memebuy23buy

535d tehot hukassa ja nykii. Ratkaistu (Luulisin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    535d tehot hukassa ja nykii. Ratkaistu (Luulisin)

    Elikkäs tuommoiset oireet, alakierroksilla tehot hukassa, ja tasakaasulla ajettaessa nykii,muttei näy kiekkamittarissa. Maffi vaihdettui tänään, ei vaikutusta, vikakoodit luettiin naapurin inpalla viime viikolla, jolloin tehohäviötä,eikä nykimistä ollut. Eikä niitä tullut tulostettua, mutta muistan,että maffista,ja pa-suodattimesta herjasi. Ja topicceja selanneena olen huomenna (tänään) menossa vaihtamaan kaverin kanssa alipaineletkuja, jotka ovat huonossa kunnossa. Mutta käytin viikonloppuna moottorin suojakannen pois,niin ihmetystä aiheuttaa pari letkua,jotka on irti. Toinen niistä ollut irti,vaikka tehot olleet hukassa. Tuo moottorin päällä oleva nimenomaan. Tosiaan livedataa ei ole, ja yritän muutenkin opiskella E60:sen sielunelämää, kuin myös muutakin auton korjaukseen liittyvää. No onneksi kaveri tietää enempi autoista, mutta silläkään ei niin paljon ole tietoa bimmereistä. No minä yritän kompata teorialla mitä täältä lukenut Momentinmuunnin vaihdettu, ja laatikkoa vahvistettu ed. omistajan toimesta, eli en puhu siitä nykimisestä mitä ko. vikaan liittyy. Laatikko pelannut normaalisti tähän asti, eikä nytkään oireile.

    Yritän nyt lisätä pari kuvaa tänne joista näkyis nuo letkut...

    Ja tosiaan kyseessä -05 alkuvuoden e60 281tkm taulussa.
    Attached Files
    Last edited by Mikiis; 01-08-2013, 08:19.
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Mikiis View Post
    Elikkäs tuommoiset oireet, alakierroksilla tehot hukassa, ja tasakaasulla ajettaessa nykii,muttei näy kiekkamittarissa. Maffi vaihdettui tänään, ei vaikutusta, vikakoodit luettiin naapurin inpalla viime viikolla, jolloin tehohäviötä,eikä nykimistä ollut. Eikä niitä tullut tulostettua, mutta muistan,että maffista,ja pa-suodattimesta herjasi. Ja topicceja selanneena olen huomenna (tänään) menossa vaihtamaan kaverin kanssa alipaineletkuja, jotka ovat huonossa kunnossa. Mutta käytin viikonloppuna moottorin suojakannen pois,niin ihmetystä aiheuttaa pari letkua,jotka on irti. Toinen niistä ollut irti,vaikka tehot olleet hukassa. Tuo moottorin päällä oleva nimenomaan. Tosiaan livedataa ei ole, ja yritän muutenkin opiskella E60:sen sielunelämää, kuin myös muutakin auton korjaukseen liittyvää. No onneksi kaveri tietää enempi autoista, mutta silläkään ei niin paljon ole tietoa bimmereistä. No minä yritän kompata teorialla mitä täältä lukenut Momentinmuunnin vaihdettu, ja laatikkoa vahvistettu ed. omistajan toimesta, eli en puhu siitä nykimisestä mitä ko. vikaan liittyy. Laatikko pelannut normaalisti tähän asti, eikä nytkään oireile.

    Yritän nyt lisätä pari kuvaa tänne joista näkyis nuo letkut...

    Ja tosiaan kyseessä -05 alkuvuoden e60 281tkm taulussa.
    Irtonainen letku on mennyt tuohon turbon päällä olevaan irtoletkuun,
    jatko lienee irronnut.
    Vika korjautuu 90% varmuudella uusimalla alipaineletkut.
    Ei kannata laitaa sinne samanlaista kangaspäällysteistä, se ei kauaa kestä.
    Hyvälaatuista 3.5 mm sisämitalta olevaa letkua ei ihan joka paikasta löydy,
    itsellä on 3.25 mm letkua...

    Tästä näet että miten letkut pitää laittaa:



    Kannattaa turbon kohdalle laittaa vaikka foliota reilusti letkujen ympärille niin toimii vähän lämpösuojana...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      #3
      On aika heikossa hapessa alipaineletkut, kannattaa uusia saman tein mahdollisimman paljon, ainakin koko ahtopuolen letkuhässäkkä.

      Comment

      • Mikiis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 906
        • Oulu

        #4
        No niin, alipaineletkuissahan se syy oli. Ei ole tuo vekotin lähtenyt samanlailla ennen. Liikkelle lähtökin parantui. Tosiaan nuo kuvassa olevat letkuthan piti yhdistää ja siinä varmaan syy miksei ole käyttäytyny rauhallisesti, vaikka tehot "olleet" tallessa, varmaan pahemmat häviöt tulivat nyt, kun muutkin letkut alkoivat vuotamaan. Ihmetyttää miksi tuohon letkuun oli laitettu takaiskuventtiili??? No nythän sitä odottaa milloin menee turbo,kun kuuluu vinkumista konehuoneesta Ihan pienen pientä nykimistä tuntui tasakaasulla ajettaessa satasen vauhdissa, mutta sehän voi nyt liittyä mihin vaan, vaikka dpf tukkoisuuteen, kun termarit oli vuodelta 2009 Poltto on kyllä nyt tapahtunut termareiden vaihdon jälkeen. Jos tuo nyt pelais vähän aikaa, niin vois keskittyä sähköpuolen juttuhin seuraavaksi:think Ai niin kaikki alipaineletkut uusittiin hyvälaatuisella polttoaineletkulla, mutta foliothan jäi tietysti kotiin... Läpät on poistettu jo 2010 suomen laivauksen jälkeen.
        Last edited by Mikiis; 22-05-2013, 23:03.
        F11 530d -11
        E91 -06 320d
        x2 Tuikut
        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

        Comment

        • marsep
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 361
          • HML

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Irtonainen letku on mennyt tuohon turbon päällä olevaan irtoletkuun,
          jatko lienee irronnut.
          Vika korjautuu 90% varmuudella uusimalla alipaineletkut.
          Ei kannata laitaa sinne samanlaista kangaspäällysteistä, se ei kauaa kestä.
          Hyvälaatuista 3.5 mm sisämitalta olevaa letkua ei ihan joka paikasta löydy,
          itsellä on 3.25 mm letkua...

          Tästä näet että miten letkut pitää laittaa:



          Kannattaa turbon kohdalle laittaa vaikka foliota reilusti letkujen ympärille niin toimii vähän lämpösuojana...

          Meneekö joka paikkaan tuota 3.25-3.5mm letkua?
          E61 535d -05 "377/747"

          ex. E38 728 -97

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by marsep View Post
            Meneekö joka paikkaan tuota 3.25-3.5mm letkua?
            Menee. n. 3 metriä sitä tarvii jos kaikki uusii,
            tosin vain nuo solenoideja ohjaavat menee huonoon happeen,
            eism. kaasuläpälle menevää ei tarvi vaihtaa,
            se ei ole niin kuumassa paikkaa ja on eri letkua.

            Ja nämä letkuthan löytyy vain x35d koneesta,
            yks turboisia ohjataan sähköisesti,
            ja alipaineletkuja on vähemmän.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Mikiis View Post
              No niin, alipaineletkuissahan se syy oli. Ei ole tuo vekotin lähtenyt samanlailla ennen. Liikkelle lähtökin parantui. Tosiaan nuo kuvassa olevat letkuthan piti yhdistää ja siinä varmaan syy miksei ole käyttäytyny rauhallisesti, vaikka tehot "olleet" tallessa, varmaan pahemmat häviöt tulivat nyt, kun muutkin letkut alkoivat vuotamaan. Ihmetyttää miksi tuohon letkuun oli laitettu takaiskuventtiili??? No nythän sitä odottaa milloin menee turbo,kun kuuluu vinkumista konehuoneesta Ihan pienen pientä nykimistä tuntui tasakaasulla ajettaessa satasen vauhdissa, mutta sehän voi nyt liittyä mihin vaan, vaikka dpf tukkoisuuteen, kun termarit oli vuodelta 2009 Poltto on kyllä nyt tapahtunut termareiden vaihdon jälkeen. Jos tuo nyt pelais vähän aikaa, niin vois keskittyä sähköpuolen juttuhin seuraavaksi:think Ai niin kaikki alipaineletkut uusittiin hyvälaatuisella polttoaineletkulla, mutta foliothan jäi tietysti kotiin... Läpät on poistettu jo 2010 suomen laivauksen jälkeen.
              Olethan ottanu imusarjan läppien alipaineletkun irti jakotukista ja tulpannu sen lähdön? Turhaan se on paikallaan jossei ole läppiäkään.

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Olethan ottanu imusarjan läppien alipaineletkun irti jakotukista ja tulpannu sen lähdön? Turhaan se on paikallaan jossei ole läppiäkään.

                Just mietittiin kaverin kans sitä, ja päätettiin jättää paikalleen. Onko siitä mitään haittaa? Tai vaikutusta mihinkään? Tuli tuosta nyt mieleen, että tuolta moottorista kuuluu semmoinen alipaine "lumputus" kun on käynnissä. Liittyyköhän tuohon vai olenko hakoteillä...

                Nyt pari päivää ajaneena nykii edelleen pintakaasulla vauhdista riippumatta, ja moottorista kuuluu karkea ääni lähdettäessä liikenteeseen, varsinkin silloin kun koskee kaasuun, ja vauhti pieni. Tuota ääntä on kuulunu kyllä ennen letkujen vaihtoakin. Tosiaan tämä ääni on kestoltaan sen verran, että loppuu heti kun painaa kaasua vähänkään enemmän. Tuota ääntä vaikea selittää, ja sen kestoa. Mutu tuntumalla liittyy tuohon nykimis hommaan jotenkin. Ei kaverin sata tuhatta vähemmän ajetulla 535deellä ole samanlaista ongelmaa, eli ei ole pään sisässä tuo ongelma
                Last edited by Mikiis; 24-05-2013, 23:21.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #9
                  Niin, että uppia. Osaisko joku vastata tuohon?
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2335
                    • Uusimaa

                    #10
                    Tuo kuullostaa vähän samalta kuin omassa entisessä 535d:ssäni oli aikoinaan. Välillä kuului juuri tuollainen alipainelumputus, joka tuli kaasuläppäyksiköstä. ko. läppäyksikkö eli aivan omaa elämäänsä, ja lopullisesti sekosi kun laitettiin Turbotecillä uusi softa sisään. Kauheaa nykimistä ja nyhtämistä kun läppäyksikkö "kalibroi" itseänsä jatkuvasti ajonkin aikana. Ja vikakoodiakin tuli satunnaisesti, mutta ei läheskään aina oireiden jälkeen. Vikaan pääsin kiinni, kun kerran auton käydessä ihmettelin konehuonetta, ja kaasuläppä alkoikin vatkaamaan aivan itsekseen n.10 sekunnin ajaksi. Ajattelin heti että tuo varmaankin aiheuttaa ajossa väkisinkin nykimistä. Nämä ongelmat loppuivat samantien kun pistin uuden kaasuläppäyksikön ja EGR-venttiilin. Nämä nykydieseleiden kaasuläppäyksiköt tuntuu olevan aika yleinen ongelma muissakin merkeissä. BMW:ssä käytetään Pierburgin läppäyksikköä, joka ei ole kovinkaan pitkäikäinen. Samat ongelmat riivaavat myös VW/Audin vastaavaa osaa. Ongelma on läppäakselin tiiviys, josta aikaa myöten pääsee "huohottumaan" ahtoputkistosta tiivistyvä öljy läppäyksikön elektroniikkaosaan. Tähän olen nyt törmännyt kahden vuoden aikana kahdessa omistamassani autossa, joista toinen oli kolmevuotias Audi, ja toinen tämä 535d.

                    Bemun kaasuläppäyksikkö on saatavilla tavallisista varaosaliikkeistä Pierburgin osanumerolla. On aavistuksen edullisempi kuin merkkiliikkeen orggis-laatikolla varustettuna.

                    Väitän että tuo lähtökohtaisesti huonolaatuinen läppäyksikkö on monien BMW-dieseleiden nykymisongelmien todellinen lähde. Se on vain mennyt siihen, että kaikista nykimisvioista syytetään lähtökohtaisesti aina DPF- ja laatikoongelmia. Läppäyksikkö ei vain anna vikakoodia ennenkuin sisuskalut alkaa uida öljyssä.

                    Tosin voihan tämän topicin tapauksen vika olla muuallakin... Kunhan vain löpisin lämpimikseni...


                    Originally posted by Mikiis View Post
                    Just mietittiin kaverin kans sitä, ja päätettiin jättää paikalleen. Onko siitä mitään haittaa? Tai vaikutusta mihinkään? Tuli tuosta nyt mieleen, että tuolta moottorista kuuluu semmoinen alipaine "lumputus" kun on käynnissä. Liittyyköhän tuohon vai olenko hakoteillä...

                    Nyt pari päivää ajaneena nykii edelleen pintakaasulla vauhdista riippumatta, ja moottorista kuuluu karkea ääni lähdettäessä liikenteeseen, varsinkin silloin kun koskee kaasuun, ja vauhti pieni. Tuota ääntä on kuulunu kyllä ennen letkujen vaihtoakin. Tosiaan tämä ääni on kestoltaan sen verran, että loppuu heti kun painaa kaasua vähänkään enemmän. Tuota ääntä vaikea selittää, ja sen kestoa. Mutu tuntumalla liittyy tuohon nykimis hommaan jotenkin. Ei kaverin sata tuhatta vähemmän ajetulla 535deellä ole samanlaista ongelmaa, eli ei ole pään sisässä tuo ongelma
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #11
                      Tänään vaihdoin pa-suodattimen, ja ylläri pylläri nykiminen väheni, ja kulutus alkoi putoamaan No ajoa tuli muutamia kymmeniä kilometrejä, niin ei voi sanoa nykimisen kokonaan loppumisesta sentään vielä, eikä varmaan loppunutkaan, kunhan vain kuvittelee, että sillä ois korjaantunu tuo vika.

                      Silti tuo kulutus tosiaan rupesi tippumaan, kun ollut aika huima verrattuna talvitassuihin(18") kesä(20")

                      Tasakaasulla vähemmän nykimistä, ja hetkellisestä kulutusmittarista tasanopeudella katsottunakin menee motari nopeudella (110km/h mittarin mukaan) sinne kuuden pintaan. Siis tasaisella tiellä, ennen suodattimen vaihtoa tuolla nopeudella samalla tiellä vei lähes kympin. Tämähän on mututuntumaa, mutta keskikulutuskin rupesi tippuun reilusti.

                      Ja kiitos JKK:oolle hyvästä vinkistä, tietää tuoltakin suuntaa lähteä hakemaan vikaa
                      Last edited by Mikiis; 29-05-2013, 22:35.
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Nmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 1712
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Mullakin oli kyllä niin tehot hukassa kun turbon alipaineletku vuosi mutta ei ollu isohomma vaihtaa sitä ja hehkujen vaihton yhteydessä meni loput vaihtoon.
                        E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                        Ex.
                        E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                        E60 530d
                        Audi A6 -07
                        E87 116i -07

                        "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #13
                          Tänään vaihdoin sen kaasuläpän, ja siellähän se vika nykimiseen oli. Vanhassa kaasuläpässä jousi oli ainakin antautunut, joka palauttaa läpän. Tuo "karkeus" käyntiäänessä pintakaasulla kiihdyttäessä hävisi myös.

                          Egr-venttiili jäi odottaan puhdistusta seuraavaan kertaan, kun pitää syksyllä viimeistään hehkutulpat vaihtaa. En tietenkään niitä hoksannut vaihtaa, kun käytin imusarjan irti letkujen vaihdon yhteydessä

                          Myös kulutus palasi pitkästä aikaa normaaliksi,eli kyllä se kaasuläppä lisäsi sitäkin tasakaasulla ajettaessa.
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            #14
                            Originally posted by Mikiis View Post
                            Tänään vaihdoin sen kaasuläpän, ja siellähän se vika nykimiseen oli. Vanhassa kaasuläpässä jousi oli ainakin antautunut, joka palauttaa läpän. Tuo "karkeus" käyntiäänessä pintakaasulla kiihdyttäessä hävisi myös.

                            Egr-venttiili jäi odottaan puhdistusta seuraavaan kertaan, kun pitää syksyllä viimeistään hehkutulpat vaihtaa. En tietenkään niitä hoksannut vaihtaa, kun käytin imusarjan irti letkujen vaihdon yhteydessä

                            Myös kulutus palasi pitkästä aikaa normaaliksi,eli kyllä se kaasuläppä lisäsi sitäkin tasakaasulla ajettaessa.
                            Sitten kun vaihdat ne hehkut niin vaihda samalla kertaa myös hehkutuksen ohjainlaite (rele). Aina ei taida hehkutus tulla kuntoon vaikka uudet hehkut laittaa, kun vikaa on myös tuossa ohjainlaitteessa.
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by casino View Post
                              Sitten kun vaihdat ne hehkut niin vaihda samalla kertaa myös hehkutuksen ohjainlaite (rele). Aina ei taida hehkutus tulla kuntoon vaikka uudet hehkut laittaa, kun vikaa on myös tuossa ohjainlaitteessa.

                              Joo, näin oli tarkoituskin täältä lukemien juttujen perusteella, On vain palanut rahaa tuohon nyt 2 kuukauden aikana, niin paljon, että pakko jotain siirtää myöhemmäksi, mitä vain pystyy
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              Working...
                              X