Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d -04, veto loppuu kaasua reippaammin painaessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wtw
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 123

    e61 530d -04, veto loppuu kaasua reippaammin painaessa.

    Morjesta vaan!

    Tänään reilu 300km maantieajoa takana ja kesken matkan alkoi rekkaa ohittaessa hieman jännittämään kun autosta hävisi kiihtyvyys tykkänään.
    Kaasua kun painaa, niin vaihtaa nätisti pienemmälle ja vetoa löytyy, mutta parin sekunnin päästä kun kierrokset nousee, niin kiihtyvyys häviää ja kulutusmittarin lukemakin alkaa laskea. eli ilmeisesti jostain syystä sopan syöttö vähenee vaikka kaasu olisi pohjassa.
    Aluksi vedot hävisivät vasta 3500- 4000 kierroksen paikkeilla. Matkaa kotiin oli vielä lähemmäs 100 km ja matkan päätteeksi tuo hyytymisen raja oli laskenut n. 2700:n r/min.
    Tasakaasulla tai maltillisesti kiihdyttäessä autossa ei huomaa mitään oireita, mutta jos vähänkään ojentaa oikeaa jalkaa liikaa, niin kiihtyminen loppuu.

    Oliskos kellään dignoosia tai edes hyvää arvausta mistä moinen saattaisi johtua??
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by wtw View Post
    Morjesta vaan!

    Tänään reilu 300km maantieajoa takana ja kesken matkan alkoi rekkaa ohittaessa hieman jännittämään kun autosta hävisi kiihtyvyys tykkänään.
    Kaasua kun painaa, niin vaihtaa nätisti pienemmälle ja vetoa löytyy, mutta parin sekunnin päästä kun kierrokset nousee, niin kiihtyvyys häviää ja kulutusmittarin lukemakin alkaa laskea. eli ilmeisesti jostain syystä sopan syöttö vähenee vaikka kaasu olisi pohjassa.
    Aluksi vedot hävisivät vasta 3500- 4000 kierroksen paikkeilla. Matkaa kotiin oli vielä lähemmäs 100 km ja matkan päätteeksi tuo hyytymisen raja oli laskenut n. 2700:n r/min.
    Tasakaasulla tai maltillisesti kiihdyttäessä autossa ei huomaa mitään oireita, mutta jos vähänkään ojentaa oikeaa jalkaa liikaa, niin kiihtyminen loppuu.

    Oliskos kellään dignoosia tai edes hyvää arvausta mistä moinen saattaisi johtua??
    No arvataan etänä:
    Dieselin saanti vaikeus männän päälle poltettavaksi = siirtopumput ekana DIAGNOSTIIKALLA (INPA tai DIS)tutkimuksiin onko siirtopaine riittävä.
    Suuttimien ohivuoto testi
    sekä korjausarvot Diagnostiikalla tutkimuksiin.

    noista voisi aloittaa.
    Ilmeisesti DDE vikavalo ei pala mittaristossa ?
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      DPF tukossa on minun veikkaus.

      Vikakoodeja lukemaan mars .

      - Antti -

      Comment

      • wtw
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 123

        #4
        Originally posted by Anzafin View Post
        DPF tukossa on minun veikkaus.

        Vikakoodeja lukemaan mars .

        - Antti -
        Inpa herjaa DPF:ää. Pönttö pois ja reikää läpi. Katsotaan josko auttaisi.

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          Hiukkaskiihdytin tukossa. Tekee just noin ku menee tukkoon.
          E61 520Da

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎