Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo meni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    Turbo meni?

    Terve

    Tuossa sainkin ajella n.20tkm rauhassa ja nyt autosta katosi vedot täysin.
    Konehuoneesta kuuluu mielestäni jokin suhina kokoajan jopa tyhjäkäynnillä joten mistä kohti pitäisi lähteä kaivamaan jotain letkuu tjsp?

    Tutkin tuota lisää ja tuo suhina tulee auton pohjasta.

    Lisäksi kun kävin tuossa vähän kaasuttelemassa tuli increased emission tauluun.

    Ah jännittävintä tässä on se että edes hermo ei ole mennyt =)
    Last edited by Larzza; 11-06-2013, 14:30.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    #2
    Ahtovuotoa veikkaan, tuskin ahdin sentään jos vaan suhisee (ja tyhjäkäynnilläkin).

    Kaikki ahtoputket syyniin, myös cooleri tulo/lähtö.

    Comment

    • Larzza
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 147
      • Suo

      #3
      Pystyisitkö laittaa jonkun realome kuvan olen meinaan sen verran tumpula että tuskin itse löydän.
      Tosiaan kaikki tehot poissa että kyllä luulisin jonkun revenneen
      e61 525 dat
      ex.e36 318ti compact m-sport

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #4
        Jos on alipaineohjattu turbo niin veikkaisin turbolle menevän alipaineletkun pudonneen esim. alipainekellon alta. Jaa, vaikuttais olevan sähköohjattu turbo, osakuvista ei varmaksi voi sanoa.

        Pirssin ikä olisi mukava tietää.

        EGR-venttiili näyttäis olevan alipaineohjattu, kun se ei toimi niin tulee juuri emission control -virheitä (voi tulla myös muualtakin): KLIK.

        Moottorin tukikumit ovat myös alipaineohjattuja, alipaine voi karata myös tätä kautta: KLIK.

        Imuvuoto oma mahdollinen kuten mainittu, ahtoputket ja välijäähy näkyy täältä: KLIK. Siitä erityisesti #10 eli imuilman lämpöanturin liitos voi vuotaa tai joku neljästä putken liitoksesta. Noissa kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot. Jos vaihtaa noita tiivisteitä niin kaikki neljä vaihtoon samalla vaivalla.

        Comment

        • Larzza
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 147
          • Suo

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Jos on alipaineohjattu turbo niin veikkaisin turbolle menevän alipaineletkun pudonneen esim. alipainekellon alta. Jaa, vaikuttais olevan sähköohjattu turbo, osakuvista ei varmaksi voi sanoa.

          Pirssin ikä olisi mukava tietää.

          EGR-venttiili näyttäis olevan alipaineohjattu, kun se ei toimi niin tulee juuri emission control -virheitä (voi tulla myös muualtakin): KLIK.

          Moottorin tukikumit ovat myös alipaineohjattuja, alipaine voi karata myös tätä kautta: KLIK.

          Imuvuoto oma mahdollinen kuten mainittu, ahtoputket ja välijäähy näkyy täältä: KLIK. Siitä erityisesti #10 eli imuilman lämpöanturin liitos voi vuotaa tai joku neljästä putken liitoksesta. Noissa kun ei ole letkunkiristintä vaan pikalukot. Jos vaihtaa noita tiivisteitä niin kaikki neljä vaihtoon samalla vaivalla.


          Auto on 2004 ja jostain tuolta alapäästä kuskin oven kohdalta toi suhina tulee.

          Niin ja kiitoksia.
          e61 525 dat
          ex.e36 318ti compact m-sport

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #6
            Jaa kuskin kohdalta, silloin se vois olla siirtopumppu finaalissa, inpalla näkis paineet, pitäisi siirtopumpun jälkeen olla liki tasainen 4 bar.

            Sopisi oireisiin, soppaa ei tule riittävästi. Varaosista valintaan vain alkuperäinen tai Bosch tai Pierburg. Alle satkulla ei saa kunnon siirtopumppua.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Eipä taida löytyä pohjasta pumppua näissä.

              Vikakoodeista kannattaisi aloittaa tai katsoa tarkemmin mikä siellä suhisee.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4048
                • Turku

                #8
                Deepeeähvä tukossa. :think Alkaa falskaamaan putken liitoksista, tyhjäkäynnillä ei ahtovuoto pitäis suhista.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎