memebuy23buy

E61 - ensimmäinen bemarini?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #16
    Ei nyt kannata luulla että nuo kaikki luetellut viat pamahtais samaan aikaan päälle. Monessa suurin osa noista on jo korjattu, ja mitä ei ole niin tietääpähän kiinnittää ostohetkellä huomiota. Nuo kuitenkin semmoisia mitä vuosien saatossa ilmenee ja joutuu korjata.
    Kallein yksittäinen osa on varmasti uusi turbo( noin 1000e töineen?), mutta se meneekin sitten seuraavat +200tkm
    Jos on yhtään ylimäärästä aikaa ja viitsii perehtyä, suurimman osan saa tehtyä ite
    Jotain lisäystä listaan:
    -Laturin jännitteensäädin on yks joka loppuu noin 250tkm kieppeillä
    -Jonkin verran vänkärinpenkin tunnistinmattoja mennyt
    -Parkkitutkia/niiden johtovikoja ilmenny jonku verran
    -farkuissa spoilerin alla oleva antenninvahvistin joillakin imeny kosteutta
    -tomaattilaatikko aiheuttaa kierrosten humppausta tasakaasulla (korjaus: öljyn vaihto/turbiini/megatroniikka, tämä aika kallis mutta moni saattaa ajaa "laatikkovikaisella" tietämättä asiasta mitään jossei tuijota kiekkamittaria kun ajaa tasamaalla tasakaasulla oikeissa olosuhteissa. Ite en ainakaan saanut tätä vaivaa esille kuin talvipakkasilla, tasasella maalla, vakkarilla tietyllä nopeudella ja tietyillä kierroksilla, ja kun kone ja laatikko ei ollut vielä lämmennyt tarpeeks )

    Oma katiska ( 2005 e61 530d) 226->250tkm/1 vuosi
    -takaluukun johtosarja - vaihdettu edellisen omistajan toimesta
    -takaluukun mikrokytkin - alkuperänen, toimii
    -takaluukun pyyhkijä jumii - ei oo juminut, toimii
    -taka ilmajouset vuotaa - ei oo vuotanut ( pitää korkeuden vaikka seisoo useamman päivän)
    -takajousien kompressori - ed omistaja vaihdattanut -09
    -imusarjan läpät - ed omistaja poistattanut -11
    -hehkut - ed omistaja vaihdattanut -11
    -hehkuyksikkö - ed omistaja vaihdattanut -11
    -turbo jossainvaiheessa menee - vielä alkuperänen
    -dpf tukkeutuu - lastutuksen yhteydessä poistettu ( jos ite suolestaa niin uudet tiivisteet maksaa n. 15e)
    -termostaatit - vaihdoin kaikki paitsi laatikon termarin -12 (104e )
    -dampperi - alkuperänen, ei halkeamia (tai vaihdettu mutta ei kirjattu ylös)
    -hihnankiristimet - viime talvena vaihdoin + remmit ( 125e )
    -ilmamäärämittari - alkuperänen, lastutuksen yhteydessä todettu toimivaks
    -alipaineletkut - eikös nämä vaivaa lähinnä x35d malleja ?
    -imusarjan paineanturi - alkuperänen, en oo huomannut että olis vikaa
    -turbopaine lämpötila anturi - alkuperänen, mutta uushan ei maksa kuin jonku 20e (diagnosointi liikkeessä kalliimpaa, jos vähänkin epäilyttää niin vaihtaa uuden)
    -kaikkien tukivarsien ym. puslat - katsastaja eikä nelipyörä suuntaaja ei löytänyt mitään välystä, mutta vaihdoin vahvistetut koiranluut kun kovilla pakkasilla kuulu pientä kolinaa terävässä patikossa (100e)
    -lisäksi etupyöränlaakeri alkoi ääntää, niin vaihdatin molemmat eteen (280e +työ 120e)
    -Parkkitutkia tullut vaihdettua muistaakseni 3kpl (45-60e/kpl)
    -laturin jännitteensäätimen ostin talvella mutten ole vielä jaksanut asentaa, ei oo oireillut ( 120e)

    Ei tässä vielä vuodessa oo konkurssiin mennyt, rahaa toki jonkin verran mennyt, mutta ei mitään merkittävää.
    Last edited by JJtalo; 05-07-2013, 16:50.

    Comment

    • Malax
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 118
      • Lappeenranta

      #17
      Joo... osta ennemmin uusi esim: uusi skoda farkku! loppupeleissä tulee halvemmaksi, kun ei tarvii korjata muutaman satasen vikoja viikosta toiseen

      ja mieti sitä tunnetta, kun ei tarvii stressata vikojen suhteen yhtään ! takuu kattaa
      superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

      Comment

      • Hibedihou
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 8
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Malax View Post
        Joo... osta ennemmin uusi esim: uusi skoda farkku! loppupeleissä tulee halvemmaksi, kun ei tarvii korjata muutaman satasen vikoja viikosta toiseen

        ja mieti sitä tunnetta, kun ei tarvii stressata vikojen suhteen yhtään ! takuu kattaa
        Uutta autoa en ikinä ostaisi.

        Mutta joo, oli miten oli, jätän suosiolla e61 niille joilla on varaa siihen. Eurojackpotista ei voittoa, joten ehkä sitten muutaman vuoden päästä palailen tähän e61 ostoon.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          #19
          Vikalista/tyypiviat kuulostaa minunkin kokemuksena liiankin tutulta. Omistin 535d tasan neljän viikon verran ja olin tyytyväinen päästä siitä eroon. Lastentaudit ainakin pre LCI mallissa on luvattoman pitkä lista. Meinasi nukahta rattiinkin kerran kun on niin tylsä auto ajaa.

          Nyt seitsemäs e39 omistuksessa...
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #20
            Toi skodavinkki oli oikeasti hyvä, itse kävin kattelemassa uutta ocua jo.. vähän ankea , täytyy myöntää.. mutta 40k€ saa täysin varustellun uuden 1.8 tsi neliveto dsg farkun.. vastaava 300 srj on sitten jo samoilla varusteilla 60k +..

            Joko vaihdan tämän pois tai sitten sitkeästi vain korjailen vikoja toisen perään....
            Hyvä ajettava ja comfort penkit, hud ja kunnon hifit vaan pitää vielä bemarissa
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Mikiis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 906
              • Oulu

              #21
              Täälläki uusi bimmeri ja on vikoja ,muttei se menoa haittaa. Ja olen siirtynyt vag konsernin ja parin göteborilaisen jälkeen bemariin (e60 535d loppuunajettu saksantuonti), enkä oo katunu päivääkään vaikka rahaa ja aikaa mennytkin. Kyllä nuitten vag riisseleitten kans on kyllä painittu ihan tarpeeksi, mutta eipä mulla uutta ole ollutkaan
              F11 530d -11
              E91 -06 320d
              x2 Tuikut
              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

              Comment

              • lefaslayer
                BTCF Member
                • Jun 2013
                • 35
                • hausjärvi

                #22
                Minäkin siirryin ekaan bemariin (e60 530d) n.2 viikkoa sitten..auto tällä hetkellä pajalla polttoainepumun takia ei harmita yhtään kun kerkes JOPA viikon nauttia autosta

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Meinasi nukahta rattiinkin kerran kun on niin tylsä auto ajaa.

                  Nyt seitsemäs e39 omistuksessa...
                  No, on se hyvä, että joku jaksaa provota vielä tällaisella helteellä
                  Ai niin kuin E60 tylsä ajaa ja E39 hyvä, voi elämän kevät...
                  Ajele sinä vaan sillä keulapainoisella lullallasi.

                  Mutta: tosiaan, jos olisi perus E61 ilman mitään lisävarusteita ja nimenomaan ilman aktiiviohjausta, ero johonkin hyper Skodaan ei enää varmaan ihan mahdottoman iso ole.
                  Sen sijaan esim BMW:n hifi /L7 stereot on nimenomaan suunniteltu eikä vaan ympätty autoon. Samoin kaikki toiminnot iDirve mukaanlukien on todellakin suuniteltu ajajan lähtökohdasta ei siten, että ne on mageen näköisiä. Siksi BMW:n rattiin niin mielellään istuu.
                  Ja, edelleen, jos vetävät pyörät ohjaa, ohjauksesta ei saa tarkkaa, ikinä.

                  Tyyppivioista: tota kyllähän E61:ssä puuhaa voi riittää...tai sitten ei.
                  Edellisessä oli laitettavaa yhden lehtiartikkelin edestä. Tässä uudessa, joka on vielä valmistetu jopa kaksi viikkoa aikaisemmin kuin edellinen, on osapuilleen kaikki kunnossa, eikä tiedossakaan ole mitään jumppaa.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    #24
                    Mikä hel****n skeidamainostus täälä on menossa jos edes mietityttää asia sinne suuntaan ni kannattaa miettiä onko ihan oikeella foorumilla "autoista" keskustelemassa:think threadin aloittajalle no hard feelings, kiinnostuksesi autoja kohtaan ennen hankintaa osoittaa että todennäköisesti löydät itsellesi mieluisan etkä joudu siitä heti itkuvirttä aloittamaan. Näin kun tekisi moni muukin niin säästyttäis suurilta harmeilta ja mielipahoilta. Itse olen ostanut 61:seni tietoisena sen mahdollisista korjausvaateista. Ja ilman "harrastuneisuutta" ei mulla olis varmaan varaa tämmöstä pitääkkään. Jos tähän mennessä suoriteut "ylläpitokorjaukkset" olisi teettänyt lasipalatsissa olisi ollut lompakko kovilla. Nyt on päästy murto-osalla niistä kustannuksista. Noi kovaan ääneen huudellut tyyppi ikalistat on aina mainioita. Kai te kaikki ymmärrätte että JOKAISELLA merkillä on semmoinen omansa. Se että kuinka pitkä kyseinen lista on, on yleensä suoraan verrannollinen varusteiden ja toimintojen määrään. Ja tämä ei ole trolli, tämä on oma henkilökohtainen yritykseni saada mahdolliset pääperseessä kulkijat kurkistamaan joskus uloskin sieltä
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #25
                      Hei GuGi, takana aikas monta vuotta eri bemuilla , ja laadusta nyt ei hirveästi voi puhua, alla oli uusikin jota pajotettiin. Skodasta puhutaan siksi että sijoitettuun rahamäärään nähden saa perkeleen paljon paremmin vastinetta sille liikkumistarpeelle jne. Jos tarttee elvistellä hevosilla tai sillä paljo auto kulkee tai mun auto on parempi kun sun niin sitten muita vaihtoehtoja..

                      Mulle auto on liikkumisväline, jonka pitää toimia. Ei jouda telakalla makaamaan vaikka kuinka hyvä olisi istua ja ajaa. Omaa aikaa en enää ala käyttämään pelkkään harrastekorjaukseen, vien korjaamoon laitettavaksi tästä eteenpäin. Ja oma DIS yms on täälläkin, koodaukset onnistuu, mutta ei niitä perkele koko ajan jaksa. Toimisi edes kuukauden kerrallaan kunnolla.
                      Last edited by Ceeray; 06-07-2013, 13:47.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        #26
                        mulla on 150tkm mittarissa ja raidetangonpään oon joutunu vaihtamaan ibs kaapelin lisäks. takalasin mikrokytkin oireilee pesun jälkeen jos sinne kovin suoraan suihkuttaa painepesurilla vettä. jarrulevyt jne on vaihdettu, mutta niitä nyt ei vikalistaan oikein voi luetella.

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          #27
                          Jos pelkkää työjuhtaa runsaaseen liikkumiseen etsii, eikä halua harrastemielessä tai missään muussakaan mielessä autoon paneutua niin ehkä sillon kannattaa niitä skodia katella. Mutta, jos on tälle foorumille tullut asiaa miettimään ja tutkimaan niin sillon varmaan ainakin jollain tasolla siltä autolta halutaan muutakin kun vaan ne neljä rengasta:think Voin olla toki väärässäkin. Ja alkaahan näillä olla jo ikääkin sen verran, että kys. malliin hyvin perehtyneitä vaihtoehtoja niillle lasipalatseillekkin on. Jos ei itse viitsi/osaa. Siitä, että onko tää nyt sitte vikaherkempi kun joku muu voidaan vääntää loputtomiin. Jollain se tuntuu kaikki hajoavan käsiin. Toisilla ei taas mikään hajoa millään. Kaikista merkeistä/malleista löytyy maanantaikappaleita. Mikä nyt sit on kellekkin se oikee valinta, riippuu niin monesta asiasta ettei siihen vastausta ainakaan tästä threadista tule saamaan.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • Hibedihou
                            Newbiemmer
                            • Jul 2013
                            • 8
                            • Helsinki

                            #28
                            Ei tästä nyt tappelua pidä saada aikaan, mutta rahamäärä on niin onneton, että eipä taida e61 tulla kysymykseenkään, ja skodasta mulla ei oo kauheen paljoo positiivista kokemusta (tosin rajoittuu vaa pariin sedaniin).

                            Mutta mukavaa, että sain herätettyä keskustelua ja ehkä joku samassa tilanteessa painiva lukasee tämän ja miettii uudelleen sitä saksasta tuontia alle 10k€ summalla

                            Comment

                            • Ganes
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 189
                              • Lounais-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Hibedihou View Post
                              Olen jo pitkään etsinyt itselleni sopivaa farmaria ja olen harkinnut vakavissani Bemaria, mutta haluaisin kuulla muutaman mielipiteen ja vastauksen mielellään sellaiselta joka tietää autoista enemmän kuin minä !

                              Saksasta auton tulen hakemaan (tuttu hoitaa homman liikkeensä kautta) ja hinta tulisi olla kaikkineen laskuineen max. 12 000 €. Mielummin kuitenkin vähemmän

                              Tilaa pitäisi olla takakontissa sen verran, että pari koiraa (25kg ja 40kg) mahtuu ja siihen vielä hieman tavaroitakin.

                              Kilometrejä tulee n. 20 -30 tkm vuodessa. (70% kaupunki- ja kehäajoa)

                              Kaasujalka ei ole raskaimmasta päästä, mutta mukavaahan se olisi että auto liikahtaisi eteenpäin suhteellisen rivakasti. 10s 0-100km/h on ehdoton yläraja.
                              1. 520, 525, 530 vai joku muu? (kulutus, teho, vakuutukset ja verot yms. )

                              2. Bensa vs. diesel?

                              3. Automaatti vs. manuaali?

                              4. vai sittenkin a4, a6 tai passat?



                              Lisäkysymyksiä vaan tulemaan, jos joku oikeasti haluaa auttaa ! Jos joku haluaa tarjota Helsingissä tai Vantaalla autoaan koeajettavaksi, olisin hyvin iloinen Laakkosella kun ei edes päivää sanottu kun kävin kyselemässä koeajoa.. -.-
                              Täällä on kolmas bmw menossa. Toisen sellaisen (e38 740i)jälkeen vihdoinkin muutamaksi vuodeksi tuonne vag-leiriin(a6 2.4-05 ja passatfarkku 1.4 tsi-09). Voin rehellisesti kertoa, ettei siellä vag-leirissäkään ihan pelkällä ajamisella selviä. Eli vikoja ja isoja on niissäkin vehkeissä!

                              a6:ssa alkoi multikroonikko laatikko oireilemaan niin pahasti, että pistin vaihtoon kuultuani laatikon korjausarvion n7ooo-8000e. Ja noita laatikoita ei paljoakaan korjailla vaan uutta pistetään herkästi tilalle. Autolla ajettu 180000km. No siitä sitten vaihdoin passattiin jossa alko taas jakoketju pitämään sellasta roklotusta, että kallis remontti olisi tuohonkin ollut tulossa, vaikkakin tehdas olisi jonkinasteisiin korvauksiin noissa korjauksissa myöntynytkin. Myöskin passatin vaihteistosta(manuaali) alkoi kuulua rasittavaa ääntä, jota VW-auto ei kuulemma edes kuullut. Autolla oli ajettu 63000km.

                              Tämänhetkinen e60 523i-05 on nyt ollut itselläni kohta puoli vuotta. Onhan tässäkin muutama tyyppivika joita olen jo laitellut tai on laittamatta. Esim keskuslukituksen kaukosäätö toimii kehnosti tai peilinrungot piti uudelleenmaalata.

                              Jos sen verran saat aikaiseksi, että käyt koeajamassa bemareita, uskon ettet muilla enää halua edes ajaa. Ainakin itse olen juurikin näiden ajettavuuteen ja suorituskykyyn ihastunut. Ajettavuus oli hyvä myös a6:ssa ja tietenkin jonkinverran köyhemmän oloinen pasuunassa, mutta kyllä omasta mielestäni tämä vetää selvästi pidemmän korren noista.
                              En oikein tahdo uskoa, ettet muka pääsisi koeajolle. Ei muuta kun liikkeitä kiertämään vaan. Itse olen ainakin saanut jokaikinen kerta sen auton koeajoon minkä olen tahtonutkin.
                              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                              Comment

                              • koz-528
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 339
                                • Ylivieska

                                #30
                                mulla ei ole vienyt e61 rahaa 3 vuoden aikana ainakaan enempää ku porukoitten audit ( a4 ja a6, vastaavat kilometrit ja vuosimallit) eikä kyllä ole mennyt kuluihin ja remontteihin enempää ku omistamissani e39:seissä ja 38:ssa. farkku passatti oli pihi, mutta ei semmosella jaksa ajella. Ja uusissa e61 ikäisissä passateissa on jo pitkät tyyppivikalistat.
                                Last edited by koz-528; 06-07-2013, 19:54. Reason: virheitä tekstissä
                                f11 520 da m-sport
                                ex e61 530 da
                                ex e39 530 da
                                ex e38 725 tdsa
                                ex e39 528i m5-look

                                Comment

                                Working...
                                X