Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D kylmäkäynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikke_FI
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 8
    • Finland

    530D kylmäkäynnistys

    Olisikohan foorumilaisilla ideoita seuraavaan.
    Pakkasaamuisin auto ei mainaa millään lähteä käyntiin. Startti pyörittää kyllä hyvin mutta moottori ei tunnu edes lupaavan jotta käynnistyisi.
    Webastokin on ollut käytössä mutta ei tunnu vaikuttavan mitenkään.
    Vikakoodit luettu, hehkuissa ei pitäisi olla vikaa (eikä muuallakaan joka liittyisi tähän ongelmaan).
    Startti vaihdettiin koska se otti asentajan mukaan liikaa virtaa startatessa. Luulin jo että ongelma olisi ratkennut tämän myötä, mutta ei.
    Jouluna pakkasta oli -16°C ja meni varmaan 5-10 minuuttia startatessa. Ennen tätä Webasto oli ollut päällä noin 20 min. Ihmeellisintä on se, että tosiaan se ei edes "lupaa" lähteä käyntiin. Sitten lopulta ilman varoitusta se vaan hörähti käyntiin, ilman tyypillistä nikoittelua (eli että pikkuhiljaa alkaisi sytyttämään).

    Olipas melko epäselvä kuvaus ongelmasta, toivottavasti joku viisaampi ymmärsi kuitenkin...
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #2
    Hehkut/hehkuboksi vaihtoon.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • ¤kkk¤
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 78
      • Oulu

      #3
      Miten polttoaineen syöttö... pääseekö hiljalleen valuttaan linjan tyhjäksi?
      Skyline R33
      A6 4F Avant S-Line

      Ex. f06 640d GC M Sport -12
      Ex. e24 635CSiA -88
      Ex. e39 525d -02
      Ex. e39 520d -01

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2325
        • Uusimaa

        #4
        Minun entiseen 535:een ilmaantui viime talvena (heti myynnin jälkeen) aivan vastaava ongelma. Vika löytyi tukkeentuneesta/jäätyneestä polttoainesuodattimesta. Vaikka oli juuri muutamaa kuukautta aikaisemmin vaihdettu uuteen. Oli jostain päässyt keräämään vettä/tms. sisäänsä.

        Suodattimen edessähän on sähköinen polttoaineen lämmitysvastus, jonka vaikutuksesta tankilta tuleva polttoaine lämpenee ja aikansa hinkutettua alkoi myös lämmittämään ja sulattamaan jäätynyttä suodatinta. Vaati tosiaan puolesta minuuutista pariin minuuttiin kestävää starttaamista kunnes hörähti kertalaakista käyntiin. Tässä tapauksessa vikamuistista löytyi kuitenkin joku viite matalapainepuolen syöttöhäiriöstä.

        Tämä kannattaa kuitenkin tarkistaa.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Mikke_FI
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 8
          • Finland

          #5
          Originally posted by Fabsu View Post
          Hehkut/hehkuboksi vaihtoon.
          Jos hehkut/ohjainboxi pimeänä niin eikö anna mitään vikakoodia ?
          Viime kesänä vaihdettiin 3 hehkua juurikin vikakoodin perusteella.

          Nyt herjaa ei näytä olevan.

          Kiitos vinkeistä !

          Comment

          • Mikke_FI
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 8
            • Finland

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Minun entiseen 535:een ilmaantui viime talvena (heti myynnin jälkeen) aivan vastaava ongelma. Vika löytyi tukkeentuneesta/jäätyneestä polttoainesuodattimesta. Vaikka oli juuri muutamaa kuukautta aikaisemmin vaihdettu uuteen. Oli jostain päässyt keräämään vettä/tms. sisäänsä.

            Suodattimen edessähän on sähköinen polttoaineen lämmitysvastus, jonka vaikutuksesta tankilta tuleva polttoaine lämpenee ja aikansa hinkutettua alkoi myös lämmittämään ja sulattamaan jäätynyttä suodatinta. Vaati tosiaan puolesta minuuutista pariin minuuttiin kestävää starttaamista kunnes hörähti kertalaakista käyntiin. Tässä tapauksessa vikamuistista löytyi kuitenkin joku viite matalapainepuolen syöttöhäiriöstä.

            Tämä kannattaa kuitenkin tarkistaa.
            Tämä kuulostaa aikas loogiselta, eli voisi olla myös meikäläisellä sama vika.

            Kiitos vinkistä.

            Comment

            • Mikke_FI
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 8
              • Finland

              #7
              Originally posted by Mikke_FI View Post
              Tämä kuulostaa aikas loogiselta, eli voisi olla myös meikäläisellä sama vika.

              Kiitos vinkistä.
              Just joo, tänään ei sitten bemu lähtenyt ollenkaan käyntiin. Pakkasta oli -28°C ja Webasto päällä 20 min ennen starttia.
              Polttoainesuodatin vaihdettiin foorumilaisten vinkkien perusteella, mutta näköjään vika ei ollut siinä.
              Asentaja ehdotti että seuraavaksi vaihdettaisiin hehkujen ohjausrele (?) tai/ja polttoainepumppu.
              Voisiko näistä olla apuja, mitä mieltä?
              Näin maalaisjärjellä ajatellen mietiskelin että voisiko polttoainepumppu reistailla ainoastaan pakkasella...

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #8
                .........
                Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:54.
                ///Motorporot

                Comment

                • zaumer
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 96
                  • Mikkeli

                  #9
                  Kyllä itse lähtisin veikkaamaan tuota ohjausrelettä, mutta eikös siitä pitäisi kuitenkin vikakoodi jäädä?
                  Polttoainepumpun uskoisin herjailevan muulloinkin kuin pakkasella.
                  E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                  Comment

                  • Mikke_FI
                    Newbiemmer
                    • Dec 2012
                    • 8
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Raine View Post
                    Starttasiko se auto ollenkaan? Vai mitä se teki? Onko akku missä kunnossa?

                    Summassa ei kannata mennä vaihdattamaan osia siihen autoon, ensin vikakoodit lukuun ja mieluiten INPA tai DIS käyttöön niin saa selvyyttä siihen asiaan. Yleistesterit ei välttämättä näytä kaikkia koodeja.

                    Ilmoita paikkakuntasi niin lähistöltä saattaa löytyä apuja ihan foorumilaiselta jolla on vikakoodinlukulaitteet. Tai katso paikkakuntakohtaisista osioista vikakoodinlukuapua.
                    Auto starttasi kyllä, akkukin jaksoi yllättävän hyvin. Ehkä 10 min päästä hyytyi.
                    Pyöritti siis hyvin, mutta ei edes lupaillut lähteä käyntiin. Sillon tällöin pikkuisen "hörähti" mutta siinä kaikki.
                    Firma on Autocenter Tampereella ja heillä on uusimmat laitteet. Ongelma on siinä että errorkoodeja ei ole, eli kaikki näyttäisi sen puolesta olevan kunnossa !

                    Comment

                    • -rik
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 827
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Ei niillä laitteilla näe välttämättä vaikka olisi kuinka hienot. Niinkuin aiemmin sanottiin niin kannattaa inpalla lukea.
                      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                      Comment

                      • Larzza
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 147
                        • Suo

                        #12
                        Originally posted by Mikke_FI View Post
                        Just joo, tänään ei sitten bemu lähtenyt ollenkaan käyntiin. Pakkasta oli -28°C ja Webasto päällä 20 min ennen starttia.
                        Polttoainesuodatin vaihdettiin foorumilaisten vinkkien perusteella, mutta näköjään vika ei ollut siinä.
                        Asentaja ehdotti että seuraavaksi vaihdettaisiin hehkujen ohjausrele (?) tai/ja polttoainepumppu.
                        Voisiko näistä olla apuja, mitä mieltä?
                        Näin maalaisjärjellä ajatellen mietiskelin että voisiko polttoainepumppu reistailla ainoastaan pakkasella...


                        Jos niitä hehkuja meet vaihdattamaan niin koko roska pitää laittaa sitten uusiksi eli myös boksi.
                        e61 525 dat
                        ex.e36 318ti compact m-sport

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Mikke_FI View Post
                          Auto starttasi kyllä, akkukin jaksoi yllättävän hyvin. Ehkä 10 min päästä hyytyi.!
                          Siis kävikö auto 10 minuuttia vai starttailitko yhteensä 10 minuutin ajan?
                          Jos ei lähde 4-5 starttiyrityksen jälkeen käyntiin,
                          turha sitä akkua on pilata, nimitäin kun akun vetää tyhjäksi,
                          pääsee se pahimmillaan jäätymään ja siitä tulee entinen...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mikke_FI
                            Newbiemmer
                            • Dec 2012
                            • 8
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Siis kävikö auto 10 minuuttia vai starttailitko yhteensä 10 minuutin ajan?
                            Jos ei lähde 4-5 starttiyrityksen jälkeen käyntiin,
                            turha sitä akkua on pilata, nimitäin kun akun vetää tyhjäksi,
                            pääsee se pahimmillaan jäätymään ja siitä tulee entinen...
                            Sori, kylläpäs taas artikuloin epäselvästi
                            Siis ei lähtenyt käyntiin, vaan starttailin yht. 10 minuuttia.

                            Ongelmat jatkuu. Eli suutuspäissäni starttailin akun melko tyhjäksi. Tämän seurauksena akun varaus meni niin alas että erroria lykkäsi tauluun heikon varauksen johdosta. Viikonlopun aikana latailin akkua ja ajelin pidempiä pätkiä (auto siis lähti jälleen lauantaina käyntiin kun ilma lämpeni hieman) joten virheilmoitukset hävisivät ja kellokaan ei resetoitunut joka virran sammutuksen seurauksena.

                            Mutta mutta, nyt ei auton ovet mene lukkoon kauko-ohjaimesta

                            Onko kellään kokemusta tästä? Eli pitääkö kaukosäädin jotenkin "naittaa" uudelleen van onko jälleen hajonnut jotain?
                            Huoltoliikkeessä epäilivät antennivahvistinta, siis ihan puhelinsoiton perusteella. Pajalle saakka en ole autoa vielä vienyt (eli käynnistysongelmakin on vielä korjaamatta).

                            Comment

                            • Mikke_FI
                              Newbiemmer
                              • Dec 2012
                              • 8
                              • Finland

                              #15
                              Joo, lueskelin vanhoja threadeja ja näköjään mitään lähteä etsimään vikaa antennivahvistimesta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎