E60 E61 N47 letkulämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tane003
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 13
    • Kempele

    E60 E61 N47 letkulämmitin

    Kyseisessä pelissä oli ostaessa Calixin letkulämmitin. Otti ja kosahti muutaman kuukauden jälkeen. Vaihdoin itse elementin ja ilmasin auton omalla pumpulla. (Virta päälle, kaasupolin pohjaan noin 10sek ja kiertopumppu alkaa jauhaa, kestää noin 10min. Myös muutama tunti ajoa ennen kun käytin vastusta edes ensimmäistä kertaa, tässähän pitäs olla itseään ilmaava järjestelmä, korjatkaa joku jolla on faktaa )

    Tämä lämmitin kesti kuukauden. Hetken googlailu kertoi että näitä on mennyt joillakin kuin leipää. Asensin samaan paikkaan (ohjeen mukaan) lämmittimen kennon paluuputkeen, pystyyn. Olen myös nähnyt kuvia että joillain on se elementti vaakassa ja silti kestää... Onko tuurissaan elementin laatu vai meneekö ilmaus tai jokin munilleen?

    Noh, päätin kokeilla kiinan ihmettä jossa on kiertopumppu, termostaatti ja 1100w lämmitin samassa paketissa. Kuukauden käytön jälkeen totesin että mahtava peli, auton lämmöt aina 40-50c. Ja kone tasaisesti lämmin. Nyt otti ja hajosi tästäkin vastus. Onko mulla nyt vain uskomattoman huonoa tuuria vai voiko järjestelmään jäänyt ilma hajoittaa vastuksen kuukasien jälkeen? Aikaisemmin työpaikan tolpat pätki sähköä, mikä hajoitti joitain Calixin lämmittimiä. Nykyään tolpat on kuitenkin jatkuvalla syötöllä joten tämän ei pitäisi vaikuttaa...
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Tane003 View Post
    Kyseisessä pelissä oli ostaessa Calixin letkulämmitin. Otti ja kosahti muutaman kuukauden jälkeen. Vaihdoin itse elementin ja ilmasin auton omalla pumpulla. (Virta päälle, kaasupolin pohjaan noin 10sek ja kiertopumppu alkaa jauhaa, kestää noin 10min. Myös muutama tunti ajoa ennen kun käytin vastusta edes ensimmäistä kertaa, tässähän pitäs olla itseään ilmaava järjestelmä, korjatkaa joku jolla on faktaa )

    Tämä lämmitin kesti kuukauden. Hetken googlailu kertoi että näitä on mennyt joillakin kuin leipää. Asensin samaan paikkaan (ohjeen mukaan) lämmittimen kennon paluuputkeen, pystyyn. Olen myös nähnyt kuvia että joillain on se elementti vaakassa ja silti kestää... Onko tuurissaan elementin laatu vai meneekö ilmaus tai jokin munilleen?

    Noh, päätin kokeilla kiinan ihmettä jossa on kiertopumppu, termostaatti ja 1100w lämmitin samassa paketissa. Kuukauden käytön jälkeen totesin että mahtava peli, auton lämmöt aina 40-50c. Ja kone tasaisesti lämmin. Nyt otti ja hajosi tästäkin vastus. Onko mulla nyt vain uskomattoman huonoa tuuria vai voiko järjestelmään jäänyt ilma hajoittaa vastuksen kuukasien jälkeen? Aikaisemmin työpaikan tolpat pätki sähköä, mikä hajoitti joitain Calixin lämmittimiä. Nykyään tolpat on kuitenkin jatkuvalla syötöllä joten tämän ei pitäisi vaikuttaa...

    Onko lämmitin asennettu moottorin vasemmalle puolelle ajosuunnasta katsottuna?

    ja siihen moottoriöljynsuodattimen/lauduttimen jalasta lähtevään letkuun. Tähän PITÄÄ SITTEN EHDOTTOMASTI ASENTAA calixin ns. asennussarja joka on calixin tyyppiä M64 (katso calixin nettisivuilta niin löydät kuvan)

    -ilman tätä sarjaa käy niin, että jäähdytin nesteelle ei tule riittävää kiertoa koska lämmitinvastus jää liian "ylös" ja tämä on syy miksi vastus palaa poikki.
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Tane003
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 13
      • Kempele

      #3
      Juu vasemmalla on asennusarjan kera. Tosin tähän N47 koneeseen pitää olla M75 sarja...
      Last edited by Tane003; 14-03-2013, 11:37.

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 277
        • Pohojanmaa

        #4
        Originally posted by Tane003 View Post
        Kyseisessä pelissä oli ostaessa Calixin letkulämmitin. Otti ja kosahti muutaman kuukauden jälkeen. Vaihdoin itse elementin ja ilmasin auton omalla pumpulla. (Virta päälle, kaasupolin pohjaan noin 10sek ja kiertopumppu alkaa jauhaa, kestää noin 10min. Myös muutama tunti ajoa ennen kun käytin vastusta edes ensimmäistä kertaa, tässähän pitäs olla itseään ilmaava järjestelmä, korjatkaa joku jolla on faktaa )

        Tämä lämmitin kesti kuukauden. Hetken googlailu kertoi että näitä on mennyt joillakin kuin leipää. Asensin samaan paikkaan (ohjeen mukaan) lämmittimen kennon paluuputkeen, pystyyn. Olen myös nähnyt kuvia että joillain on se elementti vaakassa ja silti kestää... Onko tuurissaan elementin laatu vai meneekö ilmaus tai jokin munilleen?

        Noh, päätin kokeilla kiinan ihmettä jossa on kiertopumppu, termostaatti ja 1100w lämmitin samassa paketissa. Kuukauden käytön jälkeen totesin että mahtava peli, auton lämmöt aina 40-50c. Ja kone tasaisesti lämmin. Nyt otti ja hajosi tästäkin vastus. Onko mulla nyt vain uskomattoman huonoa tuuria vai voiko järjestelmään jäänyt ilma hajoittaa vastuksen kuukasien jälkeen? Aikaisemmin työpaikan tolpat pätki sähköä, mikä hajoitti joitain Calixin lämmittimiä. Nykyään tolpat on kuitenkin jatkuvalla syötöllä joten tämän ei pitäisi vaikuttaa...
        Moro!
        Mulla on nyt Calix:in letkulämppäri toiminu moitteetta kaks talvea. Asennusta en oo kattonu.
        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR
        tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1330
          • Tornio

          #5
          Originally posted by casino View Post
          Onko lämmitin asennettu moottorin vasemmalle puolelle ajosuunnasta katsottuna?

          ja siihen moottoriöljynsuodattimen/lauduttimen jalasta lähtevään letkuun. Tähän PITÄÄ SITTEN EHDOTTOMASTI ASENTAA calixin ns. asennussarja joka on calixin tyyppiä M64 (katso calixin nettisivuilta niin löydät kuvan)

          -ilman tätä sarjaa käy niin, että jäähdytin nesteelle ei tule riittävää kiertoa koska lämmitinvastus jää liian "ylös" ja tämä on syy miksi vastus palaa poikki.
          Periaatteessa kyllä M47/M57 koneille. mutta EI M64 sarjaa HINTANSA takia vaan "metritavarana" 2 kpl 90 asteen kulmalla olevia (19/20mm sisähalk.) kumiletkuja.
          On nimittäin kate kohdallaan tuossa M64 sarjassa.

          Tane003 osta CALIX PH 500 L elementti niin loppuu ongelmat
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • bimmerrlz
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 363
            • Oulu

            #6
            Passaakohan 525d:hen sama letkulämppäri asennus-sarja ku 530d:hen?
            Ei oo calixin listassa moista autoa ollenkaan. Kyseessä -04 e60

            Comment

            • penax
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 48
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by e46touring View Post
              Periaatteessa kyllä M47/M57 koneille. mutta EI M64 sarjaa HINTANSA takia vaan "metritavarana" 2 kpl 90 asteen kulmalla olevia (19/20mm sisähalk.) kumiletkuja.
              On nimittäin kate kohdallaan tuossa M64 sarjassa.

              Tane003 osta CALIX PH 500 L elementti niin loppuu ongelmat
              Jatketaanpa tätä ketjua, vaikka otsikon moottorityyppi ei ihan täsmääkään.

              Eli, 525dA E61 LCI tarvii lämmittimen. Olen nyt mielessäni päätynyt letkusellaiseen.

              Nimimerkki e46touring, olemme vaihtaneet yv:eitä aiheen tiimoilta. Suosittelet lämpimästi tuota PH500-mallia. Perustelusi RE485:sen rikoutumiselle kuulostaa varsin johdonmukaiselta.
              Tämän hetken tiedon/mielihalun mukaan olen joka tapauksessa laittamassa lämmittimen yhteyteen kiertopumpun.
              Mitenkähän pumppu mahtaa vaikuttaa noiden RE485-vastusten kestoon? Voisi kuvitella, että jos laittaa pumpun, niin RE485:kin kestäisi paremmin?

              Tuon pumpun aion laittaa siksi, että nesteen "pakkokierto" lämmittää moottorin tasaisemmin kuin pelkkä vapaakierto.
              - penax -
              ______________________________
              BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
              Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1330
                • Tornio

                #8
                Originally posted by penax View Post
                Jatketaanpa tätä ketjua, vaikka otsikon moottorityyppi ei ihan täsmääkään.

                Eli, 525dA E61 LCI tarvii lämmittimen. Olen nyt mielessäni päätynyt letkusellaiseen.

                Nimimerkki e46touring, olemme vaihtaneet yv:eitä aiheen tiimoilta. Suosittelet lämpimästi tuota PH500-mallia. Perustelusi RE485:sen rikoutumiselle kuulostaa varsin johdonmukaiselta.
                Tämän hetken tiedon/mielihalun mukaan olen joka tapauksessa laittamassa lämmittimen yhteyteen kiertopumpun.
                Mitenkähän pumppu mahtaa vaikuttaa noiden RE485-vastusten kestoon? Voisi kuvitella, että jos laittaa pumpun, niin RE485:kin kestäisi paremmin?

                Tuon pumpun aion laittaa siksi, että nesteen "pakkokierto" lämmittää moottorin tasaisemmin kuin pelkkä vapaakierto.
                No JOS raha polttaa taskussa ja haluat käyttää rahasi KV-pumppuun niin mitkä ettei.
                MITÄÄN käytännön syytä/tarvetta EI OLE M47/M57 koneissa kiertovesipumpun käyttöön.
                On testattu PH 750 H mallin lämmittimelläkin ja on niin tasalämpöinen kone 4h lämmityksellä että lumet häipyy konepellin päältä alle -10c pakkasilla.

                mutta kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee rahojensa kanssa länsimaisessa yhteiskunnassa.

                RE 485:sta olen käsitykseni kertonut = metallin keräys astiaan ja HETI !!
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                Working...
                X