Mikä malli on E60 530D LCI vm-08 iskareissa malleissa vakio,Sport, M-Sport, onko em. malleissa aina Sasch merkin olessa kyseessä malli Advantage vai Touring. Sain tänään Sport mallin Sasch:na "Autoasista" orginaalia Sasch Sport numeroa vastaavan iskarin (varmistettu marmorilta). Numeron perusteella ja hämmästelin kun iskari oli mallia "Touring" onko tämä iskari oikea, olisin odottanut sen olevan Advantage kun M-Sportikin on sitä. Kumminkin Sport on vakiota jäykempi ja mallit menee siten että Touring on köyhänmiehen kaasuiskari ja Advantage on laadukkaampi korkeapaineisempi iskari...toisen etuiskarin siis Sasch Touring numero on: 310 380 009 onko tämä oikea Sport iskari kertokaa.
E60 Iskareiden tietoa Sasch, Sport
Collapse
X
-
Originally posted by 325E View PostMikä malli on E60 530D LCI vm-08 iskareissa malleissa vakio,Sport, M-Sport, onko em. malleissa aina Sasch merkin olessa kyseessä malli Advantage vai Touring. Sain tänään Sport mallin Sasch:na "Autoasista" orginaalia Sasch Sport numeroa vastaavan iskarin (varmistettu marmorilta). Numeron perusteella ja hämmästelin kun iskari oli mallia "Touring" onko tämä iskari oikea, olisin odottanut sen olevan Advantage kun M-Sportikin on sitä. Kumminkin Sport on vakiota jäykempi ja mallit menee siten että Touring on köyhänmiehen kaasuiskari ja Advantage on laadukkaampi korkeapaineisempi iskari...toisen etuiskarin siis Sasch Touring numero on: 310 380 009 onko tämä oikea Sport iskari kertokaa.mutta kato tuolta orkkis numero ja hae sillä tarvike?!
http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=31&fg=10e61 530da
-
E60 etuiskari 530D malliin M-sport on sachs 310466/477 (vas/oik). Juuri selvittelin samaa.
Briteistä tilattuna n.420€ sis pk. Iskarit, kumit+pölysuojat ja lemförderin yläpään laakerit tuohon hintaan. Suomesta saapi yhden iskarin palttiarallaa samaan hintaan. Sachs super touring M-sport mallissa.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Onko Sport Sasch Touring nimellä iskarissa?
Onko Sasch Sport mallissa tuon malli: "Touring" ja kuten myös kerroit M-sport mallin olevan Touring niminen....Käsittääkseni on malleja Orginal iskarimalleja on kolmea eri mallia eli, 1. perus Sasch 2. Sasch Sport ja 3. Sasch M-sport..
Originally posted by Ceeray View PostE60 etuiskari 530D malliin M-sport on sachs 310466/477 (vas/oik). Juuri selvittelin samaa.
Briteistä tilattuna n.420€ sis pk. Iskarit, kumit+pölysuojat ja lemförderin yläpään laakerit tuohon hintaan. Suomesta saapi yhden iskarin palttiarallaa samaan hintaan. Sachs super touring M-sport mallissa.
Comment
-
joo, mutta..kysymyksessä on.pelkkä Sport iskari malli
Jos tuo mainitsemasi numero on M-sport mallin iskarille ja minulla olisi kyseessä pelkkä Sport alustalla oleva iskari joka on vakio mittainen , mutta vahvistettu jäykempi miten siinä. kävin tallissa iskarista katsomassa numerot: 310 380
82 4904 002 080 ja isolla 36-C84-A..mitäs nuo meinaa?
Originally posted by Ceeray View PostZf webcat antoi tuon 310466/467 mallin msportille sopivaksi. Aivan sama onko super touring tms mutta tuo on sachsin mielestä se korvaava iskari.
Comment
-
Näyttäs olevan 310 495/496 Super Touringit ainoat, joita Sachs tarjoaa sporttialustaan. Nämä ajattelin itselleni tilata.
Originally posted by Ceeray View PostE60 etuiskari 530D malliin M-sport on sachs 310466/477 (vas/oik). Juuri selvittelin samaa.
Briteistä tilattuna n.420€ sis pk. Iskarit, kumit+pölysuojat ja lemförderin yläpään laakerit tuohon hintaan. Suomesta saapi yhden iskarin palttiarallaa samaan hintaan. Sachs super touring M-sport mallissa.
Minulla on menossa remonttiin ainakin etuiskarit ja etummaiset alatukivarret. Mitä kaikkea muuta tuonne kannattaisi samassa yhteydessä vaihtaa? Yllä oli mainittu pölysuojat ja laakerit. Milläs tavoin nuo oirehtivat vanhetessaan?
Comment
-
E60 530D LCI vm-2008 Sport alustaa
Remontiin ostettu: Etupää: Etuiskarit Sasch Super Touring Sport no:310-380, etupuöränlaakerit/pultit 10.9, iskarin pölysuojat modattu E30 325 Bilsteinin suojat joiden sisään orginal E60 pohjaanlyöntikumit,BMW Orginal jarrulevyt 324mm/30mm, Orginal BMW jarrupalat ja uudet levyjen kuusiokolopultit 10.9, orginal kananluut, orginal jarrupalojen kuluneisuuden tunnistin johto, jousien molemman puoleiset kumit orginal, uudet jouset, yläpään laakerointi FebiBilstein, E60 M5 Touring etuvakaajatanko 28mm (vakio 23.5mm) sihen uudet keskipannat ja uudet kumit 28mm.
Takapää: Brembo Jarrulevyt 320mm/22mm, Orginal BMW jarrupalat ja käsijarrukengät,
Takaiskarit Sasch Super Touring Sport no:310-462 käy molemmille puolille, uudet vahvistetut jouset koska vetokoukku, jousien molempien päiden kumit, yläpään laakeri Sasch, uudet pölysuojat vakio E60 malli, uusi taka kallistuksenvakaaja E60 M5 Touring 20mm (vakio 13mm) siihen uudet pannat, kumit ja 8mm prikkoina eli korilevyinä käytän A4 haponkestäviä ja mutteri myös Nailon 8mm haponkestävä malli A4. Näitä A4 malleja myös etupään vakaaja kiinnityksessä ja jos on malleja joissa käytetään pultteja ne pitää olla kovuudeltaan teräspultteja 10.9 tai 12.9 kierteet voi käsitellä CRC antivapaalla vaseliinillä (valkoista) jalometalli ja raudan/alumiinin eroavuuden takia.
Mainitsemasi osat ei vielä oireile nyt mutta jos et niitä vaihda ne oireilevat suraavan iskari asennuksen jälkeisenä aikana. Yläpäänlaakerit väljistyy eli jo uusiin laakereihin pitää laittaa vaikka Motonetin synteettistä vaselliiniä Red Linen molysynteettistä n20€ joka varmasti on pakkasella notkeaa. Yläpään laakereiden vulganointikumi kovettuu ja ajan kanssa myös haurastuu ja alkaa johtamaan ääniä pyörästä perssonia myöten koriin sekin on vaan ajan kysymys milloin niille kilsat tulee täyteen. Esim etupyörien alkava laakeri vika kuuluu parhaiten kaartelemalla parkkipaikalla kurvailemalla puolelta toiselle eli kurvaamis vaiheessa, vika tulee parhaiten esille kun esim. vasemmalle kaartaessa äänen kovetessa on silloin oikea etupyörän laakeri alkamassa olemaan tiensä päässä ja toki kovemmallakin nopeudella laakerit pitävät ääntä ja laakerien vierintä vastus voi kasvaa ja näin aiheuttaa pienoisen kulutuksen lisääntymisen. Tuo etuiskarin pölysuojien modaaminen orginaalia paremmaksi on toteutunut ja hyväksi havaittu E30 Bilstein rakenteella joita olen käyttänyt mm. E34, E39 ja nyt E60:ssä onnistuneesti ja sillä on iskareille kestoa antava vaikutus kun tiesuolat ja pölyt/hiekat eivät mene iskarin hydraalivarteen ja siten syö iskarin sisäisiä tiivisteitä. Tässä pari sanaa omia ajatuksiani alustan rakentelusta, voi kysyä ja soittaa jos joku tarvii neuvojani. Terho p. 040-505 4994
Jokainen laittaa makunsa ja oman/kaverin tietämyksensä mukaan omaa alustaa ja autoaan ja toki eurotkin siihen vaikuttaa, kaikessa kannattaa olla tarkkoina varsinkin myyjät vaan myy.
Minulla on menossa remonttiin ainakin etuiskarit ja etummaiset alatukivarret. Mitä kaikkea muuta tuonne kannattaisi samassa yhteydessä vaihtaa? Yllä oli mainittu pölysuojat ja laakerit. Milläs tavoin nuo oirehtivat vanhetessaan?[/QUOTE]Last edited by 325E; 29-07-2013, 23:46.
Comment
-
Originally posted by 325E View PostMinulla on menossa remonttiin ainakin etuiskarit ja etummaiset alatukivarret. Mitä kaikkea muuta tuonne kannattaisi samassa yhteydessä vaihtaa? Yllä oli mainittu pölysuojat ja laakerit. Milläs tavoin nuo oirehtivat vanhetessaan?
Comment
-
Originally posted by A62 View PostOnko tuo laakeri minkä hintainen palikka? Jos ei mahdottomia maksa saattaisin hakea marmorilta.
Comment
-
Täällä ois hakusessa m-sportin iskarit eteen, niin minkähän merkkiset ne nyt sitten on alunperin? smiidmanilta löytyy Bogea. Hitto kun olen yrittänyt etsiä threadia, missä puhuttiin italiasta tilatuista orkkis iskareista. Muistan lukeneeni, että joku oli saanut yllättävän halvalla sieltä. Vai olenko huono etsimään :think
Linkki vinkkejä ottasin vastaan. Kaverilta kyllä saan sachseja tarvikeliikkeestä m-sporttina kylläkin...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
Comment