Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Assist

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

BMW Assist

Vai oliko se BMW Info, jonka huomasin i-drivestä. Noh, painoin siitä, ja radio hiljeni.

Pari sekuntia kului, ja heleä naisääni kysyi: "BMW assist, how may I help you?"

Pikkasen meni pasmat sekaisin, mutta sain sanottua, että uutta autoa tässä testailen ja painelen nappuloita kokeilumielessä junou.

Täti ymmärsi yskän ja oli kovasti ystävällinen. Kyselin sitte, että missäspäin maailmaa tyllerö istuskelee vastailemassa penareihin. Münchenissä kertoi bööna olevansa, missäs muuallakaan. Epäilin, että osanneeko auttaa, kun minä ajelen täällä (tässä välissä typy keskeytti ja sanoi, että hän tietää kyllä missä ajan, eli hän seuraa autoani tässä puhellessa). EI SAATANA, joku seuraa mua. Jälkeenpäin kattelin omasta puhelimestani, että ei se ole kyllä Saksaan soittanut mun puhelin.

Millai perhana auto voi olla yhteydessä Saksaan mun maksamatta/tietämättä. Voiko akka nyt soittaa tonne ja kysyä, missä se F10 on seilannut viime päivät?

Ei helvata, elämä oli paljon helpompaa E30 aikoihin. Foliohattua tässä pian tarvitaan
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1575

onko noissa se kompoksi telematic ja siinä sitten on se sisääntehty simmi jolla nuo hoituileepi...

Comment

• tsei
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 7
      • Espoo

Saksan tuonneissani (e61 LCI) ovat nuo assist- ja internet-palvelut olleet aina disabloituna. Tietääkö kukaan mahtaako sama koskea myös SOS call -toimintoa? Olin kerran kolarissa mukana ja törmäyksen jälkeen idriven näytöllä luki "Calling SOS alarm" tai vastaavaa. En kyllä tiedä menikö puhelu minnekään. Onkohan palvelun aktivoiminen Suomessa ylipäätään mahdollista jos auto on ollut käytössä muualla?

Comment

• jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

Originally posted by tsei View Post
        Saksan tuonneissani (e61 LCI) ovat nuo assist- ja internet-palvelut olleet aina disabloituna. Tietääkö kukaan mahtaako sama koskea myös SOS call -toimintoa? Olin kerran kolarissa mukana ja törmäyksen jälkeen idriven näytöllä luki "Calling SOS alarm" tai vastaavaa. En kyllä tiedä menikö puhelu minnekään. Onkohan palvelun aktivoiminen Suomessa ylipäätään mahdollista jos auto on ollut käytössä muualla?
        Käsittääkseni se menee BMW:n johonkin omaan pelastus- tms keskukseen Saksassa. Pittäkin joskus tutkia voiko tuon jkoodat soittamaan 112:een. Olisi aika kova juttu, jos yksikseen ajaa jossakin hevonkuusessa pusikkoon, eikä voisi itse soittaa, soittaisi tuo automaattisesti.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

Täällä ainakin kokemuksia tuosta SOS napista. Soitti ihan Suomen hätäkeskukseen. Kokeilumielessä painelin kaikkia nappeja, kunnes yhtäkkiä kauittimista kuului, "hätäkeskus" siitä hetken hämmennyksen jälkeen vain sanoin että auto soittelee itsekseen vahingossa ja pahoittelin.

E: Kyse siis SOS napista siinä lukuvalojen katkaisimessa katossa.
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

Comment

• -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

Originally posted by tsei View Post
            ovat nuo assist- ja internet-palvelut olleet aina disabloituna.
            Saako noita jotenkin aktivoitua Suomessa? Olen yrittänyt kaverin GT:ssa saada internet-yhteyttä toimimaan tuloksetta vaikka esim uutiset päivittyvät Idriveen reaaliajassa eli yhteys verkkoon on.
            ---

Comment

• veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

Originally posted by -Tapi View Post
              Saako noita jotenkin aktivoitua Suomessa? Olen yrittänyt kaverin GT:ssa saada internet-yhteyttä toimimaan tuloksetta vaikka esim uutiset päivittyvät Idriveen reaaliajassa eli yhteys verkkoon on.
              En tiedä muuta kuin että tuossa meijän E61:ssä on katossa sos-nappi,pojan kanssa kerran sitä ihmeteltiin ja poika painoikin sitä ja se soitti hätäkeskukseen,ei auttanut muuta kuin selittää mitä oltiin tehty,naviin tuli samantien auton maakordinaatit sekä sijainti.
              Eli tuo on ainakin testattu ja todettu toimivaksi
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

Comment

• Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

SOS puheluhan toimii, koska hätänumeroon voi soittaa ilman sim-korttiakin.

Muut palvelut on bmw:n maksullisia palveluja... eli laitteisto käyttää bmw:n servereitä jossainpäin maailmaa... vaatii aktivoinnin. Joillakinhan ne on pelannut saksan tuonneissa.

En tiedä toimiiko jos oman kännyn asetukset kohdillaan ja BT päällä...

Omalla kohdalla pääsin siihen asti, että laite yritti ottaa yhteyttä serveriin, mutta serveri ei päästänyt sisään... ilmeisesti kukaan ei ole maksanut palvelusta

Internetiä ei minun vanhassa koslassa ei olekaan...

Saisivat ne saada nuo toimimaan suomessakin kunnolla... täällähän niitä hatäsoittoja tarvitaankin!!!
                Voi olla että saa olla tajuttomana koivikossa 2 päivää ennenkuin kukaan ajaa ohi.
                Tai seisoa kädet taskussa avuttomana kun auto sammunut korpeen.
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

Comment

• Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

Omassa keväällä tuodussa e70:ssä toimi netit ym. hetken aikaa tuonnin jälkeen mutta nyt ei toimi enää. Pitäis vissiin selvittää miten ne sais täällä toimimaan. Senverran olen jo saanut selville, että autossa on oma SIM-kortti, eli kännykän ja BT:n kautta se ei toimi.
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

Comment

Working...
                  X