Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 coilover perä jää liian ylös.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    e60 coilover perä jää liian ylös.

    Ta-technixin korkeussäädettävä setin asennutin autooni jossa säätövara edessä ja takana 20mm-70mm, keulan saa kyllä vaik kuinka tonttiin mutta perä jää niin että 350mm on väli keskiöstä kaaren reunaan joka vastaa noin 30mm madallusta mielestäni, vaikka siis säädöt ihan tapissaan
    Autolla nyt pari päivää jo ajeltu eikä se tuosta ole laskemassa, ei siinä mitään tuo korkeus saattaa riittääkkin itselleni mutta hiukan ihmetyttää ettei muka tuosta alemmaksi mene.
    Oliskohan noiden iskareiden asennuksessa joku voinut mennä pieleen :think
    Tässä vielä kuva toisesta takaiskarista.
    Last edited by mikkis; 27-12-2013, 09:51.
  • huitoja2
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 231
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by mikkis View Post
    Ta-technixin korkeussäädettävä setin asennutin autooni jossa säätövara edessä ja takana 20mm-70mm, keulan saa kyllä vaik kuinka tonttiin mutta perä jää niin että 350mm on väli keskiöstä kaaren reunaan joka vastaa noin 30mm madallusta mielestäni, vaikka siis säädöt ihan tapissaan
    Autolla nyt pari päivää jo ajeltu eikä se tuosta ole laskemassa, ei siinä mitään tuo korkeus saattaa riittääkkin itselleni mutta hiukan ihmetyttää ettei muka tuosta alemmaksi mene.
    Oliskohan noiden iskareiden asennuksessa joku voinut mennä pieleen :think
    Tässä vielä kuva toisesta takaiskarista.
    Itsellä ei kokemusta e60 mallista mutta ihmetyttää tuossa kuvassa että apujousi on valmiiksi aivan läjässä, ilmeisesti vain ulosjoustossa siitä hyötyä:think
    Nappaa apujousi ja jousien välipala pois niin kyllä laskee
    G30 530e, E61 523ia
    ex e60 525da
    ex e90 320Si
    ex e91 320d
    ex e46 330 Ci
    ex e46 330D touring
    ex e46 323 sedan
    ex e36 320 Coupe
    Yms lajiin kuulumattomia...

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by huitoja2 View Post
      Itsellä ei kokemusta e60 mallista mutta ihmetyttää tuossa kuvassa että apujousi on valmiiksi aivan läjässä, ilmeisesti vain ulosjoustossa siitä hyötyä:think
      Nappaa apujousi ja jousien välipala pois niin kyllä laskee
      Eikai tuosta apujousesta ole mitään hyötyä missään vaiheessa oli se läjässä tai ei :think
      Ihmetyttää kyllä että auton perä tuossa korkeudessa vaikka iskareiden säädöt tapissaan apujouset läjässä.
      Ei viittis lähteä noin radikaaleihin tekoihin vielä että ottaisi apujousen pois välistä kokonaan kun pitäisi säätövaran tosiaan mitään purkamatta olla tuo 20mm-70mm.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by mikkis View Post
        Eikai tuosta apujousesta ole mitään hyötyä missään vaiheessa oli se läjässä tai ei :think
        Ihmetyttää kyllä että auton perä tuossa korkeudessa vaikka iskareiden säädöt tapissaan apujouset läjässä.
        Ei viittis lähteä noin radikaaleihin tekoihin vielä että ottaisi apujousen pois välistä kokonaan kun pitäisi säätövaran tosiaan mitään purkamatta olla tuo 20mm-70mm.

        Ei noissa takana ole yleensä mitään 70mm säätövaroja. Uudet jouset painuu ekojen kuukausien aikana monesti melko paljon. Apujousi on siellä sen takia, että pääjousi ei jää löysälle, kun säätö on ruuvattu alas ja rengas ilmassa.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Ei noissa takana ole yleensä mitään 70mm säätövaroja. Uudet jouset painuu ekojen kuukausien aikana monesti melko paljon. Apujousi on siellä sen takia, että pääjousi ei jää löysälle, kun säätö on ruuvattu alas ja rengas ilmassa.
          Eihän tuosta nyt mitään haittaa kuitenkaan ole että tuo apujousi tuolla nyt tiukkana joutuu olemaan kun säädöt lähes tapissaan? Eipä jää tuo pääjousi ainakaan löysälle nyt
          Tuo korkeus kyllä riittää tällähetkellä mutta ihmettelen vaan miten säädöt voi olla tapissaan ja perä ei nyt ihan hirveen alhaalla kuitenkaan.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by mikkis View Post
            Eihän tuosta nyt mitään haittaa kuitenkaan ole että tuo apujousi tuolla nyt tiukkana joutuu olemaan kun säädöt lähes tapissaan? Eipä jää tuo pääjousi ainakaan löysälle nyt
            Tuo korkeus kyllä riittää tällähetkellä mutta ihmettelen vaan miten säädöt voi olla tapissaan ja perä ei nyt ihan hirveen alhaalla kuitenkaan.

            Ei maksimi takapään madallus monesti noissa ole kuin 40-50mm luokkaa. Aina se apujousi on kasassa, kun paino on päällä. Apujousen voi ottaa pois, mutta sitten ei saa laskea niin alas että pääjousi jää löysälle.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #7
              Ettei apujouset olisi tarkoitettu etupäähän, vai oliko sarjassa 4kpl?

              ps. niin sillä h&r:llä ois saanu säädettyä vaikka renkaat ilmaan tai ihan vain vakiokorkeudelle
              Last edited by Matson^; 07-04-2013, 15:33.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Matson^ View Post
                Ettei apujouset olisi tarkoitettu etupäähän, vai oliko sarjassa 4kpl?

                ps. niin sillä h&r:llä ois saanu säädettyä vaikka renkaat ilmaan tai ihan vain vakiokorkeudelle
                4kpl oli ja iskareissa valmiina paikoillaan, joten tuskin kukaan nyt niitä sekoittanut.

                No arvasinkin että jonkun tarvii tulla pätemään jonkun kalliimman alustan kanssa ja kyllä tuossakin säätövaraa ihan riittävästi tuntus olevan, tuo peräkin näyttäisi nyt alkavan olemaan jo ehkä vähän liiankin matalalla kun tuolla nyt enemmän ajellut.
                Mielestäni todella hyvä alusta hintaisekseen mitä ajamiseen tulee, ei liian kova vaik jäykkä onkin ja mutkissa istuu kuin tauti sekä ajomukavuus todella kohdallaan..itse alustassa ei mitään valitettavaa

                Comment

                • Kenzu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1285
                  • Vaasa

                  #9
                  No mitä maksoi tämä alusta jos h&r oli kallis?
                  Itellä oli vuoden supersport mikä on tosta lähes vastaava ja oli selvänä vuoden jälkeen!

                  Nyt on itellä bc-racing joka tuli maksamaan 760€

                  Mutta tosiaan asiaan.. Ajele hetki aikaa ni alkaa löystyä uutuuden jäykät pois
                  Lamborghini Gallardo
                  Ex:
                  F87 M2
                  F82 M4
                  F15 X5M50d
                  F31 330d
                  E60 M5
                  E46 M3
                  E63 645ci
                  E60 530d -07 M5D satinwhite
                  E36 M3 Turbo
                  E30 325 cäbi -92

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by mikkis View Post
                    4kpl oli ja iskareissa valmiina paikoillaan, joten tuskin kukaan nyt niitä sekoittanut.

                    No arvasinkin että jonkun tarvii tulla pätemään jonkun kalliimman alustan kanssa ...
                    Ok, yleensä olen nähnyt apujousia vain etupäässä niin tuli ekana mieleen.

                    Tottakai pitää päteä, siksihän nää foorumit on olemassa että köyhät pääsee viisastelemaan toisilleen .. muttei sovi olla niin totisena
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Ok, yleensä olen nähnyt apujousia vain etupäässä niin tuli ekana mieleen.

                      Tottakai pitää päteä, siksihän nää foorumit on olemassa että köyhät pääsee viisastelemaan toisilleen .. muttei sovi olla niin totisena
                      Tätähän tämä on täällä köyhien kerhossa
                      En ole se totisin ja vakavin ihminen onneksi tälläkään foorumilla

                      Comment

                      • Hawe90
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 85
                        • Yka

                        #12
                        Itseltä löytyy sama Ta-technixin alusta jossa edessä ainoastaan apujouset.. :think
                        Nykyinen E60 530DA

                        Entinen e46 330d

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Hawe90 View Post
                          Itseltä löytyy sama Ta-technixin alusta jossa edessä ainoastaan apujouset.. :think
                          Huh huh, melkonen seppä oot jos pelkillä apujousilla päästelet


                          Edit: ja sitten asiaa... munkaan mielestä noissa ei ennen ollut takana apujousia, mutta nyt näkyy olevan kuvissakin.


                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #14
                            Itsellä oli säätö aikalailla puoliväliin ensiasennuksessa ja meni niin matalalle että tarvi hiukan nostaakin!
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Itsellä oli säätö aikalailla puoliväliin ensiasennuksessa ja meni niin matalalle että tarvi hiukan nostaakin!
                              Jotain outoa tuossa on että säätö lähes pohjassa takana mutta keskiön ja kaarenväli 345mm joka kyllä riittää hyvin itselleni, mutta luulis kyllä että haluttaessaan matalemmaksikin pitäis tällä setillä saada :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎