Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Central electronics failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #16
    Kyllähän se IBS aikanaan herjaa.
    Kun jännite menee riittävän alas, käynnistyksen yhdeydessä herjaa joko alhaisestä jännitteestä tai laskeneesta varauksesta ja kytkee sähkölaitteita pois päältä...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • inde
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 122
      • LAHTI

      #17
      Pitäiskö muuten INPA:lla päästä katsomaan Micro Power Modulea? Mulla herjaa vaan "no response from control unit"...tuli vaan mieleen voisko tuo aiheuttaa tollasia oireita?

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #18
        Originally posted by inde View Post
        Pitäiskö muuten INPA:lla päästä katsomaan Micro Power Modulea? Mulla herjaa vaan "no response from control unit"...tuli vaan mieleen voisko tuo aiheuttaa tollasia oireita?
        Riippuu auton iästä. Jos on nappistartti niin sitten ei ole micro power modulea.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Janikk
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 6
          • Kuusamo

          #19
          Itsellä tuli pakkasten jälkeen central electronics failure näyttöön, akkutesteri näytti akku oli rikki vaihdoin uuden akun ja ei vaikutusta. DIS ei tunnista autoa automaattisesti, manuaalisesti quick test löytää vain osan moduleista. Itsekkään en pääse Inpalla kiinni micropower moduliin nollaamaan akun vaihtoa. Mitähän kannattaa seuraavaksi yrittää? OBD kaapeli ja tietokone toimii ainakin serkun e65 hyvin. Voisiko vika olla kaapelissa ettei pääse käsiksi sinne boksiin.
          Auto on 525d e61 2004

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #20
            Originally posted by Janikk View Post
            Itsellä tuli pakkasten jälkeen central electronics failure näyttöön, akkutesteri näytti akku oli rikki vaihdoin uuden akun ja ei vaikutusta. DIS ei tunnista autoa automaattisesti, manuaalisesti quick test löytää vain osan moduleista. Itsekkään en pääse Inpalla kiinni micropower moduliin nollaamaan akun vaihtoa. Mitähän kannattaa seuraavaksi yrittää? OBD kaapeli ja tietokone toimii ainakin serkun e65 hyvin. Voisiko vika olla kaapelissa ettei pääse käsiksi sinne boksiin.
            Auto on 525d e61 2004

            Se akunvaihto nollataan moottorinohjausboksista. Eli dde.
            Tuskin piuhassa vika sentään jos toimii toisessa saman aikakauden vehkeessä.
            Inpalla koodeja katteleen. Ite alottasin ehkä just siitä mpm poksista (joka erikseen inpalla näkyy) sitte Instrument clusterista.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Janikk
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 6
              • Kuusamo

              #21
              Ok! Elikkä mistä sen mpm boxin näkee sillä Inpalla? yritin sieltä body valikon kautta mutta ei päästäny. Tuli error#19 IFH-0009 no response from controlunit. Ekaa kertaa käytän tuota Inpaa niin meinaa olla vähän hakusessa nämä hommat

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7544
                • Jyväshyvä

                #22
                Mikä oli auton malli ja ikä?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #23
                  "Ifh 0009 - no response from control unit" meinaa että moduuli ei ole "linjoilla" (kunhan inpa ja erityisesti ediabas on konfiguroitu oikein). Nyt ihan ensimmäisenä (varsinkin jos autossa on panoraamaluukku) purat vararengaskotelon peitävät verhoilut pois eli ko. kotelon peltipohja esiin. Jos pohjalla on vettä niin homma selvä. Jos ei ole vettä tai jälkiä että olis ollu aiemmin vettä, sitten otat kotelon pohjalta löytyvät harmaat moduulit irti, avaat ne, vedät piirikortin ulos ja katsot että ovatko kastuneet (näkyykö vesipisaroita tai vihreää/turkoosia mössöä). Samalla tietty tarkistat moduulien liittimet. Myöskin akkukotelo ja toisella puolella oleva vastaava tila pitää tarkistaa.

                  Jos ei löytynyt vettä kontista, sitten melkein DIS tai mielummin ISTA (Rheingold) kehiin ja katsomaan että a) mitä moduuleja autossa pitäisi olla b) mitkä näistä moduuleista vastaa ja mitkä ei vastaa. Jatkotoimet sitten tämän tiedon perusteella.
                  Last edited by böntti; 17-01-2015, 23:49.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Janikk
                    Newbiemmer
                    • Jan 2015
                    • 6
                    • Kuusamo

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Mikä oli auton malli ja ikä?
                    Kaikki modulit oli kuivia. DIS ei osaa identifioida autoa automaattisesti, mutta löytää vain osan moduleista. DIS ei päästä CAS valikkoon esim ollenkaan. Voisiko johtua halppiskaapelista? E65 BMW:ssä toimii normaalisti.

                    Auto on e61 525d 2004
                    Last edited by Janikk; 18-01-2015, 00:03.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Janikk View Post
                      Kaikki modulit oli kuivia. DIS ei osaa identifioida autoa automaattisesti, mutta löytää vain osan moduleista. Voisiko johtua halppiskaapelista? E65 BMW:ssä toimii normaalisti.

                      Auto on e61 525d 2004
                      Johan tuo kissvesala kirjotti että tuskin on kaapelissa vika kun toimii toisessa saman diagnostiikkaväylän autossa. Voi olla että joku tärkeä moduuli ei vastaa ja siksi DIS ei tunnista autoa. Saako cas-, kbm-, sgm-, lm- ja dde-moduuleihin yhteyden? Edes inpalla?
                      Last edited by böntti; 18-01-2015, 00:09.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • inde
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 122
                        • LAHTI

                        #26
                        No eipä se akunvaihdolla sitten korjaantunutkaan Tänään taas tosi suttusella kelillä kaikki herjat taulussa ja viisarit hyppii. Autoa voi kyllä ajaa ihan normaalisti

                        Kuulin sellasen vinkin, että aktiivivakkarin sulake irti ja kokeilinkin sitä. Tuli nimittäin pari kertaa vaan ACC failure. Kuulemma menee paljon väylädataa tuon ACC tutkan kautta ja jos on kosteutta/hapettumaa liittimissä niin saattaa aiheuttaa kaikkea kivaa.. Ja eipä kyllä yhtään kertaa 50km matkalla enää seonnut kun tuo sulake oli irti... Katellaan nyt.

                        Comment

                        • melli
                          Bimmer Rookie
                          • May 2015
                          • 147
                          • Pori

                          #27
                          Näyttää tulevan joulupäivän perinteeksi starttiongelmat :(

                          Tänään oli akku täysin tyhjänä omassa E61:ssa, oli pari päivää sitten ollut tallissa yön yli ylläpitolaturissa kiinni ja sen jälkeen ajettu n. 300 km.

                          Latauksen jälkeen oli kyllä viesti, että purkaa akkua ja oli ilmeisesti siis täysin oikeassa. Autoliiton pojat kävi hinurin kanssa paikalla ja starttasi heti, kommentoi kyllä että selvästi purkaa jonnekin kun miinuskaapelia kytkettäessä kipinöi niin reippaasti.

                          No, auto sai käydä siitä lähtien ja reilun sadan kilsan ajon jälkeen tuli tuo ketjun otsikon ilmoitus, en ole ihan varma sammuiko auto lennosta vai ei, mutta joka tapauksessa ei oltu edes lähellä pysähtymistä kun kävi taas normaalisti ja ajettiin vielä toiset sata kilsaa.

                          Pitänee kurkata akkua jos löytyisi valmistuspäivä, muistaakseni näytti ihan asialliselta kun tyhjentelin vesiä sen ympäriltä kesällä
                          E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎