alle, ei välttämättä tarvi nostaa perää.
    Vaatiin sen ~20 min kokonaisuudessaan.
    3) Ei ole Sportti-penkeissä leveyden säätöä, vain comforteissa.
    4) ei ole, saa letkulämmittimen Calixilta.
    6) kilometrien pakkaansapitävyys kannattaa tarkistaa,
    vähintään olla Inpa ja katsoa vikakoodit / infokoodit...
    Last edited by MajorDrake; 08-12-2012, 21:30.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • sms79
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 5
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      3) Ei ole Sportti-penkeissä leveyden säätöä, vain comforteissa.
      Kiitoksia vastauksista. Tähän yhteen kohtaan jatkokysymys - saako tuon comfortin vedettyä tiukemmaksi kuin mitä sport-istuin on? Ja jos ei, niin saako tuohon istutettua 3-sarjasta jakkaraa? Paras istuin, jossa itse olen autossa koskaan istunut oli e93 330dA M-sportissa. Penkissä heiluminen ei miellytä ja hoikka kun on, niin kovin leveässä penkissä tuo ehto ei toteudu.

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        #4
        eilen vai toissa päivänä kattelin, niin defallakin on jotain letkulämppäreitä. mietityttää vaan, että mihinkä letkuun semmosen laittaa. automaatissa on yks letku mihinkä sen sais varmasti laitettua, mutta vesikiertoo en ole tutkinu niin paljon, että osais sanoo kannattaako sitä siihen kohtaan laittaa.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          On muuten aika harvinaisia nuo manuaalivaihteiset 530dT:t.

          Nettiautosta löytyy huimat 8 kpl.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • sms79
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 5
            • Vantaa

            #6
            Periaatteessa speksiin meneviä autoja nettiautossa 2kpl (1kpl 520d ja 1kpl 530d) jos hinta unohdetaan.

            Pitänee jossain noi sporttijakkarat käydä istumassa kokeeksi jossain, ei näytä oikein muita noissa spekseihin ostuvissa autoissa olevan.
            Tunnistaako Comfort-istuimet siitä nelinuolisesta pyöreästä säätimestä (ja istuimen ulkonäöstä)?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by sms79 View Post
              Periaatteessa speksiin meneviä autoja nettiautossa 2kpl (1kpl 520d ja 1kpl 530d) jos hinta unohdetaan.

              Pitänee jossain noi sporttijakkarat käydä istumassa kokeeksi jossain, ei näytä oikein muita noissa spekseihin ostuvissa autoissa olevan.
              Tunnistaako Comfort-istuimet siitä nelinuolisesta pyöreästä säätimestä (ja istuimen ulkonäöstä)?
              Comfortin tunnistaa leveästä reisituesta.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎