Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 -05 Halogenien päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eze9xx
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 8
    • Kerava

    E60 -05 Halogenien päivitys

    Nykyiset Bemun halogenajovalot alkaa olla finaalissa, ne huurustuu ja on pahasti kiveniskemillä. Hieman kiinnostaisi päivittää auton ulkonäköä LCI-mallin halogeneilla ja kysyisinkin mitä osia umpioiden lisäksi tarvitaan ja millainen prosessi vaihto olisi?
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1366
    • Lempäälä

    #2
    umpiot, LCI-mallin sähköliittimet + niihin koskettimet.
    Suosittelisin että etsit purkuautosta suoraan tuohon johtosarjan pätkät ; tai sitten kovempaan hintaan marmorilta LCI-conversion-kit. Varaosanroa en muista niihin.

    Jos pidättäydyt halogeeneissa ja std.parkeissa niin ei tule ongelmia vikavalojen yms kanssa - pitää muistaa laittaa molempien enkeleiden (pre-lci 2kpl) polttimoiden johdot yhteen ja niillä syöttää sähkö LCI:n anneliin sähkö (LCI:ssä yhdellä isommalla polttimolla).

    Ihan suositeltavan näköinen modi, omaani olen ihan tyytyväinen
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Eze9xx
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 8
      • Kerava

      #3
      Kiitos tiedosta, aika helppo päivitys taitaa olla. Piristää kummasti Bemun ulkonäköä varsinkin kirkkaammilla "enkeleillä".

      Täytyy laittaa osahaku vireille... tietty jos foorumilaisilla on näitä osia, voi niitä tarjota.

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by repsa View Post
        umpiot, LCI-mallin sähköliittimet + niihin koskettimet.
        Suosittelisin että etsit purkuautosta suoraan tuohon johtosarjan pätkät ; tai sitten kovempaan hintaan marmorilta LCI-conversion-kit. Varaosanroa en muista niihin.

        Jos pidättäydyt halogeeneissa ja std.parkeissa niin ei tule ongelmia vikavalojen yms kanssa - pitää muistaa laittaa molempien enkeleiden (pre-lci 2kpl) polttimoiden johdot yhteen ja niillä syöttää sähkö LCI:n anneliin sähkö (LCI:ssä yhdellä isommalla polttimolla).

        Ihan suositeltavan näköinen modi, omaani olen ihan tyytyväinen
        mulla on pre-lci ja yhellä polttimolla on toteutettu enkelit. valmistuaika oli 26.5.2006

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1366
          • Lempäälä

          #5
          halogeeneilla vielä ?

          linssivaloissa halogeenien yhteydessä on yksi polttimo, mutta _muistelisin_ että noissa heijastinpohjaisissa isoissa lyhdyissä ois aina 5w5 polttimoita yks per rinkula -> 2 polttimoa per kulma.

          oma kokemus 04 autosta.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5202
            • Stadi

            #6
            HEP!



            Suosittelen.
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • Eze9xx
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 8
              • Kerava

              #7
              Tämä update jäi toisen autoprojektin vuoksi tauolle, mutta on nyt taas kaamosta piristämään vireillä.

              Kyselin LCI-päivityksestä myös Schmiedmannilta ja heidän mukaan Bemu on VIN:n mukaan valmistettu 2004-11, niin LCI-halogeniumpioiden lisäksi täytyisi vaihtaa LCM-valomoduli ja LCI-takavalotkin. Kustannukset pomppaa samalla yli 2k euroon :think Voiko olla tosiaan näin?

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Eze9xx View Post
                Tämä update jäi toisen autoprojektin vuoksi tauolle, mutta on nyt taas kaamosta piristämään vireillä.

                Kyselin LCI-päivityksestä myös Schmiedmannilta ja heidän mukaan Bemu on VIN:n mukaan valmistettu 2004-11, niin LCI-halogeniumpioiden lisäksi täytyisi vaihtaa LCM-valomoduli ja LCI-takavalotkin. Kustannukset pomppaa samalla yli 2k euroon :think Voiko olla tosiaan näin?
                Jos haluat asentaa LCI:n halogenit vanhempaan, ei tarvitse vielä vaihtaa valomodulia.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Eze9xx
                  Newbiemmer
                  • May 2013
                  • 8
                  • Kerava

                  #9
                  Jess, homma hoituu nyt. Kiitos avusta.

                  Comment

                  • Eze9xx
                    Newbiemmer
                    • May 2013
                    • 8
                    • Kerava

                    #10
                    Tästähän tulikin oikein ikuisuusprojekti; LCI-umpiot on hankittu jo keväällä mutta asentajalla (jonka kanssa silloin diilin tein) ei tunnukaan aikaa asennukseen löytyvän...

                    Tarvitsisin siis käytännön apua ainakin vanhojen kaapeleiden modauksessa LCI-halogeneja varten tai vaihtoehtoisesti adapterikaapelit niille. Valojen asennus onnistuu itseltäkin mutta sähköhommat CAN-sydeemeissä olen itseltäni kieltänyt.

                    Jos foorumilaisilta löytyisi modaustaitoa -tai tietoa mistä pääkaupunkiseudulla voisi niitä kysellä, olisin todella kiitollinen. Syksyn pimeät painaa päälle...

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      LCI valot hanurista ainakin yhdellä läppä Zenonilla

                      Missään bemariisa ei ole olleet noin huonot valot kuin tuossa E60 530D LCI vm-2008 ..siis Suomeksi aivan paskat ei näe ajaa 80km/h kovempaa kun latu aivan hämärää ja kun vaihtaa pitkä on ainut asia josta sen huomaa mittaritauluun syttyi sininen merkkivalo. Kyseessä om orginaalit bemarin läppä zenonit eli kun vaihtaa pitkille jää polttimo palamaan ja ainoastaan läppä kääntyy vaakaasentoon päästääkseen valoa koko umpoin täydeltä, mutta ei riitä valoteho...miten tuolaisia paskoja on voitu autoon anentaa tehtaan puolesta , itse olen harkinnut kun saisi vanhempien e60:sen mallien valot jossa on keskimmäiset ns. valot ns. bemarin mukaiset pitkät, jolloin jää lyhyet valot myös päälle ja watti teho on silloin kaksinkertainen...jo meinaatte, että valoteho kasvaa erehdytte, tervetuloa katsomaan pimeällä valojano ennen kuin teette vihe asennuksen..eka reaktio on että alkaa naurattamaan.


                      Originally posted by Eze9xx View Post
                      Tästähän tulikin oikein ikuisuusprojekti; LCI-umpiot on hankittu jo keväällä mutta asentajalla (jonka kanssa silloin diilin tein) ei tunnukaan aikaa asennukseen löytyvän...

                      Tarvitsisin siis käytännön apua ainakin vanhojen kaapeleiden modauksessa LCI-halogeneja varten tai vaihtoehtoisesti adapterikaapelit niille. Valojen asennus onnistuu itseltäkin mutta sähköhommat CAN-sydeemeissä olen itseltäni kieltänyt.

                      Jos foorumilaisilta löytyisi modaustaitoa -tai tietoa mistä pääkaupunkiseudulla voisi niitä kysellä, olisin todella kiitollinen. Syksyn pimeät painaa päälle...
                      Last edited by 325E; 31-08-2014, 23:56.

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 325E View Post
                        Missään bemariisa ei ole olleet noin huonot valot kuin tuossa E60 530D LCI vm-2008 ..siis Suomeksi aivan paskat ei näe ajaa 80km/h kovempaa kun latu aivan hämärää ja kun vaihtaa pitkä on ainut asia josta sen huomaa mittaritauluun syttyi sininen merkkivalo. Kyseessä om orginaalit bemarin läppä zenonit eli kun vaihtaa pitkille jää polttimo palamaan ja ainoastaan läppä kääntyy vaakaasentoon päästääkseen valoa koko umpoin täydeltä, mutta ei riitä valoteho...miten tuolaisia paskoja on voitu autoon anentaa tehtaan puolesta , itse olen harkinnut kun saisi vanhempien e60:sen mallien valot jossa on keskimmäiset ns. valot ns. bemarin mukaiset pitkät, jolloin jää lyhyet valot myös päälle ja watti teho on silloin kaksinkertainen...jo meinaatte, että valoteho kasvaa erehdytte, tervetuloa katsomaan pimeällä valojano ennen kuin teette vihe asennuksen..eka reaktio on että alkaa naurattamaan.
                        Häätyy sanoa, että en oikein ymmärtäny tuota tekstiä

                        No sen verran ymmärsin, että pre-lci ajovalot paremmat, entä lci?
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #13
                          Siis ymmärsit...

                          Ymmärsit, eli olis parempi tulla katsomaan mihin pimeyteen olet menossa... Siis minulla on 2008 LCI E60 auto jossa on maailman huonoimmat orginaali valot.


                          Originally posted by Mikiis View Post
                          Häätyy sanoa, että en oikein ymmärtäny tuota tekstiä

                          No sen verran ymmärsin, että pre-lci ajovalot paremmat, entä lci?

                          Comment

                          • Eze9xx
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 8
                            • Kerava

                            #14
                            Jess, LCI-halogeenipäivitys valmis, vastoinkäymisiä riitti mutta lopultakin kaikki toimii. Eka asentaja teki oharit, toinen turasi LCI-plugin halki ja pinnit huonosti paikoilleen joten kosketushäiriöitä riitti mutta kolmas sai kytkennät kerralla kuntoon. Kaiken #itutuksen jälkeen valoista tuli aika hyvät

                            Ennen:


                            Jälkeen:
                            https://www.dropbox.com/sh/ftiuwupcu...logen.jpg?dl=0

                            Kiitos vielä vinkeistä.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #15
                              Mistä olette ostaneet näitä LCI Halogen valoja? Itsekin olen näitä vähän katsellut, mutta tarjontaa on aika vähän. Ei edes eBay:stä ole kohtuu hintaan valoja löytynyt. Brittien eBay:stä näitä joskus myös katselin, mutta onkos näissä eroa onko oikean- vai vasemmanpuoleisen liikenteen maasta peräisin?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎