Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seuraava transmission fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronttonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 110
    • Pyhäjoki

    Seuraava transmission fault

    Auto on 10/04 530d e61.

    Tauluun on tullu transmission fault ilmoitus. Ennen toimi normaalisti, mut nykyään jättää samalla kolmosen päälle. Ei vaihda enää pienempää eikä isompaa, ennen ku käyttää virrat pois.

    Öljyt on vaihdettu keväällä 2012 ja sen jälkeen ajettu max 20tkm.

    Öljyt tarkistettu ja sitä on tarpeeksi.

    Koodeja on kateltu ja aina ku auto herjaa vikaa, nii kone näyttää, et vaihteiston ohjainboksia tiputetaan pois väylästä tai sieltä katkotaan yhteyttä.

    Akku on vaihettu autoon ja kerrottu vaihosta. (Ei auttanu)

    Salavalikosta katottuna jännite heitteli ajossa ja tyhjäkäynnillä välillä 14.2V-14.9V

    Täsä muutama vikakoodi:

    5142 No message, receiver EGS, transmitter KOMBI

    514A No message from the centre console control panel, receiver EGS...

    D358 No message (transmission, 0x0BA), receiver DSC, transmitter EGS/SMG

    CF07 Transmission control: communication fault: PT-CAN

    4DF3 Message (torque transmission, 0xB5) defective, receiver DDE, transmitter EGS...

    4BE8 Message (transmission data 2, 0x1A2) defective, receiver DDE, transmitter....

    4BE3 Message (transmission data, 0xBA), defective, receiver DDE, blaa blaa blaa...
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #2
    Liitin täys öljyä?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Jokuhan siellä yhteyttä pätkii. Eihän konttiin ole päässy vettä. Mpm moduli voi aiheuttaa vaikka mitä probleemaa jos kastuu... sen egs boksin voi päivittää kyllä, mutta aika riskaabeliä jos katkeaa yhteys päivityksessä. Kato se laatikon johtosarjan läpivienti että on ok.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1575

        #4
        kuivalta tuo mpm tuossa vaikutti, eikä kosteudesta näkynyt jälkiä kontissa.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #5
          Yksinkertaisesti laatikko paskana?
          Paljon ajettu? / mittarilukema?
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • ronttonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 110
            • Pyhäjoki

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Yksinkertaisesti laatikko paskana?
            Paljon ajettu? / mittarilukema?
            Hyvin paljo mahollista, ajettu 326tkm. Öljyn vaihdon yhteydessä on vaihettu samalla uus johtojen läpivienti. Vanha oli vuotanu ja se näky myös parkkipaikalla. Pitää kuitenki käydä kattoon se liitin ku jaksaa joskus innostua.

            Comment

            • bemu-freak
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 277
              • Kerava

              #7
              Minulla oli juurikin tuon johtojen läpivienti holkki väärin asennettu (minä itse asensin) ja tuli tuo sama vika ilmotus. Laatikkoon tuleva johto ei vaan ylettänyt laatikon vastakappleeseen.Tai siis yletti jonkin aikaa, mutta löystyi sitten ajan kanssa. Yleensä kontakti oli olemassa, mutta melko usein tuli tuo ilmoitus.
              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

              Comment

              • ronttonen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 110
                • Pyhäjoki

                #8
                Sielähän oli simaa liittimesä, eli töpseli täynnä öljyä. Liittimiin ku ruutaili puhdistusspraytä ja paineilmalla kuivas, perään vielä kontaktispraytä, liitin kiinni ja koeajolle. Ei oo vielä 15km lenkillä tullu ilmoituksia ja vaihtaa nätisti. Öljyt ja läpivienti oli tosiaan vaihdettu Kokkolassa liikkeessä, alkukesästä 2012. Onneksi siinä on 2v varaosatakuu, nii takuuseen menee.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Yksinkertaisesti laatikko paskana?
                  Paljon ajettu? / mittarilukema?
                  Ei näitä kyllä kilometreillä tapeta.
                  Ok, Suomessa amatöörit ja merkkihuollot varmasti jokusia kokonaan vaihtanut ihan saman vian takia kuin tässä, kun on kuviteltu siellä olevan oikeasti rikki.

                  Comment

                  • Freed
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 425
                    • Helsinki

                    #10
                    Jatketaanpas tähän, 530d mittarissa 190tkm ja laatikon öljyt kerran vaihdettu edellisen omistajan mukaan. Tänään aamulla heti startin jälkeen tuli tuo transmissoin fault, peruutin auton pihasta, sammutin ja uusi käynnistys. Vika oli poissa, pitäisikö huolestua?

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by Freed View Post
                      Jatketaanpas tähän, 530d mittarissa 190tkm ja laatikon öljyt kerran vaihdettu edellisen omistajan mukaan. Tänään aamulla heti startin jälkeen tuli tuo transmissoin fault, peruutin auton pihasta, sammutin ja uusi käynnistys. Vika oli poissa, pitäisikö huolestua?
                      Tuo ei välttämättä heti tarkoita että laatikossa olis vikaa. Jos akku, ibs-kaapeli, laturi tai virtakaapelin kontin läpivienti vittuilee/vetelee viimisiään, saattaa heittää randomilla minkä tahansa herjan. Tuntuu että ensimmäisenä kannattaa tarkistaa akun ja laturin kunto ja jos ne on kunnossa niin sitten selvittää mistä koodi johtuu.

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Ensimmäinen ja yleisin vika liittyy virtapuoleen. Akku, jännitteensäädin, älykäs akkukaapeli, virtajohdon kontin läpivienti jne. Helpoimmasta kannattaa aloittaa, eli lue vikakoodit. Muita syitä voi olla nuo yllä olevat. Itsellä viallinen kampiakselin asentotunnistin aiheutti alkuaikoina satunnaisesti tuota, loppua kohden muutakin mielenkiintoista. Anto vikakoodin sille ihan alusta lähtien.

                        E: hidas paska
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Freed
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 425
                          • Helsinki

                          #13
                          Tuo ibs-kaapeli ja akkukaapelit uusittu, akun kunnosta ei varmuutta.
                          Keskiviikkona pajalle etuvalojen laittoon niin samalla lukevat koodit.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Freed View Post
                            Tuo ibs-kaapeli ja akkukaapelit uusittu, akun kunnosta ei varmuutta.
                            Keskiviikkona pajalle etuvalojen laittoon niin samalla lukevat koodit.
                            Jos se heitti herjan nimenomaan kylmällä askilla, onko vaihdetun öljyn määrä ja laatu varmasti oikea?

                            Comment

                            • Freed
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 425
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Jos se heitti herjan nimenomaan kylmällä askilla, onko vaihdetun öljyn määrä ja laatu varmasti oikea?
                              Jaa-a, tuosta ei ole tietoa.. Pitää huoltoon vinkata, että tsekkaavat. Itse myös ajattelin tuota öljyn määrää, josko siinä syy.
                              Pihassa näyttäisi olevan pieni läikkä öljystä, voiko tuo laatikko vuotaa jostain?
                              Last edited by Freed; 28-09-2013, 11:41.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎