Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA xDrive tulossa - läpät pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei kannata alkaa kokeilemaan kauanko itsellä kestäisi läpät. Riippuu ajotavasta ja lähinnä karstoittumisesta kauanko kestää mutta kaikkia läppätyyppejä on irtonaisina nähty korjaamoillamme vuosien saatossa.
    Juuri näin, isän -08 X5 3.0D nielaisi läpän, mutta jäi poikittain kulmista kiinni imukanavaan ja toisesta läpästä oli yksi ruuvi kahdesta häipynyt, ajettu 85tkm!!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      Eikö tässä nyt kuitenkin puhuta N57-moottorista, jonka imusarja ja läpät ovat aivan erilaiset noihin M57-sarjalaisiin verrattuna. Toki niissäkin ikääntyessä omat ongelmansa, kuten paljon ajetut N47-moottorit ovat jo osoittaneet.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #18
        Originally posted by JKK View Post
        Osa kuutoskoneista syö öljyä, osa taas ei. Edellinen 535d ei syönyt yhtään, nykyinen 530xd LCI taas syö n. desin tuhannelle kilometrille (ainakin talvella).

        Mitä nyt itse noitä läppiä olen nähnyt, tuntuu ettei siinäkään ole mitään loogisuutta. Joissakin ne on tukevasti paikallaan vielä 300tkm lukemissa, toisissa taas ne pienet ruuvit irtoamassa ja löystyneet alle 100tkm:ssa. Oli kyse vanhasta tai uudesta.
        kurkkaappas huviksesi löytyykö LCI mallista öljynerotinta = VORTEX
        muutamasta LCI mallista näyttänyt puuttuvan kokonaa ao osa. MIKSI ??
        kuten tässä ETK M57N2 näkyy VORTEX puuttuu http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/

        tässä taas vanhemmassa M57N versiossa on VORTEX
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Sami_R
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 276
          • Kurikka

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          Molemmat kuulemasi asiat täyttä scheissea. Läpät hajoavat jokaisesta ajan kanssa ja annan talliomaisuuteni sille, joka näyttää öljyä kulumattomat polttomoottorin .
          Eipäs nyt saivarrella. Tämä ei ole kait mikään Suomi24...

          Itse luokittelen öljynkulutuksesksi sellaisen kulutuksen että sitä joutuu lisäämään vaihtovälillä... :think
          BMW F11 520d -11
          MINI Cooper D -11
          BMW E90 318i -11
          BMW E90 318i -06

          Ex:
          BMW E46 316i -04
          E70 X5 3.0sd M-Sport -08
          E46 325iA -03
          E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by e46touring View Post
            kurkkaappas huviksesi löytyykö LCI mallista öljynerotinta = VORTEX
            muutamasta LCI mallista näyttänyt puuttuvan kokonaa ao osa. MIKSI ??
            kuten tässä ETK M57N2 näkyy VORTEX puuttuu http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/

            tässä taas vanhemmassa M57N versiossa on VORTEX
            http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/
            535d:ssä ei ole vortexia vaan kumikalvo, 530d:ssä taitaa olla erilainen?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              535d:ssä ei ole vortexia vaan kumikalvo, 530d:ssä taitaa olla erilainen?
              530d M57N2 huohottimen kotelo ja kalvo-osa ovat identtiset edeltävisen M57-versioiden kanssa. Jostain syystä kuitenkin joissakin etenkin 2007-tuntumassa valmistetuissa siellä kotelossa ei ole ollut minkäänlaista öljynerotinta, vaikka vortex sinne menisi nätisti. Noita on jonkun verran tullut vastaan, eikä sen öljynerottimen poisjättämiselle ole oikein mitään järkevää perustetta. Liekö moottoritehtaan kokoonpanossa tullut joku lapsus tietyssä erässä?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #22
                Vortex ??

                Originally posted by Clavurion View Post
                530d M57N2 huohottimen kotelo ja kalvo-osa ovat identtiset edeltävisen M57-versioiden kanssa. Jostain syystä kuitenkin joissakin etenkin 2007-tuntumassa valmistetuissa siellä kotelossa ei ole ollut minkäänlaista öljynerotinta, vaikka vortex sinne menisi nätisti. Noita on jonkun verran tullut vastaan, eikä sen öljynerottimen poisjättämiselle ole oikein mitään järkevää perustetta. Liekö moottoritehtaan kokoonpanossa tullut joku lapsus tietyssä erässä?
                Jep tai ovatko pyöreäpäiset suunnittelupöydän ääressä huomaaneet ÖLJYN voitelevan vaikutuksen "vahvistettujen" imusarjanläppien kestävyyden lisääjänä. Eli lisääntynyt öljy sumu imusarjassa voitelee imusarjan läppiä estäen kartoittumisesta aiheutuvaa takertelua läppien runkoon ??

                on nimittäin M57N2 koneen Cuuleri / putket / imusarja pääsääntöisesti enemmän öljyssä kuin vanhemmat.

                olisivatko olleet M57N2 koneen suunnittelussa noin ovelia ??
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  #23
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Jep tai ovatko pyöreäpäiset suunnittelupöydän ääressä huomaaneet ÖLJYN voitelevan vaikutuksen "vahvistettujen" imusarjanläppien kestävyyden lisääjänä. Eli lisääntynyt öljy sumu imusarjassa voitelee imusarjan läppiä estäen kartoittumisesta aiheutuvaa takertelua läppien runkoon ??

                  on nimittäin M57N2 koneen Cuuleri / putket / imusarja pääsääntöisesti enemmän öljyssä kuin vanhemmat.

                  olisivatko olleet M57N2 koneen suunnittelussa noin ovelia ??
                  kuullostaa kyllä järjenköyhyydeltä tuommonen "viimenen voitelu" mietippä mitenkä paljon paskaa se kerääntyvä öljy sinne kerää

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #24
                    Originally posted by k0rppi View Post
                    kuullostaa kyllä järjenköyhyydeltä tuommonen "viimenen voitelu" mietippä mitenkä paljon paskaa se kerääntyvä öljy sinne kerää
                    Ei tuo Öljyn määrä siellä imusarjassa nokipaskan määrää lisää vaan vie sen noki paskan mennessään sylinterin ja polttaa pois. Siellä imusarjan sisällä nimittäin hiukan "tuulee"
                    eikä sinne imusarjan seinämiin kerry muu kuin EGR venttiilistä tullut noki/karsta.

                    tutkittu on nimimerkillä "muutaman" imusarjan läpän poisto yms toimenpiteen tehneenä.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

                      #25
                      Originally posted by e46touring View Post
                      Ei tuo Öljyn määrä siellä imusarjassa nokipaskan määrää lisää vaan vie sen noki paskan mennessään sylinterin ja polttaa pois. Siellä imusarjan sisällä nimittäin hiukan "tuulee"
                      eikä sinne imusarjan seinämiin kerry muu kuin EGR venttiilistä tullut noki/karsta.

                      tutkittu on nimimerkillä "muutaman" imusarjan läpän poisto yms toimenpiteen tehneenä.
                      no mikähän sinne sillon tarttuu kaiken tuulen mukana? ei se öljykään oo niin liukasta kamaa, että se kaiken paskan hylkis

                      Comment

                      • vetkulilm
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 10
                        • Iisalmi

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        530d M57N2 huohottimen kotelo ja kalvo-osa ovat identtiset edeltävisen M57-versioiden kanssa. Jostain syystä kuitenkin joissakin etenkin 2007-tuntumassa valmistetuissa siellä kotelossa ei ole ollut minkäänlaista öljynerotinta, vaikka vortex sinne menisi nätisti. Noita on jonkun verran tullut vastaan, eikä sen öljynerottimen poisjättämiselle ole oikein mitään järkevää perustetta. Liekö moottoritehtaan kokoonpanossa tullut joku lapsus tietyssä erässä?
                        Huomasin tuossa kun vaihoin ilmanputsarin, että ei löytynyt vortxia eikä mitään muutakaan. Eli tyhjä kotelo. Mitäpä on arvon raati mieltä, pitäskö tuonne ostaa joku suodatin vai mennäänkö näillä? Ja toinen kysymys että tarviiko tämä vielä sitä lämmitysvastusta siihen huohottimeen niinku aikoinaan e39 530d? Eli nykyinen auto on 530d-08..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎