eli mistä vois johtua "rutina"? Se kuuluu auton sisälle ja jostain tuulilasin kohdilta. Sitä on kuitenki hankala paikallistaa. Ja ääni kuulu parhaiten kun ajaa kuoppailta soratietä hiljakseen. Ääni on sellainen ku oikeen paskassa laakerissa, joka rutisee ku pyörittää. Kuskinpuolen raidetangon sisempi pää on väljä, mut voiko ääni mula tulla siitä?
Kun auto on maassa ja sammuttettuna ja kun heiluttaa rattia, nii kuuluu loksetta ja vähän "rutinaa". On alkanu epäilyttää, voiko hammastanko olla paskana?
e61 kolina/rutina keulasta
Collapse
X
-
Iskarin yläpää? :thinkOriginally posted by ronttonen View Posteli mistä vois johtua "rutina"? Se kuuluu auton sisälle ja jostain tuulilasin kohdilta. Sitä on kuitenki hankala paikallistaa. Ja ääni kuulu parhaiten kun ajaa kuoppailta soratietä hiljakseen. Ääni on sellainen ku oikeen paskassa laakerissa, joka rutisee ku pyörittää. Kuskinpuolen raidetangon sisempi pää on väljä, mut voiko ääni mula tulla siitä?
Kun auto on maassa ja sammuttettuna ja kun heiluttaa rattia, nii kuuluu loksetta ja vähän "rutinaa". On alkanu epäilyttää, voiko hammastanko olla paskana?E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
-
eikös ne yläpäät rutise kääntäessä? Jos ajaa suoraan nii ääni kuuluu sillonki. Yläpään laakerit on vaihdettu vuosi sitte ja säädettävät tolpat samalla.
Toisaalta tuli mieleen, et välillä on ollu tujumpia kuoppia tiellä. Sillon on tuntunu, et keula paukahtaa pohjauskumeja vasten. Oisko se sitteki voinu hajottaa yläpäänlaakerit?Last edited by ronttonen; 16-04-2013, 23:24.
Comment
-
rutinasta en osaa sanoa, mutta usampaan kertaan on tullu todettua, että nosturilla väännelty ja ehjältä vaikuttava koiranluu voi pitää tosi pahaa pauketta jo aika pieniellä kulumalla just tollasessa pikku nypytyksessä..
omiin kiuluihin vaihdan nämä aina uusiin jos ei tietoa milloin vaihdettu vaikka vaikuttais ehjiltä..
Comment
-
Kallistuksen vakaajan kumithan näistä kans kuluu/kutistuu. Se tosin ei varsinaista kolinaa aiheuta..sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Voiko nuo alustan osat kaiuttaa äänen korin yläosaan? Se ääni kun tosiaan tuntuu tulevan keskeltä autoa ja tuulilasin alalaidan kohdalta, eli aika korkealta. :think No huomena lähetään liikkeelle yläpään laakeireiden vaihdolla ja raidetankojen sisempien päiden vaihdolla.
Comment
-
Kiristä nyt alkuun ainakin se tukitanko, joka menee iskaritolpasta tolppaan ja kiertää rintapellin kautta. Taisi olla Torx 45 -avain, minkä siihen tarvitset. Äläkä väännä hampaat irvessä, ettei alumiinista korkkaa kierteet.Originally posted by ronttonen View PostVeikkauksia otetaan vastaan. Saa kyllä olla tietojaki.
Mitkä kaikki paikat voi pitää ääntä ku keula joustaa? Kuitenki jotku hitsisaumat revenny ja ne ääntää. 
Comment
-
Etuiskarit näissä alkaa 150tkm kohillä/jälkeen kolkatteleen ja pitää myös sellasta rutisevaa ääntä kun ulos- tai sisäänjoustoissa. Tutkittiin niin perhanasti omaakin ja about kaikki nivelet ja puslat uusittiin kunnes lopulta paikallistui kuskin puolen etuiskariin.
Comment
-
Heh. No hyvä ettet ehtinyt iskareita vaihtaa jos ongelma olikin noin pieni. Aina kun ei kirjoituksista häiriöäänien laatu tule kovin hyvin selville.Originally posted by ronttonen View PostTukitankoa aloin katteleen, nii siinä samalla purin huvikseen vinkkarit ja kaikki muovit pois tuulilasin eestä. Kävin ajeleen kuopista, ei ääntä. Kasasin muovit takasi ja ajelin samat montut, ei ääntä, toistaseksi.
Comment
-
Kaikista hauskin asia täsä hommasa oli se ku kävin paikallisella korjaamolla, et ajavat autoa, kuuntelee ääntä ja antaa arviota mistä se vois johtua. Korjaamon omistaja ajoi ja ehdotti sen jälkeen vakio iskareita ja jousia tilalle. Niitähän en takasi halua ku autosta tulee sitte liian korkea.
Sitte se heppu ehdotti, et tuon joku perjaintai auton sille, ku pitää purkaa koko keula, et näkee mitä on menny. Sitte se vaihtais sinne tarvittavat osat ja maanantaina saisin auton. Se vitun koijari ois varmaan vaihtanu kaikki tukivarret sun muut sinne ja antanu 2000e laskun.
Mulla on 26.4 sinne korjaamolle kuitenki aika raidetankojen vaihtoon ja kulmien säätöön. Pitää samalla kysellä oisko se heppu arvannu mistä ääni tuli ja tiesikö se sen ja ois vaan kusettanu isolla laskulla. :think
Comment
Comment