E61 525 dA muutos polttoaineen kulutuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOMBI7
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 82
    • Satakunta

    E61 525 dA muutos polttoaineen kulutuksessa

    Auto siis E61 525dA 2007 LCI ja parin viimeisen tankillisen kulutus on noussut n.1l/100km. Samalla on (ehkä) alaväännöt hieman pudonnet, eli ei tottele kaasupoljinta alakierroksilla. Olisiko maffi hieman väsähtänyt vai mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Vikakoodeja ei anna ja suuttimet OK. Nämä todettu viimeisen huollon yhteydessä (BMW) jolloin pyysin myös tarkastamaan suuttimien kunnon. Autolla ajettu n.220tkm.
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    #2
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    Auto siis E61 525dA 2007 LCI ja parin viimeisen tankillisen kulutus on noussut n.1l/100km. Samalla on (ehkä) alaväännöt hieman pudonnet, eli ei tottele kaasupoljinta alakierroksilla. Olisiko maffi hieman väsähtänyt vai mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Vikakoodeja ei anna ja suuttimet OK. Nämä todettu viimeisen huollon yhteydessä (BMW) jolloin pyysin myös tarkastamaan suuttimien kunnon. Autolla ajettu n.220tkm.
    Vaihdoitko kesäläskit alle? Mulla ainakin nous n.0,6l keskikulutus ku heitti 20":et alle taas.
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • KOMBI7
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 82
      • Satakunta

      #3
      Originally posted by GuGi_ View Post
      Vaihdoitko kesäläskit alle? Mulla ainakin nous n.0,6l keskikulutus ku heitti 20":et alle taas.
      Olen itse ajanut autolla n.80tkm ja pääasiassa työmatka-ajoa ja vasta nyt nuo pari tankillista kulutus on lisääntynyt tuon n.litra/100km. Aiemmin keskikulutus on ollut 6,4-6,8 ja nyt liikutaan 7,5-7,7 lukemissa. Ajotyyli tai renkaat tms. ei ole nyt syynä kulutuksen nousuun. Epäilen jotain teknistä muutosta autossa, eli maffi tuli ensimmäisenä mieleen. Mielipiteitä sen vaihdosta tai jostain muusta tarkastelusta otetaan mielihyvin vastaan:think

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        #4
        Ilmastointi?
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #5
          Termari? ->DPF:n tukkoisuus?
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • jardahl
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 176
            • Jyväskylä

            #6
            Ehkä turbo huoltoa vailla.. johdinsiivet ei liiku oikein?
            Model S

            Comment

            • KOMBI7
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 82
              • Satakunta

              #7
              Originally posted by jardahl View Post
              Ehkä turbo huoltoa vailla.. johdinsiivet ei liiku oikein?
              Ilmastointi ei ole syynä ja ei ole ainuttakaan vikakoodia tai virhettä ilmoittanut DPF:stä, mutta kuka tietää vaikka olisi tukkeutumassa. Kaikki termarit, egr, pää- ja laatikon öljyn lämmönvaihdin, vaihdettu reilu vuosi sitten ja mielestäni polttojakin tekee ihan säännöllisesti.
              Pääseekö turbon johdinsiipi-ongelmaan (jos sellainen on) testerillä kiinni ja antaako vikakoodin?
              Onko tuo maffi sellainen, ettei kannata investoida?

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by KOMBI7 View Post
                Ilmastointi ei ole syynä ja ei ole ainuttakaan vikakoodia tai virhettä ilmoittanut DPF:stä, mutta kuka tietää vaikka olisi tukkeutumassa. Kaikki termarit, egr, pää- ja laatikon öljyn lämmönvaihdin, vaihdettu reilu vuosi sitten ja mielestäni polttojakin tekee ihan säännöllisesti.
                Pääseekö turbon johdinsiipi-ongelmaan (jos sellainen on) testerillä kiinni ja antaako vikakoodin?
                Onko tuo maffi sellainen, ettei kannata investoida?
                Tuo johdinsiipien jumiutuminen on varsin yleistä vnt ahtimissa. Vikakoodi tulee vasta sitten kun ahtimen siivet ovat todella jumissa=liikaa ahtoja->vikakoodi ahtopainetunnistimelta.

                Jos maffin toimintaa haluat tutkia, niin ajeleppas jonkun inpan omistavan kaverin kanssa lenkkiä, ja katselkaa ilmamassan arvoja livedatalla.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Veikkaan myös maffia jos alavääntöjä puuttuu, mutta syytä kulutuksen nousuun ei luulisi maffin heikko kunto aiheuttavan... Egr jumii tai alipaineletkuja vuotaa... Dpf tukkeutumassa... Termarit on vuoden välein vaihdettava!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  Working...
                  X