Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin hihnat pyörivät nykien eteenpäin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sebsii
    BTCF Member
    • Nov 2012
    • 14
    • Uusimaa

    Moottorin hihnat pyörivät nykien eteenpäin?

    Kyselinkin jo vastauksia topicissa, mutta ajattelin laittaa oman topicin pystyyn vastauksien toivossa. Autona siis e61 530d -05 ajettuna 173tkm


    Elikkäs ongelmana olisi että moniurahihna ja apulaitehihna pyörivät vain nitkahdellen eteenpäin. Omasta mielestä niiden pitäisi pyöriä koko ajan kun tuottavat virtaa kaikille laitteille? Kone käy nätisti ilman mitään ylimääräistä ääntä.


    Auto käynyt 27.6 öljynvaihdossa autoaasissa ja tämän jälkeen oireillut muun muassa: Ohjaustehostin putoaa pelistä aina välillä varoittamatta, lämpötila anturi herjaa lämmöistä (omasta mielestä ihan normaalilämpöinen) ja herjaa että akun varaus vähäinen. Nyt viimeisimpänän nuo hihnojen pyörimiset.


    Omassa mielessä pyörii lähinnä se että kun autoaasissa nollasivat huoltovaloja niin nollailivat koneella, vaikka ainakin osan valoista saa sammumaan ilman tietokonetta. Eli jos olisivat vahingossa sekoittaneet auton oman tietokoneen?


    Toisena tuli mieleen laturin antautuminen, mutta eniten häiritsee että ei ole ennen tätä päivää varoitellut mistään mitään eikä pitänyt mitään ääniä.


    Kolmantena ah niin ihana takarontin johtosarja, mutta sekin vaikuttaa jotenkin kummalliselta edelleen vedoten siihen ettei mitään ole varoitellut ennen öljynvaihtoja ja nytten sitten kaikki kerralla.


    Nyt olis hyvät neuvot kalliita.
    Last edited by Sebsii; 29-06-2013, 13:51.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Ja auto oli? Äkkiseltään ensimmäisenä tulisi mieleen rikkinäinen dampperi, eli kampiakselin päässä oleva hihnapyörä, josta vulkanointi pettänyt.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Dampperi sökö tosiaan, ei se turhaan niistä lämmöistä ole herjannut, ihme ettei keittänyt kun vesi lakannut kiertämästä. Uusi kiekko keulalle ja matka jatkuu.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

        #4
        kiilahihnapyörän kunnon pääsee helposti toteamaan kun nostaa flektin pois edestä, minuutin homma ottaa muutama torx auki ja flektin alta letku pois flektin rungossa olevasta hahlosta.



        Tuosta näkee mielestäni hyvin miltä (käytetty) ehjä rulla näyttää. Hajotessaan tuo kumi alkaa vanhetessaan halkeilla ja ulkokehä repeää irti sisällä olevasta holkista.

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          #5
          Siinäpä se todennäköisin vika tulikin jo edellisissä postauksissa. Etenkin dieseleissä yleinen vika.

          Toinen mikä kävi mielessä, eli onko näissä laturilla vapaakytkintä? Se räikkä saa saman aikaiseksi hajotessaan..

          Originally posted by Sebsii View Post
          Omassa mielessä pyörii lähinnä se että kun autoaasissa nollasivat huoltovaloja niin nollailivat koneella, vaikka ainakin osan valoista saa sammumaan ilman tietokonetta. Eli jos olisivat vahingossa sekoittaneet auton oman tietokoneen?
          Mutta tähän on pakko puuttua ihan vastasuuden varalle, eli testerillä ei saa vahingossa auton järjestelmää sekaisin. Tai no, voi saada jos on lukutaidoton ja ei ole ennemmin tietokonetta nähnyt.
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • Sebsii
            BTCF Member
            • Nov 2012
            • 14
            • Uusimaa

            #6
            Kiitos kaikille vastauksista! Keskiviikoksi hankittu hinauskalusto ja torstaiksi korjaus Katsotaan sitten osuko oikeaan. Oman tarkastuksen jälkeen ainakin uskon että vika on juurikin siinä "dampper" pyörässä.

            Comment

            • Sebsii
              BTCF Member
              • Nov 2012
              • 14
              • Uusimaa

              #7
              Vika löytyi!

              Eli kuten monet jo tässäkin topicissa totesivat vika oli siellä damper pyörässä. Oli kokonaan irti keskeltä, joten ei ihme että vähän oli feelua

              Kiitokset kaikille asiantuntemuksesta!

              Vian korjaamisen kunniaksi hyvä tilaisuus vääntää vielä samaan konkurssiin kaupat stage 128 setistä? :think

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎