e61 525d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jäger
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 20
    • Oulu

    e61 525d

    Auton puutuilun takia kävin vikakoodit luetuttamas ku oireili niinku ois maf paskana mutta tuli: ahtopaineen ohjauspiiri: positiivinen poikkeama. Kellään vastaavaa? Auto ohjelmoitu eikä kiihdy mihinkään, onko ahtimen vaihto edessä? Ahtimeen ku ei pääse oikee käsiks yläkautta, että vois tarkistaa..
    e61 525d
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1374
    • Lempäälä

    #2
    no, eikös positiivinen poikkeama viittaa yliahtopaineeseen ==> kuluneeseen maffiin.

    kokeiles että saisikko jostain ihan oikealla bmw-diagnostiikalla parempaa dataa pihalle, mm. ympäristöolosuhteita.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Vesper
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 240
      • Vantaa

      #3
      Turbon siivet jumivat? Onko tässä turbossa myös solenoidi ja tanko, jotka liikuttavat turbon siipiä? Jos on, kannattaa tarkistaa liikkuuko em.tanko kunnolla.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1374
        • Lempäälä

        #4
        ahtopaineensäätö vakioromuilla on rakennettu sähkösolenoidin perään, ja sen jumiutuminen lienee melko harvinaista.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • jäger
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 20
          • Oulu

          #5
          Huollossa jossa koodit luettii sano, et jotai voi olla jumissa ja että pitäs tutkia alipaineletkut puhaltelemalla..

          tuntuu itestäki enemmän yliahtamiselta, välillä saattaa olla menohaluja reippaastikki ku 5-vaihteella alkaa kiihyttää esim 90-140km/h, välillä taas ei 2-vaihteella meinaa pärjätä 1.1 fiestalle.. mutta selvää vetoa ei juurikaa oo muuta kuin 1500-2500rpm alueella ja vastaa kaasuun todella hitaasti.

          Jos siivet ois jumissa eikö auto savuttas reippaammin ? tästäku ei savua tuu juurikaan ees kylmänä..
          e61 525d

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1374
            • Lempäälä

            #6
            voi olla jumissa, mutta todennäköisesti ei ?
            lue(tuta) vikakoodit inpalla tai dissillä harrastajalla ; tai merkkarilla oikealla lukulaitteella.

            Koitin viitata aikaisemmin siihen että geneerisillä vikakoodinlukijoilla mitä on riston ja matin ruuvimeisseli oy:ssä käytössä, ei saada syvempää vikadiagnostiikka pihalle - ja geneerinen data on vain vähän suuntaa-antavaa.

            voihan siellä olla myös yksinkertaisesti ilmanlämpöanturikin rikki sopivalla tavalla.

            savua ei käytännössä pitäisi tulla, eritoten kun veikkaan että autosi on vielä varustettu dpf:llä.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Originally posted by repsa View Post
              ahtopaineensäätö vakioromuilla on rakennettu sähkösolenoidin perään, ja sen jumiutuminen lienee melko harvinaista.
              No ei se kyllä minkään sähkösolenoidin perässä ole. Turbon kyljessä on hellan valmistama ohjausyksikkö ja tankoa liikuttelee sähkömoottori. Menee kyllä vikatilaan mikäli ohjausyksikkö temppuilee,eikä ole kovin harvinaista edes. Plussana luonnollisesti se,ettei ohjausyksikoitä saa uutena erikseen,joten jostakin käytetty tai kokonaan uusi ahdin. Mikä lie oli auton vuosimalli:think

              Esim. dissillä pystyy ajaan siipiä virtojen ollessa päällä ja jos ei silloin liiku,niin on rikki,mutta vaikka liikkuukin,niin ei välttis tarkoita,että ajossa toimii kokoajan kuten kuuluu.Dissin antama vikakoodi tulee suoraan säätimeltä,mikäli vika on siinä.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              Working...
              X