Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 jarrulevyt kierossa..taas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    E61 jarrulevyt kierossa..taas.

    Eli vaihdoin levyt syksyllä 7tkm sitten. Vasen etunen oli laahannut ja oli vähän kiero levy, ravisti.

    Ostin Ebaysta Zimmermannin levyt ja palat. Putsasin jarrut ja navat, kaikki hyvin viimoiset 6tkm. Nyt on alkanut jarruttaessa pikkusen ravistaa, ja samoin katsuri sanoi että pikkuisen vipattavat. Auton etupäässä ei havaittu väljää, 145tkm ajettu.

    Mikä helvetti noita nyt rikkoo? Ei ole myyjä (autoteile 55) vielä mitään vastannut, mutta luulisi noiden nyt kestävän vähän pidempään.

    Samaan syssyyn menee etuiskarit(vuotavat vähän) , narinahelat takaa (nirsknarsk) sekä kaikkea muutakin.. Kallista tämän ylläpito, ei viikkoa ettei jotain aina hajoaisi.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Se laahaaminen on syypää, lämmittää pikkuhiljaa levyä--> levy kieroutuu.

    Putsasitko myös liukutapit? Vaihdoitko palojen jousen?

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      #3
      Kantsii kokeilla tukivarsien kiinnitykset, kaverilla oli löysällä yksi ja se teki ravistuksen

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Joo nyt ei laahaa ollenkaan, mutta jarruttaessa vipattaa vähän, tukevammin jarruttaessa ei ollenkaan.

        Toinen alatukivarsi vaihdettiin jo toiseen kertaan kun rotvalliin tumppasin renkaan..
        Pitänee vaihdattaa toinenkin , sekä puslat ja raidetangonpäät, iskarit ja yläpään laakerit. Saapahan kuntoon sitten. Tai myydä pois..
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          ....ja vaihdettavien osien lista jatkui ja jatkui vain
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Originally posted by Ceeray View Post
            Eli vaihdoin levyt syksyllä 7tkm sitten. Vasen etunen oli laahannut ja oli vähän kiero levy, ravisti.

            Ostin Ebaysta Zimmermannin levyt ja palat. Putsasin jarrut ja navat, kaikki hyvin viimoiset 6tkm. Nyt on alkanut jarruttaessa pikkusen ravistaa, ja samoin katsuri sanoi että pikkuisen vipattavat. Auton etupäässä ei havaittu väljää, 145tkm ajettu.

            Mikä helvetti noita nyt rikkoo? Ei ole myyjä (autoteile 55) vielä mitään vastannut, mutta luulisi noiden nyt kestävän vähän pidempään.

            Samaan syssyyn menee etuiskarit(vuotavat vähän) , narinahelat takaa (nirsknarsk) sekä kaikkea muutakin.. Kallista tämän ylläpito, ei viikkoa ettei jotain aina hajoaisi.
            Laitoitko mitä rasvaa liukutappien reikään?
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #7
              En mitään rasvaa, silikonilla voitelin kumit. Voipihan se olla että ne olisi pitänyt vaihtaa, mutta näyttivät hyväkuntoisilta. Ei takeltele.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #8
                Mulla meni kans takuussa vaihtoon zimmermanin levyt vastikään kun meni heti kieroiksi. Uusi setti toimii hyvin

                Comment

                • bemarikari5
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 167

                  #9
                  Onko tarvikemallin reaktiotangot?
                  Itsellä oli hieman vipinää, mutta poistui Lemföder reaktiotangoilla.
                  Tarvikemalleiissa taitaa olla pehmeämmät puslat?
                  -04 e60 530da
                  ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    #10
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    En mitään rasvaa, silikonilla voitelin kumit. Voipihan se olla että ne olisi pitänyt vaihtaa, mutta näyttivät hyväkuntoisilta. Ei takeltele.
                    Silikonista en tiä, mutta crc/vaseliini turvottaa ne kumit ja jäävät sitten laahaamaan ja vetävät levyt vähitellen kieroon. Ja mistäkö tiiän Paikallisesta tarvikeliikkeestä (fixus)löytyy noita tappisarjoja kumeineen ja rasvoineen, 25e sisältäen kummatkin puolet, kannattee ne vaihtaa samalla ko seuraavan kerran käyttää levällään. Zimmermanin levyt oli samassa puljussa 140 pari, että ei paljon kannata saksasta näitäkään tilata.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • _juha_
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 36
                      • Finland

                      #11
                      laahaaminen on helppo todeta, ota rengas irti ja pyöritä levyä käsin. Pitäisi pyöriä herkästi jos jarrut on kunnossa. Värinöiden syy voi olla myös heikkolaatuiset jarrupalat jotka kovan jarrutuksen jälkeen auton pysähtyessä paistuu levyä vasten aiheuttaen levyn pintaan epätasaisen kitkakertoimen. Tämä saa aikaan sopivalla jarrutusvoimalla nypytyksen ja vaikuttaa siltä kuin levyt olisi mutkalla vaikka heittokello näyttää muuta...

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        #12
                        oliko mitenkä kalliit zimmermannit? itelle vaihdoin orkkis levyt eteen ja niitä sai 70e/kpl jarrupalat oli sitte 2x levyn hintaset puolelleen

                        Comment

                        • jiipee
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 130
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Zimmermanneja on vaiheltu takuuseen pariin kertaan, sama juttu oli entisessä E46:sessakin. Viimesimmät levyt on nyt toimineet, eivätkä kieroiksi menneet, kopkop..

                          Tärinän syyksi mullakin moni epäili muita asioita, mutta aina levyjen uusinnalla tuo vatkaus on loppunut.

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #14
                            Joo pitää saada ekaksi kokeiltua nuo levyt takuuseen, tuli vain tilattua saksanmaalta kun oli olevinaan halvemmat sieltä.. Eipä ole nahkahousu vielä vastaillut, eli pitää pommittaa lisää.

                            Tää vaan alkaa olla tätä , 8v vanha auto->pikkuhiljaa alkaa vaan ikä näkyä jokapaikassa.

                            Itse vaan en jaksas pajottaa koko aikaa jotakin nurkkaa, autolla pitäs välillä päästä paikasta a paikkaan b ilman että matkalla pitää työkalut ja DIS läppärissä..

                            Mietin jopa uutta Ford Kugaa, mutta ei taida laatu ainankaan parantua siinä ..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              #15
                              Originally posted by _juha_ View Post
                              laahaaminen on helppo todeta, ota rengas irti ja pyöritä levyä käsin. Pitäisi pyöriä herkästi jos jarrut on kunnossa. Värinöiden syy voi olla myös heikkolaatuiset jarrupalat jotka kovan jarrutuksen jälkeen auton pysähtyessä paistuu levyä vasten aiheuttaen levyn pintaan epätasaisen kitkakertoimen. Tämä saa aikaan sopivalla jarrutusvoimalla nypytyksen ja vaikuttaa siltä kuin levyt olisi mutkalla vaikka heittokello näyttää muuta...
                              Väärin, rengaspulteilla kiristetään levy napaa vasten, joten vanne paikallaan pyörittämällä selviää kierous. Jos otat renkaan pois, niin levyhän ei ole kuin yhdestä kohdasta pikkupultilla navassa kii ja näin testaamalla saadaan suoristakin levyistä diagnosoitua kieroja.
                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎