Announcement

Collapse
No announcement yet.

hiukkassuodattimen poisto ja katsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 400
    • pohjois-savo

    hiukkassuodattimen poisto ja katsastus

    nyt rupee polttelee niin kovasti toi lastutus että ihan kyselin jo tarjoukset joka paikasta nyt vaan mietityttää että kun toi hiukkassuodatin tyhjennetään ja samalla katti tyhjäks nii miten sen jälkeen katsastus? arvot tietty nousee mut eikös näissä oo aika iso haitari päästöissä?

    paljon ootte ottanu tehoja irti 530da e61 kun on hiukkassuodatin ja katti tyhjennetty?

    pyhäsalmesta vastasivat että n. 200kw ja 600-650nm suodattimen ollessa paikallaan
    Last edited by jiivee530d; 20-08-2013, 09:38.
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by jiivee530d View Post
    nyt rupee polttelee niin kovasti toi lastutus että ihan kyselin jo tarjoukset joka paikasta nyt vaan mietityttää että kun toi hiukkassuodatin tyhjennetään ja samalla katti tyhjäks nii miten sen jälkeen katsastus? arvot tietty nousee mut eikös näissä oo aika iso haitari päästöissä?

    paljon ootte ottanu tehoja irti 530da e61 kun on hiukkassuodatin ja katti tyhjennetty?

    pyhäsalmesta vastasivat että n. 200kw ja 600-650nm suodattimen ollessa paikallaan
    Sinuna pitäisin sen katin paikoillaan josset halua että autosi haisee ku vanha nokileka mersu. Se ei vaikuta tehoihin millään tavalla, ainakaan mitä lastulla saat irti.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #3
      minulla savutusarvo oli 0,06. autona 530d vm06 315hp/725nm. suosittelen käymään ajtechillä jos on seinäjoen suunnalle asiaa. sinulle tuohon tarvii sen korvausputken dpf:n tilalle eli on helppo laittaa dpf takaisin jos haluat. katti tosiaan kannattaa jättää.

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        #4
        Originally posted by ptikkala View Post
        minulla savutusarvo oli 0,06. autona 530d vm06 315hp/725nm. suosittelen käymään ajtechillä jos on seinäjoen suunnalle asiaa. sinulle tuohon tarvii sen korvausputken dpf:n tilalle eli on helppo laittaa dpf takaisin jos haluat. katti tosiaan kannattaa jättää.
        Tuosta korvausputkesta tuon dpf:n tilalle...

        Itellä kans polttelis poistaa tuo dpf ja kun kävin auton alla öljyn vaihdon yhteydessä, niin kattelin, että se on itelläkin vielä tuo erillinen dpf-pönttö suoraan auton alla (valm.kk.:12/2005).

        Niin, mistäs tuommosen saa helpoiten? Hintaa? Ku itehän tuon sais helposti riipastua irti ja sitten vaan koodia koneeseen.
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • jiivee530d
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 400
          • pohjois-savo

          #5
          Originally posted by teppo_h View Post
          Tuosta korvausputkesta tuon dpf:n tilalle...

          Itellä kans polttelis poistaa tuo dpf ja kun kävin auton alla öljyn vaihdon yhteydessä, niin kattelin, että se on itelläkin vielä tuo erillinen dpf-pönttö suoraan auton alla (valm.kk.:12/2005).

          Niin, mistäs tuommosen saa helpoiten? Hintaa? Ku itehän tuon sais helposti riipastua irti ja sitten vaan koodia koneeseen.
          juu katti on tarkoitus jättää paikalleen mut tuo dpf saa luvan tyhjentyä. mitäpä sitä enää takasi laittaa kun ei tarvii katsastukseen ja ohjelmoinnilla se poistuu käytöstä?

          ja mullahan siis tuo dpf on tuolla putken alkupäässä (vittumaisessa paikassa) en tiiä onko näitä sitten kahta erilaista ja eri paikassa.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by jiivee530d View Post
            juu katti on tarkoitus jättää paikalleen mut tuo dpf saa luvan tyhjentyä. mitäpä sitä enää takasi laittaa kun ei tarvii katsastukseen ja ohjelmoinnilla se poistuu käytöstä?

            ja mullahan siis tuo dpf on tuolla putken alkupäässä (vittumaisessa paikassa) en tiiä onko näitä sitten kahta erilaista ja eri paikassa.
            Vuosimallista päätellen dpf on sinulla helpossa paikassa ja sinun katsomassa vaikeassa paikassa on katti.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #7
              ^^Juuri näin, siinä auton keskellä pitäs olla pönttö jossa on dpf tuon ikäisessä autossa. Ja siitä korvausputkesta, oli joskus puhetta että katsastusmies huomannut ks. asian. Turvallisin keino on tyhjätä vakiopönttö. lInssit näitä kuitenki työkseen kattelee päivittäin ja huomaa helposti jos sieltä pönttöjä puuttuu, toki ei varmasti kaikki sitä hoksaa. Itsellä oli uudet kiiltävät pultit siinä pöntössä viime katsastuksessa, rupesi heti kyseleen mitä on tehty. Sanoin että pestiin.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • teppo_h
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 337
                • Finland

                #8
                Originally posted by -rik View Post
                ^^Juuri näin, siinä auton keskellä pitäs olla pönttö jossa on dpf tuon ikäisessä autossa. Ja siitä korvausputkesta, oli joskus puhetta että katsastusmies huomannut ks. asian. Turvallisin keino on tyhjätä vakiopönttö. lInssit näitä kuitenki työkseen kattelee päivittäin ja huomaa helposti jos sieltä pönttöjä puuttuu, toki ei varmasti kaikki sitä hoksaa. Itsellä oli uudet kiiltävät pultit siinä pöntössä viime katsastuksessa, rupesi heti kyseleen mitä on tehty. Sanoin että pestiin.
                Eli taktisesti jos ajoittais tuon pöntön tyhjentämisen heti katsastuksen jälkeiseen aikaan, niin ehtii vuoden paskottua uudet pultit siellä.

                Tuosa vuosimallista: millon se sitten on tullu se yhdistelmäpönttö näihin. Ite oli tähän asti siinä luulossa, että mullakin on jo se, mutta eipä näytä olevan ku tuo erillinen pönttö auton alla, ku kävin sitä kurkkimassa. Oisko se sitten vasta 9/2006 tuotantokuukaudesta eteenpäin?
                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                EX:
                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                E36 320i Coupe, E21 318i
                MB W115 240D

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  #9
                  minulla on 01/2006 ja on yhdistelmä.

                  Comment

                  • JJtalo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 350
                    • Kokkola

                    #10
                    itellä pomppas katastus just tuon korvausputken takia, piti raiskata alkuperänen pönttö ja laittaa se paikoilleen. Lappuun tuli merkintä että "joku pönttö puuttuu". Olin tyhmänä että mikä pönttö, epäili että äänenvaimennin koska päästöt oli todella hyvät

                    Comment

                    • -rik
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 827
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Tuli mielee tuosta että miten on suhtauduttu jos viimeinen äänenvaimennin puuttuu. Joillakin kun on tehty esim tuplaputkia, vekkuli, matson?
                      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                      Comment

                      • jiivee530d
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 400
                        • pohjois-savo

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Vuosimallista päätellen dpf on sinulla helpossa paikassa ja sinun katsomassa vaikeassa paikassa on katti.
                        näinkö on? minä oon ollu kattovinaan että alkukäyrässä mistä putki nousee ylös päin nii siinä kohtaa ois dpf ja keskellä autoo ois katti :think

                        kun dpf:äänhän menee kaikenmaailman pilliä ja mun mielestä tonne keskipönttöön ei mene.

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          näinkö on? minä oon ollu kattovinaan että alkukäyrässä mistä putki nousee ylös päin nii siinä kohtaa ois dpf ja keskellä autoo ois katti :think

                          .
                          Just toisin päin,se ovaali siellä auton puolessa välin on se DPF..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by -rik View Post
                            Tuli mielee tuosta että miten on suhtauduttu jos viimeinen äänenvaimennin puuttuu. Joillakin kun on tehty esim tuplaputkia, vekkuli, matson?
                            Katsuri meinas revetä henkseleistään, kun on niin makee putkisto ja äänet... oli kuulemma suoraa rosteria omassakin bemarissa

                            Vekkulihan taisi joutua kerran palauttamaa orkkis takapöntön leimalle, kun sattui turhan pikkutarkka inssi kohdalle :think
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              #15
                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Katsuri meinas revetä henkseleistään, kun on niin makee putkisto ja äänet... oli kuulemma suoraa rosteria omassakin bemarissa

                              Vekkulihan taisi joutua kerran palauttamaa orkkis takapöntön leimalle, kun sattui turhan pikkutarkka inssi kohdalle :think
                              Kukas tuommoisia tuplaputkia tekee? Joutuu vissiin kompuran siirtään ronkkiin?
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎