Announcement

Collapse
No announcement yet.

takanakit kuluu sisäreunoista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #16
    Kiitoksia.
    Edessä vasemmalla itse testailin rengasta heilutellen ja klappia tuntui kun 9-3 käsiotteella heilutti. Muutoin ei tuntunut.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • BMW777
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 9
      • Oulu

      #17
      Itellä on vastaava ongelma takapään kanssa renkaat kuluu epätasaisesti sisäreunoista. ( onneksi takarenkaat on halppis kumet )

      Autoa on laskettu etupäästä H&R jousilla sen 35mm todellinen tiputus oli 28mm ja takaa tiputettiin softalla.

      No olen ajellut nyt autolla tämän kesän ja takapään renkaat menee vaihtoon

      Tänään on aika suuntaukseen + että uudet merkirenkaat joutuu ostaa taakse.

      ..toivotaan että tulee suuntautuksella kuntoon että ei taas joudu ensikesänä renkaita ostaa
      E61 525 DA -08
      Ex: E91 320 DA -0
      8

      Ex:
      Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by BMW777 View Post
        Itellä on vastaava ongelma takapään kanssa renkaat kuluu epätasaisesti sisäreunoista. ( onneksi takarenkaat on halppis kumet )

        Autoa on laskettu etupäästä H&R jousilla sen 35mm todellinen tiputus oli 28mm ja takaa tiputettiin softalla.

        No olen ajellut nyt autolla tämän kesän ja takapään renkaat menee vaihtoon

        Tänään on aika suuntaukseen + että uudet merkirenkaat joutuu ostaa taakse.

        ..toivotaan että tulee suuntautuksella kuntoon että ei taas joudu ensikesänä renkaita ostaa


        Pyydät sitten että kääntää kaikki camber varat mitä löytyy, eikä vaan just ja just ohjearvojen sisälle, niin kuin mulla tekivät.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • BMW777
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 9
          • Oulu

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Pyydät sitten että kääntää kaikki camber varat mitä löytyy, eikä vaan just ja just ohjearvojen sisälle, niin kuin mulla tekivät.

          Juu pitää mainita!
          E61 525 DA -08
          Ex: E91 320 DA -0
          8

          Ex:
          Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

          Comment

          • BMW777
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 9
            • Oulu

            #20
            Olipa hurjasti heittoa. Ei ole ihme että renkaat sisäreunoista oli kuluneet miten sattuu.

            Noilla nyt mennään

            Tossa kuva pyöräsuuntausraportista :
            Attached Files
            E61 525 DA -08
            Ex: E91 320 DA -0
            8

            Ex:
            Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #21
              Taitaa e61kkösessä camber varat snurrailematta loppua takaata jossain -1,3 paikkeilla.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by BMW777 View Post
                Olipa hurjasti heittoa. Ei ole ihme että renkaat sisäreunoista oli kuluneet miten sattuu.

                Noilla nyt mennään

                Tossa kuva pyöräsuuntausraportista :


                Ei ihme että jo 18" pyörät olivat loppu alle kesän ajoilla, kun takana negatiivista camberia yli kaksi ja puoli astetta.
                Tosin nyt säädetyillä parin asteen cambereilla ne renkaat kuluu vieläkin nopeammin sisäreunoistaan, eli negatiivista on vieläkin hieman liikaa.
                Jos haluat ne kuluttaa tasaisesti, niin negatiivisen camberin pitäisi e61:ssä olla tuolla 18" rengaskoolla -1.30"-1.40"-astetta(mielummin lähempänä
                -1.30").

                Comment

                • BMW777
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 9
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post

                  Ei ihme että jo 18" pyörät olivat loppu alle kesän ajoilla, kun takana negatiivista camberia yli kaksi ja puoli astetta.
                  Tosin nyt säädetyillä parin asteen cambereilla ne renkaat kuluu vieläkin nopeammin sisäreunoistaan, eli negatiivista on vieläkin hieman liikaa.
                  Jos haluat ne kuluttaa tasaisesti, niin negatiivisen camberin pitäisi e61:ssä olla tuolla 18" rengaskoolla -1.30"-1.40"-astetta(mielummin lähempänä
                  -1.30").
                  Kiitokset tiedosta.

                  Juu lähinnä nämä renkaat jotka minulla kului sisäreunoista oli kulunut niin että joka 3 sisäraunan limeli oli "susi " + kuluneisuus näkyi sisäreunassa.
                  Eikös tämä viittaisi minun meilestä noihin suuriin auraus lukuihin + että camberi oli pahasti pielessä?!

                  Mutta toki jos syöminen on nyt noilla säädetyllä -1.54" camber arvoilla tasaisesti sisäraunasta kohtuullinen niin ei ole niin merkitystä.
                  Jos auto on nyt vetelemätön + että ei pomputa ( limeleiden epätasaisuus ) ja on hyvä ajaa.
                  Last edited by BMW777; 31-08-2013, 10:54.
                  E61 525 DA -08
                  Ex: E91 320 DA -0
                  8

                  Ex:
                  Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by BMW777 View Post
                    Eikös tämä viittaisi minun meilestä noihin suuriin auraus lukuihin + että camberi oli pahasti pielessä?!
                    Ei, vaan nimenomaan liian suureen negatiiviseen camberiin.
                    Siis leveää matalaa ison vannekoon rengasta ei saa käytännössä millään kulumaan pelkästään väärillä aurausarvoilla sisä tai ulkoreunasta.
                    Liiallinen auraus yhdistettynä liialliseen negatiiviseen camberiin saa sisäreunan kulumaan hampaalle. Pelkkä liiallinen auraus ei niinkään.

                    Comment

                    • BMW777
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 9
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Ei, vaan nimenomaan liian suureen negatiiviseen camberiin.
                      Siis leveää matalaa ison vannekoon rengasta ei saa käytännössä millään kulumaan pelkästään väärillä aurausarvoilla sisä tai ulkoreunasta.
                      Liiallinen auraus yhdistettynä liialliseen negatiiviseen camberiin saa sisäreunan kulumaan hampaalle. Pelkkä liiallinen auraus ei niinkään.

                      Hemi kiitokset tiedosta.

                      Jep eli uudelleen suuntaukseen.. kertaus on opintojen äiti
                      Josko nyt saisivat camberin kohilleen. Pyydän asettamaan takapään camber kulman -1.30"-1.40"-astetta (mielummin lähemmäksi -1.30").
                      E61 525 DA -08
                      Ex: E91 320 DA -0
                      8

                      Ex:
                      Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by BMW777 View Post
                        Hemi kiitokset tiedosta.

                        Jep eli uudelleen suuntaukseen.. kertaus on opintojen äiti
                        Josko nyt saisivat camberin kohilleen. Pyydän asettamaan takapään camber kulman -1.30"-1.40"-astetta (mielummin lähemmäksi -1.30").
                        -1.35" riittää sekin 18" renkaille, jolloin siinä kohtaa kun kulutuspinnan keskiosa saavuttaa sakkorajan, kulutellaan viimeiset kuviot sisäreunasta ja mm.renkaiden vanteilla kääntämistarvetta elinkaaren ollessa puolessa, ei pitäisi enään tulla.
                        Toki kulumiskäyttäytyminen on hieman myös rengaskohtaista ja käytettyjen rengaspaineiden korrelaatio(takana rengaspaine pitäisi olla aina 3.0bar tai yli).

                        Comment

                        • BMW777
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 9
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          -1.35" riittää sekin 18" renkaille, jolloin siinä kohtaa kun kulutuspinnan keskiosa saavuttaa sakkorajan, kulutellaan viimeiset kuviot sisäreunasta ja mm.renkaiden vanteilla kääntämistarvetta elinkaaren ollessa puolessa, ei pitäisi enään tulla.
                          Toki kulumiskäyttäytyminen on hieman myös rengaskohtaista ja käytettyjen rengaspaineiden korrelaatio(takana rengaspaine pitäisi olla aina 3.0bar tai yli).

                          No nyt on -1.36" ja pikaisella testauksella ajettavuus ei muuttunut miksikään.
                          Hyvä niin

                          Takana tosiaan uudet merkkirenkaat..
                          Last edited by BMW777; 02-09-2013, 14:29.
                          E61 525 DA -08
                          Ex: E91 320 DA -0
                          8

                          Ex:
                          Muita merkkejä joita ei viitsi kertoa

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by BMW777 View Post
                            No nyt on -1.36" ja pikaisella testauksella ajettavuus ei muuttunut miksikään.
                            Hyvä niin

                            Takana tosiaan uudet merkkirenkaat..

                            Joo ei noin pientä eroa huomaa, eikä juuri vaikutakaan mihinkään. 1.54 ja 1.36 ero on vain 0,3 astetta. 0,5-1 asteen muutoksen voi jo huomatakin.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎