memebuy23buy

E61 uudet iskarit - iskarit jäässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvps
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 20
    • Oulu

    E61 uudet iskarit - iskarit jäässä

    Auto muuttui pakkasten myötä kivireeksi ja mun diagnoosi on että iskarit ovat jäässä. Ilmeisesti ei ole hirveän terveellistä ajella iskarit jäässä, varmasti porsii kohta jokin kalliimpi paikka (?)

    Eli, iskarit pitää hommata, minkä merkkiset kannattaa ostaa, mitkä on todistettavasti hyvät ettei heti tarvi uusia. Autoa ei ole madallettu tms joten mukavuus painoituksella tässä ollaan liikenteessä
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by mvps View Post
    Auto muuttui pakkasten myötä kivireeksi ja mun diagnoosi on että iskarit ovat jäässä. Ilmeisesti ei ole hirveän terveellistä ajella iskarit jäässä, varmasti porsii kohta jokin kalliimpi paikka (?)

    Eli, iskarit pitää hommata, minkä merkkiset kannattaa ostaa, mitkä on todistettavasti hyvät ettei heti tarvi uusia. Autoa ei ole madallettu tms joten mukavuus painoituksella tässä ollaan liikenteessä
    vaihtoehtoja on monia. Hyviä vaihtoehtoja:

    - KONI FSD. Hintaluokka eBayssä 680€/kierros

    - Alkuperäiset (varmasti arvokkaimmat).

    - SACHS Advantage (tai pehmeämpi Super Touring). Hintaluokka 600€/kierros

    - BILSTEIN B4 tai B6. Hintaluokka eBayssä 500€ / 800€ /kierros

    Järkevät vaihtoehdot on jotakuinkin tuossa. Luulen että tuo Sachsin Advantage on lähimpänä alkuperäisvaimenninta. Samalta valmistajaltahan tulee myös alkuperäinen vaimennin. Itse kuitenkin ottaisin ehdottomasti paljon kehutut Konin FSD:t. On kuulemma erinomainen kompromissi jämäkkyyden ja mukavuuden välillä. Bilsteinin B4 on varmasti myös hyvä, mutta omaan makuuni parin tapaukssen kokemuksella liian löysä. Bilsteinin B6 on varmasti ajettavuuden kannalta paras, mutta saattaa jonkun mielestä olla jo liian jäykkä varsinkin pakkasella. Bilstein B8 on sama kuin B6, mutta lyhyemmällä pumpun pituudella ja tarkoitettu madallettuun alustaan. Joten sanoisin että FSD tai Bilstein B6. Vakioalustan tapauksessa Saksasta tilaamalla saa halvimmalla, mutta kovalla kilpailutuksella taitaa suomalaisetkin päästä järkevän matkan päähän saksan hinnoista.
    Last edited by JKK; 06-02-2013, 09:46.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • E61 mopodiesel
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 18
      • Mustasaari

      #3
      Täältä tilasin itse ja tuli reilussa viikossa kotiovelle.



      Chrome selaimen kääntäjä kätevä apu navigointiin sivuilla!

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        vaihtoehtoja on monia. Hyviä vaihtoehtoja:

        - KONI FSD. Hintaluokka eBayssä 680€/kierros

        - Alkuperäiset (varmasti arvokkaimmat).

        - SACHS Advantage (tai pehmeämpi Super Touring). Hintaluokka 600€/kierros

        - BILSTEIN B4 tai B6. Hintaluokka eBayssä 500€ / 800€ /kierros

        Järkevät vaihtoehdot on jotakuinkin tuossa. Luulen että tuo Sachsin Advantage on lähimpänä alkuperäisvaimenninta. Samalta valmistajaltahan tulee myös alkuperäinen vaimennin. Itse kuitenkin ottaisin ehdottomasti paljon kehutut Konin FSD:t. On kuulemma erinomainen kompromissi jämäkkyyden ja mukavuuden välillä. Bilsteinin B4 on varmasti myös hyvä, mutta omaan makuuni parin tapaukssen kokemuksella liian löysä. Bilsteinin B6 on varmasti ajettavuuden kannalta paras, mutta saattaa jonkun mielestä olla jo liian jäykkä varsinkin pakkasella. Bilstein B8 on sama kuin B6, mutta lyhyemmällä pumpun pituudella ja tarkoitettu madallettuun alustaan. Joten sanoisin että FSD tai Bilstein B6. Vakioalustan tapauksessa Saksasta tilaamalla saa halvimmalla, mutta kovalla kilpailutuksella taitaa suomalaisetkin päästä järkevän matkan päähän saksan hinnoista.

        Olen samaa mieltä.... alkuperäistä vastaavat lähimpänä on varmasti sach advantage..

        Kokemusta on noista Bilsteinin B8 +B6 ex autossa ja olivat kyllä tosi pintakovat ja kestävyys ei ole kyllä mitenkään hyvä. Työn puolestakin on tullut useasti nyt todettua, että Bilsteinit eivät vaan oikein tahdo kestää!

        Seuraavaksi jos joutuu nykyiseen ajoautoon laittamaan niin taidan kallistua Sasch advantange linjalle.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • A62
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 117
          • Oulu

          #5
          Noniin, Etuiskari tuuppasi nesteet pihalle. (E61 530d tehtaan sporttialustalla) Kannattaako, tai onko mitään erityistä syytä, vaihtaakoko kierrosta? Alla oletettavasti alkuperäiset ja kilometrejähän on takana jo 250tkm. Työ on kuitenkin teetettävä pajalla, eli rahaa kuluu.

          Nopealla surffailulla vaihtoehdoiksi seuloontuivat:
          1. Sachs advantage
          2. Koni FSD

          Konia näyttäs myyvän E61 mopodieselin mainostama verkkokauppa 630E+verot ja rahti (kaikki kulmat). Sachsia löytyy mm autonvaraosat24 sivustolta a 204Eur (Tuotekoodi 310 495). Siitä onko tuo advantage (edit2: on supertouring) vai joku muu ei löydy mitään tietoa..?

          edit: ja autoteille-shopping24 myy samaisella sachsin koodilla hintaan 230/kpl

          Minkäänlaista madallusta en halua. Onko porukalla tietoa mistä näitä vielä kannattaisi katsoa? Alkuperäiset Sachsit kesti sen verran hyvin, että olisi kyllä etusijalla.
          Last edited by A62; 05-07-2013, 08:41.

          Comment

          • A62
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 117
            • Oulu

            #6
            BMW:n osanumerolla löytyy useampikin kauppa näyttää jotka myyvät Sachsin Super Touring vaimentimia. En löytäny mistään kauppaa, joska olisi listannut sporttialustalle yhteensopivia advantage iskareita..? Autohan olis siis (E61 530d, -05 sporttialustalla).

            Mikä muuten on ero sporttialustalla ja normalilla tai M-sportilla? iskareita ainakin löytyy kaikkiin omansa. Mitenköhän jouset RealOEM ei listannut jousista mitään. Kuinka tiukasti nämä on mitoitettu keskenään yhteen.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              #7
              Samaa ongelmaa E60 iskari tietoudessa

              Samaa ongelmaa Sport iskaria pitäisi saada sain muka vastaavan Sasch Super Touring malliset...sain etuiskarit 36-C84-A, 310 380 , 82 4904 002 080.
              Käsitykseni että olisin tosiaan saanut Advantage mallin kun kyseessä on Orginal BMW numeron mukaan Sport mallin numeron vastavuudella hankittu
              iskari, ja nämä tuli kaverin kautta toki epäilen ,että olisi otettu halvin tyyppinen malli tuo Super Touring, osaako kukaan sanoa asiaan mitään...

              Originally posted by A62 View Post
              BMW:n osanumerolla löytyy useampikin kauppa näyttää jotka myyvät Sachsin Super Touring vaimentimia. En löytäny mistään kauppaa, joska olisi listannut sporttialustalle yhteensopivia advantage iskareita..? Autohan olis siis (E61 530d, -05 sporttialustalla).

              Mikä muuten on ero sporttialustalla ja normalilla tai M-sportilla? iskareita ainakin löytyy kaikkiin omansa. Mitenköhän jouset RealOEM ei listannut jousista mitään. Kuinka tiukasti nämä on mitoitettu keskenään yhteen.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #8
                Ainakin e46:ssa joissain tapauksissa sport-alustan iskarit ovat super touringit, eikä advantaget, näin ainakin e46fanatics foorumilla sanottiin. Nuo iskarithan voivat olla sisäisesti hyvinkin erilaisia eri osanumeroilla, vaikka samalla nimellä myydäänkin. Kannattaa kattoa, jos ZF:n online-kataloogissa olisi listattu iskareiden osanumerot, niin selviää myös onko kyseessä advantage vai super touring.



                Edit. Pikaisella vilkaisulla myös E60/E61:ssä käytetään super touringia sport-alustassa.
                Last edited by Bomb5; 25-07-2013, 17:27.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1228
                  • LAHTI

                  #9
                  Tuo "Sport" malli näyttäs menevän..Super Touringiksi

                  Tuota suuntausta näyttäs Sport-alustan iskarit nyt olevan siis Sasch Super Touring mallia. Tähän autoon E60 530D vm-08 Sport haettiin ja nyt tuli varaosaliikkeestä esim. etuiskariksi tuli Sasch Super Touring no: 310-380. Kyseltyäni kaikkialta en tosiaankaan minäkään löytänyt muuta vaihtoehtoa kun saamani em. iskari, vaikka yritin löytää Advantagena vaihtoehdoksi Sport mallin alustaan.


                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Ainakin e46:ssa joissain tapauksissa sport-alustan iskarit ovat super touringit, eikä advantaget, näin ainakin e46fanatics foorumilla sanottiin. Nuo iskarithan voivat olla sisäisesti hyvinkin erilaisia eri osanumeroilla, vaikka samalla nimellä myydäänkin. Kannattaa kattoa, jos ZF:n online-kataloogissa olisi listattu iskareiden osanumerot, niin selviää myös onko kyseessä advantage vai super touring.



                  Edit. Pikaisella vilkaisulla myös E60/E61:ssä käytetään super touringia sport-alustassa.
                  Last edited by 325E; 28-07-2013, 11:49.

                  Comment

                  • melli
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 147
                    • Pori

                    #10
                    Tänään tuli hylsy katsastuksesta, oikea iskari kaputt ja valikoimaa on tullut selattua. Käyn huomenna tarvikeliikkeestä kysymässä mitä maksaa pari eteen, n. 340 e näyttäisi olevan pari ebayssä: http://www.ebay.de/itm/2-Sachs-Stosd...item2342c96624.

                    Marmoritiskin tarjous oli jotain kolmosella alkavaa yhdelle iskarille. Ja vielä joku pallonivelkin pitää saada samalla kertaa hoidettua. Mutta iskarit varmaan ihan kelvolliset mun vaatimuksille ja 530 tkm ajettuun autoon ja sport-alustaan.
                    E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                    Comment

                    • rakkuj
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 306
                      • Turun seutu

                      #11
                      Katoppa tuolta kotimaan tarjontaa, en malliasi tiedä, mutta selaamalla varmasti löytynee oikea.

                      G31 520xd
                      F39

                      Comment

                      • pommi
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 100
                        • Siilinjärvi

                        #12
                        Itse tilasin täältä: http://www.autonvaraosat24.fi/
                        Normi alustan iskarit eteen, yläpään laakerit sekä suojakumisarja 342e.
                        Sachsia kaikki osat. Postikuluja ei tule yli 300e tilaukseen ja sivuilla on kokoajan -5% mainostarjous.
                        Paketti on vielä matkalla, joten kokemus ei vielä ole täydellinen.
                        nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                        Comment

                        • melli
                          Bimmer Rookie
                          • May 2015
                          • 147
                          • Pori

                          #13
                          Auton tiedot pitäisi löytyä nyt sigusta. Tilaus lähti matkaan Saksasta DHL:llä tänään: nuo mainitut iskarit eteen + kumit ja se etummainen pallonivel Lemförderin tekemänä.

                          Hyvä noista vaihtoehdoista on tietää, tilaus maksoi mulla 420 e ja kokeilin autovaraosat24.fi:n kautta tismalleen samat osat 485 e. Tuo 420 e ei sisällä Saksan alv:tä, sen kanssa olisi ollut 490 e.

                          Bemariosat saa kenties toimittaa uuden antennivahvistimen jossain välissä, tuntuu olevan edullisin siellä.
                          E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                          Comment

                          • melli
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 147
                            • Pori

                            #14
                            Jassoo, tänään tuli sitten jumpattua noita iskareita. Yksi torx-avain tuli hajotettua ja jarrulevyn ruuvi pyöristeltyä ja sitten porattua irti ja puukkosahakin oli tarpeen pariin otteeseen.

                            Ei tosiaan mun suosikkihommaa ja v-käyrä nousi melko lailla tappiinsa, kun aloin laittaa sitä uutta palloniveltä tai mikä sillä oikea nimi onkaan (osa #11 täällä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0655)... siinähän onkin sitten vasemman puolen osa kätösessä ja oikea puoli on työn alla.

                            Tilattu osanumero on täysin oikea, sama numero on pussissakin eli myyjä on toimittanut sen mitä tilattiinkin, mutta ei vaan mene järkeen miksi se osa on väärä. Uuden ja vanhan kun laittaa vierekkäin niin ovat peilikuvat ja se vanha osa on just kuten tämä valmistajan kuva: https://webcat.zf.com/index.asp?PKW=...teile_info.asp kun taas uusi ei ole. Eli olisko käynyt tehtaalla niin, että olisi mennyt vasemman puolen osa oikean puolen pussukkaan? Vaikea uskoa, mutta ei se osa vaan tuolle puolelle kuulu.

                            Pitää huomenna aamulla ottaa vasen eturengas irti ja verrata osaa ja hakea se oikea osa sitten jostain jos vaikka samana päivänä löytyisi. Ja sitten alkaa keskustelu tuon saksalaisen myyjän kanssa.
                            E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                            Comment

                            • saM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 496
                              • Pori

                              #15
                              No jo on.. Aika harvinainen tapaus varmaan, että osat väärässä pakkauksessa :(
                              Mistä siis osat tilasit? En oikein saanut selkoa.

                              Missä tuo torx -pultti muuten sijaitsee, mihin avainkin hajosi?
                              E91 335i xDrive
                              -----------------------------------------------
                              ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                              Comment

                              Working...
                              X