Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 550:n N62B48 moottorin kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10097
    • KVLA

    E60 550:n N62B48 moottorin kestävyys

    En haulla löytänyt mistään,edes tuolta moottori puolelta mitään vastauksia kyseisestä moottorista.Joten kysytään täällä E6x osiossa otsikon moottorista vm. 2006-> :

    -Onko moottori yhtä varma ja kestävä kuin vanhemmat M62B44 moottorit?

    -Onko näissä tuo jakopää samanlainen rakenteeltaan,kuin noissa vanhemmissa?Lähinnä jakoketjun ja laahaimien kestävyys?1-rivinen ketju edelleen?

    -Vanoksien kestävyys/ääntely tuon vanhemman moottorin kaltaista?

    -Mitään muita vakiopaikkoja moottorissa tai sen "apulaitteista" mistä ennen auton ostoa olisi hyvä tietää?
    Last edited by Heguli 31; 20-06-2013, 12:57.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10097
    • KVLA

    #2
    Eikö kenelläkään..?

    Tutkiskelin netissä tuota N62B48 jakopään räjäytyskuvaa.Molemmille kansille on oma ketju.Mutta ketjuissa kaksi laahainta/ketju.Ohjain ja kiristin.Onko ne siis samaa haperoa muovia,kuin tuossa vanhemmassa M62B44 koneessa?Vai kestääkö paremmin,kun ei ole yhdellä ketjulla ja V-mallisella keskilaahaimella?Tuohon en ole vastausta löytänyt.Vai onko se tuurista kiinni milloin jotain napsahtaa 150tkm eteenpäin?

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #3
      Kyllä tuo jakopää on kestävämpi kuin M62, ketjut toki venyy ja yli 300tkm voi joutua vaihtamaan siksi, mutta ohjiri ongelmaa ei ole. Enemmän ongelmia näissä N62/N62tu koneissa aiheuttaa valvetronic koneisto ja vanokset 4kpl.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10097
        • KVLA

        #4
        Originally posted by sirkus View Post
        Enemmän ongelmia näissä N62/N62tu koneissa aiheuttaa valvetronic koneisto ja vanokset 4kpl.
        Millä tavalla ilmenee?

        Comment

        • Timelord
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 504
          • Loimaa

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Millä tavalla ilmenee?
          Ootko tämän lukaissut:

          Last edited by Timelord; 06-07-2013, 21:39. Reason: linkki toimivaksi
          W201 2,5D
          W123 280ce
          E21 316
          ex-E60 530ia
          ex-E53 4,4i
          ex-E39 523i
          ex-E34 520ia
          ex-E21 318i

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2194
            • kaustinen

            #6
            valvetronic voi ääntää ja saada jonkun sylinterin putoamaan pois kaasuttaessa. Vanoksien toimintaa ei välttämättä huomaa muuten kuin testerillä. Voi toki aiheuttaa tehottomuutta ja epätasaista käyntiä. Ei nää nyt kuitenkaan toivottoman surkeita ole ja kaikki tuo tekniikka näkyy kyllä bensan kulutuksessa
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Hooligan
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 132
              • Unknown

              #7
              Originally posted by sirkus View Post
              valvetronic voi ääntää ja saada jonkun sylinterin putoamaan pois kaasuttaessa. Vanoksien toimintaa ei välttämättä huomaa muuten kuin testerillä. Voi toki aiheuttaa tehottomuutta ja epätasaista käyntiä. Ei nää nyt kuitenkaan toivottoman surkeita ole ja kaikki tuo tekniikka näkyy kyllä bensan kulutuksessa
              Millä tavalla toi valvetronic voi ääntää?
              E21

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                #8
                Jäähdytinnesteen siirtoputki voi alkaa vuotamaan weep holen kautta: KLIK ja KLIK.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7544
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by MNi View Post
                  Jäähdytinnesteen siirtoputki voi alkaa vuotamaan weep holen kautta: KLIK ja KLIK.
                  Koskeeko tämä myös uudempaa N62 sarjan konetta?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3144
                    • Tampere

                    #10
                    Ilmeisesti [citation needed] .

                    Pikagoogle antaa aika monta osumaa, tässä pari: KLIK tai KLIK tai KLIK.

                    Bimmerpipe.com:n tuote sopii seuraaviin:

                    All 4.4-4.8 N62
                    • • BMW 545 04-05
                    • • BMW 550 06-10
                    • • BMW 645 04-05
                    • • BMW 650i 06-10
                    • • BMW 735
                    • • BMW 745i 02-05
                    • • BMW 745li 02-05
                    • • BMW 750i 06-08
                    • • BMW 750li 06-08
                    • • BMW X5 04-10

                    All 6.0 N73 *(Using our V12 extension)
                    • • BMW 760i 05-06
                    • • BMW 760li 03-08

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎