Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCI mukamaskepakko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    LCI mukamaskepakko

    Tuossa selailin ebayta ja nokan eteen osu tämmönen



    Ootteko asentanu, mistähän tuo tietonsa ottaa tuohon lediin ja miten sekasin tuolla laatikon saa? Melkeehän siitä tulee LCI jos joku tuosta uudesta kepakosta tykkää
    MB W164
    ex: //DTM535
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by tovayryn View Post
    Tuossa selailin ebayta ja nokan eteen osu tämmönen



    Ootteko asentanu, mistähän tuo tietonsa ottaa tuohon lediin ja miten sekasin tuolla laatikon saa? Melkeehän siitä tulee LCI jos joku tuosta uudesta kepakosta tykkää
    Onhan tuo hienon näköinen, mutta mitä järkeä on lähteä laittamaan perinteinen hyväksi havaittu valitsin tuohon:think Jossain joku kertoi, että noissa lci -malleissa on ollut ongelmia tuon valitsin vivun suhteen ja näissä vanhoissa vessoissa on mekaanisesti suora yhteys tuonne laatikkoon ja ainakin omassa autossa menee vaijerivälitteinen yhteys laatikkoon mekaanisesti.
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by casino View Post
      ...mutta mitä järkeä on lähteä laittamaan perinteinen hyväksi havaittu valitsin tuohon:think Jossain joku kertoi, että noissa lci -malleissa on ollut ongelmia tuon valitsin vivun suhteen ja näissä vanhoissa vessoissa on mekaanisesti suora yhteys tuonne laatikkoon ja ainakin omassa autossa menee vaijerivälitteinen yhteys laatikkoon mekaanisesti.
      100% samaa mieltä. Oma mielipiteeni tuosta tuningkepistä: NOLO!

      Jos vain teknisesti olisi helposti toteutettavissa, vaihtaisin oman LCI:ni avaruuskepin erittäin mielelläni vanhanmallseen perinteiseen keppiin. Vanha on hienompi, arvokkaamman näköinen ja tuntuinen ja fiilikseltään tunnokkaampi kuin tuo Brion suunnittelema lelu. Ja vielä joku haluaisi sellaisen jälkiasennuksena vanhaan autoonsa laittaa! Tuningilla ei näköjään ole mitään rajaa....
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by casino View Post
        perinteinen hyväksi havaittu valitsin tuohon:think Jossain joku kertoi, että noissa lci -malleissa on ollut ongelmia tuon valitsin vivun suhteen ja näissä vanhoissa vessoissa on mekaanisesti suora yhteys tuonne laatikkoon ja ainakin omassa autossa menee vaijerivälitteinen yhteys laatikkoon mekaanisesti.
        Eiköhän tuo vain korvaa tuon kepin nupin = koko mekanismi pysyy entisellään. Lisänä ainoastaan nuo ledit nuppiin.
        Ei tosiaan ole tuning:lla rajaa. Saa muuten olla kohta tarkkana, kun mobilea selaa, onko auto oikeasti LCi vai teko-sellainen
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • tovayryn
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 464
          • Kajaani

          #5
          Joo, ei tässä ollukkaan kyse siitä onko tuo hieno vai ei. Mitään mekanismiahan tuo ei muuta, mutta mietin että mistä välistä tuolle ledille otetaan tieto ja miten sekasi sillä saa tuon. Köyhän miehen LCI
          MB W164
          ex: //DTM535

          Comment

          • TeppoA
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 24
            • Nurmijärvi/Vantaa

            #6
            Tuo ledi saa varmaan tietonsa niistä vanhan kepin vieressä olevista ledeistä.
            Suoraan vaan haaroittamalla luulisi toimivan.

            Siinähän on samat ledit, mutta ne on vain siinä kepin sivussa.

            En kyllä itse lähtisi tuollaista laittamaan. Vanha on paremman näköinen. Mutta ei kai tässä mielipidettä kysyttykään
            E61 535d M-Sport -07
            BNR32 / S14 / S30 / 521

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7425
              • Oulu

              #7
              Originally posted by tovayryn View Post
              Mitään mekanismiahan tuo ei muuta, mutta mietin että mistä välistä tuolle ledille otetaan tieto ja miten sekasi sillä saa tuon. Köyhän miehen LCI
              Jos siinä kepin kehyksessä on ne valot kuten kuvissa niin ei kai se tieto valolle kovin kaukana ole?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by tovayryn View Post
                ...mutta mietin että mistä välistä tuolle ledille otetaan tieto ja miten sekasi sillä saa tuon. Köyhän miehen LCI
                Veikkaan että auton omille "vaihteenilmaisinledeille" tuleva liitin/kaapeli vain reititetään tuon avaruuskapulan kautta. Jolloin käytössä olevan vaihteen tilatieto on molemmilla käytettävissä
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • tovayryn
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 464
                  • Kajaani

                  #9
                  Vois ollakin Tuo onki vähän hoopon näkönen ku kepin juuressa palaa valo, mikä on valittuna, kepissä palaa valo ja lisäksi tietenki mittaristossa vielä tieto mikä on päällä. Ei jää ainakaa kuskille epäselväksi
                  MB W164
                  ex: //DTM535

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #10
                    OT: ihmettelen yleensäkin näitä bemarin vaihdekepin nuppeja, miksi laitetaan 100k€ autoon lelun oloinen kobra tai manuskan nuppi kovasta ämpärimuovista? Jopa e39 Msportin nuppi on hopealla malattua muovia josta väri lähtee pikkuhiljaa.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1773
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Jos jotakuta kiinnostaa tuollainen vaihdekepin nuppi ilman ledejä toki niin löytyy, 20e... En tiä käykö e60 mutta ainakin e39 käy Ja onhan tuo linkinkin nuppi e46 malliseen oleva
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • tovayryn
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 464
                        • Kajaani

                        #12
                        Tuossa linkin nupissahan on miljoona eri mallia mihin se käy

                        ..kunhan ei kohta ois kaikilla
                        MB W164
                        ex: //DTM535

                        Comment

                        • wta
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 641
                          • ------

                          #13
                          Itse kokeilin tuollaista ilman valoja olevaa LCI:n näköistä nuppia. Ei se oikein näyttänyt kovinkaan hyvältä, koska tuo on pituudeltaa vanhaa sen verran pidempi. Jos vertaa LCI malleihin tätä vanhempaa keppiä niin LCI malleissa tuo kepin pää on heti siinä kardaanitunnelissä kiinni, kun taas venhemmissa malleissa siinä on ensiksi se nahkapussi ja itse keppi on noin 2 cm korkeammalla. Tuon LCI kepin kun vaihtaa siihen tilalle niin se on luonnottoman korkea eikä oikein sovi siihen vaihdeakselin ympärillä olevaan nahkapussukkaan. Tuohon pituuteen auttaisi tietenkin se, että sahaisi sitä vaihdekepin akselia 2 cm lyhemmäksi mutta tuskin kannattaa siihen lähteä, koska ei se siihen nahkapussukkaan sovi (siis ulkonäöllisesti) siltikään.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎