Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 -05 525d käyttäjäkokemusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yrd3
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 163
    • Ylistaro

    E61 -05 525d käyttäjäkokemusta

    Tervehdys arvon foorumilaiset, eli VW leiristä siirryin näin 10vuoden jälkeen kokeilun vuoksi BMW:n leiriin ja ajattelin jakaa oman autoni ihanuudet teidänkin iloksenne.
    huollossa autoa käytetty ihan mukavasti ja viimmeisimpänä olikin perän tasonsäätölaitteisto uusittu ja ilmastoinnin kompura uusittu, perus öljynvaihtorumban päälle.

    eli autolla ajettu 270000

    tässä mitä 1kk sisään tehty.
    imusarjan läpät poistettiin ensitöiksi (sielä ne oli vielä lujasti kiinni)
    hehkut laitettiin vaihtoon kaikki samalla(lähti vähän huonosti käyntiin)
    öljyt ja suodatin(oli 10000 sitte vaihettu mut laitoon uudet longlifet oman mielenterveyden vuoksi)
    ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin(kumpaakaan ei oltu varmaan yli 5vuoteen vaihettu)
    vikakoodien lukua.
    ns.perushuoltoa ensiksi.

    noh, vikakoodi ilmoitti jo ennen hehkujen vaihtoa että 1,2 ja 6 pimiänä.
    hehkujen vaihdon jälkeen edelleen 2:sta valittaa, onko kokemuksia ettei itse "hehkurele" oireilisi tuolla tavoin vai selviäisikö pelkällä johdon laitolla.

    muita koodeja ei järin ollutkaan, mitään tajunnanräjäyttävää ainakaan, tällääsiä hetkellisiä jotain mutta ei nollauksen jälkeen ole mitään ilmennyt.

    nyt himottaisi laittaa nämä valorenkulat kirkkaammiksi, sillä kusenkeltaiset ei itseä miellytä, tähän ehdotuksia?, ja kyllä on xenonit.
    sisävalosarja myös kiinnostaas,mitä ihmiset on laittanu.
    jos aivan totta puhutaan niin kun en oikeen tiiä näistä lci ja pre lci malleista sen kummemmin mitään niin en tiiä mikä tähän itelle menis, onko tämä vaan joku "pappamallin" jatkes

    olipa siinä edellinen omistaja laittanu hyvät talavirenkaatkin alle, ei vaan ollu muistanu laittaa lukkopultin avainta mukaan, et onko tähän jotain kivaa konstia jollakin hihassansa.

    kuskinpeili ei kyllä tajua tästä universumista yhtäänmitään,se pönkää joko etten tai taakse mut ei kyllä vahingoskaan jää siihen puoleenväliin, siihenkin vois joku kertoa niksiä jos sattuus et olis tietotaitoa porukalla. crc:llä koittanu vähä antaa tekohengitystä, not sou niin hääppöösellä menestyksellä.

    tässä nyt vähän esimakua, jos tuntuu et tuli ihan väärähän paikkahan tämä teksti niin sitte se siirretähän tai poistetaan.
    päivitellään lisempää kun jotakin tuloo ja tipsiä otetaan vastaan jos jollain vinkkejä/niksejä mikkä edesauttaas elämää huomattavasti eteenpäin.
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Hehkurele myös vaihtoon niin pitäisi koodit hävitä.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • jaakko12345
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 4
      • Tornio

      #3
      Moi!
      Nuita lukkopultin adaptereita saa ihan bmw liikkeistä. Eivät ole kovin arvokkaitakaan. Onko autoon vaihdettu takaluukun johtosarjaa? Jos ei niin suosittelen tarkastamaan kunnon. Itselläni 2005 vuoden 530d vaihdettiin juuri kyseiset johdot lukuisten niistä aiheutuvien ongelmien vuoksi. Olivat lähen kaikki johdot poikki tai ainakin huonossa kunnossa.

      Comment

      • yrd3
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 163
        • Ylistaro

        #4
        moro, tuo lukkopultinavaaja jugeesi kuulostaa hyvältä, pitää käydä hairaasemas.
        on sinne ilmeisesti joskus jotain virityksiä tehty johtosarjoohin, kun kotelot on auki et johdot on näkyvillä.
        toinen rek.kilven valo on pimeänä samoin toinen pakkivalo.polttimot tarkastin eikä niis vikaa ollu mutta vaihdoin varuuksi uusiin eikä vieläkään toiminu et johdois se vika varmaankin on. pitänee tutkiskella lähempänä. hyviä ohjeita kyllä porukka kiriootellu tänne voorumiille. pisteet siitä
        hehkut tosiaan kun katottiin niin oli vanhoista kärjet taittunu sen verta ettei kaukana ollu et olis tipahtanu konehuoneen puolelle hehkun kärki. et silläkin varauksella kannattaa joskus vaihtaa.
        berulaiset olivat vanhat, nyt laiton bosch:it tilalle.
        hehkurelettä en malttanu vaihtaa kun ajattelin et tulis nuolla hehkujen vaihdolla kuntoon.
        pitää täs johonain vaihees koittaa ottaa imusarja irti ja putsata kunnolla kaikki nokipikipaskat sieltä lähiympäristöstä kun tahtoo nuo nokivasarat sotkia niin rakkahasti. mut ent.VW omistajana on tuttua puuhaa

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by yrd3 View Post
          moro, tuo lukkopultinavaaja jugeesi kuulostaa hyvältä, pitää käydä hairaasemas.
          on sinne ilmeisesti joskus jotain virityksiä tehty johtosarjoohin, kun kotelot on auki et johdot on näkyvillä.
          toinen rek.kilven valo on pimeänä samoin toinen pakkivalo.polttimot tarkastin eikä niis vikaa ollu mutta vaihdoin varuuksi uusiin eikä vieläkään toiminu et johdois se vika varmaankin on. pitänee tutkiskella lähempänä. hyviä ohjeita kyllä porukka kiriootellu tänne voorumiille. pisteet siitä
          hehkut tosiaan kun katottiin niin oli vanhoista kärjet taittunu sen verta ettei kaukana ollu et olis tipahtanu konehuoneen puolelle hehkun kärki. et silläkin varauksella kannattaa joskus vaihtaa.
          berulaiset olivat vanhat, nyt laiton bosch:it tilalle.
          hehkurelettä en malttanu vaihtaa kun ajattelin et tulis nuolla hehkujen vaihdolla kuntoon.
          pitää täs johonain vaihees koittaa ottaa imusarja irti ja putsata kunnolla kaikki nokipikipaskat sieltä lähiympäristöstä kun tahtoo nuo nokivasarat sotkia niin rakkahasti. mut ent.VW omistajana on tuttua puuhaa

          Vaihda vaan nyt suosiolla se hehkurele niin sitten rupeaa toimimaan hehkutus.
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • jaakko12345
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 4
            • Tornio

            #6
            Olkaapas hyvä vaan!
            Luultavast johtuu nuo valo-ongelmat juurikin tuosta johtosarjasta. Johtosarjan toimimattomuun aiheutti omalla kohdalla esim: takalasin aukaisi ja pyyhin eivät toimineet, keskuslukitus ei toiminut, kuljettajan penkkien (comfort penkit) sähkösäätö ei jäänyt muistiin ym mukavaa.. Kannattaa myös ehdottomasti vaihtaa takailmajousituksen kompressoriin menevä kumiletku. Letku hapertuu ja murenee ajan mittaa ja imee lian kompuraan mistä aiheutuu kompuran rikkoutuminen--> itsevaihtamalla selviää reilulla 500e. Merkkiliikkeessä saattaa mennä useampi tonni! Termostaatit kannattaa myös tarkistaa mikäli lämmöt eivät nouse koneessa tarpeeksi. Tämä voi aiheuttaa DPF: än tukkeutumisen.. Kustannus-> 500-2500e. Lämmöt näkee salavalikosta tai karkeasti kieroslukumittarista. Nuo termostaatit, kompura, johtosarja yms viat ovat sellaisia jotka käytännössä ovat jokaisessa e61 jossain vaiheessa ajankohtaisia.
            Kaikenkaikkiaan loistava auto silloin kun toimii! Korjauksiin ei välttämättä tarvitse upottaa omaisuuksia kunhan muistaa kiertää merkkiliikkeet kaukaa ja ennakoi muutamat vikakohdat

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by yrd3 View Post
              kuskinpeili ei kyllä tajua tästä universumista yhtäänmitään,se pönkää joko etten tai taakse mut ei kyllä vahingoskaan jää siihen puoleenväliin, siihenkin vois joku kertoa niksiä jos sattuus et olis tietotaitoa porukalla. crc:llä koittanu vähä antaa tekohengitystä, not sou niin hääppöösellä menestyksellä.
              Itsellä kans alkoi kuskin peili vittuileen, kesällä/syksyllä toimi hyvin mutta kovilla pakkasilla unohti tuon paikkansa ja veti ihan eteen tai sitten sisään (ei kaksimielisyyksiä. Laitoin CRC:tä ja annoin kuivua tallissa viikonlopun ylitte niin väheni ongelmat Toki näytti kovilla pakkasilla vieläkin katoavan tuo paikkatieto peilille jos meni kääntönappia painamaan. Itse olen käsin stopannut oikeaan kohtaan ja antanut olla siinä, paree ku ei mene koskemaan vasta ku kesällä... joillekin tuo CRC on auttanut hyvin mutta mullakin vain puolittain... ja hetkeksi Eli stoppaa se käsin oikeaan kohtaan ja jätä siihen.
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • yrd3
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 163
                • Ylistaro

                #8
                noniin päivitellääns vikalistaa, nyt tässä 1kk aikana ilmennyt seuraavaa, yllätys yllätys panoraaman takalasi jäi tuuletusasentoon, sai kyllä kiinni kun kiilat siirti taakse käsin mutta otin liittimet suosista irti moottorilta ettei ainakaan näihin aikoihin kukaan vahingossakaan aukaase sitä. lueskellut foorumeilta että olisivat ottaneet tuon taaemman lasin pois käytöstä dremelillä, onko jollain kokemusta paremmin.
                sekä nyt mitä ilmeisemmin nämä surullisen kuuluisat "narinahelat" natisee aika railakkaasti. iso plussa siitä että ei kuulu autoon sisälle mutta pihalle sitäkin paremmin, kerää katseita mukavasti ajettaessa vaikka huoltoaseman pihaan mikäli vähänkin epätasainen pinta. elikkäs onko porukka itse vaihdellut ja jos sattuu mikkomekaanikkoja olemaan niin voisi hieman selventää tarvitseeko jonkinmoista erikoistyökalua kyseiseen projektiin? paikallinen autoliike ottaisi about 200€ per puoli, ei kiitos, osa maksaa marmorilla 50€/kpl eikä pitäisi mikään paha rasti olla vaihtaa vai mitä sanoo ammattilaiset? onko mahdollista rasvata jostain?
                peilin rungosta on hävinnyt about puolet maalista, sen irroittamiseksi lyhyt oppitunti?

                Comment

                • Larzza
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 147
                  • Suo

                  #9
                  hehkut ja rele pitää vaihtaa samaanaikaan tai jommatkummat hajoo asap
                  e61 525 dat
                  ex.e36 318ti compact m-sport

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Narinahelan vaihto nyt ei välttämättä mitään erikoistyökaluja vaadi, erikoisen raakoja otteita vain .. saattaa nimittäin olla melko lujasti "hitsatunut" napaan, eli kyllä nyt vähintään ulosvetimellä ja lekalla kannattaa varautua.. Oli kuitenkin yksi niitä harvoja osia mitä ei itse huvittanut tunkan varassa vaihtaa
                    Saa sitä vähän rasvattuakin kun lainaa joltain narkkarilta neulaa ja painaa sillä öljyä tiivisteen läpi.. toki apu on melko lyhytaikainen, joitain viikkoja niin taas kitisee, että jos nyt ei härksiä myyntifiksiä olla tekemässä niin vaihdattaisin molemmat.

                    Vaihto onnistunee samassa paikassa mistä joskus privailtiinkin
                    Last edited by Matson^; 12-04-2013, 19:39.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • GT-555
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 183
                      • etelä

                      #11
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Saa sitä vähän rasvattuakin kun lainaa joltain narkkarilta neulaa ja painaa sillä öljyä tiivisteen läpi..
                      Ei tarvii narkkaria tuntea Sen kumin lukkorenkaan saa ihan ruuvareilla pois niin saa raotettua kumia ja ruutattua täyteen rasvaa....
                      e61 530da

                      Comment

                      • yrd3
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 163
                        • Ylistaro

                        #12
                        päivitellääns kun on muutama vuosi kulunut, elikkäs tässä nyt reilu kahden vuoden omistamisen jälkeen tehtyjä huoltoja:

                        Denson Hehkut-(Autokaari)
                        Hehkurele-(Autokaari)
                        Dampperi-Motonet
                        lämmityslaitteen puhallin ja etuvastus (Autokaari)
                        Moottoriöljyt (Castrol) + suodatin n.10 000 välein
                        imusarjan läpät poistettu
                        dpf poistettu ja egr poistettu käytöstä- AJ-tech
                        ilmansuodatin-Motonet
                        Raitisilmasuodattimet-Motonet
                        Akku- Ania
                        ilmastoinnin remmi+moniurahihna-Motonet
                        LED-sisävalaistus+rekisterikilven valot-Ulkomailta
                        termostaatit vaihdettu-(Autokaari)
                        iskunvaimentimet eteen Bilstein B4-Motonet
                        iskarien yläpään laakerit-Motonet
                        Panoraman takalasin poisottaminen käytöstä- Dremel
                        Imusarjan tiivisteet + egr tiiviste-(Autokaari)
                        Johtosarjat taakse silikonijohdolla.-Ulkomailta
                        pyöränlaakeri eteen kuskinpuolelle. SKF- Motonet
                        Alipaineletkut moottoriin- Motonet
                        Polttoainesuodatin-Motonet
                        Narinahelat taakse molemmin puolin- Käyttöauto
                        Jarrupalat eteen ja taakse- Autokaari
                        Jarrulevyt eteen- Autokaari
                        Kulmat säädetty- Käyttöauto
                        Sisemmät raidetangot sekä nivelet molemmin puolin - Lemförder

                        tulevat tiedossa olevat remontit:
                        -öljyn tasoanturi
                        -PDC-anturit 2kpl
                        -Turbo? - vuotaa öljyä ja sotkee apukuskin puoleisen lohkon.
                        -apukuskin peilin lasi, vaihtanut väriä jo moneen kertaan.

                        eli vaikka tuota on hieman saanut sepättää, olen silti suht tyytyväinen kyseiseen menopeliin. Olen tietoisesti ostanut vanhemman auton jolla oli jo alkaa päälle kelkottu lähes 300 000, joten en epäillytkään että huoletonta ajamista se täysin olisi.

                        listaan laitoin kaiken mitä olen tehnyt, siinä on myös aivan normaalisti kuluviakin osia seassa mutta pidän kirjaa mitä vaihdettu ja milloin sekä vähän et mistä ostettu ja mitä laitatettu.

                        mottorissa ilmeni pientä nykimistä n. pari kk sitten tasakaasulla. laiton STP:n suuttimen puhdistusaineen puolikkaaseen tankilliseen ja ainakin nyt saanut ajella surutta ilman nykimisiä. toki eipä se nykinyt kun harvemmin muutenkaan.

                        paljon varmaan jäi sanomatta, mut kertoilen jos kysyttäviä. ja yritän lisäillä sitämukaa kun jotain tapahtuu. mielellään useammin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎