Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA xDrive tulossa - läpät pois?
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Eikö tässä nyt kuitenkin puhuta N57-moottorista, jonka imusarja ja läpät ovat aivan erilaiset noihin M57-sarjalaisiin verrattuna. Toki niissäkin ikääntyessä omat ongelmansa, kuten paljon ajetut N47-moottorit ovat jo osoittaneet.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOsa kuutoskoneista syö öljyä, osa taas ei. Edellinen 535d ei syönyt yhtään, nykyinen 530xd LCI taas syö n. desin tuhannelle kilometrille (ainakin talvella).
Mitä nyt itse noitä läppiä olen nähnyt, tuntuu ettei siinäkään ole mitään loogisuutta. Joissakin ne on tukevasti paikallaan vielä 300tkm lukemissa, toisissa taas ne pienet ruuvit irtoamassa ja löystyneet alle 100tkm:ssa. Oli kyse vanhasta tai uudesta.
muutamasta LCI mallista näyttänyt puuttuvan kokonaa ao osa. MIKSI ??
kuten tässä ETK M57N2 näkyy VORTEX puuttuu http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/
tässä taas vanhemmassa M57N versiossa on VORTEX
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMolemmat kuulemasi asiat täyttä scheissea. Läpät hajoavat jokaisesta ajan kanssa ja annan talliomaisuuteni sille, joka näyttää öljyä kulumattomat polttomoottorin .
Itse luokittelen öljynkulutuksesksi sellaisen kulutuksen että sitä joutuu lisäämään vaihtovälillä... :thinkBMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postkurkkaappas huviksesi löytyykö LCI mallista öljynerotinta = VORTEX
muutamasta LCI mallista näyttänyt puuttuvan kokonaa ao osa. MIKSI ??
kuten tässä ETK M57N2 näkyy VORTEX puuttuu http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/
tässä taas vanhemmassa M57N versiossa on VORTEX
http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post535d:ssä ei ole vortexia vaan kumikalvo, 530d:ssä taitaa olla erilainen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Vortex ??
Originally posted by Clavurion View Post530d M57N2 huohottimen kotelo ja kalvo-osa ovat identtiset edeltävisen M57-versioiden kanssa. Jostain syystä kuitenkin joissakin etenkin 2007-tuntumassa valmistetuissa siellä kotelossa ei ole ollut minkäänlaista öljynerotinta, vaikka vortex sinne menisi nätisti. Noita on jonkun verran tullut vastaan, eikä sen öljynerottimen poisjättämiselle ole oikein mitään järkevää perustetta. Liekö moottoritehtaan kokoonpanossa tullut joku lapsus tietyssä erässä?
on nimittäin M57N2 koneen Cuuleri / putket / imusarja pääsääntöisesti enemmän öljyssä kuin vanhemmat.
olisivatko olleet M57N2 koneen suunnittelussa noin ovelia ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostJep tai ovatko pyöreäpäiset suunnittelupöydän ääressä huomaaneet ÖLJYN voitelevan vaikutuksen "vahvistettujen" imusarjanläppien kestävyyden lisääjänä. Eli lisääntynyt öljy sumu imusarjassa voitelee imusarjan läppiä estäen kartoittumisesta aiheutuvaa takertelua läppien runkoon ??
on nimittäin M57N2 koneen Cuuleri / putket / imusarja pääsääntöisesti enemmän öljyssä kuin vanhemmat.
olisivatko olleet M57N2 koneen suunnittelussa noin ovelia ??
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postkuullostaa kyllä järjenköyhyydeltä tuommonen "viimenen voitelu" mietippä mitenkä paljon paskaa se kerääntyvä öljy sinne kerää
eikä sinne imusarjan seinämiin kerry muu kuin EGR venttiilistä tullut noki/karsta.
tutkittu on nimimerkillä "muutaman" imusarjan läpän poisto yms toimenpiteen tehneenä.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostEi tuo Öljyn määrä siellä imusarjassa nokipaskan määrää lisää vaan vie sen noki paskan mennessään sylinterin ja polttaa pois. Siellä imusarjan sisällä nimittäin hiukan "tuulee"
eikä sinne imusarjan seinämiin kerry muu kuin EGR venttiilistä tullut noki/karsta.
tutkittu on nimimerkillä "muutaman" imusarjan läpän poisto yms toimenpiteen tehneenä.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post530d M57N2 huohottimen kotelo ja kalvo-osa ovat identtiset edeltävisen M57-versioiden kanssa. Jostain syystä kuitenkin joissakin etenkin 2007-tuntumassa valmistetuissa siellä kotelossa ei ole ollut minkäänlaista öljynerotinta, vaikka vortex sinne menisi nätisti. Noita on jonkun verran tullut vastaan, eikä sen öljynerottimen poisjättämiselle ole oikein mitään järkevää perustetta. Liekö moottoritehtaan kokoonpanossa tullut joku lapsus tietyssä erässä?
Comment
-
Comment